ایده و خلاقیت

لیست خرید نامزدی برای عروس (لیست کامل خرید اساسی)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۳.۷
دسته ها:

اگر میخواهید لیست کامل خرید اساس نامزدی برای عروس را مطالعه کنید و آداب و رسوم خرید نامزدی را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

یکی از رسم و رسوماتی که از زمان‌های قدیم وجود داشته، خرید یک سری لوازم مورد نیاز برای عروس و داماد، قبل از برگزاری جشن عقد وعروسی است. برای خرید این لوازم، باید به شرایط و موقعیت اقتصادی هر دو خانواده توجه کرد. اطلاع از لیست خرید عقد برای عروس به شما کمک می‌کند تا لوازم کاربردی و مورد نیازتان را بشناسید و برای خرید، به دنبال همان لوازم باشید.

خرید نامزدی چیست؟ فلسفه خرید نامزدی برای عروس و داماد چیست؟ هدایای جشن نامزدی چیست؟ لیست لوازم سفره عقد برای جشن نامزدی چیست؟ در ادامه به بررسی دقیق پاسخ این پرسش ها می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

خرید نامزدی چیست؟

خرید نامزدی چیست؟

همان‌طور که همه شما عزیزان تا حدودی در جریان این جشن‌ها و رسم و رسوم‌ها هستید، بعد از خواستگاری مراسم بله برون برگزار می‌شود، در این مراسم هر دو خانواده در رابطه با برگزاری جشن‌هایی که بعد از این برای عروس و داماد می‌گیرند، تصمیم گیری کرده و به یک نتیجه کلی می‌رسند. برنامه ریزی خرید نامزدی و لوازم موردنیاز برای فراهم کردن مقدمات عقد و عروسی در همین زمان صورت می‌گیرد. اولین تصمیم خانواده‌ها، تعیین زمان مناسب برای عقد و نامزدی است. خرید عروسی با خرید عقد (نامزدی) چندان فرقی نمی‌کند. این خرید به‌عنوان اولین خرید عروس و داماد در اولین قدم زندگیشان، شناخته می‌شود. بهترین کار برای سرعت بخشیدن و برنامه‌ریزی دقیق، تهیه یک لیست خرید عقد برای عروس و داماد است تا بتوانید به راحتی شیرین‌ترین لحظات را در کنارهم برای خرید کردن داشته باشید و هیچ وسیله‌ موردنیازی از قلم نیفتد.

 

حتما بخوانید: کارهای نمدی نوعروس +[کارهای نمدی برای جهیزیه] جدید 2020

 

فلسفه خرید نامزدی برای عروس و داماد چیست؟

فلسفه خرید نامزدی برای عروس و داماد چیست؟

در زمان‌های قدیم، اکثر افراد جامعه به دلیل اینکه از لحاظ اقتصادی در سطح پایینی قرارداشتند، در طی سال به یک سری لوازم مانند لباس یا لوازم آرایشی و بهداشتی اهمیت چندانی نمی‌دادند. به همین دلیل، خرید لوازم جدید و تازه برای شروع یک زندگی، بسیار مرسوم بوده است. اما درجوامع امروزی،  سبک زندگی‌‌ها تغییرکرده است و اکثرمردم از لحاظ اقتصادی، در سطحی قرارگرفته‌اند که می‌توانند مایحتاج فرزندان خود را به راحتی تامین کنند. به صورتی که هیچ دختر یا پسری در طی دوران مجردی از کمبود لباس و یا لوازم جانبی دیگر محروم نبوده و به طورکامل تامین شده است. در چنین شرایطی بدیهی است که حسرت داشتن لباس شیک و لوازم آرایشی و بهداشتی را احساس نمی‌کند و درواقع، بعد از ازدواج نیز، احساس کمبودی برای نوکردن وسایل غیرضروری خود نخواهد داشت. با این حال، همچنان افرادی پایبند به تجملات بیش از اندازه و خرید لوازم غیرضروری هستند و رسم را براین می‌دانند که خانواده عروس یک سری لوازم ضروری برای داماد وخانواده داماد نیز، یک سری وسایل برای عروس تهیه کنند.

 

هدایای جشن نامزدی چیست؟

هدایای جشن نامزدی چیست؟

رسم مراسم عقد بر این است که اکثر افرادی که در این جشن شرکت می‌کنند، هدیه‌ای را به عنوان یادبود تقدیم عروس و داماد می‌کنند. بعد از اینکه داماد، حلقه را به عروس هدیه می‌کند، خانواده عروس نیز به عنوان هدیه، ساعت یا هدیه‌ای ارزشمند و در وسع‌شان، تقدیم داماد می‌کنند. هدیه خانواده داماد به عروس سر عقد می‌تواند سرویس طلا و یا سکه باشد، که به عنوان زیر لفظی برای بله گرفتن ازعروس تقدیم او می‌شود و بقیه افراد، هرکدام هدیه‌ای که برای عروس وداماد درنظرگرفتند را تقدیم آن‌ها می‌کنند.

 

حتما بخوانید: بهترین هدیه داماد به عروس در شب عروسی چیست؟

 

لیست لوازم خرید عقد

لیست لوازم خرید عقد

قبل از اینکه داماد وسایل مورد نیاز عقد محضری را سفارش داده یا آماده کند، عروس و داماد هر دو باهم، به خرید یک سری لوازم می‌روند و سپس برای جشن نامزدی به تزیین خرید عقد و هدایای تهیه شده می‌پردازند. تزیین وسایل نامزدی با سبد را خود اطرافیان می‌توانند با ذوق و سلیقه‌شان به شکل زیبایی انجام دهند و یا به مکان‌هایی که لوازم تزیینی عقد را سفارش می‌گیرند رفته و از آن‌ها برای تزیین هدایا کمک بگیرند. شاید برای شما سوال باشد که وسایل نامزدی چیست؟ در ادامه، لیست کاملی برای یک خرید اساسی را خواهید دید. در صورتی که این وسایل به طورکامل خریداری شود، دیگرنیازی به لیست خرید عروس در مراسم عروسی نیست.

 

خرید کامل خانواده عروس برای آقای داماد (لیست خرید داماد)

  1. حلقه
  2. ساعت
  3. جانماز
  4. لوازم بهداشتی (ژل، مام، تافت، ریش تراش شامل ست افترشیو، ست برس، شانه، کیف اصلاح، اسپری، کرم مخصوص آقایان)
  5. حوله حمام
  6. چمدان داماد
  7. ست کیف، کمربند وکفش
  8. پیراهن دامادی
  9. کت وشلوارمراسم عقد ونامزدی
  10. لباس خواب

 

لباس زیرخرید کامل خانواده داماد برای عروس (خریدعروس)

  1. حلقه برای مراسم عقد
  2. سرویس طلا
  3. ساعت ست
  4. قران وجانماز
  5. آیینه وشمع‌ دان
  6. لباس نامزدی وعقد عروس خانم
  7. لباس‌های مورد نیازعروس خانم:مانتو، روسری، شال، شلوار، شومیز، بلوز، لباس خانگی متناسب با فصل، صندل روفرشی
  8. پارچه ولباس مجلسی
  9. کیف (دوشی، دستی)وکفش (مجلسی، اسپرت)
  10. ست لباس خواب وست لباس زیر
  11. چمدان ست
  12. سشوارولوازم برقی آرایشی
  13. چادرمشکی وچادررنگی
  14. لوازم آرایشی وبهداشتی عروس خانم (تافت، فرمژه، اتو مو، بابلیس، بند اندازصورت، سایه، ست مانیکور، لاک در رنگ‌های متنوع، پد لاک، اپیلیدی، آیینه برای داخل کیف، مام، کیف لوازم آرایشی، مداد چشم، ژل مو، کرم مرطوب کننده، رژ لب، مداد ابرو، کرم پودر، رژ گونه، ریمل، خط چشم، پنکیک)
  15. ست قلم آرایشی
  16. شانه، ست برس مو، برس پیچ مو
  17. لوازم بهداشتی عروس:شامپو مو، شامپو بدن، شامپو نرم کننده مو
  18. صابون صورت
  19. کرم تقویت کننده مو بعد حمام
  20. پودربدن
  21. لوسین بدن
  22. ژل خوش بوکننده بدن
  23. کرم موبر
  24. عطر، ادکلن، مام
  25. ژیلت
  26. ست حوله حمام
  27. مسواک وخمیردندان
  28. چشم بند

 

تمامی این لوازم به عنوان یک لیست چمدان عروس و داماد به شمارمی‌رود و برای خرید لباس و یا کفش، باید به فصل برگزاری این مراسم توجه داشته باشید. بعد ازتهیه این لوازم، ضروری‌ترین چیزی که برای برپایی جشن نامزدی لازم است، لیست خرید وسایلی است که باید درسفره عقد چیده شود. هریک ازاین وسایل حضورشان در سفره معنای خاص خودش را دارد.

 

حتما بخوانید: معرفی انواع مدل های لباس خواب عروس + تصاویر

 

لیست لوازم سفره عقد برای جشن نامزدی

لیست لوازم سفره عقد برای جشن نامزدی

  • گلاب (بوی خوش)
  • عسل (نماد شیرین شدن زندگانی درکناریکدیگراست)
  • اسفند (دوری ازنظر و چشم حسود)
  • فندق وگردو (نماد افزایش عمر)
  • سکه (نماد رزق و روزی)
  • یک پارچه ترمه یا سفید به عنوان سفره
  • کله قند (نماد شیرینی و خوشبختی)
  • انواع شیرینی ونقل
  • وجود گیفت‌هایی به عنوان یادگاری
  • نان، پنیروسبزی (نماد خیروبرکت)
  • قران (نماد خیروبرکت)

 

حتما بخوانید: آموزش تزیین چمدان عروس و داماد جدید 2020

 

خریدهای مهم‌تر نامزدی برای عروس

خریدهای مهم‌تر نامزدی برای عروس

بسیاری از عروس و دامادها در شرایط اقتصادی کنونی علاقه‌ای به تهیه کلیه موارد ذکر شده در لیست عریض و طویل بالا را ندارد، در چنین شرایطی معمولا لوازم ضروری‌تر را برای این مراسم خریداری می‌کنند. یکی از ضرورت‌هایی که باید به آن توجه کرد این هست که سعی کنید لوازم ضروری را خریداری کنید و از خرید لوازم تکراری و غیرضروری بپرهیزید. در ادامه به ضروری‌ترین لوازم خرید نامزدی عروس می‌پردازیم:

 

لوازم بهداشتی و آرایشی

لوازم بهداشتی و آرایشی

در هنگام خرید لوازم آرایش بهترین کار این است که نام یک برند معتبر را در نظرداشته باشید و لیست خرید عروس کاملی به همراهتان باشد تا به راحتی در هنگام خرید، تمامی لوازم آرایشی خود را با همان برند خریداری کنید. فروشگاهی که تمامی لوازم آرایشی و برقی شما را دارا باشد را، شناسایی کنید تا هم د روقت شما صرفه جویی شود وهم با خرید تمامی اجناس بهداشتی درهمان مرکز به راحتی بتوانید تخفیف ویژه‌ای بگیرید.

 

خرید حلقه نامزدی

حلقه نامزدی، حلقه‌ای است که به عنوان نشانه نامزدی خریداری می‌شود تا دست عروس خانم شود. این حلقه در زمان‌های قدیم توسط خانواده داماد تهیه می‌شد اما امروزه، خود عروس و داماد با یکدیگر برای خرید آن به طلافروشی مراجعه می‌کنند تا هم باب سلیقه هر دو باشد و هم اینکه اندازه انگشتر به دستان عروس مناسب باشد. این حلقه برای اعلام وصلت این دو زوج در میان خانواده‌ها است.ا ساسی ترین چیزی که باید درنظربگیرید، وجود تفاوت بین حلقه نامزدی وحلقه عروسی است. زیرا یکی بودن این دوهیچ جلوه و زیبایی خاصی درکنارهم نخواهد داشت. زیباترین حلقه نامزدی که می‌توانید تهیه کنید اینگونه است که یکی را با نگین انتخاب کنید و یکی را ساده بخرید. سعی کنید انتخاب رنگ حلقه نیز با توجه به رنگ پوستتان باشد. افرادی که رنگ پوست تیره‌ای دارند، از طلای سفید استفاده کنند و افرادی که رنگ پوست روشنی دارند، از رنگ طلایی استفاده کنند.

 

خرید لباس جشن نامزدی

خرید لباس جشن نامزدی

لباس نامزدی یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین بخش خرید لوازم مورد نیاز عروس است. با خرید لباس نامزدی زیبا، می‌توانید در اولین مجلس ازدواج‌تان، بدرخشد. پس سعی کنید لباسی که انتخاب می‌کنید، مناسب اندامتان باشد. به این دقت کنید که مدل لباس نامزدی هرچه ساده‌ترباشد، بهتراست. چون می‌توانید مدل‌های متفاوتی را در شب عروسی‌تان تجربه‌ کنید و مهمانان شب عروسی بیشترازمهمانان شب نامزدی هستند. برای انتخاب رنگ آن تمام تلاشتان را بکنید که از رنگ‌های سفید و شیری استفاده نکنید، زیرا تفاوتی با رنگ لباس عروسی‌تان ندارد  و جلوه آن شب را ازبین می‌برد. شما می‌توانید رنگ آن را متناسب با  تم جشن نامزدی، به رنگ‌های صورتی، آبی و بنفش انتخاب کنید.

 

خرید چمدان عروسی

خرید چمدان عروسی

چمدان یکی از لوازم کاربردی درحمل و نقل ومسافرت‌ است. بهتر است جنس چمدانی که برای خرید در نظرمی‌گیرید، جنس مناسبی باشد. چمدان‌های پارچه‌ای نسبت به چمدان‌های پلاستیکی مقاوم‌ترهستند و عمر بیشتری دارند. این چمدان‌ها ابعاد مناسب‌تری برای سفرهای بعد از ازدواج دارند که باید به آن توجه کنید. چمدان‌های کوچک یا خیلی بزرگ استفاده چندانی ندارند، جاگیرهستند و یا لوازم به طورکامل درآن جای نمی‌گیرد. پس حد متوسط را انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید لوازم خود را درآن جا دهید وحمل آن نیز آسان باشد.

 

خلاصه مطلب

لیست جهیزیه عروس برای جشن نامزدی، به شما این امکان را می‌دهد تا ضروری‌ترین لوازم را برای خود و همسرتان تهیه کنید. این  موضوع در رسم و رسوم و فرهنگ همه ما ایرانی‌ها وجود دارد. اما بهتر است خودتان به همراه همسر برای خرید این لوازم اقدام کنید و شرایط مالی داماد و خانواده عروس را درنظر بگیرید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
ریحانه
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

فقط همین چند موارد ک گفتین بخریم برا نامزدی؟! داخل نامزدی ک خیلی چیز میخرن

لاله
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
من که هیچی برام نخریدن خودم رفتم بازار خرید کردم 😂
پاسخ
ریحانه
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

برای نامزدی همین چند مورد ک گفتین تهیه شود؟!

اینا ک خیلی کمع

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید