ایده و خلاقیت

سوالات روانشناسی قبل از ازدواج (مهم‌ترین سوالات روانشناسی ازدواج)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۲.۳

اگر میخواهید جدیدترین و مهمترین سوالات روانشناسی قبل از ازدواج را بدانید و همسر آینده تان را باتوجه به این بررسی ها انتخاب کنید این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

ضرورت اطلاع از سوالات روانشناسی به شما کمک می‌کند تا موفق‌ترین سبک ازدواج را تجربه کنید. شناخت افراد پیش از ازدواج و شروع زندگی مشترک، موضوع مهمی است که باید به آن اهمیت دهید. تشریفینو به جهت اهمیت فوق‌العاده سوالات روانشناسی قبل از ازدواج، این اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرارداده است. با مطالعه دقیق ادامه مطلب، می‌توانید بهترین سوالات روانشناسی پیش از ازدواج را بخوانید.

ضرورت شناخت روحیات همسر چیست؟  سوالات روانشناسی قبل از ازدواج چیست؟ چطور روانشناسانه همسر آینده‌تان را بشناسید؟ سوالات روانشانی قبل از ازدواج دکتر هولاکویی چیست؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

ضرورت شناخت روحیات همسر را بدانید

ضرورت شناخت روحیات همسر را بدانید

تصور کنید قرار است یک روز آفتابی را با همسرتان سپری کنید. با یکدیگر تصمیم می‌گیرید به یک رستوران خوب بروید که غذاهای تازه و خوشمزه‌ای سرو می‌کند، و شما اولین بار نیست که به آن جا می‌روید. همه چیز خوب پیش می‌رود و شما با همسرتان سلفی می‌گیرید، می‌خندید و درحال گپ و گفت هستید و یا شاید مشتاقانه برای آینده خود برنامه می‌ریزید.

در حال خروج از رستوران هستید، به سمت پارکینگ می‌روید و ناگهان همسر شما با دیدن یک خراش بر روی ماشین از کوره در می‌رود و مسئول پارکینگ را صدا می‌زند و مشغول مشاجره می‌شود.

یا تصور کنید که سر چهارراه هستید، پسرک گلفروشی به سمت شما می‌آید که متوجه می‌شوید خانم شما از اسرار‌های کودک، عصبی می‌شود و در حالی که شیشه را بالا می‌کشد زیر لب ناسزا می‌گوید.

ممکن است خیلی‌ها از این نوع رفتار‌ها به راحتی بگذرند، اما اگر در شرف ازدواج هستید، شاید از خود بپرسید آیا انتخاب درستی کرده ام؟!

 

حتما بخوانید:  سوالات خواستگاری که پسرها باید بپرسند

 

سوالات روانشناسی قبل از ازدواج

سوالات روانشناسی قبل از ازدواج

اگر این مقاله را مطالعه می‌کنید، حتما قصد ازدواج دارید و یا حداقل به آن فکر کرده اید. قبول داریم که این انتخاب می‌تواند تا حدودی گیج کننده و گنگ باشد. شاید فکر کنید هنوز آن طور که باید آن شخص را نمی‌شناسم و یا بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم اصلا شناختی از او ندارم. چطور می‌توانم با او ازدواج کنم و آینده خود را با او بسازم؟ آیا راهی هست که بتوانم بهتر از این موضوع مطمئن شوم؟ چه سوال‌هایی را باید قبل از ازدواج از او بپرسم؟ نگران نباشید. با مطالعه دقیق ادامه مطلب می‌توانید جدیدترین  سوالات قبل از ازدواج را بدانید.

 

حتما بخوانید:  سوالات خواستگاری که دخترها باید بپرسند

 

چطور روانشناسانه همسر آینده‌تان را بشناسید؟

چطور روانشناسانه همسر آینده‌تان را بشناسید؟

دانستن تاریخ تولد فرد و بررسی تیپ شخصیتی فرد بر اساس ماه تولد و سال تولد کافی نیست، هر چند راه‌های بهتر و دقیق تری از جمله تست شخصیت شناسی (MBTI) هست. گاهی لازم است پای خاطرات همسر آینده خود بنشینید تا او از بزرگ شدن خود بگوید. از کفش‌های نامرتب درب خانه مادربزرگ در روز‌های عید تا بوی غذای مورد علاقه اش. اما این‌ها چه کمکی می‌کند؟!

خب، جدا از این که می‌توانید همسرتان را بیشتر بشناسید، می‌توانید بسیاری از سوال‌های روانشناسی را که در ادامه مطرح می‌کنیم، بدون نیاز به پرسیدن از فرد بشنوید.

 

فروید باور داشت اتفاق‌هایی که در کودکی برای فرد رخ می‌دهد به طور جدی بر روی شخصیت و رفتار او در بزرگسالی تاثیر خواهد داشت.

 

حتما بخوانید:  پسرها از چه دخترایی خوششان می آید و ازدواج میکنند؟

 

سوالات روانشانی قبل از ازدواج دکتر هولاکویی

سوالات روانشانی قبل از ازدواج دکتر هولاکویی

در همین رابطه اجازه دهید سوالات قبل از ازدواج دکتر هولاکویی را با یکدیگر بررسی کنیم.
تاثیر کودکی را نمی‌توان بر روی بزرگسالی نادیده گرفت. در همین راستا باید موارد متعددی را در نظر بگیرید که شاید ریشه تمام آن‌ها به خردسالی فرد برمی‌گردد.

از جمله سوالات روانشناسی در مورد ازدواج:

  • چند سال دارد؟
  • فرزند چندم است؟
  • رفتار پدر با او چه صورت بوده است؟
  • رفتار مادر با او چطور؟
  • محیط خانه در دوران بزرگ شدن او چطور بوده است؟
  • آیا رفتار والدین با او در زمان حال مناسب است؟
  • آیا به افکار و نظر او در محیط خانواده احترام گذاشته شده است و یا می‌شود؟
  • آیا در کودکی برای او اتفاق ناگواری افتاده؟
  • آیا والدین خود را از دست داده است؟ اگر بله در چه سنی؟

بسیاری از این پرسش‌ها، پرسیدنی نیستند. می‌توانید با مشاهده رفتار نامزد خود با خانواده‌اش به این موارد پی ببرید. برای مثال اگر از انتخاب خود در جمع صحبت می‌کند خانواده‌اش او را حمایت می‌کنند و یا سرکوفت می‌زنند و آیا قصد دارند نظر او را برگردانند؟

بسیاری از مواردی که مطرح شد، در رفتار شخص پیدا است، آیا خودخواه است؟ آیا زودرنج است؟ آیا بیش از حد ملاحظه دیگران را می‌کند؟ آیا از بیان حرف خود می‌ترسد؟

تمام این موارد از کودکی در شخص شکل می‌گیرد و در اکثر مواقع قابل ریشه یابی است.

برای بهتر پاسخ دادن به این سوالات بهتر است به موارد مطرح شده از سوی دکتر فرهنگ نیز توجه کنید.

 

حتما بخوانید:  تعبیر خواب طلاق | تعبیر خواب طلاق گرفتن خودم (و دیگران)

 

سوالات قبل از ازدواج دکتر فرهنگ

سوالات قبل از ازدواج دکتر فرهنگ

دکتر فرهنگ به موارد بسیار ریزتری اشاره می‌کند که بد نیست آن‌ها را نیز در نظر بگیرید چرا که به شناخت فرد مقابل شما در دوره نامزدی بسیار کمک می‌کند. پس در ادامه با یکدیگر برخی از سوالات قبل از نامزدی را بررسی کنیم.

نظر دکتر فرهنگ این است که تمامی رفتار‌‌های شخص در طول یک مدت و همین طور حرف‌هایش می‌تواند شخصیت درونی او را برملا کند. برملا کردن نه به این منظور که او قصد دارد خود واقعی را از شما مخفی کند بلکه شما می‌توانید بهتر از همیشه او را در طول دوره نامزدی و یا دوره قبل از ازدواج بشناسید.

  • در رفتار شخص با خود در حضور دیگران و یا وقتی تنهایید، آیا تغییری احساس می‌کنید؟
  • رعایت قوانین شهروندی، آیا در رعایت علائم راهنمایی و رانندگی حساسیت به خرج می‌دهد یا به آن‌ها بی‌توجهی می‌کند؟
  • در برخورد با دیگران متناسب با مقام آن‌ها به آن‌ها احترام می‌گذارد؟
  • آیا به تنهایی تصمیم گیری می‌کند و یا نظر شما را نیز می‌پرسد؟
  • آیا با شما در انجام کارها مشورت می‌گیرد یا به تنهایی اقدام می‌کند؟
  • آیا به حرف‌های شما دقت می‌کند و صحبت‌های شما را به خاطر می‌سپارد؟

در بسیاری از مواقع سوالاتی که مطرح می‌شود، علایق و اهداف طرف پرسش‌گر را لو می‌دهد. اگر از شما در ابتدای آشنایی بپرسند خانه و ماشین دارید، فکر نمی‌کنید نظر آن‌ها بیشتر بر روی مادیات باشد؟

مخصوصا باید موارد این چنینی را در سوالات آشنایی قبل از ازدواج از دختر، در نظر بگیرید و توجه جدی به آن‌ها داشته باشد.

  • آیا در رفت و آمد‌های شما حساسیت نشان می‌دهد؟
  • آیا در تصمیم گیری، باید حتما نظر والدین خود را بپرسد و به آن‌ها وابسته است؟
  • آیا رفتا‌ر‌هایی در او می‌بینید که نشان دهد هنوز به بلوغ عقلی نرسیده؟
  • آیا درک درستی از اقتصاد و جامعه اطراف خود دارد؟

موارد مطرح شده از سوی دکتر فرهنگ به همین جا ختم نمی‌شود بلکه لیست ایشان به 100 سوال قبل از ازدواج می‌رسد. می‌توانید از این موارد برای آشنایی بیشتر و باز کردن صحبت نیز استفاده کنید و یکدیگر را بهتر بشناسید. البته باید در مطرح کردن سوال‌ها محتاط باشید به گونه‌ای که دلخوری برای طرف مقابل شما پیش نیاید.

 

لیست سوالات روانشناسی قبل از ازدواج برای شما چگونه است؟

لیست سوالات روانشناسی قبل از ازدواج برای شما چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید، پیدا کردن لیست سوالات روانشناسی قبل از ازدواج برای همه دختر و پسرهای دم بخت ضروری است. چنین سوالاتی، به شناخت دقیق‌تان کمک می‌کند. پس چه بهتر که لیست بلند بالایی از این سوالات در دسترستان باشد. اما اشتباه نکنید! شما نمی‌توانید یک لیست هماهنگ و یکسان مشاهده کنید و یک نسخه کلی برای ازدواج بپیچید. اصل ماجرا چنین است که شما باید خودتان روبروی آینه بایستید و از خودتان بپرسید که چه انتظاراتی از همسر آینده‌تان دارید؟ چه فکری برای زندگی آینده‌تان دارید؟ خطر قرمزهای شما چیست؟ زمانی که پاسخ این سوالات را برای خودتان یادداشت کنید، می‌توانید لیست سوالات روانشناسی قبل از ازدواج را برای خودتان بازنویسی کنید و شخصی سازی کنید. با چنین اقدامی، شما می‌توانید فرد مناسب معیارهای خودتان را کشف کنید و تا سال‌های سال زندگی شیرینی را تجربه کنید.

 

حتما بخوانید:  مردانی که هرگز با شما ازدواج نمی کنند را بشناسید

 

آیا پرسیدن سوالات روانشناسی قبل از ازدواج توهین آمیز است؟

آیا پرسیدن سوالات روانشناسی قبل از ازدواج توهین آمیز است؟

بهتر است بدانید که پرسیدن سوالات روانشناسی قبل از ازدواج، به هیچ عنوان به منزله فضولی کردن نیست البته باز هم متذکر می‌شویم، باید به گونه‌ای سوالات را بپرسید که شخص مقابل خود را آزرده خاطر نکنید. اگر می‌خواهید تا ابد با همسر خود به خوشی زندگی کنید، باید او را به خوبی بشناسید. این مورد شامل تمام نقاط ضعف و قوت او می‌شود. چرا که تنها در این صورت است که می‌توانید به خوبی او را درک کنید و در تمام لحظات با او باشید و به او کمک کنید.  اما باید در نظر داشته باشید همسرتان تنها کسی نیست که باید این سوالات را از او بپرسید. برای خود نیز وقت بگذارید و در خلوت خود سعی کنید به این سوال‌ها پاسخ دهید. برای این که بتوانید یک زندگی آرام و ثمربخش داشته باشید نیز باید خود را به خوبی شناخته باشید.

 

 

خلاصه مطلب

اگر بخواهید بهترین و موفق‌ترین ازدواج را داشته باشید، باید از سوالات روانشناسی قبل از ازدواج آگاه باشید. پرسیدن این سوالات به شما کمک می‌کند تا به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان دست پیدا کنید. پس تلاش کنید تا این سوالات را درک کنید و تا حد امکان سوالات شخصی خودتان را در قالب این راهنمایی‌ها بگنجانید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید