ایده و خلاقیت

طراحی منو کافه دیجیتال لاکچری 1402

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با طراحی منو کافه دیجیتال لاکچری 1402 کسب کنید، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

در حالی که بسیاری از صاحبان رستوران در مورد ایجاد یک منوی دیجیتال نامطمئن هستند، حقیقت این است که منوهای دیجیتال بدون شک برای هر کسب و کاری در دنیای امروز ضروری است. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، بسیاری از افراد قبل از مراجعه به یک کافه یا رستوران، منوهای دیجیتال آنلاین را مطالعه می کنند و اگر منوی شما به صورت آنلاین قابل مشاهده نباشد، ممکن است مشتریان را قبل از اینکه حتی از کافه یا رستوران شما بازدید کنند را از دست بدهید!

به طور کلی، داشتن منو دیجیتال، یک ابزار فروش مهم برای کافه و رستوران است. رستوران یا کافه شما می‌تواند بهترین موقعیت مکانی و کارکنان عالی را داشته باشد، اما اگر مشتریان آنچه را که در وب‌سایت شما می‌ بینند، دوست نداشته باشند، برای پر کردن میزهای خود دچار مشکل خواهید شد. 

استفاده از منوهای دیجیتال نحوه ارائه خدمات در کافه و رستوران ها را به شدت تغییر داده است. اکثر صاحبان کافه و رستوران ها یا در مورد این مدل از منو شنیده اند و به دنبال جایگزینی منوهای فیزیکی با انواع دیجیتال هستند. استفاده از منو دیجتالی، نه تنها کسب و کار شما را مدرن نشان می دهد، بلکه می تواند عملیات شما را ساده تر کرده، فروش را افزایش دهد و رضایت مشتری را نیز بهبود بخشد. با این حال، ایجاد یک صفحه منوی دیجیتال موثر که هزینه و کارایی را متعادل کند، می تواند چالش برانگیز باشد. 

در ادامه ، به چند نکته اشاره کردیم که می‌تواند به شما در طراحی یک منو دیجیتالی عالی که هم مقرون به صرفه و هم کاربردی باشد، کمک کند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با طراحی منو کافه دیجیتال لاکچری 1402 کسب کنید، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 14 مورد از بهترین کاخ رستوران های تهران

 

آشنایی با انواع منو دیجیتال برای کافه و رستوران

عبارت "منوی دیجیتال" می تواند به موارد مختلفی اشاره داشته باشد، از جمله:

 

  • منوهای ثابت: منوهای ثابت تغییر نمی کنند و تعاملی نیستند، مانند منوهای دیجیتال در رستوران های فست فود یا منوهای PDF در وب سایت های رستوران. مشتریان از منوهای ثابت برای مرور غذا و نوشیدنی موجود در کافه و رستوران و سفارش دادن استفاده می کنند.

 

  • منوهای تعاملی: مشتریان از منوهای تعاملی، در دستگاه های تلفن همراه خود برای مشاهده آیتم های منو، ثبت سفارش و پرداخت استفاده می کنند.

 

  • کیوسک‌های سلف‌سرویس: کیوسک یک منوی ثابت و تعاملی است که در تبلت یا رایانه تعبیه شده است که عمدتاً رستوران‌های فست‌فود از آن استفاده می‌کنند تا به مشتریان اجازه دهند گزینه‌ها را بررسی کنند و سفارش‌های خود را ثبت کرده و پرداخت کنند.

 

  • QR کد: در رستوران‌هایی که از منوهای تعاملی دیجیتالی استفاده می‌کنند، مشتریان می‌توانند یک کد QR را در مجاورت خود بر روی یک دستگاه تلفن همراه اسکن کنند تا یک منوی دیجیتالی ایجاد کنند. این منوی دیجیتال می تواند تعاملی یا ثابت باشد.

منو کافه دیجیتال

برای دریافت مشاوره و سفارش طراحی منو کافه دیجیتال با شماره تلفن های ۰۹۰۲۳۴۵۴۵۲۰ - ۸۸۶۷۸۶۲۷ - ۸۸۶۷۸۹۶۳ تماس بگیرید

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کافه و رستوران های ایتالیایی در تهران

 

چگونه یک منو دیجیتال برای کافه یا رستوران خود درست کنیم؟

درک آنچه که مشتریان شما به دنبال آن هستند بخش مهمی از طراحی منوی دیجیتال است، اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، تعامل با مشتری همه چیز است. همچنین، دسترسی آسان به منوی دیجیتال و درک آسان آن، بخش مهمی از فرآیند است و به اندازه داشتن یک منوی چاپی عالی ضروری است.

با در نظر گرفتن این نکات می توانید یک منو دیجیتال عالی و کاربردی برا کافه یا رستوران خود طراحی کنید:

 

توجه به مشتری اولویت اصلی است

برخی از واضح‌ترین و ثابت‌ترین موارد برای ایجاد یک منوی چشم نواز، غذاها و نوشیدنی‌هایی است که برای مشتریان شما جذاب است. همچنین منو دیجیتال را باید به گونه ای طراحی کنید که خواندن و درک آن آسان باشد، به عنوان مثال اندازه قلم، طرح‌ بندی و قالب‌بندی و توضیحاتی که برای هر غذا یا نوشیدنی ارائه داده اید، باید کامل دقیق و درست باشد.

یکی دیگر از مواردی که می توانید در طراحی منو دیجیتال در نظر بگیرید، نمایش اطلاعات کالری و تغذیه در منوی خود است. مشتریان آگاه به سلامت خود، بیش از هر زمان دیگری از مواد غذایی و موادی که در بدن خود استفاده می کنند آگاه هستند. بنابراین با ارائه این اطلاعات می توانید به 
آنها کمک کنید تا بهترین و مناسب ترین غذا یا نوشیدنی را با توجه به نیاز خود سفارش دهند و از این نظر، یک نقطه قوت در ذهن مشتری خود ایجاد خواهید کرد.

 

محل قرار گیری مناسبی برای منو دیجیتال در نظر بگیرید

منو باید یکی از اولین چیزهایی باشد که مشتری هنگام دسترسی به وب سایت یا حضور در کافه یا رستوران می بیند. منو دیجیتال را نباید در پشت بسیاری از کلیک های غیرضروری پنهان کنید و یک فضای ثابت و مشخص در صفحه اصلی سایت به آن اختصاص دهید.

همچنین توصیه می شود که منو به صورت PDF قابل دانلود نباشد، زیرا شخصی که فایل را دانلود می کند به پنجره جدیدی در مرورگر منتقل می شود. این کار مشتری را از سایت شما دور می کند و خطر از دست دادن آنها بیشتر است. منوهای PDF حتی در تلفن های همراه کمتر مطلوب هستند، زیرا فرمت PDF برای بسیاری از تلفن ها سازگار نیست.

بارکد مخصوص منو دیجیتال را نیز به شکل زیبا و قابل دید بر روی میزهای کافه و رستوران قرار دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی ان را اسکن کرده و به منو دیجیتال دسترسی پیدا کنند. کوچک بودن و مشخص نبودن محل قرار گیری بارکد منو دیجیتال می تواند مشتریان را اذیت کند!

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 20 رستوران روباز خوب در تهران [شرق + غرب+ شمال و مرکز]

 

فونت، رنگ و طرح مناسبی را برای منو دیجیتال انتخاب کنید

منوی دیجیتال شما باید به راحتی قابل خواندن و پیمایش باشد. بنابراین برای افزایش خوانایی، از فونت های ساده استفاده کنید و برای بهبود خوانایی روی صفحه، به جای فونت های نازک از فونت های ضخیم استفاده کنید.

هنگام انتخاب رنگ ها، کنتراست و خوانایی را بیش از هر چیز در اولویت قرار دهید. ترکیب رنگ سیاه و سفید نه تنها کلاسیک است، بلکه خواندن آن نیز آسان است. به طور کلی، هنگام انتخاب رنگ، قانون "متن تیره روی پس زمینه روشن" را رعایت کنید. همچنین می توانید از رنگ های مورد استفاده در برند خود نیز برای تاکید بر منوی دیجیتال خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نارنجی یکی از رنگ های برند شما است، می توانید از آن برای خط کشیدن زیر نام محبوب ترین غذاهای خود استفاده کنید.

بهینه سازی طرح منوی دیجیتال خود برای دستگاه های مختلف بسیار مهم است. به عنوان مثال، منوهای دیجیتال متحرک باید جهت پیمایش عمودی داشته باشند، در حالی که منوهای دیجیتال ثابت روی صفحه نمایش تلویزیون باید به صورت افقی قرار گیرند. اگر می‌خواهید از منوی سفارشی تعاملی موبایل استفاده کنید، برای پیمایش آسان بین بخش‌های منو، برگه‌هایی ایجاد کنید.

منو دیجیتال رستوران

برای دریافت مشاوره و سفارش طراحی منو کافه دیجیتال با شماره تلفن های ۰۹۰۲۳۴۵۴۵۲۰ - ۸۸۶۷۸۶۲۷ - ۸۸۶۷۸۹۶۳ تماس بگیرید

توضیحات دقیقی برای تمام اقلام موجود در منو دیجیتال را بنویسید

زیبایی منوهای دیجیتال این است که هیچ محدودیتی برای اینکه چه مقدار فضایی را می توانید به هر آیتم منو اختصاص دهید وجود ندارد. می توانید منوی خود را طوری طراحی کنید که وقتی مشتری روی یک آیتم منو ضربه می زند، بتواند جزئیات بیشتری را ببیند. در واقع، با افزودن توضیحات دقیقی که مشتریان را جذب می کند و اطلاعات عملی مانند آلرژن ها را به آنها می دهد، از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. حتی می‌توانید بهترین سالاد، پیش غذا و نوشیدنی که در کنار غذای اصلی عالی و پرطرفدار هستند را نیز پیشنهاد دهید.

همه این اطلاعات تعداد سوالاتی که مسئول گرفتن سفارشات یا ویتر باید به آنها پاسخ دهند را کاهش می دهد و روند سفارش دادن را سریعتر خواهد کرد.

 

از عکس های واقعی و باکیفیت استفاده کنید

یکی دیگر از مزایای فضای نامحدود در منو دیجیتال کافه و رستوران ها این است که می توانید عکس ها و فیلم های هر غذا را در منوی خود قرار دهید. عکس‌ ها به مشتریان در تصمیم‌ گیری کمک می‌کنند، به‌ ویژه وقتی در مورد غذایی که قبلاً امتحان نکرده‌ اند، کنجکاو هستند. استفاده از عکس های واقعی و اشتها آور نیز می توانند به فروش بیشتر شما کمک کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: 14 تا از بهترین رستوران لبنانی در تهران [شرق، غرب، شمال و جنوب]

 

ویژگی ها و مزایای منو دیجیتال کافه و رستوران

امروزه منوهای دیجیتال به لطف مزایای تجاری که ارائه می کنند، بسیار پرکاربرد و محبوب شده اند. از جمله ویژگی ها و مزایای استفاده از منو دیجیتال برای کافه و رستوران را در ادامه توضیح داده ایم:

 

  • انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی: برخلاف منوهای کاغذی که نیاز به چاپ مجدد دارند، منوهای دیجیتال را می‌توان فوراً و به سادگی به‌ روز رسانی کرد. حتی می توانید از آنها برای تغییر قیمت ها در زمان واقعی بسته به هزینه های موجودی استفاده کنید.

 

  • کارایی و دقت بهبود یافته: منوهای دیجیتال دقت را بهبود می بخشد زیرا مشتریان مستقیماً سفارشات خود را وارد می کنند و خطر عدم شنیدن یک مورد توسط سفارش گیرنده یا ویتز را از بین می برند. با جایگزین کردن منو دیجیتال به جای منوهای کاغذی، رستوران ها از هزینه های چاپ نیز صرف نظر می کنند.

 

  • تجربه بهتر برای مشتری: منوهای دیجیتال، کارکنان را از انجام کارهای تکراری سفارش‌گیری رها می‌ کند تا بتوانند به روش‌ های دیگر بر ارائه مهمان‌ نوازی تمرکز کنند.

 

  • افزایش درآمد و سودآوری: وقتی مشتریان می توانند خودشان سفارش دهند و مجبور نباشند منتظر بمانند تا ویترها منو را بیاورند، سرعت سفارش گیری بیشتر خواهد شد. همچنین با طراحی مناسب منو دیجیتال، می توانید مشتریان را تشویق به سفارش غذای بیشتر کنید.

منو دیجیتال کافه و رستوران

برای دریافت مشاوره و سفارش طراحی منو کافه دیجیتال با شماره تلفن های ۰۹۰۲۳۴۵۴۵۲۰ - ۸۸۶۷۸۶۲۷ - ۸۸۶۷۸۹۶۳ تماس بگیرید

پیشنهاد مطالعه: لیست رستوران ها و کافی شاپ های تهران برای تولد + هزینه و لوازم مورد نیاز

 

کلام آخر

منوی دیجیتال یک منوی رستورانی است که به صورت آنلاین ارائه می شود که معمولا می توان آن را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت پس از اسکن یک کد QR که روی میز گذاشته شده است، مشاهده کرد. منو دیجیتال این امکان را به مشتریان یک کافه یا رستوران می دهد تا بدون نیاز به منتظر ماندن برای ویتر، منوی غذاها و نوشیدنی ها را ببینید و غذا و نوشیدنی مورد نظر خود را انتخاب کنند. در حال حاضر، صاحبان کافه و رستوران به مزایای ارائه منوی دیجتال با کد QR پی برده اند و منوی چاپ شده را کنار گذاشته اند.

برچسب ها:
منو دیجیتال
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید