ایده و خلاقیت

برای عروسی چطور آرایش کنم ؟ بهترین مدل آرایش عروسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

عروسی دعوت شده اید؟ با چه وسایلی می توانید خودآرایی کنید؟ آرایشگر از چه وسایلی برای میکاپ استفاده می کند؟

عروسی دعوت شده‌اید؟

دنبال آرایش عروسی هستید؟

مراسم عروسی یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی برای عروس و داماد است که در چنین شبی علاوه بر اینکه بهترین‌ها را تدارک دیده‌اند دوست دارند مهمانان نیز به خود اهمیت داده و لباس‌هایی زیبا پوشیده و ظاهری مرتب و تمیز داشته باشند. یکی از راه‌های آراسته بودن در بانوان، آرایش کردن است. آرایش عروسی با آرایش روزانه کاملا متفاوت است زیرا قرار است در چنین شبی بهترین خود باشیم و زیبایی‌های خود را به نمایش بگذاریم.

 

 

آماده شدن برای عروسی

همیشه از چند روز قبل به مهمانان اطلاع داده می‌شود که در تاریخی خاص به مراسم عروسی دعوت هستند بنابراین چند روز مانده به عروسی فرصتی برای آماده سازی پوست وجود دارد. اگر روزی حداقل نیم ساعت به مراقبت از پوست اختصاص یابد، پوست شاداب‌تر شده و از ماسیده شدن آرایش جلوگیری می‌شود.

یکی از طبیعی‌ترین و البته راحت‌ترین راه‌ها برای مراقبت از پوست استفاده از کرم ضد آفتاب است. شستشوی صورت با شوینده‌های مخصوص، استفاده از تونر به منظور تعیین PH پوست، استفاده از ماسک‌های مختلف با توجه به جنس پوست، زدن آبرسانی کننده به صورت، عدم دستکاری جوش‌ها، استفاده از اسکراب (لایه برداری کننده)، ... جزو ساده‌ترین مراحلی است که قبل از آرایش عروسی باید طی شود. هرچند که توصیه می‌شود روتین‌های پوستی نام برده شده به صورت همیشگی انجام شود تا تاثیر بهتری داشته باشند.

 

برای عروسی چطور آرایش کنم؟

اکنون چند ساعت بیشتر به شروع مراسم عروسی باقی نمانده است که با رعایت چند اصول اولیه آرایش، یک آرایش شیک و مناسب برای عروسی خواهید داشت که مرحله به مرحله در ادامه آمده است:

 

 

شستن صورت

ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب پوست بشویید و پس از خشک کردن صورت با حوله به صورت ضربه‌ای روی آن تونر بزنید. کمی بعد با کرم مرطوب کننده صورت خود را مرطوب کنید یا اینکه به صورت خود پرایمر بزنید. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا کرم یا پرایمر کاملا جذب پوست شود.

 

 کرم پودر

مرحله بعدی آرایش عروسی استفاده از کرم پودر است. کرم پودرهای موجود در بازار عبارتند از:

  • استیکی
  • مایع
  • کرمی
  • پودری

با توجه به سلیقه و سابقه قبلی بررسی کنید که با کدام یک از انواع کرم پودرها راحت‌تر هستید که همان را برای روز عروسی استفاده کنید. کرم پودر نوعی محصول آرایشی است که نه تنها بر روی صورت بلکه به گردن، سینه و بدن (در صورت باز بودن لباس) نیز زده می‌شود. پس از زدن کرم پودر کمی فرصت دهید تا کاملا روی پوست بنشیند.

 

 

پنکک

پنکک‌ها به دو صورت مات و براق موجود هستند که نوع مات آن بیشتر برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود. پنکک‌ها در تن‌های رنگی مختلف وجود دارند که با توجه به رنگ پوست انتخاب می‌‌شوند که ممکن است مجبور شوید برای پوست صورت از یک نوع پنکک و برای چانه و بدن از پنکک دیگری استفاده کنید اما باید رنگ‌ آن نزدیک به هم بوده تا متفاوت بودن آن معلوم نشود.

از پنکک برای خشک و ثابت ماندن آرایش استفاده می‌شود و بیشتر روی بخش‌های از صورت که بیشتر عرق می‌کنند و در نتیجه براق می‌شوند استفاده می‌شود. زیاده روی در پنکک به عنوان آرایش عروسی باعث شکستگی و ایجاد خط روی پوست می‌شود.

 

کانتورینگ

کانتورینگ نوعی لوازم آرایشی است که یک یا دو درجه تیره‌تر از پوست انتخاب می‌شود. از کانتورینگ برای عمق دادن و کوچک یا برجسته کردن بخشی از صورت و بدن استفاده می‌شود. به طور مثال اگر بینی گوشتی دارید و می‌خواهید آن را قلمی نشان دهید با استفاده از کانتورینگ عمق پردازی کرده تا بینی حالت دیگری به خود بگیرد.

مطالعه، پرس و جو و آزمون و خطا کردن باعث می‌شود تا یاد بگیرید که در کدام قسمت‌ها و به چه میزان از کانتورینگ استفاده کنید. استفاده صحیح از کانتورینگ آرایش عروسی را به مرحله تکمیل شدن هدایت می‌کند.

 

آرایش چشم

چشم‌ها مهم‌ترین عضو در بدن هستند که احساسات را منتقل می‌کنند، با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و زیبایی را به نمایش می‌گذارند. در آرایش عروسی برای چشم‌ها دو نوع انتخاب وجود دارد:

  • استفاده از سایه: ابتدا یک رنگ روشن و مات را به عنوان رنگ زیرین انتخاب کرده و آن به خوبی به تمام قسمت پلک با براش پخش کنید. سایه اصلی با رنگ دلخواه را به پشت پلک در قسمت مرکز زده و بعد رنگ تیره‌تر را به گوشه خارجی چشم بزنید. در نهایت با زدن ریمل و خط چشم آرایش را کامل‌تر کنید.
  • استفاده از خط چشم: بدون زدن هیچ سایه‌ای می‌توان مدل‌های مختلف خط چشم را امتحان کرد. اگر در کشیدن خط چشم حرفه‌ای نیستید می‌توانید با استفاده از شابلون‌‌های ویژه خط چشم آرایش عروسی خود را برای چشمان تکمیل کنید. استفاده از ریمل را هم فراموش نکنید.

ریمل‌ها در سه نوع بی رنگ، رنگی و مشکی موجود هستند که انتخاب آن با توجه به کل میکاپ انجام می‌شود. اگر می‌خواهید حالت و رنگ چشمان خود را بیشتر تغییر دهید می‌توانید از مداد چشم‌های رنگی یا مشکی، لنز و غیره هم استفاده کنید. از ابروها غافل نشوید و اگر جایی از ابروها خالی است توسط سایه ابرو یا مداد آن را پر کنید.

 


ترند آرایش چشم 2022 را یاد بگیرید + مدل میکاپ چشم 2022

 

رژگونه

یک بخش بسیار مهم در آرایش عروسی رژگونه است که نباید از آن گذشت. فرم صورت خود را بشناسید تا بتوانید متناسب با آن رژگونه بزنید. رژگونه با توجه به رنگ پوست و رنگ لباس انتخاب می‌شوند که بهترین نوع آن حالتی است میکاپ را کاملا طبیعی نشان دهد.

 

 

رژلب

رنگ رژلب ارتباط مستقیمی با آرایش چشم‌ها دارد. معمولاهنگامی که رژلب تیره و جلب توجه کننده است آرایش چم محو است اما در مواردی که رژلب ملیح و کمرنگ است چشم‌ها کانون توجه می‌باشند. رژلب زدن برای آرایش عروسی به تنهایی کافی نیست بلکه ابتدا با لایه برداری لب‌ها آغاز می‌شود. سپس کمی کرم پودر مات با قلم موی کوچک به لب‌ها زده و بعد رژلب بزنید. رژلب استفاده شده را می‌توان با خط لب زیباتر نشان داد یا اینکه از ترکیب چند رنگ، رژلبی زیبا بسازید.

 


زیباترین مدل موی بلند برای عروسی دخترانه جدید 2020

 

سایر راهکارها برای آرایش عروسی

آرایش عروسی برای هر فردی متفاوت است زیرا یکی از میکاپ‌های ساده لذت می‌برد و دیگری ترجیح می‌دهد آرایش غلیظی داشته باشد. اگر می‌خواهید در مراسم عروسی زیباتر دیده شوید طوری که همچون الماس درخشان باشید، تکنیک‌های جدید را در همان روز امتحان نکنید بلکه از مدت‌ها قبل تمرین کنید تا بتوانید کاملا حرفه‌ای آرایش کنید.

آرایش عروسی مراحل دیگری هم دارد که رد یا انتخاب هر کدام از آن‌ها اختیاری است، از جمله:

  • کاشت مژه یا استفاده از مژه مصنوعی
  • میکروپیگمنتیشن ابرو یا فیبروز
  • ترزیق ژل
  • پاکسازی پوست
  • رنگ کردن موها
  • سفید کردن دندان‌ها
  • کاشت ناخن یا لاک زدن


نکات و ترفندهای زیبایی و آرایشی را در اینجا یاد بگیرید!

 

 

جمع بندی

اکنون با آرایش عروسی شما کاملا آماده شده‌اید تا در یک مهمانی رسمی و مهم در کنار بانوان دیگر زیبا به نظر برسید. عکس انداختن از خود را فراموش نکنید زیرا زمان و هزینه‌ای که برای آرایش کردن صرف کرده‌اید بسیار با ارزش است که بهتر است به عنوان یک یادگاری خوب در آلبوم باقی بماند.

اگر احساس می‌کنید که آرایش عروسی را نمی‌توانید انجام دهید، صورت خود را به دستان هنرمند آرایشگر بسپارید که هیچ اشکالی ندارد. از قبل مدلی را که می‌خواهید را به آرایشگر نشان داده و از او مشورت بخواهید. امروزه بیشتر از آرایش‌های لایت و طبیعی استقبال می‌شود اما به طور کلی آن چیزی که سلیقه شما است را در نظر بگیرید تا بعدها پشیمان نشوید.

عروسی خوش بگذره...

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید