ایده و خلاقیت

خرید یونولیت سقفی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این بخش اطلاعات خوبی در رابطه با انواع یونولیت سقفی کسب کنید و با بهترین مرکز فروش یونولیت سقفی آشنا شوید.

هرگز بخاطر ارزان قیمت بودن یونولیت بیخیال کیفیت آن نشوید. برای خرید یونولیت سقفی جایی بروید که از نظر کیفیت و قیمت در سطح بالایی باشند. بیشتر اوقات سازه‌های شما ممکن است به جان و مال خیلی از افراد ضرر بزند پس، این موضوع مهم است که برای خرید یونولیت سقفی ضمانت و کیفیت عالی برای شما فاکتوری مهم باشد. البته بجای خرید یونولیت سقفی جایگزین راحت‌تری می‌توانید بیابید که بتوانید چندین بار در سازه‌های مختلفی استفاده کنید. در این زمینه یونیپلکس شما را راهنمایی می‌کند. 
یونولیت در ابتدای کار خود، محصول بسیار پر بازدهی بود و در بسیاری موارد بسیار خوب عمل کرد، مانند عایق گیری صدا، یا سبک کردن بارهای مرده در ساختمان. اما یونولیت معایبی بسیاری داشت، مانند، اشتعال پذیری بالا یا آسیب زدن به محیط زیست.  اما روز به روز با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات جدیدی وارد بازار شدند که با استفاده از آن ها محصولاتی تولید شد که این معایب را ندارد و مزایای به نسبت بیشتری نیز دارند.
یکی از این محصولات یونی پلکس می باشد که در داخل کشور و با استفاده از بروز ترین تجهیزات تولید شده و ثبت اختراع گردیده است.
شایان ذکر است، سقفی که با قالب یونیپلکس اجرا می شود، مستحکم تر است، و این قالب های یونیپلکس غیر ماندگار هستند ، یعنی از سقف جدا می شوند و می توان از آنها چندین و چند بار بهره گرفت، این مساله باعث می شود، هزینه آن در مقایسه با بلوک یونولیت بسیار کاهش یابد.

 

قیمت یونولیت سقفی

یونولیت سقفی بر اساس وزن، روکشدار یا بدون روکش آن رنج قیمت متفاوتی دارند. بنابراین شروع قیمت آن از 65.000 تومان الی 236.000 تومان می‌باشد. قیمت یونولیت سقفی مثل بقیه‌ی محصولات چه در زمینه غذایی و چه در زمینه وسایل قیمت متغیری دارد. در این بین سوالی پیش می‌آید.

 

یونولیتسقفی

 

آیا نوسانات دلار بر روی قیمت یونولیت سقفی اثر می‌گذارد؟

قطعا نوسانات دلار بی‌تاثیر نیست و حجم بیشتری از افزایش قیمت را اشغال کرده. مواد اولیه‌ی ساخت یونولیت قیمت گزافی دارد، همچنین قیمت یونولت گرانتر میشود‌. از دلایل دیگر خاصیت یونولیت است که بخش وسیعی از کار ما را با هزینه‌ای کمتر از بتن و مواد مصالح دیگر جلو میبرد. شرکت تولید، نیاز بازار، ابعاد و اشتعال پذیری همگی تاثیرات مستقیم از بالا رفتن قیمت یونولیت دارد. 

 

انواع یونولیت

قصد داریم انواع یونولیت‌ها را نام ببریم و درمورد آنها صحبت کنیم. برخی از این یونولیت‌ها علاوه بر مزایا، معایبی هم دارند. یکی از معایب مشترک بین آنها احتراق است که باید به این موضوع اهمیت زیادی داد. برای جلوگیری از این اتفاق راه حلی در اختیار شما می‌گذاریم. در ادامه به معرفی و کاربرد آنها می‌پردازیم:

 

1.    یونولیت سقفی

کاربرد یونولیت سقفی در پر کردن فضاهای خالی سقف و نگه داری از بتن است. وزن یونولیت سقفی مناسب با نوع استفاده آن است.
اندازه های آن عرض: 0.5 متر، طول: 2 متر و ارتفاع: 25 سانتی متر می‌باشد.

 

2.    یونولیت دیواری

همانطور که از نامش پیداست؛ کاربرد یونولیت دیواری کاور کردن دیوارها و سازه‌های درونی دیوارها می‎‌باشد. سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند را برایتان شفاف میکنم، البته که یونولیت دیواری بسته به نوع کاربرد آن بسیار ارزان است اما شوره دیوارها ممکن است بر روی یونولیت تاثیر بگذارد چرا که شوره دیوار از رطوبت می‌آید و رطوبت باعث از بین رفتن یونولیت میشود. پس راه چاره چیست؟ 

 

3.    یونولیت فشرده

یونولیت فشرده در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود از جمله صنعت ماشین‌سازی و صنایع غذایی و... . یونولیت فشرده به دلیل اینکه از مواد متراکمی تشکیل شده است، چگالی بسیار زیادی را در بر دارد. بنابراین مقاومت و عایق‌بندی فراوانی دارد.

 

4.    یونولیت تیرچه کرومیت

این نوع یونولیت در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یونولیت، در ساخت طرح‌های تیرچه کرومیت استفاده می‌شود که از آن در کاور کردن قسمت‌های بین تیرچه‌ها بکار میرود و آن را برای بتن ریزی آماده می‌کند.

 

5.    یونولیت بسته‌ بندی

در انتها به یونولیت بسته‌بندی میرسیم. یونولیت بسته‌بندی به مراتب بیشتر از بقیه در معرض دید ما بوده. در جاهایی مثل: (بسته‌بندی یخچال, بسته‌بندی جاروبرقی، بسته‌بندی قطعات حساس کامپیوتر و... .) بسیار سبک و کم وزن بوده ولی مقاوم در برابر ضربه است.

 

مزایای استفاده از یونولیت سقفی

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادم؛ علاوه بر مزایای استفاده از یونولیت، یکی از معایب استفاده از یونولیت را شرح دادم اما بیشتر به ادامه‌ مزایای آن خواهیم پرداخت:
اولین مورد مزایای یونولیت سقفی، عایقی صوتی، گرما و سرما می‌باشد. یونولیت سقفی مناسب همه‌ی فصول سال است.
دومین مورد از مزایا، مقاوم در برابر آتش‌سوزی است لذا پس از 20 دقیقه ذوب شده و خود باعث آتش‌سوزی بیشتری میشود.
سومین مورد میرسد به بحث رطوبت؛ یونولیت سقفی هیچگونه رطوبتی را جذب نمی‌کند.
چهارمین مورد از مزایا، مقاومت یونولیت سقفی در برابر رشد باکتری‌ و آلودگی محیط می‌باشد. 
پنجمین مورد به راحت کاری با لمینت سقفی اشاره می‌کند. برای بعضی از پروژه‌ها که به ترمیم و بازسازی نیاز دارند، از راحت‌ترین نوع مصالح ساختمان‌سازی است.
ششمین مورد به مقایسه وزن یونولیت سقفی نسبت به سایر یونولیت‌ها است. مزایای استفاده از یونولیت سقفی سبک وزنی آن نسبت به بقیه می‌باشد. 
هفتمین مورد به صرفه جویی اشاره دارد، استفاده از یونولیت باعث کاهش مصرف بیشتر از 20% بتن میشود.

 

از کجا یونولیت سقفی بخرم؟

با توجه به گسترش نیازهای جامعه و ساخت و سازها مقدار استفاده از یونولیت سقفی رو به صعود می‌باشد. همچنین یونولیت‌ها در زندگی امروزه جای خودشان را پیدا کرده و بسیار پرکاربرد شده. به همین دلیل بوده که خرید و فروش یونولیت سقفی در جامعه‌ بازاری بحث داغی دارد. به این موضوع خیلی دقت داشته باشید که در این حیطه‌ی کاری مافیای زیادی وجود دارد که یونولیت‌های بی‌کیفیت را با قیمت بالا به فرد نیازمند می‌فروشد. فروشندگان معتبر برای جلب اعتماد و جلوگیری از این موضوع کارهای متنوعی انجام میدهند. همچنین شما مشتریان دلبند برای خرید یونولیت سقفی به نمایندگی‌های معتبر میتوانید سر بزنید.  

 

یونولیت سقفی نسوز

تمامی کارخانه‌ها یونولیت تمرکز زیادی بر روی این موضوع دارند که یونولیت سقفی نسوز را با دوام و مقاومت بالاتری تولید کنند. هر کسی دلش میخواهد محصولاتش از نظر کیفیت حرف اول را بزند، پس آنها تلاش میکنند که بهترین نوع یونولیت سقفی نسوز را به شما ارائه دهند. اما فایده‌ی چندانی ندارد. یونیپلکس برای فرار از این مشکل به شما راه بی‌دغدغه‌تری پیش روی شما میگذارد.

 

سوالات متداول

موقع خرید یونولیت سقفی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 موقع خرید یونولیت با توجه به ابعادی که دارید به طوری که متناسب با ساختمان شما باشد.

 

 یونولیت روکش‌دار بهتر است یا بدون روکش؟

البته که یونولیت روکش‌دار بهتر است. مدت‌ها پس از نصب یونولیت‌ها‌، رطوبت زمین به ساختمان نفوذ می‌کند. به همین ترتیب یونولیت را از بین میبرد، روکش موجود بر روی یونولیت‌ها باعث حفاظت از آن است.

 

یونولیت در برابر حرارت و گرما چه واکنشی نشان می‌دهد؟

یونولیت‌های نسوز تا 20 دقیقه در برابر حرارت و شعله مستقیم آتش استقامت می‌کند، لذا بعد از آن به سرعت ذوب می‌شود.
همچنین یونولیت‌های نسوز وزن کمتری نسبت به بقیه یونولیت‌ها دارد.
 

یونولیت سقفی

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید