ایده و خلاقیت

14 تا از بهترین رستوران لبنانی در تهران [شرق، غرب، شمال و جنوب]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر عاشق غذای عربی هستید و میخواهید بهترین رستوران لبنانی در تهران را بشناسید، در این مقاله همراه ما باشید.

آیا به دنبال تنوع در غذا خوردن هستید؟  آیا بهترین رستوران لبنانی در تهران را می‌شناسید؟ رستوران‌های لبنانی در تهران تبدیل به جذاب‌ترین رستوران‌های خارجی در ایران شده‌اند که از لحظه افتتاح شدن آن تا به امروز همچنان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. اگر پایتخت نشین هستید یا قرار است چند روزی به تهران بیایید حتما غذاهای رستوران لبنانی را امتحان کنید. قطعا طعم دلنشین آن تا مدت‌ها زیر دندان خواهد ماند.

اگر مایل هستید لیست غذاهای لبنانی را کشف کنید و بهترین رستوران های لبنانی تهران را در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران بشناسید، تا پایان همراه ما باشید.

 

غذاهای لبنانی و آشپزی لبنانی

غذاهای لبنانی و آشپزی لبنانی

آشپزی لبنانی یکی از غنی‌ترین و متنوع‌ترین فرهنگ‌های غذایی جهان است. از مهمترین ویژگی‌های غذاهای لبنانی می‌توان به استفاده از مواد طبیعی و تازه، تنوع مواد اولیه، ترکیب طعم‌های مختلف و استفاده از ادویه‌ها و سبزیجات اشاره کرد. این آشپزی بسیار از طعم‌ها و ادویه‌های منحصر به فرد استفاده می‌کند که به غذاهای لبنانی عطر و طعم خاصی می‌بخشد.  بیس غذاهای لبنانی به معنای غذاهای اصلی یا پایه است که در تمام وعده‌های غذایی سرو می‌شود. برخی از بیس غذاهای معروف در آشپزی لبنانی عبارتند از:

  • برنج: برنج یکی از اصلی‌ترین بیس غذاهای لبنانی است و در بسیاری از غذاهای لبنانی به عنوان پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • خبز: نان‌های ترد و فلافلی (لبنانی: خبز لبنانی) یکی از اصولی‌ترین انواع نان در غذاهای لبنانی هستند و معمولاً در کنار غذاها سرو می‌شوند.
  • گوشت گوسفند و گوشت مرغ: این دو نوع گوشت به عنوان منابع اصلی پروتئین در غذاهای لبنانی استفاده می‌شوند. کباب‌ها، منسف و دیگر غذاها از گوشت گوسفند یا مرغ تهیه می‌شوند.
  • نخود، لوبیا سبز و لوبیا چیتی: این انواع لوبیا و نخود به صورت تازه یا پخته در غذاهای لبنانی به عنوان منابع پروتئین گیاهی و فیبر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بعضی از غذاهای مشهور در آشپزی لبنانی را در ادامه بررسی کرده ایم. هر کدام از این غذاها با استفاده از مواد طبیعی و ادویه‌های خاص، عطر و طعمی خاص به غذاهای لبنانی می‌بخشند.

 

غذاهای لبنانی معروف را بشناسید

غذاهای لبنانی معروف را بشناسید

غذاهای لبنانی به دلیل تنوع و غنای مواد اولیه مورد استفاده، طعم‌های متنوع و تاثیرات فرهنگی، جزو محبوب‌ترین غذاهای جهان محسوب می‌شوند. در زیر لیستی از معروف‌ترین غذاهای لبنانی را آورده ایم تا در زمان مراجعه به رستوران های لبنانی غذای مورد علاقه خودتان را بشناسید.

  • حمص (Hummus): این غذای خوشمزه به ترکیب نخود، طحال پیاز، طعم‌دهنده‌ها و نوشیدنی‌ها مانند آب لیمویی و سس طراوت می‌دهد. هموس را معمولاً با نان خبز یا سبزیجات تازه می‌خورند.
  • تبوله (Tabbouleh): این سالاد محبوب با اساسی‌ترین مواد اولیه‌اش شامل نیشکر، نعناع، پیاز، گوجه‌فرنگی و آب لیمون تهیه می‌شود. تبوله به عنوان یک پیش غذا معمولاً سرو می‌شود.
  • کباب (Kebab): انواع مختلفی از کباب‌ها در غذاهای لبنانی وجود دارد، از جمله کباب‌های گوشت چرخ‌کرده، مرغ، گوشت گوسفند و میگو.
  • فتوش (Fattoush): این سالاد معمولاً با سبزیجات تازه، خبز تست، گوجه‌فرنگی، خیار، ریحان و سس لیمونی تهیه می‌شود.
  • منسف (Mansaf): این غذای اصیل عمدتاً با گوشت گوسفند، برنج و سس زعفرانی تهیه می‌شود. منسف به عنوان یک غذای اصیل و مهم در جشن‌ها و مناسبت‌های خاص محبوبیت دارد.
  • کیبه (Kibbeh): کیبه یک نوع پره‌پزته از گوشت چرخ‌کرده، برنج و به‌همراه طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌ها است. انواع مختلفی از کیبه وجود دارد که به شکل ترتیب و تزئینات متفاوتی آماده می‌شوند.
  • سمبوسه (Sambusak): این نوع پیش‌غذا معمولاً با خمیری سبک و نخود فرنگی تهیه می‌شود که در داخل آن حشوه‌های مختلفی مانند گوشت یا سبزیجات وجود دارد.
  • دولمه (Dolma): این غذا از برگ‌های ترشی و سبزیجات پر شده مانند بادنجان، فلفل و کدو تشکیل شده است که با مخلوط موادی مانند برنج، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌ها پر می‌شود.
  • ماکارونی بشامل (Macarona Bechamel): این غذا با ترکیب ماکارونی، گوشت چرخ‌کرده و سس بشامل تهیه می‌شود و سپس در فر پخته می‌شود.
  • رزابل (Roza Bel Laban): این دسر با ترکیب برنج، شیر، نیشکر و رایحه‌هایی مانند روغن گل گاوزبان تهیه می‌شود.

انتخاب شما کدام است؟  کدام یک را تا حالا امتحان کرده و خورده‌اید؟

 

بهترین رستوران لبنانی در تهران

بهترین رستوران لبنانی در تهران

اگر به دنبال آدرس رستوران لبنانی در تهران باشید خواهید دید که از آن با عنوان رستوران عربی یاد می‌شود که غذاهای مختلف لبنان تا مراکش را ارائه می‌دهند. رستوران‌های لبنانی واقع در تهران گاهی به قدری محبوب شده‌اند که بعضی از آن‌ها شعبه‌های متعددی را افتتاح کرده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین رستوران لبنانی در تهران پرداخته‌ایم؛ برای اینکه بتوانید راحت‌تر به آدرس رستوران‌های لبنانی واقع در تهران دسترسی داشته باشید آن را به چهار قسمت شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم کرده‌ایم تا با یک جستجوی ساده به هدف خود دست یابید.

 

 

رستوران لبنانی در شمال تهران

رستوران لبنانی در شمال تهران

پیدا کردن بهترین رستوران لبنانی در شمال تهران کار نسبتان دشواری است. شلوغی این منطقه و تراکم بالای خوراکی های خوشمزه موجب شده است تا امکان تردد زیاد چندان فراهم نباشد. پس باید یک مقصد مشخص برای رسیدن داشته باشید. قطعا لیست تشریفینو برای رسیدن به یک رستوران عالی در شمال تهران کفایت میکند.

 

1-رستوران لبنانی کوبابا در تهران

رستوران کوبابا از آن جهت معروف شده است که غذاهای لبنانی، ترکی و ایرانی را سرو می‌کند. منوی کافه رستوران کوبابا به قدری متنوع است که از میان غذاهای خوشمزه لبنانی می‌توانید یک یا چند نوع از آن را امتحان کنید. داشتن فضای زیبا، تراس مرتفع و ویو جذاب باعث شده است رستوران لبنانی کوبابا در لیست بهترین رستوران لبنانی در تهران جای گیرد.

  • آدرس: خیابان جردن (بلوار نلسون ماندلا)، خیابان گلخانه، طبقه اول
  • آدرس شعبه 2: لواسان، مجتمع تجاری اسکای سنتر، طبقه سوم
  • آدرس شعبه 3: انتهای اتوبان همت غرب، اتوبان خرازی، دریاچه چیتگر، خیابان 45 متری ارغوان، میدام موج، خیابان موج، مرکز باملند

 

2-رستوران لبنانی مغرب در تهران

فضای فرهنگی و معماری مراکش چنان خاص و ویژه است که اگر رستورانی به آن سبک ساخته شده باشد قطعا در نگاه اول جذب دکوراسیون زیبای آن خواهید شد. رستوران مغرب انواع غذاها و نوشیدنی‌های عربی را ارائه میدهد که از میان منوی متنوع آن می‌توانید هر کدام را که بخواهید انتخاب کنید.

  • آدرس: لواسان، جنب اسکای سنتر، بوستان اول

رستوران لبنانی در شمال تهران

3-رستوران لبنانی مدائن در تهران

مدائن، رستوران لبنانی در تهران است که در طراحی آن از رنگ شاد و المان‌های مخصوص کشورهای عربی استفاده شده است. غذاهای عربی تند و پر ادویه همراه با دسر و سالاد فهرست متنوعی از خوردنی‌های خوشمزه لبنان و سایر کشورهای عربی را ارائه می‌دهد که سلیقه‌های مختلف را پاسخگو است.

  • آدرس: ظفر شرقی، خیابان فرید افشار، بلوار آرش شرقی

 

4-رستوران لبنانی مامونیا در تهران

دنبال یک رستوران لبنانی با غذاهای خاص هستید؟

رستوران مامونیا یکی از بهترین‌ها است که با سال‌ها فعالیت بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای لبنانی، مراکشی و عربی را در فضایی با دکوراسیون خاص سرو و ارائه می‌کند. در رستوران لبنانی مامونیا نوشیدنی‌های خوش طعم و همچنین قلیان نیز وجود دارد.

  • آدرس: ولنجک، امیر آبادی (بوستان)، بین خیابان شانزدهم و هجدهم

رستوران لبنانی در شمال تهران

5-رستوران لبنانی لبینا در تهران

لبینا یک رستوران لبنانی خوب در تهران است که طعم اصیل غذای لبنانی را به شما ارائه می دهد. محیط ویژه، برخورد محترمانه کارکنان، سرویس دهی مطلوب و پاکیزگی محیط باعث شده است رستوران لبنانی لبینا در کارنامه کاری نمره قبولی را کسب کند.

  • آدرس: بلوار اندرزگو، رو به روی سه راه قیطریه، نبش شریفی منش

 

 

6-رستوران لبنانی خیمه در تهران

رستوران خیمه یکی از خوشمزه ترین و خوش نام ترین رستوران های لبنانی در تهران است. این رستوران حوالی نیاوران در شمال تهران واقع شده است. به محض ورود به رستوران خیمه حس و حال دکوراسیون عربی در ذهن تان تداعی میشود. زیبایی دیزاین فضا در کنار منوی هیجان انگیز و خوشمزه این رستوران موجب شده است تا طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

  • آدرس : نیاوران، خیابان جماران، کوچه‌ی لاله، پلاک ۶

رستوران لبنانی در شمال تهران

 

7-رستوران لبنانی ایلیبنو

به عنوان یک رستوران عربی یا لبنانی میتوانید ایلیبنو را انتخاب کنید. این رستوران جذاب با منوی عربی و دکوراسیون نسبتا ساده، مقصد عاشقان غذاهای عربی است. قیمت مناسب در کنار کیفیت مطلوب غذاهای لبنانی این رستوران اصلی ترین دلیل جذب طرفداران آن است.

  • آدرس : جردن، بالاتر از حقانی، خیابان دیدار شمالی۷ بین کیش و پدیدار
     

 

رستوران لبنانی در مرکز تهران

رستوران لبنانی در مرکز تهران

مرکز تهران فضای عظیمی را به خود اختصاص داده است. فضایی اداری، تجاری و مسکونی که بسیاری از اهالی تهران را روزانه به سمت خود جذب میکند. تنوع رستوران های این منطقه کم نیست، اما معمولا غذاهای رایج در آن ها سرو میشود. اگر شما عاشق غذاهای لبنانی هستید، خوشحال باشید چون در حوالی مرکز شهر تهران نیز رستوران لبنانی وجود دارد.

 

1-رستوران لبنانی هرمز در مرکز تهران

رستوران هرمز هر آنچه برای حس کردن یک فضای کامل با فرهنگ عربی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. جذابیت این فضا با دارا بودن دکوراسیون عربی و موسیقی زنده عربی، موجب شده است تا بسیاری از افراد عاشق غذاهای لبنانی این فضا را انتخاب کنند.

  • آدرس : هفت تیر، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، پلاک ۶۳
     

 

2-رستوران عروس لبنان در مرکز تهران

اگر اهل غذاهای عربی و لبنانی بوده باشید، قطعا گذرتان به قدیمی ترین رستوران عربی تهران افتاده است. رستوران عروس لبنان از دیرباز با همین اسم در حوالی خیابان بهشتی وجود داشت. شهرت این رستوران موجب شده است تا مقصد بسیاری از رستوران گردها باشد. عروس لبنان با منو جذاب و غذاهای خوشمزه شهرت پیدا کرده است. اما خوراکی هایی مثل شیرینی لبنانی و باقلوای خوشمزه و اصیل، دلیل دیگری محبوبیت آن است.

  • آدرس عروس لبنان: خیابان شهید بهشتی، بین سهروردی و بهشتی، نبش خیابان داریوش
     

 

رستوران لبنانی در جنوب تهران

رستوران لبنانی در جنوب تهران

شاید تصور کنید که در جنوب تهران شانس زیادی ندارید تا غذاهای عربی خوشمزه را امتحان کنید. اما بهتر است بدانید که در این حوالی نیز رستوران لبنانی خوشمزه و خوش طعم یافت می شود.

 

1-رستوران لیالی لبنانی در تهران

رستوران لیالی لبنان یکی از رستوران‌های بسیار معروف لبنانی در تهران است که غذاهای بی نظیر لبنانی را با کیفیت بی نظیر سرو می‌کند. رستوران لیالی که نام کامل آن برکات لیالی لبنان است علاوه بر غذاهای اصلی، فست فودهایی همچون فلافل را پخت می‌کند که در نوع خود بی نظیر است.

  • آدرس: شهر ری، دولت آباد، بعد از فلکه دوم، خیابان شهید مرادی، رو به روی پارک هجرت

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین غذای مناسب جشن سیسمونی یا بیبی شاور چیست؟

 

رستوران لبنانی در شرق تهران

رستوران لبنانی در شرق تهران

شرق تهران پر ترددترین محدوده ای است که میتوانید انواع و اقسام خوراکی ها و رستوران ها را مشاهده کنید. رستوران لبنانی در شرق تهران نیز پرطرفدار است. به همین دلیل میتوانید با خیال آسوده برای امتحان کردن مزه های عربی جذاب، به این محدوده مراجعه کنید و با توجه به لیستی که در ادامه قرار داده ایم گزینه های مدنظرتان را انتخاب کنید.

 

1-رستوران لبنانی هترا در تهران

کافه رستوران مجلل عربی هترا با دکوراسیونی منحصر به فرد ورود شما را با نمای شبیه قصرهای عربی خوشامد می‌گوید. غذاهای با کیفیت و درجه یک، محیط بهداشتی و تمیز، رفتار حرفه‌ای و صمیمی کارکنان و موقعیت دسترسی خوب باعث شده است هترا یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ لبنانی در تهران شناخته شود.

  • آدرس: اتوبان رسالت، خیابان بنی هاشم، رو به روی مترو خواجه عبدالله

 

2-رستوران لبنانی زهیرا لانژ در تهران

رستوران زهیرا لانژ، رستوران لبنانی در تهرانپارس است که به دلیل داشتن دکوری کاملا منحصر به فرد مکانی مناسب برای دورهمی‌ها و برگزاری جشن تولد به شمار می‌آید. در کنار غذاهای اصیل و خشمزه لبنانی، غذاهایی دیگر نیز وجود دارد که با نگاه به منو متوجه کامل بودن لیست غذاها، نوشیدنی و دسرها خواهید شد.

  • آدرس: تهرانپارس، پایین‌تر از فلکه اول، خیابان شهید حسینی (بهار)

 

 

رستوران لبنانی در غرب تهران

رستوران لبنانی در غرب تهران

این روزها غرب تهران تبدیل به توریستی ترین منطقه تهران شده است. حوالی منطقه 22، چیتگر و شهرک گلستان، مقصد بسیاری از افراد برای گذراندن یک روز جذاب است. به همین دلیل رستوران های متعددی خصوصا حول محور باملند و دریاچه چیتگر قرار دارند که هر کدام با سرویس دهی مطلوب مشتریان خاص خود را جذب کرده اند. به همین دلیل اگر حوالی غرب تهران بودید، حتما سری به این فضا بزنید. از ویو جذاب دریاچه چیتگر و غذاهای عربی خوشمزه لذت ببرید.

 

1-رستوران باب البحر در تهران

رستوران باب البحر در غرب تهران دکوراسیونی همچون رستوران‌های عربی- لبنانی دارد که باعث محبوبیت آن شده است. غذاهای اصیل عربی توسط آشپز ماهر پخت می‌شود و فضا کاملا بهداشتی است زیرا سلامت مشتریان اولویت اول رستوران باب البحر است. دسترسی به باب البحر، رستوران لبنانی در تهران توسط خودروی شخصی یا تاکسی بسیار راحت بوده و رو به روی دریاچه زیبای چیتگر (شهدای خلیج فارس) قرار دارد.

  • آدرس: انتهای اتوبان همت غرب، اتوبان خرازی، دریاچه چیتگر، مرکز خرید و تفریحی باملند، بلوک c

 

2-رستوران لبنانی زاهد العراقی در تهران

رستوران زاهد العراقی در غرب تهران یکی از رستوران‌های لبنانی است که غذاهای با کیفیت و با قیمت مناسب دارد از این رو مشتریان زیادی دارد. برخورد مودبانه و حرفه‌ای کارکنان، فضای زیبای رستوران و سرویس دهی مطلوب باعث شده است زاهد العراقی جزو بهترین رستوران لبنانی در تهران قرار گیرد.

  • آدرس: انتهای اتوبان همت غرب، اتوبان خرازی به طرف دریاچه چیتگر، خیابان ارغوان، میدان موج، ورودی مرکز باملند

 

خلاصه مطلب

غذاهای لبنان تند و پر از ادویه هستند اما جزو محبوب‌ترین خوردنی‌ها در کشورهای عربی و سایر کشورهای دنیا هستند. بسیاری از رستوران‌های لبنانی در تهران همزمان با شیوع کرونا برای همیشه بسته شدند اما بعضی از آن‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که در این مقاله از سایت تشریفینو، تعدادی رستوران لبنانی خوب در تهران که همچنان در سال 1401 فعال هستند به همراه لینک اینستاگرام معرفی شدند.

به نظر شما بهترین رستوران لبنانی در تهران کدام است؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

اگر این محتوا برای شما مفید بود، حتما به ما ستاره و امتیاز بدهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
هانی
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲

من دولت اباد رو رفتم خیلی خوبه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید