ایده و خلاقیت

سنت‌های مراسم عروسی در آمریکا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

سنت‌های عروسی آمریکایی نیز سال‌ها است پذیرفته شده و وجود داشته است. برخی از مراسم‌ها دیوانه، برخی سرگرم کننده و بسیاری از آن‌ها سنت‌هایی هستند که از دوره‌های مختلف الگوبرداری شده‌اند.

وقتی به عروسی می‌روید آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چرا عروس چادر به سر می‌کند، چرا عروس و داماد کیک عروسی را با هم بریده‌اند یا معنای دسته گل عروس چیست؟ شاید فکر کنید که هیچ معنایی پشت این اعمال نیست و بیشتر آن‌ها برای جذابیت بصری هستند. اما بسیاری از این اعمالی که در عروسی‌ها می‌بینیم عاداتی است که بر اساس گذشته یعنی سنت است. عروسی‌ها پر از سنت هستند، اما ممکن است ما به اندازه کافی در مورد آن ندانیم.

از دست ندهید: اصطلاحات عروسی به انگلیسی

سنت‌های عروسی آمریکایی نیز سال‌ها است پذیرفته شده و وجود داشته است. برخی از مراسم‌ها دیوانه، برخی سرگرم کننده و بسیاری از آن‌ها سنت‌هایی هستند که از دوره‌های مختلف الگوبرداری شده‌اند. در حالی که برخی از آمریکایی‌ها این سنت ها را قدیمی و بی معنی می‌دانند. برخی افراد آن را سرگرم کننده و معنادار می‌دانند. افراد زیادی هستند، نه تنها از جامعه آمریکا، بلکه از جوامع دیگر، که این سنت‌ها را زیبا می‌دانند و آن‌ها را با روزهای عروسی خود تطبیق می‌دهند.

دسته گل عروس

در عروسی‌های امروزی خیلی بعید است که دسته گلی در دست عروس نبینیم. این دسته گل که گل‌های طبیعی یا مصنوعی چشم نواز را در کنار هم قرار می‌دهد، یکی از اجزای مکمل عروس و لباس عروس اوست. تاریخچه این دسته گل‌ها در واقع به یونان و روم باستان برمی گردد . در آن زمان‌ها دسته گل‌هایی از گیاهان معطر و ادویه‌هایی مانند سیر و شوید برای عروس تهیه می‌کردند و انتظار می‌رفت این دسته گل‌ها بدشانسی، منفی بافی و انرژی بد را از داماد و عروس دور کند.

 

دسته گل عروسی ملکه ویکتوریا با گل تهیه شد و شکل دسته گل عروس امروزی را به خود گرفت. این دسته گل که قبلاً حاوی دسته‌های سبزی و ادویه بود، جای خود را به دسته‌هایی بر اساس زیبایی بصری داده است. در عروسی‌های آمریکایی با تغییر زمان، عروس‌ها گل‌هایی به شکل دسته گل با خود حمل می‌کنند و این سنت را ادامه می‌دهند.

 

در زمان‌های قدیم عروس‌ها را خوش شانس می‌دانستند. میهمانان عروسی سعی می‌کردند با گرفتن یک تار از موهای عروس این شانس را برای خود به ارمغان بیاورند. رسم پرتاب دسته گل در عروسی‌ها نیز رواج پیدا کرده است، زمانی که در روز عروسی، عروس دسته گلی را که در دست دارد به میان جمعیت می‌اندازد و می‌خواهد اقبالش به همه مهمانان سرایت کند. برخی از آمریکایی‌ها نیز رسم پرتاب دسته گل در مراسم عروسی خود را دارند. وقتی عروس دسته گل خود را پرت می‌کند، مهمانان مجرد عروسی جمعیتی را تشکیل می‌دهند و سعی می کنند دسته گل را از دست عروس بربایند. این عمل که در گذشته تصور می‌شد باعث خوش شانسی می‌شود، امروز نیز با این اعتقاد که عشق را به همراه خواهد داشت، انجام می‌شود.

 

قدیمی، جدید، قرضی، آبی

«چیزی قدیمی، چیزی جدید، چیزی قرضی، چیزی آبی.» طبق سنت آمریکایی، این چهار عنصر به معنای « چهار چیز خوش شانسی » است که عروس و داماد باید در روز عروسی خود داشته باشند. برای آن‌ها " چیزی قدیمی «به معنای پیوند زن و شوهر با خانواده و گذشته است،» چیزی جدید «به معنای آینده‌ای است که با هم خواهند ساخت» چیزی قرضی « یعنی انرژی زوجی که ازدواج زیبایی دارند به آنها منتقل می شود. » چیزی آبی « به معنای رنگ آبی است و از آنجایی که نشان دهنده وفاداری و عشق است، نمادی است که آن‌ها به یکدیگر وفادار خواهند بود. این سنت دیرینه برای عروس و داماد اهمیت زیادی دارد.

 

با وجود اینکه برخی از افراد به دلیل قدیمی بودن چادر را ترجیح نمی دهند، اما در برخی از عروسی‌ها می‌توان شاهد پوشیدن چادرهایی بود که گاهی کوتاه و گاهی تا روی زمین کشیده می‌شود. حجاب که به عنوان یک اکسسوری پر زرق و برق دیده می‌شد، در یونان باستان به رنگ قرمز آتش برای محافظت در برابر ارواح شیطانی استفاده می‌شد. اگرچه هر عروسی در جامعه آمریکا این سنت را که مبتنی بر پنهان کردن چهره برای محافظت از شر است، ترجیح نمی‌دهند، اما هنوز هم هستند افرادی که ترجیح می‌دهند از روبنده‌ای مطابق با مد امروزی استفاده کنند.

کلیک کنید: بهترین شهرهای آمریکا

کیک عروسی

یکی از شیرین‌ترین قسمت‌های عروسی برای مهمانان بیرون آوردن کیک عروسی است. در زمان‌های قدیم کیک عروسی نشان دهنده باروری بود و تصور می‌شد که کیک در عروسی‌ها ضروری است؛ زیرا در آن دوران باروری مسئله مهمی بود. در عروسی‌های امروزی آمریکایی، بسته به ترجیحات عروس و داماد ممکن است کیک عروسی گنجانده نشود.

برای آمریکایی‌هایی که ترجیح می‌دهند کیک درست کنند، به این معنی است که کیک را با هم برش داده و اولین چنگال کیک را به یکدیگر بدهید. بریدن کیک عروس و داماد با هم به عنوان اولین اقدام آن‌ها به عنوان یک زوج دیده می‌شود و به عنوان نمادی تعریف می‌شود که آن‌ها همیشه از یکدیگر در این مسیر ازدواج حمایت می‌کنند.

خوردن کیک به یکدیگر نه تنها از بیرون عاشقانه و شیرین به نظر می‌رسد، بلکه نشانه پیوند آن‌ها و ابراز عشق و علاقه است. علاوه بر این، آن‌ها همچنین سنت متفاوتی برای پنهان کردن لایه بالایی کیک عروسی طبقه‌ای دارند. آن‌ها ممکن است انتخاب کنند که لایه بالایی را در فریزر نگه دارند تا در سالگرد یک سالگی خود بخورند.

عروسی با دامادها و ساقدوش‌ها

برای آمریکایی‌ها، دامادها ، به عنوان بستگان داماد، و ساقدوش‌ها ، به عنوان بستگان عروس، از آن‌ها در سفر عروسی حمایت می‌کنند. سنت دامادها به زمانی برمی گردد که عروسی‌ها به جای عشق تجاری تلقی می‌شدند. با پیدا کردن شمشیرباز یا شمشیر زن داماد برای مقابله با موقعیت‌های منفی مانند اعضای دردسرساز خانواده و اقوام عروس با دیدگاه‌های مخالف شروع شد. بهترین مرد که در آن زمان به نوعی محافظ دیده می‌شد، اکنون به عنوان کسی که از دوستان نزدیک داماد حمایت می‌کند دیده می‌شود. در مراسم عروسی، بهترین مرد موظف است در مراسم نان تست که به افتخار وحدت عروس و داماد برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

ساقدوش‌ها به عنوان دوستان صمیمی عروس، در این پروسه سخت و طاقت فرسا، وظیفه دست و پای او را بر عهده می‌گیرند. ساقدوش‌ها نیز مانند بهترین مرد، از دوستان نزدیک عروس تشکیل می‌شوند. این سنت مانند سایر امور در دوره روم پدید آمد تا عروس را از بدبختی و بدبختی دور نگه دارد. در آن زمان مردم معتقد بودند که ارواح شیطانی برای فحش دادن عروس و داماد می‌آیند.

 برای جلوگیری از این امر و بیرون راندن ارواح خبیثه از عروسی، لباس‌های همرنگ می‌پوشیدند و سعی می‌کردند که ارواح نفهمند عروس کیست. عروسی‌های آمریکایی هنوز مفهوم ساقدوش عروس را در بر می‌گیرد و دوستان نزدیک عروس لباس‌هایی به رنگ انتخابی می‌پوشند. این سنت اگرچه با اعتقادی که قبلا وجود داشت ادامه پیدا نمی کند، اما برای عروس خانم ها ارزش معنوی بالایی دارد .برای آن‌ها مهم است که دوستان نزدیک خود را با هم ببینند.

کلیک کن: تبریک سالگرد ازدواج به انگلیسی

نذر عروسی و حلقه دار

طبق یک سنت آمریکایی، قبل از قرائت نذر ازدواج ، عروس و پدرش، یا اگر پدرش در قید حیات نیست، به همراه یکی از بستگان بزرگتر خانواده، به سمت تریبون یا منطقه‌ای که در آن نذر می‌شود، می‌روند. این سنت عاطفی; این اجازه می‌دهد تا شخص همراه حمایت خود را از عروس نشان دهد و رضایت خود را نسبت به فردی که با او ازدواج خواهد کرد و این ازدواج را منعکس کند. یکی از احساسی‌ترین و دوست داشتنی ترین لحظات در مراسم عروسی است.

 

زمانی که ما بیش از همه بی گناه هستیم، دوران کودکی ماست. برای اینکه شروع جدید با احساسات خوب شروع شود، آمریکایی‌ها کودکان را به عنوان حلقه دار در عروسی تعیین می‌کنند که نشانگر بی گناهی و پاکی است. برخی از کودکان 3 تا 10 ساله از حلقه نزدیک داماد یا عروس و اقوام به عنوان حلقه دار انتخاب می‌شوند. حاملان حلقه بالش در دست دارند . این بالش نشان دهنده آغاز پیوند عروس و داماد طبق سنت آمریکایی است.

باران برنج

در آمریکا، در پایان مراسم عروسی، مهمانان برنج را روی عروس و داماد می‌ریزند که نماد باران است. باران به معنای فراوانی است، از این رو این سنت در مراسمی گنجانده شده است تا برای زوج‌های تازه ازدواج کرده خوش شانسی بیاورد. کسانی هستند که به جای برنج، کوفته و دانه ها را ترجیح می‌دهند. اگرچه به روش‌های مختلفی اجرا می‌شود، اما نکته مهم در اینجا هدف است.

 

همانطور که متوجه خواهید شد، این سنت‌ها در فرهنگ و سنت‌های عروسی آمریکایی، که برخی از آن‌ها مانند گذشته حفظ می‌شوند و برخی از آن‌ها در طول زمان شکل گرفته‌اند، حاوی تأثیر بسیاری از فرهنگ‌ها هستند. داشتن اطلاعاتی در مورد این سنت‌ها که ما فقط در هنگام مواجهه با آن‌ها به صورت بصری درک و ارزیابی می‌کنیم، اما قدمت آن‌ها به دوران باستان و جوامع کاملاً متفاوت می‌رسد، به درک بهتر جامعه آمریکا نیز کمک می‌کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید