ایده و خلاقیت

طرز تهیه شکالت داغ ایتالیایی با روش ساده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادامه این بخش از تشریفینو، طرز تهیه شکالت داغ ایتالیایی با روش ساده را اماده کردیم تا بتوانید یک نوشیدنی جذاب و خوشمزه را برای دورهمی های پاییزی خود درست کنید و لذت ببرید.

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، نوشیدنی های داغ به یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب برای بسیاری از افراد تبدیل می شود و از میان نوشیدنی های گرم و خوشمزه ای که وجود دارد، شاید شکلات داغ یا هات چاکلت یکی از پرطرفدارترین ها باشد.

شکلات داغ ایتالیایی، یک نوشیدنی شکلاتی غلیظ و غنی است که شبیه هیچ نوشیدنی دیگری نیست. بنابراین اگر یک شکلات داغ می‌خواهید که ظاهری فانتزی و کمی لذت بخش داشته باشد، حتما این دستور طرز تهیه شکالت داغ ایتالیایی با روش ساده را حتما امتحان کنید.

اگرچه نوشیدن هات چاکلت یا شکلات داغ در سرتاسر جهان رایج است، اما این هات چاکلت به سبک ایتالیایی به دلیل حالت خامه ای غلیظ، بافت و همچنین غنای آن متمایز است. ممکن است فکر کنید چیزی به این غلظت با خامه غلیظ درست شده است، اما اینطور نیست! این هات چاکلت ایتالیایی، یک نوشیدنی جذاب برای عاشقان واقعی شکلات است.

در ادامه این بخش از تشریفینو، طرز تهیه شکالت داغ ایتالیایی با روش ساده را اماده کردیم تا بتوانید یک نوشیدنی جذاب و خوشمزه را برای دورهمی های پاییزی خود درست کنید و لذت ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه: سرو بهترین نوشیدنی در پاییز

 

در هات چاکلت ایتالیایی چه چیزی وجود دارد؟

مواد اولیه مورد استفاده برای درست کردن شکلات داغ ایتالیایی، بسیار ساده هستند و ممکن است بیشتر آنها را در آشپرخانه خود داشته باشید. هات چاکلت به سبک ایتالیایی شامل موارد زیر است:

  • 200 گرم شکلات: ترکیبی از شکلات تلخ و شیرین
  • 2 فنجان شیر: که می توانید از نوع پرچرب یا کم چرب استفاده کنید
  • 4 قاشق غذا خوری پودر کاکائو: می‌توانید از کاکائو شیرین نشده یا کاکائو طبیعی استفاده کنید
  • 2 قاشق چای خوری شکر: برای اضافه کردن کمی شیرینی به نوشیدنی
  • یک پینچ نمک: برای متعادل کردن طعم شیرینی نوشیدنی
  • 1 قاشق غذا خوری نشاسته ذرت: این ماده نوشیدنی را غلیظ می کند. برای تنظیم ضخامت نوشیدنی، مقدار نشاسته ذرت اضافه شده را می توانید کم یا زیاد کنید

مواد لازم برای شکلات داغ ایتالیایی

 

پیشنهاد مطالعه: ۶۰ مدل کیک پاییزی جذاب خاص [پسرانه،دخترانه،سالگرد عروسی]

 

طرز تهیه هات چاکلت ایتالیایی

تنها چیزی که برای تهیه این شکلات داغ ایتالیایی لوکس نیاز دارید حدود 10 دقیقه زمان و چند ماده اولیه است. 

  • ابتدا تمام مواد خشک موجود در دستور العمل این نوشیدنی که شامل شکلات تلخ، پودر کاکائو، نشاسته ذرت و نمک می شود را درون یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  • شیر را در یک قابلمه متوسط روی حرارت ملایم بریزید و بگذارید بجوشد (مواظب باشید فقط حباب هایی در اطراف ظرف شیر ایجاد شود).
  • مواد خشک را که در مرحله اول با هم مخلوط کرده بودید را داخل شیر در حال جوش بریزید و با قاشق چوبی یا کفگیر ضد حرارت هم بزنید تا شکلات آب شود و یکدست شود. اینکار حدودا  تا  دقیقه طول می کشد.
  • سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید 5 دقیقه خنک شود. اگر لایه نازکی روی سطح  نوشیدنی بسته شد، آن را هم بزنید.
  • شکلات داغ ایتالیایی شما اماده است. آن را درون یک فنجان مناسب بریزید. در صورت تمایل با خرده های شکلات و یا خامه فرم گرفته تزیین کرده و  بلافاصله سرو کنید.
  • نوش جان!

 

طرز تهیه شکلات داغ ایتالیایی به روش ساده

 

پیشنهاد مطالعه: پنج عصرانه پاییزی خوشمزه برای دورهمی

 

نحوه سرو شکلات داغ به سبک ایتالیایی

به یاد داشته باشید، این نوشیدنی گرم است! بنابراین در هنگام سرو این شکلات داغ حتما از ماگ یا فنجان ضد حرارت استفاده کنید و سپس خامه تازه یا شکلات خرد شده (یا هر دو) و یا مارشمالو را برای تزیین روی آن قرار دهید. این نوشیدنی با سرد شدن، غلیظ تر می شود، بنابراین آن را بلافاصله سرو کنید یا روی حرارت بسیار کم نگه دارید و هر از گاهی هم بزنید. به طور سنتی یک کلوچه کوچک یا بیسکوت نیز در کنار این نوشیدنی سرو می‌شود.

 

شکلات داغ ایتالیایی

سرو شکلات داغ ایتالیایی با بیسکوییت

شکلات داغ ایتالیایی غلیظ و خوشمزه

 

شکلات داغ ایتالیایی را با چه چیزی تزیین کنیم؟

برخی از تاپینگ های خوشمزه وجذابی که می توانید برای تزیین هات چاکلت ایتالیایی استفاده کنید، عبارتند از:

  • خامه زده شده
  • پودر کاکائو اضافی
  • مینی مارشمالو
  • یک قطره سس کارامل نمکی
  • فندق برشته شده خرد شده

 

شکلات داغ ایتالیایی تزیین شده

 

اگر نوشیدنی‌ های رقیق و آبکی کاکائویی و شکلاتی، شما را هیجان‌ زده نمی‌ کنند، این شکلات داغ و غلیظ به سبک ایتالیایی را امتحان کنید و مطمئن باشید که به یکی از نوشیدنی های مورد علاقه‌تان در هوای سرد تبدیل خواهد شد! یک نوشیدنی غلیظ، لذیذ و کاملا دلپذیر که یک قاشق از ان شما را به دنیای خوشمزه و جذاب شکلاتی منتقل می کند!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
شیما
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

شکلات داغ عالیههه

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید