ایده و خلاقیت

راهنمای خرید بهترین دی جی پلیر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نشان دادن توانایی‌ها وابسته به استفاده از ابزارهایی است که بتوان مهارت و هنر خود را روی آن‌ها پیاده سازی کرد. موسیقی آوای زیبا و بسیار دلنشینی است که سالیان سال است از آن در ابعاد مختلف زندگی استفاده می‌شود.

به قدری هنر موسیقی گسترش یافته است که امروزه افرادی به عنوانDJ  مشغول فعالیت هستند. یک دی جی حرفه‌ای یا حتی مبتدی برای اینکه بتواند بهترین دی جی پلیر را خریداری کند نیاز به راهنمایی دارد. ما اینجا کنار شما هستیم تا هر آنچه نیاز است درمورد دستگاه دی جی پلیر بدانید را بیان کنیم.

بیشتر مطالعه کنید : توکن nft  چیست ؟

دی جی پلیر

دی جی پلیر این امکان را فراهم آورده است تا توسط یک سیستم کامیپوتری یا لپ تاپ به وسیله نرم افزارهای مخصوص، موسیقی‌ها را با کیفیت بالاتر و ریتمی متفاوت تولید کنند. از دی جی موزیک پلیر در مجالس، موسیقی‌های زنده، جشن‌ها، مراسم‌ها، استودیوهای ضبط موسیقی و خواننده‌ها، فیلم و تیزرهای تبلیغاتی و ... استفاده می‌شود تا بتوان به ضبط، ادیت، میکس و مستر آهنگ پرداخت. بنابراین مهم است خرید پلیر دی جی از جایی معتبر صورت گیرد اما قبل از آن باید دانست که کدام نوع آن مناسب‌تر و بهتر است.
نرم افزارهای مخصوصی طراحی شده‌اند که می‌توان توسط آن‌ها به دی جی کردن پرداخت. پارامتر‌های نرم افزارهای مخصوص با استفاده از دی جی کنترلر تغییر کرده تا بتوان با اعمال افکت‌ به صدای مورد نظر دست یافت. دی جی پلیرهای مختلفی در بازار وجود دارند که شناخت آن‌ها باعث می‌شود از رقبا پیشی گرفته و در کسب و کار موفق شد. 

راهنمای خرید دستگاه دی جی پلیر

پلیرها از نظر کارکرد برای دو گروه مبتدی و حرفه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند. برای گروه مبتدی چندین شرکت با یکدیگر در قابت هستند در نتیجه برندهای مختلفی برای افراد تازه کار وجود دارد که تا حد زیادی می‌تواند نیازهای آن‌ها را پاسخگو بوده و به عنوان اولین پلیر برای یادگیری و حتی کار کردن با آن در مراسم‌ها و مجالس استفاده شود. شرکت پایونیر مطرح‌ترین تولید کننده دی جی پلیر است که میان برندهای مختلف حرف اول را می‌زند و اعتبار خاصی دارد. در ادامه بعضی از بهترین و کاربردی‌ترین مارک دی جی پلیرها را معرفی کرده‌ایم:

دی جی پلیر پایونیر (Pioneer)

شرکت پایونیر، بزرگ‌ترین، موفق‌ترین و البته بهترین تولید کننده دی جی پلیر در جهان است که مدل‌های متفاوتی از دی جی پلیرها را برای مشتریان تولید کرده و بازار معرفی کرده است. جدیدترین دی جی پلیرهای پایونیر صفحه لمسی (اسکرین تاچ) با رزولوشن بالا داشته که باعث مجزا شدن آن از سایر پلیرها می‌شود. 
بیشتر دی جی پلیرهای پایونیر از برق مستقیم شهری استفاده می‌کنند و نسخه های ویندوز بالاتر از 7، اندروید، مک، iOs Recordbox، فلش USB و ... را ساپورت می‌کنند. از آنجایی که کارکرد و امکانات انواع مختلف دی جی پلیر پایونیر با هم متفاوت است بنابراین رنج قیمت‌های آن نیز بسیار با هم مختلف است. معمولا به افرادی که نیمه حرفه‌ای، کاملا حرفه‌ای هستند که به طور جدی DJ کار می‌کنند یا تمایل دارند برای خرید دستگاه دی جی پلیر بیشتر هزینه کنند، مارک Pioneer پیشنهاد می‌شود.

دی جی پلیر نیومارک (Numark)

دی جی پلیر Numark یکی از دی جی پلیرهای محبوب است زیرا بعضی از مدل‌های آن کوچک و جمع و جور بوده که برای جا به جایی بسیار راحت هستند. کیفیت ساخت مدل نیومارک قابل قبول و بسیار خوب است و چون نسبت به مارک پایونیر قیمت کمتری دارد، مقرون به صرفه است. از این رو به هنرجویان سطح مبتدی و میانی توصیه می‌شود برند نیومارک را به عنوان یکی از گزینه‌های انتخابی خود در نظر بگیرند. 

دی جی پلیر جمینی (Gemini)

برند جمینی (Gemini) از نظر ظاهری بسیار شبیه به پایونیر است که در قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه شده است. ویژگی‌های دستگاه دی جی پلیر جمینی و نرم افزاهاری کاربردی آن به گونه است که کار DJ را راه می‌اندازد و می‌توان از آن در مجالس، مراسم‌ها، استودیوها و غیره استفاده کرد. 

دی جی پلیر دنون (Denon)

دنون یکی از مطرح‌ترین برندهای دی جی پلیر است که از فرمت‌های مختلف پلیر پشتیبانی می‌کند و قابلیت ارتقا نرم افزاری را دارد. پلتفرم Serato یکی از نرم افزار سازگار با دی جی پلیر مدل دنون است. ورودی‌ها و خروجی‌های متعددی بر روی میکسر تعبیه شده‌اند که دست DJ را در اعمال تغییرات، مدیریت و کنترل آهنگ ها باز می‌گذارند. اخیرا تولید بعضی از مدل‌های دی جی پلیر دنون متوقف شده است به همین دلیل بعضی از مدل‌ها تنها در فروشگاه‌های خاصی یافت می‌شود. 

دی جی پلیر ریلوپ (ReLoop)

برند ریلوپ یکی از برندهایی است که هر روز به بهتر شدن می اندیشد از این رو مدام جلوه ظاهری دستگاه را بهتر کرده و با بهتر کردن عملکرد کارت صدا، کیفیت آن را بالاتر برده و در نتیجه رقیبی جدی برای بسیاری از برندها محسوب می‌شود. نرم افزارهای سراتو دیجی SERATO DJ، ورژوآل دیجی VIRTUAL DJ و دیجی تراکتور TRAKTOR جزو نرم افزارهای سازگار با دی جی پلیر ریلوپ هستند.

سایر مارک‌های دی جی پلیر مانند امریکن آودیو، بهرینگر، کرگ، هرکولس و ... نیز به نوعی کاربردی و محبوب هستند. هنگامی که قصد خرید دستگاه دی جی پلیر را دارید با اساتید خود مشورت کنید، ویژگی‌های هر دستگاه را مطالعه کنید و سطح خود را در نظر بگیرید. در این حالت خواهید توانست میان چندین مارک، مارک‌های مناسب‌تر و از بین آن‌ها بهترین مدل که با نیازهای شما سازگار و منطبق است را انتخاب کنید. 

قیمت دستگاه دی جی پلیر

قطعا عوامل مختلفی هستند که بر قیمت دی جی پلیر تاثیر می‌گذارند، از جمله:
•    برند
•    کیفیت کارت صدای دی جی پلیر
•    ویژگی‌های محصول
•    نوع و مقدار دسترسی به نرم افزارهای دی جی پلیر

از آنجایی که به طور کلی دستگاه‌های میکس آهنگ DJ گران قیمت هستند نرم افزارهای مختلفی طراحی شده‌اند که می‌توان توسط آن‌ها افکت‌های حرفه‌ای به آن‌ها داد و صدا را با کیفیت و فرمت مورد نظر ذخیره کرد. برای این کار می‌توان به دانلود نرم افزار دی جی پلیر پرداخت که از طریق وبسایت‌های مختلف قابل دسترسی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. 

نکات مهم برای خرید دی جی پلیر

توصیه می‌شود اگر به عنوان یک هنرجوی مبتدی به دنبال دستگاه دی جی پلیر و تجهیزات جانبی هستید سراغ محصولات گران قیمت نروید. بلکه مدل‌هایی که قیمت‌های متوسطی دارند برای کارکردهای شما مناسب هستند زیرا بسیار مهم است در اوایل یادگیری تمام مفاهیم و اصول اولیه را با دقت و به درستی بیاموزید در غیر این صورت برای یادگیری‌های پیشرفته‌تر به دلیل ضعیف بودن پایه به مشکل برخواهید خورد. هرچقدر دی جی پلیر گران‌تر باشد پیشرفته‌تر است و گزینه‌های بیشتری برای افکت صدا دارد در نتیجه نیاز به مهارت و تجربه بیشتری دارد.
برای خرید دستگاه دی جی پلیر در نظر بگیرید که به چه تعداد دک (player) نیاز دارید. پلیرهای دی جی که تنها یک دک دارند برای هنرجویان مبتدی مناسب بوده و پروسه یادگیری را آسان می‌کنند. همچنین فرمت‌های صوتی پشتیبانی شده، نوع مدیای دریافتی و کانکشن‌های مورد استفاده در پلیرها را در نظر بگیرید تا با نیازها و نوع کاربری شما سازگار باشند. 

جمع بندی

خرید پلیر دی جی یکی از کارهای بسیار مهمی است که باید برای آن وقت گذاشته شود، اطلاعات لازم کسب شود تا بتوان بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را شناخت. فروش پلیر دی جی در فروشگاه‌های مختلفی انجام می‌شود اما معتبرترین فروشگاه برای خرید دستگاه دی جی پلیر، فروشگاه دی جی سنتر است. 
دی جی سنتر فروشگاه اینترنتی معتبری است که دی جی پلیرها را همراه با تجهیزات متنوع ارائه می‌دهد. در هر سطح که باشید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دی جی سنتر محصول مورد نظر خود را یافته و از مشاوره‌های رایگان کارشناسان مجرب مجموعه برخوردار شوید. علاوه بر خرید محصول می‌توانید از مقالات جدید و به روز منتشر شده در مجله دی جی سنتر استفاده کرده تا اطلاعات خود را بالا ببرید. 
منبع : دیجی مگ 
 

برچسب ها:
رپورتاژ
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید