ایده و خلاقیت

پذیرایی خواستگاری در نوروز چگونه است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

پذیرایی خواستگاری در نوروز چگونه است؟ آداب پذیرایی خواستگاری در نوروز چیست؟ بهترین لباس برای خواستگاری در نوروز چیست؟ با مطالعه این مقاله پاسخ سوالاتتان را درمی یابید.

تعطیلات نوروز و شروع سال نو، بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی قرار خواستگاری است. معمولا در این زمان، وقت همه آزاد است و با شروع سال نو، نشاط و انرژی فوق‌العاده‌ای در بین مردم جریان دارد. بسیاری از خانواده‌ها، قرار خواستگاری و اولین دیدار خانوادگی را، در نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند. تعطیلات عید، بهانه خوبی برای تعیین قرار خواستگاری است. اما بهتر است، قبل از چیدن برنامه‌، نکاتی از آداب این‌ کار را بدانید. با اطلاع از این نکات، مراسم خوبی را برگزار خواهید کرد.

پذیرایی خواستگاری در نوروز چگونه است؟ آداب پذیرایی خواستگاری در نوروز چیست؟ چه نکاتی برای پذیرایی خواستگاری در نوروز رعایت کنیم؟ پاسخ این سوالات را با مطالعه این مقاله به‌دست می‌آورید. پس همراه ما باشید.

 

آداب پذیرای خواستگاری در نوروز چیست؟

پذیرایی خواستگاری در نوروز

عید نوروز یکی از زمان‌هایی است که، نشاط و تازگی بهار، در همه خانه‌ها قابل مشاهده است. بسیاری افراد، علاقه‌مند به تعیین قرار خواستگاری در نوروز هستند. اگر از آن دسته افراد باشید، لازم است از آداب پذیرایی خواستگاری در نوروز مطلع شوید و مراسم خوب، رسمی و جذابی داشته‌باشید. خاطره خواستگاری در ایام عید، برای همیشه در خاطرتان ماندگار می‌شود. پس بهتر است طبق برنامه و آداب آن عمل کنید.

آداب چای خواستگاری (پذیرایی مراسم خواستگاری)

 

روز خواستگاری در نوروز را از قبل تعیین کنید

نوروز، زمان دید و بازدید خانواده‌هاست. معمولا، اقوام به خانه‌ هم می‌آیند. پس بهتر است، روز خواستگاری را از قبل تعیین کنید.

با مشخص شدن روز خواستگاری، خانواده عروس، هماهنگی‌های لازم برای مراسم خواستگاری را، انجام می‌دهند، تا در آن روز مهمان دیگری نداشته‌باشند. حضور اقوام، با هر نسبتی، در مراسم خواستگاری توصیه نمی‌شود. این مراسم بسیار رسمی و مهم است، سعی کنید فقط خودتان و خانواده نزدیکتان در مراسم خواستگاری حضور داشته‌باشید تا امکان آشنایی و شناخت دقیق‌تری پیدا کنید.

با کم ترین هزینه بهترین جهیزیه را تهیه کنیم. (روش های خرید جهیزیه ارزان)

 

بهترین زمان برای خواستگاری در نوروز

بهترین زمان برای خواستگاری در نوروز

همان‌طور که می‌دانید، نوروز زمان تعطیلی و دید‌و‌بازدیدهای سال جدید است. در این زمان، اقوام، فامیل و آشنایان به دیدار هم می‌روند. معمولا در روزهای ابتدایی نوروز، خانه بزرگ‌ترها، شلوغ‌تر است؛ زیرا جوان‌ترها، برای تبریک سال نو، به منزل بزرگ‌تر‌ها می‌روند. نیمه دوم تعطیلات نوروز، کمی از این تراکم، کم می‌شود. بهترین زمان برای خواستگاری در نوروز، بعد از تعطیلات اول سال است. روزهای هفتم یا هشتم نوروز، تقریبا بیشتر دید و بازدیدها انجام شده‌است. به‌همین دلیل، می‌توانید با خیالی آسوده، برای خواستگاری در نوروز برنامه‌ریزی کنید.

شروط ضمن عقد به زبان ساده و روان

 

برای خواستگاری در نوروز زمان کافی اختصاص دهید

بهترین زمان برای خواستگاری در نوروز

بهتر است، قبل از آمدن خواستگار، هماهنگی‌های لازم را برای داشتن زمان کافی جهت پذیرایی و مذاکرات حین خواستگاری اختصاص دهید. ممکن است مهمانان شما، زمان بیشتری در منزلتان حضور داشته‌باشند، پس بهتر است برای بعد از زمان خواستگاری، مهمان دیگری نپذیرید. هر برنامه‌ریزی که باعث حواس‌پرتی اعضای خانواده می‌شود، فراموش کنید.

سعی کنید در کمال آرامش، پذیرای مهم‌ترین مهمانان نوروزتان باشید و خواستگاری را به بهترین شکل برگزار کنید. یادتان باشد، مراسم خواستگاری جلسه رسمی آشنایی خانواده‌ها با یکدیگر است. در این مراسم، اطلاعات مهم آشنایی دو طرف، مطرح می‌شود. پس بهتر است، تمرکزتان را روی این مراسم بگذارید.

عقد آریایی چیست و چگونه برگزار می شود؟

 

تزیین خواستگاری در نوروز

تزیین خواستگاری در نوروز

معمولا در نوروز، همه خانه‌ها آراسته و تمیز است. پس از این بابت خیالتان آسوده است و زحمتتان کمتر می‌شود. بخش مهمی که نشان‌دهنده ذوق و سلیقه شماست، تزیین سفره هفت سین است.

سفره هفت سین، به عنوان رسم دیرینه ایرانیان شناخته می‌شود. بهتر است کمی از ذوق، سلیقه و استعدادتان را، در تزیین سفره‌ هفت سین به نمایش بگذارید و آن را به‌طور ویژه تزیین کنید. مطمئن باشید زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این سفره، حال و هوای نوروز را به منزلتان می‌آورد و قطعا حس بهتری برای مهمانانتان ایجاد می‌کند. استفاده از سبزه روی میز مهمانان و همچنین استفاده از گل‌های بهاری، برای تزیین سینی چای خواستگاری، یکی از جذاب‌ترین پیشنهادات برای استفاده در مراسم خواستگاری نوروز است. سعی کنید، از میز‌های گوشه خانه، برای قراردادن گل‌های بهاری استفاده کنید و قبل از آمدن مهمانان، چند شاخه از این گل‌ها تهیه کنید. حس مثبت و آرامشی که این گل‌ها به منزل‌تان می‌بخشد، تاثیر زیادی در جو مراسم خواستگاری خواهد داشت.

جدیدترین ایده های سفره هفت سین سال 99

آداب چای خواستگاری (پذیرایی مراسم خواستگاری)

 

لباس مناسب خواستگاری در نوروز برای عروس خانم

بهترین لباس خواستگاری در نوروز

لباس مناسب خواستگاری در نوروز، کمی رسمی‌تر از زمان‌های دیگر است. بهتر است، برای این مراسم، از لباس‌های رنگ روشن استفاده کنید. رنگ‌های بهاره با گل‌های زیبا، بهترین انتخاب برای لباس عروس خانم است. سعی کنید قبل از نوروز، به‌ فکر تهیه لباس مناسب خواستگاری باشید و از بین لباس‌های زیبایی که با رنگ‌های روشن و زیبا عرضه شده‌است، یکی را انتخاب کنید. دقت کنید که، تهیه بلوز دامن یا پیراهن، بهترین گزینه برای لباس خواستگاری است. بهتر است، رنگ لباس را، از میان رنگ‌های بهاری انتخاب کنید، صورتی، زرد، سبز، و آبی کم‌رنگ از رنگ‌های جذاب بهاری است.

 

لباس مناسب خواستگاری در نوروز برای آقای داماد

بهترین لباس خواستگاری برای داماد

بهترین و مناسب‌ترین لباسی که به اقای داماد، برای خواستگاری در نوروز می‌توان پیشنهاد داد، کت و شلوار است. می‌توانید کت اسپرت تهیه کنید و آن را با کرواتی به رنگ‌های بهاری، ست کنید. سعی کنید، یکی از المان‌هایی که برای پوشیدن انتخاب کرده‌اید، حال و هوای بهاری داشته‌ باشد. از پوشیدن تیشرت و شلوار یا هرچیزی به‌غیر از کت رسمی، دوری کنید. یادتان باشد که، سبک لباس پوشیدنتان، در اولین جلسه آشنایی خانوادگی تاثیر زیادی بر شناخت خانواده طرف‌ مقابل از شما دارد.

 

مدل مو مناسب خواستگاری در نوروز

جذابترین مدل مو برای خواستگاری

اگر عروس خوش‌ذوقی باشید، می‌توانید برای تزیین مدل مو‌های خود، در مراسم خواستگاری، از گل‌های ریز و طبیعی بهاری استفاده کنید. استفاده از گل‌های طبیعی برای تزیین موهای عروس، یکی از بهترین و زیباترین پیشنهادات مدل مو مناسب خواستگاری در نوروز است. حس و حال بهاری را، با خودتان به مراسم خواستگاری می‌آورید. حتما اطرافیان و خانواده همسر آینده‌تان، از این حس مثبت و بهاری که به مراسم داده‌اید، لذت می‌برند.

 

آرایش مناسب خواستگاری در نوروز

زیباترین آرایش برای مراسم خواستگاری بهار

رنگ‌هایی که در فصل بهار رایج می‌شود، رنگ‌های بسیار شاد و زیبایی است. میکاپ یا آرایش عروس آینده نیز، از همین قانون پیروی می‌کند. آرایش مناسب خواستگاری در نوروز، دارای رنگ‌های جذابی مانند صورتی و سرخ‌آبی است. رنگ‌هایی که زیبایی بهار و شکوفه‌ها را تداعی می‌کنند. میکاپ لایت با تم صورتی، بهترین انتخاب برای آرایش شب خواستگاری در نوروز است.

 

آداب پذیرایی خواستگاری در نوروز چیست؟

پذیرایی نوروز در مراسم خواستگاری

مراسم خواستگاری، همیشه پذیرایی رسمی دارد. پذیرایی با نوشیدنی گرم یا سرد شروع می‌شود و با شیرینی و میوه تمام می‌شود. معمولا در پذیرایی خواستگاری، همه‌چیز منظم و مرتب است. تمامی اقلام پذیرایی، چیده شده و تزیین شده هستند. در پذیرایی خواستگاری در نوروز، چند قلم به لوازم پذیرایی اضافه می‌شود. پذیرایی اولیه با همان چای، نوشیدنی اصیل ایرانی انجام می‌شود. بعد از چای، بهتر است پیش‌دستی‌ها را، جلوی مهمانان قرار دهید تا شیرینی یا شکلاتی که به آن‌ها تعارف می‌شود را، درون ظرف قرار دهند. کمی بعد می‌توانید، کاسه‌های آجیل‌خوری را پر کنید و درکنار پیش‌دستی روبه‌روی مهمانان قرار دهید. سعی کنید از آجیل مرغوب، برای پذیرایی خواستگاری استفاده کنید. بعد از صرف آجیل، بهتر است یک سری چای برای پذیرایی تدارک ببینید تا شوری و تشنگی بعد از آجیل را از بین ببرید. در پایان، پذیرایی با میوه بهترین گزینه است. البته، سعی کنید به این موضوع دقت کنید که، پیش‌دستی‌ها خالی باشد و مهمانان امکان استفاده از آن را برای پوست کندن میوه‌ها داشته باشند.

 

در مراسم خواستگاری در نوروز چه کارهایی انجام ندهیم؟

مراسم خواستگاری در نوروز

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در مراسم خواستگاری در نوروز نباید انجام دهید، پذیرش مهمان است. حتما زمانی را برای قرار خواستگاری مشخص کنید که، هیچ مهمان دیگری به منزل شما نیاید. برای پیشگیری از حضور مهمانان جدید در مراسم خواستگاری، چند ساعت قبل از مراسم، پاسخ هیچ تماس تلفنی را ندهید. و درصورتی‌ که به‌ هر طریقی پاسخگوی تماس مهمان بودید، بدون رودربایستی، از او بخواهید که در زمان دیگری برای دید و بازدید مراجعه کند.

 

سخن آخر

مراسم خواستگاری، مراسم بسیار مهمی است که آشنایی خانواده‌ها از هم، در آن مراسم کلید می‌خورد. سعی کنید، بهترین برنامه‌ریزی را برای مراسم خواستگاری در نوروز داشته‌باشید تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. خاطره خواستگاری بهاری، برای یک عمر در زندگی‌تان ماندگار است. پس سعی کنید در کمال آرامش، احترام و زیبایی آن‌ را برگزار کنید.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید