ایده و خلاقیت

مهم ترین نکات درباره آرایش و میکاپ عروس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

چه انتظاری از آرایش شب عروسی دارید؟ هنر چند آرایشگر و میکاپ آرتیست را بررسی کردید؟ در این مقاله به مهم ترین نکات درباره آرایش و میکاپ عروس می‌پردازیم.

مسلما یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر عروسی، پیدا کردن بهترین آرایشگاه و سالن زیبایی است. شوخی که نیست! همه دوستان، خویشاوندان و آشنایان چشمشان به شماست. باید در این شب بدرخشید و در بهترین حالت خود باشید. معمولا همه کسانی که در حال تدارک و آماده‌سازی این شب فوق‌العاده هستند، چند ماه قبل از این مراسم باشکوه و به یاد ماندنی، آستین‌ها را بالا می‌زنند و دست به کار می‌شوند. تالار و سالن عروسی را هماهنگ می‌کنند، با گروه موسیقی یا دی جی جشن به توافق می‌رسند، به آرایشگاه ها و سالن های زیبایی مختلف سر می‌زنند و در جلسات تست عروس شرکت می‌کنند.

بدون شک شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. به هیچ وجه نگران نباشید! خونسردی خود را حفظ کنید، چند نفس عمیق بکشید. بیایید مرحله به مرحله جلو برویم و برنامه بچینیم. شما به راحتی می‌توانید با یک برنامه درست و منظم به پیشواز جشن باشکوه عروسی خود بروید.

در این مقاله به بررسی نکات مهم میکاپ و آرایش عروس می‌پردازیم. سعی کنید نکات مهم را یادداشت کنید تا بهترین آرایشگر و میکاپ آرتیست را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

 

انتخاب میکاپ آرتیست عروس

انتخاب میکاپ آرتیست عروس

انتخاب میکاپ آرتیست عروس یکی ازانتخاب‌های مهم قبل از برگزاری عروسی است. همان‌طور که در مقاله 10 نکته مهم برای انتخاب بهترین آرایشگر عروس مطالعه نمودید، لازم است قبل از آن‌که برای رزرو باغ تالار عروسی اقدام کنید، به انتخاب میکاپ آرتیست عروس فکر کنید. تصمیم گیری در خصوص انتخاب میکاپ آرتیست می‌تواند یکی از مشکل‌ترین بخش‌های برنامه ریزی عروسی را یک پله به جلو اندازد. کافی است با پرس‌و‌جو از دختران هم سن و سال خود اطلاعاتی در خصوص میکاپ آرتیست‌های مطرح و کاربلدی که امتحان خود را در میکاپ عروس پس داده اند، اطلاعات کسب کنید. پس از این مرحله، نوبت به بررسی نمونه کارهای میکاپ آرتیست‌هایی است که جزو کاندیدهای انتخابی شما هستند. با مشاهده این نمونه کارها قطعاً بر اساس سبک آرایش میکاپ آرتیست‌های مختلف، تعدادی از لیست شما حذف خواهد شد. حال نوبت به تماس تلفنی و ارائه اطلاعات در خصوص پکیج‌های خدماتی عروس، هریک از این سالن‌های آرایش است. پس از درج اطلاعات خدمات پکیج‌ها و هزینه آن‌ها، مجدداً تعدادی از لیست شما حذف خواهد شد و در نهایت نوبت به کسب اطلاع در خصوص زمان بازدید حضوری از عروس‌های واقعی هریک از این آرایشگرها است. در زمان بازدید عروس، حتماً هرگونه سوالی که به ذهنتان می‌رسد از میکاپ آرتیست یا مسئولین سالن آرایش بپرسید و پاسخ دقیق و قانع کننده‌ای برای آن دریافت کنید. ظرافت و تمیزی آرایش عروس‌ها را بررسی کنید، اما هرگز در خصوص ظاهر نهایی آن‌ها اظهار نظر نکنید. دقت داشته باشید که هیچ‌ عروسی، از این‌که در خصوص میکاپ و استایل شینیون مو و جزئیات ظاهری‌ او در روز عروسی انتقاد کنید، خوشحال نخواهد شد. پس هرگز این‌کار را انجام ندهید.

 

بررسی انتظارات عروس از میکاپ آرتیست

همه‌ی ما ایده‌آل‌هایی برای روزهای مهم زندگی خود داریم که علاقمندیم تا حد امکان این ایده‌آل‌ها برایمان عملی شود. پس بهتر است با توجه به حساسیت‌هایی که جشن عروسی برای عروس خانم‌ها دارد، قبل از روز عروسی انتظارات خود را از میکاپ آرتیست یادداشت کنند. با بررسی انتظارات عروس از میکاپ آرتیست، لیستی از بایدها و نبایدهای میکاپ عروس حاضر می‌شود که در جلسات مشاوره پیش از عروسی می‌تواند آن‌ را با میکاپ آرتیست و شینیون‌کار خود مطرح نماید و انتظارات خود را از سطحی غیرواقعی و فانتزی، به واقعیت نزدیک نماید. اگر قبل از انجام میکاپ در روز عروسی بدانید که چه اتفاقی در نهایت برای شما خواهد افتاد، استرس کم‌تری تجربه خواهید کرد و ارتباط مطلوبی با میکاپ آرتیست خود برقرار می‌کنید که همین موضوع در کیفیت نهایی میکاپ عروس و رضایت نهایی او بسیار اهمیت دارد.

حساسیت های پوستی عروس

 

حساسیت های پوستی عروس را جدی بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات در میکاپ عروس، درنظر گیری شرایط پوستی عروس خانم‌ها است. عده ای به دلایل مختلف به برخی لوازم آرایش‌ها حساسیت دارند. استفاده از این لوازم آرایش موجب واکنش‌های پوستی شدیدی در آن‌ها می‌شود.، پس حتماً حساسیت های پوستی عروس را جدی بگیرید. وظیفه شما به عنوان عروس این است که حتماً در جلسات مشاوره پیش از روز عروسی، و حتی پیش از عقد قرارداد با میکاپ آرتیست، در خصوص حساسیت‌های پوستی خود به لوازم آرایش با سالن آرایش و میکاپ آرتیست صحبت نمایید. در این شرایط شما نوع لوازم آرایش و یا مواد شیمیایی به‌کار رفته در لوازم آرایشی که به آن حساسیت دارید اعلام می‌کنید و میکاپ آرتیست بر اساس لوازم آرایشی که می‌تواند برای شما استفاده نماید، تصمیم می‌گیرد که قرارداد با شما را نهایی کند یا خیر. همچنین یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای عروس خانم‌ها ایجاد می‌شود، حساسیت به شیو یا وکس صورت است. بسیار مشاهده شده که، عروس خانم بدون بازگو کردن این حساسیت خود، طبق خدمات پکیج عروس برای انجام وکس صورت و یا شیو مراجعه می‌نماید و در روز عروسی با پوستی متورم و دارای جوش و حساسیت آماده میکاپ می شود. این موضوع برای عده‌ای، در زمان پاکسازی پوست نیز اتفاق می‌افتد. میکاپ آرتیست و یا سالن آرایش در خصوص حساسیت های پوستی شما هیچ زمینه ذهنی ندارد، توجه به این نکته از وظایف عروس خانم‌ها می‌باشد.

مدیریت بحران اشک ریزی هنگام ارایش چشم عروس

 

مدیریت بحران اشک ریزی هنگام ارایش چشم عروس

شاید اصلاً به این موضوع فکر نکنید و حتی مطلع نباشید که چقدر چشمان شما به آرایش چشم حساس هستند. چشم یکی از اعضای مهم در آرایش عروس محسوب می‌شود که آرایش صحیح آن، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی میکاپ عروس دارد. کافی است با یک سرچ ساده، نمونه‌هایی از آرایش چشم اشتباه را مشاهده کنید. با آرایش چشم غیرحرفه‌ای، می‌توان چشمان درشت و زیبای عروس را به چشمانی ریز و بدون حالت تبدیل کرد، همچنین با آرایش چشم صحیح، می‌توان چشمان بادامی دخترای آسیاس شرقی را، زیبا و گیرا نشان داد. این معجزه آرایش چشم صحیح است، اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که چشم به دلیل خستگی روزهای قبل از عروسی، بی‌خوابی از استرس شب قبل از عروسی و یا حساسیت به لوازم آرایش و مژه، شروع به اشک ریزی کند. این حالت بدترین شرایط برای میکاپ آرتیست است، چرا که تمام تمیزی و ظرافت سایه چشم و خط چشم، ازبین خواهد رفت. مدیریت بحران اشک ریزی هنگام ارایش چشم عروس، معمولاً با تمرکز و مصرف دارو امکان‌پذیر است. میکات آرتیست‌های حرفه ای فکر همه‌جا را می‌کنند و پیش از شروع میکاپ از عروس درخواست می‌کنند، یک عدد قرص ضد حساسیت غیر خواب‌آور مانند سیتریزین مصرف نماید. معمولاً با مصرف این قرص میزان زیادی از مشکل حل خواهد شد و مابقی آن، با تمرکز عروس به کنترل اشک امکان‌پذیر است.

انتخاب میکاپ غیرمعمول برای روز عروسی اشتباه بزرگی است

 

انتخاب میکاپ غیرمعمول برای روز عروسی اشتباه بزرگی است

یکی از اشتباهاتی که عده زیادی از عروس خانم‌ها مرتکب می‌شوند، انتخاب میکاپ غیر معمول برای روز عروسی است. هر انسان معمولاً دارای استایل و ظاهر شخصی خود است. این استایل در لباس پوشیدن، مدل موها مشخص می‌شود. در خانم ها استایل شخصی در سبک میکاپ نیز پدیدار است. بهترین راه برای زیباتر شدن در روز عروسی این است که شما طبق استایل شخصی خودتان پیش روید. اگر همیشه میکاپ مدیوم داشتید و این میکاپ زیباترین حالت صورت شما را نشان می‌داد، حتماً در روز عروسی از آرایشگر عروس بخواهید که میکاپ مدیوم برای شما انجام دهد. انتخاب میکاپ و شینیونی که هیچ‌گاه آن‌را انجام نداده‌اید و در خصوص این‌که چقدر به شما می‌آید و زیبایی‌های شما را می‌افزاید، چیزی نمی‌داندید؛ انتخابی صد درصد اشتباه است و اصلا توصیه نمی‌شود. انتخاب‌های هیجانی و غیرعادی را برای روزهای دیگر زندگی خود انجام دهید و شب عروسی بهترین خودتان باشید.

آماده تجدید میکاپ باشید

 

آماده تجدید میکاپ باشید

جشن عروسی معمولاً شبی شاد و پر جنب‌و‌جوش است. عروس خانم‌ها در شب عروسی از ساعت‌ها قبل آماده می‌شوند و زمان زیادی برای عکاسی و طی نمودن مسیر می‌گذرانند، رقص و شادی در این شب یکی‌دیگر از عللی است که باید گفت، آماده تجدید میکاپ باشید. چرا که ممکن است به دلیل تعرق زیاد و جنب و جوش کمی صورت شما برق بیافتد، و یا رنگ رژ لب شما به‌دلیل خوردن غذا یا نوشیدن آبمیوه پاک شود. پس حتماٌ اندکی لوازم آرایش همراه خود داشته باشید. بهتر است از میکاپ آرتیست خود درخواست کنید که رنگ رژلبتان را به شما اعلام کند تا رژ لبی با همان رنگ و برند خریداری کنید و یا مقداری از رژ لبی که در شب عروسی برای شما استفاده نموده را، بر روی گوش پاک کن زده و 2-3 عدد گوش پاک کن رژ لبی به شما تحویل دهد تا با خیال راحت، در تمام طول شب آماده تجدید میکاپ باشید.

این کارهای را هرگز انجام ندهید

این کارها را هرگز انجام ندهید

به شما عزیزان توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان پیش از عروسی دست به کارهای هیجانی نظیر تزریق ژل لب، تزریق ژل زیر چشم، لیفت ابرو با نخ و... نکنید. موارد بسیاری مشاهده شده که عروس خانم به‌دلیل حساسیت‌های کاذب و میل به زیبایی بیشتر در شب عروسی، دست به انتخاب هیجانی این موارد گرفته و متاسفانه به‌دلیل عدم وجود زمان برای تحقیق و انتخاب مطلوب پزشک و یا حتی نیازسنجی این موضوع که آیا واقعاً چهره او نیازمند انجام این تغییرات است؛ بدترین انتخاب را کرده و نتیجه آن نه تنها زیبایی نبوده، بلکه ظاهر چهره و سلامت او را نیز به‌خطر انداخته‌است. پس لطفاً ماه‌های پیش از عروسی، از تزریق بوتاکس و انجام جراحی‌های این‌چنینی بپرهیزید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید