ایده و خلاقیت

مهمترین تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۲.۳

مزایا و معایب میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟ برای هاشور ابرو کدام روش بهترین انتخاب است؟ در این مقاله به مقایسه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن پرداخته‌ایم.

زیبایی چهره، ارتباط بسیار زیادی با تناسب اجزای صورت دارد. حتما افراد زیادی را دیده‌اید که، تک‌به‌تک اجزای صورت آن‌ها زیباست، اما در مجموع جذابیتی در چهره‌ آن‌ها احساس نمی‌کنید. علت این موضوع، عدم تناسب در چهره است. ابروها بیشترین نقش را در ایجاد تناسب چهره هر فرد، برعهده دارند. به‌دلیل همین اهمیت، تکنیک میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن به‌وجود آمد. شما به‌وسیله میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می‌توانید، با دید زیبایی‌شناسی، تناسب را به صورت خود هدیه کنید.

شاید برای شما هم سوال شده که، تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟ چه شباهت‌ هایی با یک‌دیگر دارند؟ استفاده از کدام تکنیک مطلوب‌تر است؟

در این مقاله، به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن می‌پردازیم و ویژگی‌های هر کدام را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

با ما همراه باشید.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ چیست؟

اگر همیشه درحال کشیدن ابروها با مداد ابرو و سایه ابرو باشید، حتما جزء خانم‌هایی هستید که ابروهای کم‌پشتی دارند و یا از فرم و حالت ابرو‌های خود راضی نیستند. در این شرایط، قطعا نام میکروبلیدینگ ابرو، به گوشتان خورده است.

میکروبلیدینگ، یکی از روش‌های هاشور ابرو است. این تکنیک، به عنوان نسل جدید تاتو شناخته می‌شود که با دارا بودن مزایای بیشتر، جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های قدیمی تاتو است. با کمک میکروبلیدینگ، می‌توانید، تارهایی به نازکی موی ابرو، مابین ابروهای طبیعی خودتان، داشته‌ باشید. قطر تارهایی که توسط دستگاه بلید، روی پوست، در ناحیه ابرو کشیده می‌شود، بسیار نازک است. ظرافت این خطوط در حدی است که، اگر توسط فرد متخصص و ماهری انجام شود، هیچ‌کس متوجه هاشور ابروهای شما نمی‌شود.

 

میکروبلیدینگ چگونه انجام می‌شود؟

میکروبلیدینگ چگونه انجام می‌شود

میکروبلیدینگ، به‌وسیله سوزن‌‌های بسیار نازک انجام می‌شود. تعداد این سوزن‌ها در هر بلید، متفاوت است. این تکنیک، با ایجاد خراشی که توسط بلید ایجاد می‌شود، مقداری رنگ ارگانیک را وارد لایه زیرین پوست می‌کند. در این روش، خراش روی سطح پوست، چنان ظریف است که بعد از رنگ‌گرفتن، مانند تارموی طبیعی جلوه می‌کند. درواقع تکنیک میکروبلیدینگ، به‌وسیله سوزن انجام می‌شود و دستگاه برقی در آن نقشی ندارد. به همین دلیل، این روش، به‌عنوان روشی نیمه‌دائمی محسوب می‌شود. چون عمق خراش‌های بلید، بر روی پوست زیاد نیست و رنگ آن، راحت‌تر از روش‌های دیگر ازبین‌می‌رود. اگر علاقه‌مند هستید از روش هاشور تار به تار استفاده کنید و شکل و فرمی طبیعی به ابروهای خود بدهید، میکروبلیدینگ فوق‌العاده است.

 

مزایای میکروبلیدینگ چیست؟

مزایای میکروبلیدینگ چیست؟

1. میکروبلیدینگ ظاهر بسیار طبیعی دارد.

ظاهر طبیعی و نچرال میکروبلیدینگ، جز< مزایای آن محسوب می‌شود. خطوطی که توسط بلید، روی پوست و مابین ابروها کشیده می‌شود، آن‌قدر نازک است که کاملا در بین تارهای ابرو گم می‌شود؛ در نهایت فقط زیبایی و جذابیت آن دیده می‌شود. این ویژگی یکی از مهم‌ترین علل انتخاب میکروبلیدینگ است.

 

2. میکروبلیدینگ رنگی طبیعی و ارگانیک دارد.

حتما به خاطر دارید که قبل‌ترها، نواقص ابروها با تکنیک تاتو رفع می‌شد. رنگ تاتو به مرور زمان دچار تغییر می‌شد و به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز مایل می‌شد. این مشکلی بود که حتی به‌وسیله لیزر و لوازم پیشرفته ریمو تاتو هم، به‌طور کامل ازبین نمی‌رفت. اما در میکروبلیدینگ دیگر این مشکلات وجود ندارد. چرا که رنگ‌هایی که در میکروبلیدینگ استفاده می‌شود، کاملا ارگانیک است و هیچ تغییر رنگی در آن دیده نمی‌شود. پس با خیال آسوده می‌توانید این تکنیک را انتخاب کنید؛ چون با گذشت زمان تغییر رنگی ندارد و تنها کم‌رنگ می‌شود.

 

3. میکروبلیدینگ ضد حساسیت است.

معمولا بدن افراد زیادی، پس از تزریق یا استفاده مواد آرایشی، دچار تغییر و واکنش می‌شود. شاید شما هم تجربه مشاهده واکنش‌های آلرژیک پوستی را داشته‌باشید. این واکنش‌ها معمولا درمقابل مواد شیمیایی ناسازگار با بدن بروز می‌کند. در مورد میکروبلیدینگ می‌توان گفت، رنگ‌هایی که در این تکنیک استفاده می‌شود، از مواد طبیعی ساخته شده‌ است که با بدن سازگاری دارد. به همین دلیل است که، در میکروبلیدینگ واکنش‌های آلرژیک وجود ندارد و یا بسیار کم است. با خیال راحت می‌توانید جلسه تست حساسیت رنگ میکروبلیدینگ را انجام دهید و با آرامش‌خاطر جهت انجام آن اقدام کنید.

 

4. درد و التهاب کم در میکروبلیدینگ

جالب است بدانید، میکروبلیدینگ، کم‌ترین جای زخم‌ و التهاب را نسبت به تاتو و میکروپیگمنتیشن دارد. به دلیل خراش سطحی که توسط بلید روی پوست ایجاد می‌شود، معمولا بهبودی به سرعت انجام می‌شود و احتمال عفونت و زخم و التهاب در این ناحیه کم‌تر است.

 

5. زیبایی دائمی با میکروبلیدینگ

مسلما بسیاری از خانم‌ها، علاقه‌مندند تا جایی که ممکن است زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند و هر ساعت از شبانه‌روز، میکاپ یا آرایشی ملایم به چهره داشته‌باشند. زیبایی دائمی با میکروبلیدینگ یکی از انتخاب‌های امروزی است. فقط کافی است، هر یک الی دو سال که رنگ ابروها یا ناحیه هاشور خورده، کم شد، برای ترمیم آن، به متخصص مراجعه کنید.

 

 

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیپمنتیشن چیست

میکروپیگمنتیشن تکنیک جدیدی است که مانند میکروبلیدینگ، جایگزین روش تاتو شده‌است. میکروپیگمنتیشن توسط دستگاهی برقی، به‌نام پیگمنتر، انجام می‌شود. این دستگاه، بر روی پوست، به‌ صورت نقطه‌ای سوراخ ایجاد می‌کند. رنگدانه‌ها، پس از ایجاد خراش نقطه‌ای بر روی پوست، به لایه زیرین تزریق می شوند. رنگدانه‌های ارگانیگ در این روش، کم‌ترین میزان حساسیت را برای فرد، ایجاد می‌کنند. همچنین با پیشرفته‌شدن دستگاه میکروپیگمنتیشن، احتمال برگشت خون و ترشحات به داخل دستگاه، اصلا وجود ندارد. با استفاده از کیت یک‌بار مصرف، احتمال انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر، به صفر می‌رسد. ماندگاری میکروپیگمنتیشن، معمولا بین 1 الی 2 سال است. این زمان بر اساس سبک زندگی، شرایط بدنی و پوستی، در هر فرد متغیر است.

 

مزایای میکروپیگمنتیشن چیست؟

مزایای میکروپیگمنتیشن

 

1. کاربرد پزشکی میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن، علاوه بر کاربرد در حوزه آرایشی، در حوزه پزشکی و درمان نیز بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. شاید برای شما نیز جالب باشد که کاربردهای درمانی میکروپیگمنتیشن، علاوه بر ازبین‌بردن جای زخم، خط بخیه، درمان ظاهری طاسی سر و قسمت‌های خالی مو، ترمیم شکل هاله سینه در خانم‌هایی است که، به‌دلیل سرطان، این بخش را ازدست داده‌اند. در این افراد، باتوجه به شکل و فرم هاله پستان سالم، شکل و فرم هاله پستان جدید طراحی می‌شود. سپس با رنگ‌های مناسب این قسمت، رنگ می‌شود. این ویژگی میکروپیگمنتیشن، در حوزه پزشکی، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است.

 

2. ماندگاری بالای میکروپیگمنتیشن

ماندگاری میکروپیگمنتیشن به نسبت میکروبلیدینگ بیشتر است. زیرا پیگمنت‌ ها، در لایه‌های عمیق‌تری از پوست تزریق می‌شوند. تعرق و چربی پوست در این لایه‌ها، تاثیر کم‌تری در ازبین‌بردن رنگ میکروپیگمنتیشن دارد. پس، اگر پوست چرب دارید، حتما میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنید.

 

3. کاربرد گسترده میکروپیگمنتیشن

معمولا شما در هر شرایطی که باشید، امکان استفاده از میکروپیگمنتیشن را دارید. برای مثال اگر قبلا تاتو کرده باشید و رنگ‌ آن عوض شده‌باشد یا اگر شکستگی در ناحیه ابرو داشته‌باشید و قسمت خالی ابروها زیاد باشد، به هرحال میکروپیگمنتیشن مناسب شما است. اما استفاده از میکروبلیدینگ، به‌ دلیل هاشوری بودن آن، محدودیت‌های بسیاری دارد.

 

4. کاربرد آرایشی میکروپیگمنتیشن

به‌وسیله میکروپیگمنتیشن، می‌توانید رنگ‌دانه‌ها را در هر قسمت از پوست، برحسب نوع و رنگ تزریق کنید. برای مثال، استفاده از این تکنیک، برای میکاپ دائمی چهره، بسیار رایج است. استفاده از رنگ‌های ملایم به‌عنوان رژگونه، سایه و رژلب توسط میکروپیگمنتیشن، زیبایی شما را بیشتر می‌کند. میکروپیگمنتیشن، انعطاف‌پذیری بسیاری دارد و به‌دلیل نوع دستگاه آن، و تزریق نقطه‌ای رنگ به پوست، هرنوع تغییری را امکان‌پذیر می‌کند.

 

میکروپیگمنتیشن چیست؟ مزایا و معایب

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

تفاوت های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

میکروپیگمنتیشن دارای ابزاری الکترونیکی و برقی است، اما در میکروبلیدینگ از وسیله‌ای به‌ نام بلید استفاده می‌شود که جزء ابزارآلات این تکنیک است و به‌ صورت مکانیکی با سوزن‌های چندتایی در نوک بلید، انجام می‌شود.

در میکروپیگمنتیشن، شما می‌توانید به‌ صورت نقطه‌ای، سایه‌ای از ریشه مو ایجاد کنید و به کمک همین ویژگی، رنگ ناحیه‌ای از پوست را تغییر دهید. اما در میکروبلیدینگ، تنها امکان کشیدن خطی شبیه به مو وجود دارد و نمی‌توان به‌شکلی طبیعی، بخشی از پوست را تغییر رنگ داد؛ مگر به‌ صورت هاشور. همین تفاوت، موجب استفاده فراوان از میکروپیگمنتیشن، در زمینه‌های آرایشی است. درحالی‌ که کاربرد میکروبلیدینگ محدود به محل‌هایی است که امکان هاشور زدن در آن وجود دارد.

یکی دیگر از تفاوت های میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ در محدودیت استفاده از آن است، میکروپیگمنتیشن به دلیل عمق تزریق پیگمنت، ماندگاری بیشتری دارد و برای پوست‌های چرب با تعرق بالا نیز قابل‌ استفاده است؛ اما میکروبلیدینگ، به‌دلیل عمق کم‌تر، برای پوست‌های چرب قابل استفاده نیست.

یکی دیگر از محدودیت‌های میکروبلیدینگ، عدم امکان استفاده از آن، برای افرادی است که، پس از ایجاد شدن زخم روی پوستشان، دچار عارضه گوشت اضافه در آن ناحیه می‌شوند. این افراد، به‌هیج‌وجه امکان استفاده از این روش را ندارند، چرا که با خراش‌های مداومی که روی پوست ایجاد می‌شود، ریسک ایجاد گوشت اضافه زیاد است.

باتوجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت، حتما برای انتخاب هریک از این تکنیک‌ها، به تفاوت‌ها، محدودیت‌ها و شرایط بدنی و شخصی خودتان، توجه کنید تا با انتخاب بهترین گزینه، نتیجه فوق‌العاده‌ای بگیرید.

 

مهم‌ ترین نکته قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

مهم‌ ترین نکته قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از انجام میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ باید بدانید، این است که سلامتی شما از هرچیز دیگری مهم‌تر است. سعی کنید بهترین مرکز زیبایی را انتخاب کنید و حتما از یک‌بار مصرف بودن لوازم آن مطمئن شوید.

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن  و میکروبلیدینگ، درمورد رنگ‌هایی که قرار است استفاده شود، سوال کنید. مصرف رنگ‌های غیر ارگانیک و غیر طبیعی که سازگاری مناسبی با بدن ندارند، باعث کاهش ماندگاری و ایجاد حساسیت پوستی می‌شوند.

جهت یادآوری، مطلع باشید که پس از انتخاب هر یک از این تکنیک‌ها، امکان پاک‌کردن آن به‌ راحتی، وجود ندارد. پاک کردن میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ با هر روشی، حتی لیزر، به‌طور 100% ممکن نیست و باید منتظر گذر زمان بمانید.

 

سخن پایانی

باتوجه به اطلاعاتی که ارائه شد، شما بهترین و دلسوزترین شخص نزدیک به خودتان هستید که می‌تواند، بهترین انتخاب را داشته‌ باشد. یادتان باشد تنها خود شما هستید که می‌توانید با کمک مشاور زیبایی، بهترین انتخاب را با توجه به شرایط پوست و علاقمندی‌های خود داشته‌ باشید. بدون شک همین حالا هم زیبا هستید، پس با آرامش و دید منطقی، مشخص کنید که نیاز شما چیست و کدام روش مناسب رفع نیاز شما است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله