ایده و خلاقیت

چطور بهترین کارت دعوت تولد را تهیه کنم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

کارت دعوت تولد یکی از المان های جذاب تولد است خصوصاً کارت دعوت تولد کودکان. در اینجا انواع کارت دعوت تولد را معرفی خواهیم کرد

جشن تولد یکی از رویدادهای جذاب و شاد است که معمولاً طرف داران خاص خود را دارد. برنامه ریزی جشن تولد نیز مانند برنامه ریزی جشن عروسی، نیازمند تهیه چک لیست و انجام یک به یک کارها است. با برنامه ریزی دقیق در جشن تولد هیچ کم و کاستی وجود ندارد. از اولین اقدامات لازم برای تدارک تولد، دعوت میهمانان به جشن تولد است. ابتدا لیست میهمانان خود را بنویسید. با تهیه لیست میهمانان تعداد آن ها و تعداد کارت های دعوتی که لازم دارید را می توانید تهیه کنید. برای دعوت میهمانان بسیار زیبایت که از کارت دعوت تولد استفاده کنید. به این صورت احترام و ارزش بسیاری برای میهمانان خود قائل شده اید و انگیزه میهمانانتان را برای حضور در جشن تولد خود افزایش خواهید داد. پس با ما همراه شوید تا بهترین کارت دعوت تولد را سفارش دهید.

 

کارت دعوت تولد چیست

کارت دعوت معمولاً کارتی است که طراحی آن با مناسبت اهدای آن هماهنگ است و با استفاده از آن می توان میهمانان خود را در جریان جشن تولد خود قرار داد. کارت دعوت معمولاً حاوی اطلاعاتی در خصوص جشن تولد است. قرار دادن اطلاعاتی همچون تاریخ، ساعت شروع جشن تولد و نوع پذیرایی از میهمانان به همراه اطلاعات آدرس محل برگزاری جشن، از بدیهی ترین اطلاعاتی است که در کارت دعوت تولد ذکر می گردد. معمولاً نام دوستان، افراد و یا فامیلی خانواده ای که مایل هستید به جشن تولد خود دعوت کنید را بر روی پاکت کارت دعوت تولد ، با احترام می نویسید. اگر کارت دعوت تولد برای کودک شماست می توانید از القابی استفاده کنید که کودک شما این افراد را صدا می کند. به این صورت کارت جالب تری به دست میهمانان خود می رسانید و دل آن ها را برای شرکت در این جشن تولد میلرزانید.

 

بهترین کارت دعوت تولد

طرح کارت دعوت تولد مناسب بزرگسالان

استفاده از کارت دعوت تولد مناسب بزرگسالان خیلی رایج نیست. مگر در حالتی که جشن تولد خیلی رسمی و بزرگ برگزار گردد. معمولاً دعوت به جشن تولد افراد بزرگسال، به وسیله تلفن و یا حضوری صورت می گیرد. اما در صورتی که تولد خیلی رسمی و بزرگ برگزار گردد، کارت دعوت تولد با طرحی مطابق با سلیقه خود فرد انتخاب می شود. معمولاً طرح ها بسیار سلیقه ای بوده و چارچوب مشخصی ندارد. اما نکته ای که در خصوص آن لازم است رعایت کنید این است که از انتخاب رنگ مشکی برای پاکت و یا خود کارت دعوت تولد جداً خودداری نمایید. چرا که هیچ تناسبی با شادی و جشن تولد نخواهد داشت.

 

طرح کارت دعوت تولد مناسب کودکان

کارت تولد الکترونیکی

کارت دعوت تولد الکترونیکی

یکی از تغییراتی که با پیشرفت تکنولوژی در کارت دعوت تولد ایجاد شده است،  رواج یافتن استفاده از کارت دعوت تولد   الکترونیکی است. بدین صورت که سایت هایی برای طراحی آنلاین کارت تولد وجود داردن و شما می توانید عکس کودک خود را به همراه المان هایی که علاقمند به ان است، بصورت انیمیشن یا تصویری متحرک به همراه موزیک انتخاب کنید و به صورت یک صفحه متحرک موزیکال و دارای آدرس آن را دریافت کنید. با ارسال این آدرس برای دوستان و آشنایانی که مایل هستید به جشن تولد کودک شما بیایند، می توانید آن ها را دعوت نمایید. در واقع کافی است بر روی لینک ارسالی شما کلیک کنند، پس از چند ثانیه صفحه ای که شما برای کارت دعوت تولد الکترونیکی خود ساخته اید بهمراه موزیک درج شده در آن، اجرا می شود. این روش را گاهی با تهیه فیلم کوتاهی از کودک نیز انجام می دهند که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

 

کارت دعوت تولد مقوایی

کارت دعوت تولد مقوایی

این نوع کارت دعوت از قدیم وجود داشته. شما با مراجعه به فروشگاه هایی که کارت دعوت عرضه می کنند، می توانید آلبومی از کارت دعوت تولد  کودکان مشاهده نمایید و طرح های عروسکی و فانتزی آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل یکی از آن ها را سفارش دهید. اگر خیلی سلیقه و ذوق دارید، می توانید طرح مورد نظر خود را که با تم جشن تولد کودکتان هماهنگ است، طراحی کنید و آن را به فروشگاه چاپ کارت دعوت تحویل دهید و پس از چند روز کارت طراحی شده توسط خودتان را تهیه کنید. این نوع کارت می تواند یادگاری زیبایی از جشن تولد کودک شما در سنین بزرگسالی او باشد. حتماً روی این ایده فکر کنید و اگر حوصله اجرای آن را داشتید انجام دهید و بهترین کارت دعوت تولد را تهیه کنید.

 

کارت دعوت تولد سه بعدی

کارت دعوت تولد سه بعدی

یکی از انواع کارت دعوت هایی که می توانید برای تولد کودک خود انتخاب کنید، کارت دعوت تولد سه بعدی است. کارت دعوت تولد سه بعدی از کارتی تشکیل شده است که وسط آن طرحی سه بعدی قرار گرفته که با باز نمودن آن، حالت سه بعدی مقوا ظاهر می شود. کارت دعوت تولد  سه بعدی معمولاً آنقدر جذاب است که حتماً میهمانان شما علاقمند به نگهداری از آن بعنوان یادگار هستند. این کارت ها در واقع مانند اثری هنری هستند که با طرحی خلاقانه طراحی و پس از محاسبه و برش، وسط کارت دعوت قرار می گیرند. این نوع از کارت های دعوت به گونه ای طراحی می شوند که پس از باز نمودن کارت اصلی، تصویر سه بعدی ظاهر می شود که با مقوا ساخته شده است. در مقالات بعدی نمونه ای از ساخت کارت دعوت تولد سه بعدی را به شما آموزش خواهیم داد.

 

نوشتن متن کارت دعوت تولد

متن کارت دعوت تولد

معمولاً متن کارت دعوت، یکی از بخش های محتوایی مهم آن محسوب می شود که گاهی انگیزه میهمانان را برای حضور در جشن پر رنگ تر می کند. همیشه آلبوم های چند برگه ای، حاوی متن کارت دعوت تولد ، در فروشگاه های عرضه کارت دعوت وجود دارد. استفاده از این متن های آماده در صورتی که ایده خاصی ندارید و زمان مطلوبی برای تصمیم گیری در خصوص آن ندارید، بلامانع است. اما در صورتی که اهل ذوق هستید و برای این مدل کارها وقت می گذارید، توصیه می کنم متن کارت دعوت تولد را خودتان بنویسید. اگر کارت دعوت تولد بزرگسالان است که متنی مودبانه و صمیمی ( بر اساس نوع میهمانانی که دعوت نموده اید) انتخاب کنید و به طراح کارت تحویل دهید تا بر روی آن درج شود. اما در صورتی که کارت دعوت کودک را تهیه می کنید جالب است که متن آن را خودتان، با تکه کلام های کودک خود بنویسید. کمی خلاقیت در این جا لازم است تا با لحن کودک خود میهمانانش را به جشن تولدش دعوت کنید. کمی فکر کنید و حوصله به خرج دهید. حتماً نتیجه آن فوق العاده بهتر از متن های آماده کارت دعوت تولد خواهد بود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید