ایده و خلاقیت

محله عرب ها در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

برای اینکه با محله عرب ها در تهران بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

اگر جز افرادی هستید که به غذاهای عربی علاقه مند است، احتمالا با محله عرب ها در تهران آشنا هستید. این محله که در دولت آباد تهران قرار دارد، یکی از پاتوق های عالی و جذاب برای دوستداران غذاهای عربی است و می توانند تنوع بی نظیری از انواع غذاهای عربی و جذاب را در این محله پیدا کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

برای اینکه با محله عرب ها در تهران بیشتر آشنا شوید، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

آشنایی با محله عرب ها در تهران

محله عرب ها در تهران

محله عرب ها، یکی از محله های قدیمی در تهران است. این محله به دلیل رستوران های متنوعی که غذاهای عربی و جنوبی طبخ و سرو می کنند و معروف است و با گذراندن وقت در این مرحله می توانید تمام خاطرات خوشی که در کشورهای عربی و حتی شهرهای جنوبی کشور داشته اید را برای خودتان زنده کنید.

محله عرب ها در تهران، در جنوب شرقی پایتخت، منطقه 20 شهرداری و محله دولت آباد واقع شده و در نزدیکی شهر ری و مشیریه قرار دارد. این محله یکی از اولین شهرک‌ هایی است که در تهران ساخته شده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید داستان به وجود امدن محله عرب ها در تهران چیست! در زمان حکومت بعثی‌ ها در کشور عراق، اقامت بسیاری از ایرانی هایی که قبلا به این کشور مهاجرت کرده بودن، تمدید نمی شود و به ناچار مجبور می شوند که به ایران بازگردد. همچنین بسیاری از عراقی ها که نحوه زندگی و تفکرشان با رژیم بعثی عراق هماهنگ نبود نیز از عراق خارج شدند و به همراه ایرانی ها، وارد کشور ایران شدند و بیشتر انها در محله دولت آباد ساکن شدند. از ان زمان تا کنون، اعراب ایرانی که در جنوب کشور سکونت داشتند نیز به این محله آمدند و در انجا ساکن شدند و به تدریج محله دولت آباد تهران با عنوان محله عرب ها در تهران شناخته شده و معروف شد. در حال حاضر، اکثر ساکنین محله دولت آباد، اعراب ایرانی و اعراب اصیل کشور های همسایه هستند و به همین دلیل بیشتر افراد ساکن در این محله به زبان عربی صحبت می کنند. 

فلافل عربی در دولت اباد تهران

 

راه های دسترسی به محله عرب ها در تهران

اگر می خواهید با اتومبیل شخصی به محله عرب ها در تهران بروید باید برای رسیدن به محله دولت آباد در تهران، به بزرگراه امام علی یا بزرگراه آزادگان بروید و سپس به سمت جنوب حرکت کنید. در ادامه مسیر، از خروجی  بلوار قدس خارج شده و به شهرک دولت آباد بروید.

 همچنین از سمت بزرگراه آزادگان به جهت شرق هم می ‌توانید به بلوار دولت آباد دسترسی راحتی داشته باشید.

با وسایل نقلیه عمومی مانند مترو نیز می توانید به سمت محله دولت آباد بروید و فقط کافیست وارد خط ۶ مترو تهران (خط صورتی) شده و به سمت ایستگاه دولت آباد بروید.

 

رستوران ها و غذاهای عربی محبوب در محله عرب ها در تهران

غذاهای عربی

وجود رستوران ها و غذاهای عربی خوشمزه و لذیذ در محله دولت آباد یا محله عرب ها در تهران، یکی از اصلی ترین دلایل معروف شدن این محله است. یکی از فعالیت ‌های اصلی اعراب ساکن در محله دولت آباد، پخت و طبخ غذا های اصیل عربی است.

کنافه، شاورما، باقلوا، سمبوسه، فلافل، سالاد فتوش، بعلبکی، حمص، فطایر، کرسپی، مناقیش، فاروج مشوی، سالاد تبوله، کبه و دیگر غذا های عربی و جنوبی، همگی از جمله غذاهای و شیرینی هایی هستند که می توانید نمونه های مختلف آن را در این محله پیدا کنید و یک ضیافت عالی به سبک عربی داشته باشید! 

بلوار قدس معروف‌ ترین بلوار محله دولت‌ آباد است که معمولا فروشگاه‌ ها و رستوران ها و اغذیه فروش ها در این بلوار هستند و می توانید بهترین غذاها و دسرهای عربی را در انجا پیدا کنید.

غذا عربی در دولت اباد تهران

علاوه بر غذاهای عربی، پوشش زنان با چادر عربی و پوشش مردان با دشداشه، موزیک های عربی و شاد، دیوار نوشته‌ های عربی، تابلو های مغازه‌ ها به زبان عربی و فارسی همگی باعث می شوند تا احساس کنید در یک از شهرهای عربی هستید و همان حال و هوا برایتان تداعی خواهد شد. محله عرب ها در تهران، یکی از محله ها زنده و بسیار پر جنب و جوش هست که در هر ساعت از شبانه روز که به آنجا بروید می توانید از خوردن غذاهای تند و تیز و شیرینی های خوشمزه و لذید با طعم واقعی عربی لذت ببرید و یک گردش عالی و به یاد ماندنی داشته باشید.

بهترین رستوران ها و اغذیه فروشی ها و قنادی هایی که می توانید در محله عرب ها تهران به آن مراجعه کنید و بهترین و لذیذترین غذاها و شیرینی ها عربی را تست کنید را در ادامه معرفی کردیم:

  • نجف اشرف و باقلوای بیروت حاج مهدی پاکان (برای باقلوا)
  • قاسم و دایی حمید و فلافل ارم (برای فلافل)
  • جوادین (برای شاورمای گوشت)
  • الغدیر (برای کباب)
  • ابوساره یا سان‌ وِی (برای شاورمای مرغ)
  • رستوران برکات لیالی لبنان‌
  • فست فود جوادین
  • رستوران بعلبک لبنان
  • رستوران موسوی

انواع باقلوا عربی در محله عرب ها در تهران

اگر شما نیز اطلاعات دیگری از محله عرب ها در تهران دارید، حتما در قسمت کامنت یادداشت کنید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید