ایده و خلاقیت

معروفترین کافه های یزد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

در ادامه این بخش از تشریفینو، تعدادی از بهترین و  معروفترین کافه های یزد را معرفی کردیم تا در هنگام سفر به یزد، بتوانید راحتتر کافه مورد نظر خود را پیدا کنید.

یزد، یکی از شهرهای تاریخی در ایران است که با عناوین مختلفی همچون دارالعباده و شهر بادگیرها نیز شناخته می شود. شهر یزد با شیرینی های متنوع و خوشمزه، خانه های خشتی و بافت سنتی و اصیلی که دارد، به یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی تبدیل شده است. 

اگر قصد سفر به یزد را دارید، پیشنهاد می کنیم علاوه بر اینکه از آثار تاریخی و طبیعی این شهر دیدن می کنید، سری هم به معروفترین کافه های یزد بزنید و در کنار لذت بردن از طعم و عطر شیرینی ها و نوشیدنی های جذاب یزدی، عکس های به یادماندنی و خاصی را نیز ثبت کنید و تماشای مناظر و نماهای معماری زیبای شهر لذت ببرید.

به همین منظور، در ادامه این بخش از تشریفینو، تعدادی از بهترین و  معروفترین کافه های یزد را معرفی کردیم تا در هنگام سفر به یزد، بتوانید راحتتر کافه مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: تو این هفت تا کافه جشن تولد بگیر

 

آشنایی کلی با شهر یزد

یزد، یکی از شهرها و استان هاییست که در مرکز ایران واقع شده و به عنوان اولین شهر خشت خام در جهان و نخستین شهر تاریخی ایران شناخته شده و معروف است. جالب است بدانید که شهر یزد، به عنوان 22 امین اثر تاریخی کشور ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

شهر یزد، به عنوان شهر بادگیرها، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، شهر دوچرخه‌ ها، شهر شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت، شهر آتش و آفتاب نیز معروف است.

شهر یزد، از سوی شمال به شهرستان‌های میبد و اشکذر از سمت شرق به شهرستان‌های اردکان و بافق، از سمت غرب به استان اصفهان و از جنوب به شهرستان تفت، ابرکوه و مهریز محدود می‌ شود. 

 

آشنایی یا مکان های تاریخی یزد

  • باغ دولت‌آباد
  • چهارمنار
  • مجموعه باغ خان
  • آب انبار رستم گیو و شش بادگیری
  • آتشکده زرتشیان
  • ارگ و برج و بارو
  • خانه رسولیان، خانه عرب ها، خانه ملک التجار
  • مدسه ضیائیه
  • مجموعه مازاری ها

 

مساجد تاریخی و معروف یزد

  • مسجد جامع یزد
  • مسجد امیر چقماق
  • مسجد سر ریگ
  • مسجد ملا اسماعیل
  • مسجد شاه طهماسب
  • مسجد فرط
  • مسجد حظیره
  • مسجد میر خضر شاه چهار منار
  • مسجد بیاق خان
  • مسجد اهرستان
  • مسجد شاه یحیی (قلعه کهنه)
  • مسجد بزرگ پشت باغ

 

محلات تاریخی یزد

  • محله چهار منار
  • محله مسجد جامع
  • محله بازار نو
  • محله فهادان
  • محله شاه ابوالقاسم

یزد

پیشنهاد مطالعه: بهترین کافه و رستوران های ایتالیایی در تهران

 

معروف ترین کافه های یزد

بهترین کاری که می توانید بعد از بازدید از محله ها و آثار تاریخی یزد داشته باشید این است که ساعاتی را در معروف ترین کافه های یزد بگذرانید، نفسی تازه کنید و از نوشیدنی ها و شیرینی های معروف این شهر لذت ببرید و خاطرات سفر به یزد را در ذهن خود ماندگار کنید. در ادامه، تعدادی از معروف ترین کافه های یزد را معرفی کردیم:

 

کافه هنر یزد

کافه هنر، یکی از کافه های معروف شهر یزد است که در شهر فهادان واقع شده است. این کافه، یکی از انتخاب های خیلی عالی برای دورهمی های دوستانه در فضایی دنج و آرام است. فضا و ملکی که اکنون به کافه هنر تغییر کاربردی داده است، یکی از ملک های متعلق به خانواده ملک زاده بوده که دارای چیدمان زیبا و اصیل، با پذیرایی بر روی تخت‌ های سنتی و کاشی‌ ها و سفال‌ های فوق‌ العاده زیبا و هنرمندانه است که باعث می شود ساعات خوشی را در این کافه بگذرانید و لذت سفر خود به شهر یزد را چند برابر کنید.

 آدرس: یزد، محله فهادان، حوالی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب

کافه هنر یزد

 

کافه خانه دوست یزد

کافه خانه دوست، در یکی از خانه های قدیمی و سنتی یزد راه اندازی شده که با حیاط بزرگ و دلباز، حوض فیروزه ای و میز و صندلی و تخت‌های سنتی که دارد، فضایی و سنتی و دنج را فراهم کرده تا بتوانید ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود سپری کنید و از خوردن شیرینی های جذاب یزدی لذت ببرید.

آدرس: یزد، خیابان سید گل سرخ

کافه خانه دوست یزد

 

کافه رستوران هتل ترمه

کافه رستوران هتل ترمه، که یک اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی در یزد است، یکی از کافه های جذاب با دکور و چیدمان سنتی است که حال و هوای خانه های قدیمی و سنتی یزد را برایتان تداعی خواهد کرد. استفاده از رومیزهای ترمه، تزئینات سنتی بر روی دیوارها و صندلی و تخت ها سنتی، باعث شده تا ظاهر کلی این کافه رستوران، کاملا به سبک سنتی باشد. در این کافه انواع نوشیدنی‌ های سنتی سرد و گرم در کنار شیرینی‌ های خوشمزه یزدی سرو می‌ شود. همچنین می‌ توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی و مخصوص یزد را نیز در این کافه رستوران سفارش دهید.

آدرس: خیابان امام. میدان وقت الساعت

کافه رستوران هتل ترمه

 

کافه دپسا یزد

اگر تمایل دارید یکی از زیباترین نمونه ها از تلفیق سنت و مدرنیته را ببینید، حتما سری به کافه دپسا در یزد بزنید. فضای داخلی کافه کاملا مطابق با معماری سنتی یزد طراحی شده است و در کنار سبک مدیریت کاملا مدرنی که دارد، می تواند یک تجربه کاملا متفاوت را به شما ارائه دهد. 

آدرس: خیابان رختشورخانه، بعد از هتل‌ سرای درویش

 

کافه دپسا یزد

 

کافه رستوران فوکا یزد

کافه فوکا نیز یکی از معروف ترین کافه های یزد است که ترکیبی از سنت و مدرنیته در طراحی ان به کار رفته است و اینطور به نظر می رسد که در این کافه تمام تلاش بر این بوده است که اصالت در کنار مدرنیته به خوبی حفظ شود.

آدرس: یزد، خیابان مسجدجامع

کافه رستوران فوکا یزد

 

کافه خان دوحد یزد

کافه خان دوحد، یکی دیگر از کافه های سنتی یزد است که در خانه ای خشتی در بافت قدیمی شهر راه اندازی شده است. سبک معماری به کار رفته در طراحی این کافه برگرفته از سبک دوره صفویه و قاجاری است و به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این کافه می توانید هم از غذاها و نوشیدنی های سنتی لذت ببرید و هم فست فودهای خوشمزه و خاص را امتحان کنید.

آدرس: یزد، بلوار عاصی زاده، کوچه سنگریزه

 

کافه خان دوحد یزد

 

کافه بام هتل لاله یزد

هتل لاله یزد، که همان خانه تاریخی گلشن است، متعلق به دوره قاجار بوده که بعد از بازسازی کامل، اکنون به یک هتل زیبا با طراحی سنتی تبدیل شده است. کافه بام هتل لاله یزد نیز در پشت بام این هتل است که با میز و صندلی‌ ها و نیمکت‌ های سنتی، آب و فواره‌ و خوراکی‌ ها و نوشیدنی‌ های بی‌ نظیر، یک روز خاطره‌ انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

آدرس: یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار گلشن

کافه بام هتل لاله یزد

 

کافه ناردون یزد

یکی دیگر از معروف ترین کافه های یزد، کافه ناردون است که تجربه یک شب رویایی را در فضایی نوستالژیک در پشت بام خانه های سنتی یزد برایتان فراهم کرده است. در این کافه می توانید انواع غذاها، نوشیدنی ها و شیرینی های سنتی را امتحان کنید و لحظات خوشی را سپری نمایید.

آدرس: یزد، مسجد جامع، بازار صراف‌ ها به طرف زندان اسکندر، نرسیده به بوستان شاه ابوالقاسم

کافه ناردون یزد

 

کافه سزار یزد

اگر بعد از گشت و گزار در شهر یزد و بازدید از بناها و آثار تاریخی این شهر، تمایل داشتید تا ساعاتی را در یک فضای مدرن و امروزی بگذارنید، پیشنهاد می کنیم که سری به کافه سزار یزد بزنید. این کافه نیز جز معروف ترین کافه های یزد است که دارای طراحی و دکوراسیون شیک و مدرنی بوده و یک منوی عالی از غذاهای ایتالیایی و خاص را به مشتریان خود ارائه می دهد.

آدرس: یزد، میدان ابوذر، کوچه سنبل، جنب داروخانه شبانه‌ روزی سهروردی

کافه سزار یزد

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 20 کافه روباز تهران | کافی شاپ روف گاردن شمال، غرب و شرق تهران

 

اگر شما نیز تجربه ای از بهتریت و معروف ترین کافه های یزد دارید، حتما در قسمت بنویسید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید