ایده و خلاقیت

میکروپیگمنتیشن لب | بهترین روش حجیم سازی لب ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

کاربرد میکروپیگمنتیشن لب چیست؟ میکروپیگمنتیشن لب شکری چطور انجام می‌شود؟ هزینه میکروپیگمنتیشن چقدر است؟ برای رسیدن به پاسخ سوالاتتان این مقاله را مطالعه کنید.

اگر لب‌ های باریک و کوچکی دارید، حتما برای حجیم سازی آن، فکرهایی کرده‌اید. تزریق ژل، تزریق چربی و حجیم سازی لب با میکروپیگمنتیشن، از روش‌های رایج اصلاح فرم لب هستند. با این روش‌ها، می‌توانید لب‌ هایی خوش‌فرم، زیبا و حجیم داشته‌ باشید. اما بی‌دردسرترین روش، انجام میکروپیگمنتیشن لب است. توسط این روش غیرتهاجمی، تنها با تزریق پیگمنت‌های همرنگ لب، حجم آن افزایش پیدا می‌کند و به فرم دلخواهتان می‌رسد.

میکروپیگمنتیشن لب چیست؟ چه عوارضی و مزایایی دارد؟ ماندگاری آن چقدر است؟

برای پاسخ به این سوالات، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

میکروپیگمنتیشن لب چیست؟

میکروپیگمنتیشن لب چیست

میکروپیگمنتیشن لب، روشی غیرتهاجمی برای حجیم کردن لب‌ ها است. وقتی اسم حجیم کردن لب، به گوشتان می‌خورد، اولین راهکار رایج برای آن، تزریق ژل است. اما زمانی‌ که عوارض تزریق ژل لب و دردسرها و هزینه‌ های تزریق باکیفیت را بررسی می‌کنید، به این نتیجه می‌رسید که تزریق ژل، برای حجیم سازی لب چندان مناسب نیست. بهتر است روشی جایگزین، کم‌هزینه‌تر و کم‌خطرتر پیدا کنید. میکروپیگمنتیشن لب، دقیقا چیزی است که، دنبال آن می‌گردید. با این روش، می‌توانید مدت زمان نسبتا زیادی، لب‌ های حجیم و جذاب داشته‌ باشید و درگیر مشکلات و عوارض ناشی از تزریق ژل و چربی به لب نیستید. برای اطلاع از نحوه کار این معجزه آرایشی، همراه ما باشید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟ مزایا و معایب

 

میکروپیگمنتیشن لب چگونه انجام می‌شود؟

میکروپیگمنتیشن لب چگونه انجام می‌شود

میکروپیگمنتیشن، روشی است که در آن، با استفاده از دستگاهی الکترونیکی به‌ نام میکروپیگمنتر، رنگدانه‌هایی به سطح مشخصی از پوست تزریق می‌شود. در نواحی که میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود، رنگ پوست، همرنگ پیگمنت‌های تزریق شده خواهد بود. کاربرد آرایشی این روش، بسیار گسترده است. از این شیوه، برای حساس‌ترین بخش‌های صورت استفاده می‌شود. میکروپیگمنتیشن لب، با رنگدانه‌گذاری پیگمنتر متخصص، بر پوست اطراف لب و خود لب، انجام می‌شود. با این تکنیک می‌توانید خطوط دور لب را، همرنگ بافت لب کنید و با این کار، لب‌ ها را حجیم‌تر نشان دهید.

از تکنیک میکروپیگمنتیشن، برای اصلاح فرم لب و احیای آن در افراد لب‌شکری نیز استفاده می‌شود.

 

عوامل موثر بر کیفیت میکروپیگمنتیشن لب

 میکروپیگمنتیشن با کیفیت

گاهی نتیجه کار میکروپیگمنتیشن دو نفر، که به دو پیگمنتر جداگانه مراجعه کرده‌اند، متفاوت است. ممکن است، هر دو هزینه مشابهی پرداخت کرده‌ باشند، اما کیفیت رنگ، تمیزی کار، زیبایی و ماندگاری هر کدام، زمین تا آسمان با دیگری فرق دارد. شاید ندانید علت چیست و چرا کیفیت میکروپیگمنتیشن لب در دو نفر، تا این حد متفاوت است. تفاوت کیفیت انجام این تکنیک و نتیجه آن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. تخصص پیگمنتر، کیفیت رنگ ارگانیک میکروپیگمنتیشن، زاویه دست و تکنیکی که توسط پیگمنتر انجام می‌شود، همگی بر زیبایی، ماندگاری و ظاهر فوق‌العاده این تکنیک موثر است.

 

کاربرد میکروپیگمنتیشن لب چیست؟

میکروپیگمنتیشن لب

شاید این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که، میکروپیگمنتیشن لب چه کاربردی دارد؟ از این تکنیک فقط می‌توان، در حجیم‌ سازی لب استفاده کرد؟ باید گفت، خیر. کاربرد میکروپیگمنتیشن، بسیار فراتر از حجیم ‌سازی لب است. این تکنیک، برای برطرف کردن دفرمگی‌های لب نیز استفاده می‌شود. کافی است، به پیگمنتر ماهری مراجعه کنید، تا با دید حرفه‌ای از زیباشناسی و تناسب چهره، دفرمگی لب را برایتان اصلاح کند. در این روش به‌وسیله میکروپیگمنتیشن، با رنگی مشابه رنگ لب‌ها، خطوطی روی پوست اطراف لب، کشیده می‌شود. با این خطوط، تناسب لب ایجاد می‌شود.

با میکروپیگمنتیشن لب، امکان اصلاح خط بخیه روی لب و همچنین بریدگی‌ها و زخم‌هایی که بر اثر حوادث مختلف روی لب اتفاق افتاده‌است، وجود دارد.

از دیگر کاربردهای میکروپیگمنتیشن لب، می‌توان به تغییر رنگ لب اشاره کرد. افراد زیادی هستند که، به علل مختلفی مثل ژنتیک و بیماری، لب‌ های کبود و تیره‌‌ای دارند. این خانم‌ها، معمولا در انتخاب رنگ رژلب موردعلاقه‌شان هم محدودیت دارند. در چنین شرایطی، این تکنیک هیجان‌انگیز، به کمکشان می‌آید. با میکروپیگمنتیشن، می‎‌توان در رنگ لب‌ها تغییر ایجاد نمود و جذابیتی فوق‌العاده برایشان خلق کرد. این بخش درمانی ماجرا است، اما در بحث آرایشی، می‌توانید از این تکنیک برای داشتن رژلب دائمی، استفاده کنید. با این روش، رنگ دلخواهتان را برای رژلب دائمی انتخاب کرده و با میکروپیگمنتیشن، آن را همیشگی می‌کنید. هرچند لازم است بدانید که، طول عمر رژلب دائم، به‌دلیل وجود مویرگ‌های بسیار زیاد ناحیه لب، کمتر از قسمت‌های دیگر صورت است.

 

میکروپیگمنتیشن لب برای چه کسانی مناسب است؟

انجام میکروپیگمنتیشن لب

  • علاقه‌مندان به داشتن لب‌های حجیم‌تر
  • افراد علاقه‌مند به داشتن آرایش دائمی یا رژلب دائمی
  • افراد شاغل که زمان کافی برای تجدید آرایش و میکاپ ندارند.
  • افرادی که از کودکی، با مشکل لب‌شکری مواجه بوده‌اند.
  • افرادی که در حوادث مختلف، از ناحیه لب دچار زخم، بریدگی و آسیب شده‌اند.
  • افرادی که به علل مختلف، علاقه‌ای به تزریق ژل و انجام جراحی‌های زیبایی حجیم سازی لب ندارند.

 

ماندگاری میکروپیگمنتیشن لب چقدر است؟

ماندگاری میکروپیگمنتیشن لب چقدر است

میکروپیگمنتیشن معمولا بین شش ماه تا دو سال باقی می‌ماند. این ماندگاری، به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل تاثیرگذار در ماندگاری میکروپیگمنتیشن، به تخصص پیگمنتر و ویژگی‌های فردی شما بستگی دارد. سبک زندگی، ورزش‌های سنگین، تعرق و نوع پوست از ویژگی‌های فردی موثر بر ماندگاری میکروپیگمنتیشن است. عواملی مثل تخصص پیگمنتر، زاویه انجام این تکنیک، نوع دستگاه و سوزن‌های میکروپیگمنتیشن و همچنین نوع و کیفیت رنگ میکروپیگمنتیشن، اثر مستقیم بر ماندگاری آن دارد.

 

هزینه میکروپیگمنتیشن لب چقدر است؟

هزینه میکروپیگمنتیشن لب چقدر است

انجام کارهای زیبایی، برایتان هزینه دارد. این هزینه، از دو بخش تشکیل شده‌است. هزینه خدمات زیبایی، از یک‌طرف، شامل موادی است که در این کار استفاده می‌شوند، از طرفی دیگر بخش زیادی از هزینه، دستمزد فرد متخصصی است که با استفاده از مواد و تجهیزات، کار زیبایی را انجام می‌دهد. در میکروپیگمنتیشن نیز همینطور است. هرچه میزان تخصص، تجربه و دوره‌های تخصصی که پیگمنتر گذرانده، بیشتر باشد، هزینه دستمزد انجام میکروپیگمنتیشن لب، توسط او بیشتر خواهد بود. همچنین هرچه کیفیت رنگ‌ها و تجهیزاتی که توسط فرد متخصص انجام این‌کار، بالاتر باشد، هزینه انجام میکروپیگمنتیشن و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

 

لیست کارهای ممنوعه قبل از میکروپیگمنتیشن

لیست کارهای ممنوعه قبل از میکروپیگمنتیشن

  • مصرف سیگار ممنوع است؛ از چند روز قبل از میکروپیگمنتیشن، مصرف سیگار را ترک کنید، زیرا باعث تیره شدن لب‌ ها می‌شود.
  • مصرف الکل را هفت روز قبل و بعد از میکروپیگمنتیشن لب، فراموش کنید.
  • هفت روز قبل و بعد از میکروپیگمنتیشن لب، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، دوری کنید.
  • دو هفته قبل از انجام میکروپیگمنتیشن، استفاده از هرگونه لایه‌بردار، میکرودرم و اسکراب ممنوع است.
  • اگر دچار تبخال شده‌اید، انجام میکروپیگمنتیشن را عقب بیندازید.

 

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن لب

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن

  • به مدت سه روز، از شست‌و‌شوی ناحیه لب خودداری کنید.
  • بعد از سه روز، می‌توانید ناحیه میکروپیگمنتیشن شده را، با آب سرد و کمی شامپو بچه بشویید.
  • درصورت خروج از منزل، از ماسک استفاده کنید.
  • به مدت یک هفته از تابش نور خورشید، به ناحیه میکروپیگمنتیشن شده، جلوگیری کنید.
  • حتما از پماد ویتامین آ چشمی استفاده کنید.
  • از خاراندن و کندن نقاطی که میکروپیگمنتیشن شده، خودداری کنید.
  • از تحرک زیاد در دو سه روز اول پرهیز کنید.
  • تا چند هفته، از حضور در محیط استخر خودداری کنید.
  • به هیچ‌وجه تا زمان بهبودی، در معرض موادشیمیایی نباشید.
  • تا سه روز پس از انجام میکروپیگمنتیشن، استفاده از الکل و کافئین ممنوع است.

 

سخن آخر

تکنیک میکروپیگمنتیشن، زیبایی فوق‌العاده طبیعی برایتان ایجاد می‌کند. چهره‌ای متناسب و جذاب، که بدون میکاپ و آرایش هم زیبا است. اما دقت کنید که انتخاب پیگمنتر حرفه‌ای و مراقبت‌های قبل و بعد از انجام میکروپیگمنتیشن تاثیر زیادی در موفقیت‌آمیز بودن نتیجه آن دارد. پس در انتخاب مرکز معتبر انجام میکروپیگمنتیشن دقت کنید.

نظراتتان را برای ما ارسال کنید.

 

مهمترین تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید