ایده و خلاقیت

معرفی رستوران تایلندی در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر شما نیز به غذاهای تایلندی علاقه مند هستید و می خواهید با این غذاها بیشتر آشنا شوید و بهترین رستوران تایلندی در تهران را بشناسید، حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

افرادی که به غذا خوردن علاقه مند هستند، معمولا دوست دارند تا انواع غذاهای کشورهای مختلف را تست کنند و با طعم ها و مزه های جدید آشنا شوند. غذاهای تایلندی یا Thai Food، یکی از غذاهای محبوبی است که معمولا طرفداران زیادی در تمام کشورهای دنیا داشته و به همین دلیل است که در بیشتر کشورهای دنیا حداقل چند رستوران تایلندی وجود دارد.

غذاهای تایلندی، به لطف طعم ها و عطرهای عجیب و غریب، در سراسر جهان محبوب هستند. اگر به تایلند و بانکوک سفر کرده باشید، احتمالا چند نمونه از این غذاها را تست کرده اید و بعد از بازگشت از این سفر نیز علاقه دارید باز هم آن غذاها را امتحان کنید. در این شرایط است که آشنایی با بهترین رستوران تایلندی در تهران یا سایر شهرها به شما کمک می کند تا دوباره طعم و مزه غذاهای تایلندی را امتحان کنید و لذت ببرید. جایی که می‌توانید از گوشت سیخ‌ شده، برنج سرخ‌ شده، رشته فرنگی و سوپ‌ های تند تایلندی لذت ببرید .

اگر شما نیز به غذاهای تایلندی علاقه مند هستید و می خواهید با این غذاها بیشتر آشنا شوید و بهترین رستوران تایلندی در تهران را بشناسید، حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کافه و رستوران های افغانی در تهران

 

آشنایی با بهترین غذاهای تایلندی

در ادامه تعدادی از بهترین و معروف ترین غذاهای تایلندی را معرفی کردیم تا در هنگام انتخاب غذا در بهترین رستوران تایلندی تهران بتوانید بهترین و خوشمزه ترین غذا را سفارش داده و از خوردن آن لذت ببرید:

 

پد تای (نودل سرخ شده)

غذاهای نودلی تایلند توسط مهاجران چینی معرفی شدند و مسلماً پد تای به عنوان مشهورترین غذاهای این کشور شناخته می شود. این غذای خاص یک معرفی عالی برای غذاهای تایلندی است زیرا خیلی تند نیست. مواد کلاسیک مورد استفاده در این غذای محبوب تایلندی، نودل برنج، غذاهای دریایی، مرغ، توفو، گوشت، میگوی خشک، تمر هندی، سس ماهی، جوانه لوبیا، موسیر و تخم مرغ است، که همه آنها سرخ شده هستند. پد تای مظهر یک ترکیب تجاری شیرین، ترش و شور تایلندی است که دارای طعم ها و تضاد بافت متعادل است.

پد تای (نودل سرخ شده)

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کافه و رستوران های ایتالیایی در تهران

 

تام یام گونگ (سوپ میگو داغ و ترش)

این سوپ پرطرفدار، یک غذای تند، ترش و معطر است که به عنوان یکی از نمادین ترین غذاهای تایلند شناخته شده است. طعم‌های منحصر به فرد این سوپ شفاف و تند، از ترکیب علف لیموی معطر، موسیر، سس ماهی، گلنگال، قارچ، برگ‌ های لیمو ترش کفیر، آب لیمو ترش و فلفل قرمز تند ناشی می‌ شود. اگرچه معمولا میگو در این سوپ مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان خوشمزه ترین بخش سوپ در نظر گرفته می شود اماممکن است مرغ، ماهی یا سایر غذاهای دریایی مخلوط نیز در ان استفاده شود. اگر این غذا را خیلی تند می‌ دانید، سوپ نارگیل مرغ تایلندی، یک غذای خاص شمالی است، یک جایگزین ملایم‌ تر، شیرین‌ تر و خوشمزه‌ تر است. همان طعم ها و ادویه های عالی را دارد، با این حال فلفل ها اختیاری هستند و شیر نارگیل خامه ای گرما را کاهش می دهد.

تام یام گونگ (سوپ میگو داغ و ترش)

 

سوپ کائنگ لیانگ (کاری زرد)

کاری‌های معروف جهانی تایلند از ملایم تا مواد منفجره و شیرین تا ترش و همیشه با شیر نارگیل ترکیب می‌شوند و قوام سوپ مانندی دارند. کاری زرد یکی از سوپ های معروف تایلندی است که با بافت غنی و رنگ مشخصی که از استفاده سخاوتمندانه از زردچوبه گرفته شده است، شناخته شده است. این غذا را با مواد معطر کلاسیک که معمولا گشنیز، زیره، موسیر، علف لیمو و گالنگال، شیر نارگیل، سبزیجات و سیب زمینی به همراه مرغ، یا گزینه های جایگزین پروتئین یا توفو درست می شود. از آنجایی که این غذا، معمولاً فلفل کمتری دارد، به اندازه سایر غذاهای تایلندی تند نیست، بنابراین برای کسانی که طعم ملایم‌ تری را ترجیح می‌ دهند، مناسب است.

سوپ کائنگ لیانگ (کاری زرد)

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 20 رستوران روباز خوب در تهران [شرق + غرب+ شمال و مرکز]

 

سوپ گائنگ دانگ (کاری قرمز)

یکی از رایج ترین انواع کاری تایلند، کاری قرمز یک وسیله شاد است: به طور کلی تند تر از کاری زرد اما تندی کمتری نسبت به انواع سبز دارد. رنگ قرمز متمایز این کاری غنی، شیرین و معطر از فلفل قرمز خرد شده در خمیر کاری (پایه ای از سیر، موسیر، زنجبیل آبی و علف لیمو) می آید که به شیر نارگیل، سبزیجات مانند بادمجان، قارچ و برش های گوجه فرنگی و سینه مرغ اضافه می شود. کاری با برگ های کافیر ریز خرد شده و ریحان شیرین پر می شود و ترکیبی کاملاً متعادل از آبگوشت خامه ای و تند را ارائه می دهد تا این طعم ها گزگز شوند.

سوپ گائنگ دانگ (کاری قرمز)

 

گائنگ کیو وان گای (کاری سبز)

کاری سبز یکی دیگر از غذاهای محبوبی است که از مرکز تایلند سرچشمه می گیرد، تندترین «سه گانه مقدس» تایلندی و احتمالاً آشناترین در سراسر جهان است. این غذای بسیار محبوب بر روی فلفل سبز معطر متمرکز شده است - که توسط مبلغان پرتغالی در قرن شانزدهم به تایلند معرفی شد - به این غذا رنگ سبز متمایز و طعم آتشین آن می بخشد. اگرچه با شیر نارگیل جوشانده شده است (تا حدی مواد را کمرنگ می کند، رنگ و بویی غنی و شیرین ایجاد می کند) و حاوی موادی مشابه بسیاری از کاری های تایلندی (گالنگال، موسیر، علف لیمو، لیموترش کافیر، ریحان تایلندی و غیره) است، این فلفل های سبز هستند که این غذا را درست می کنند. بنابراین این غذای تایلندی به طور جدی تند است و همچنین به دلیل داشتن مینی بادمجان، سیب زمینی، شاخه های بامبو و تکه های سینه مرغ متمایز است.

گائنگ کیو وان گای (کاری سبز)

 

پیشنهاد مطالعه: 14 تا از بهترین رستوران لبنانی در تهران [شرق، غرب، شمال و جنوب]

 

خائو سوئی (سوپ نودل کاری نارگیل تایلندی)

سوپ نودل یک غذای محبوب تایلندی است که در هر زمان از روز یا شب در سراسر تایلند سرو می شود. این سوپ به دلیل آبگوشت کاری تند و معطر با پایه غنی از شیر نارگیل، نودل های تخم مرغ نرم و مرغ، گوشت گاو یا توفو، با نودل های تخم مرغ ترد سرخ شده، سبزیجات ترشی و موسیرهای خرد شده، نمادین است. خائو سویی خوشمزه، آرامش بخش و کمی تند، شیرین و خامه ای است.

خائو سوئی (سوپ نودل کاری نارگیل تایلندی)

 

خائو پد (برنج سرخ شده تایلندی)

برنج سرخ شده تایلندی یک غذای کلاسیک و مورد علاقه مردم محلی است که در هر زمان و به خصوص برای ناهار سرو می شود. خائو پد با مرغ، گوشت گاو، غذاهای دریایی یا توفو همراه با تخم مرغ، پیاز، سیر، سس ماهی، سبزیجات تازه و گوجه فرنگی یا سایر سبزیجات درست می شود. این مواد همگی با برنج یاس معطر سرخ می شوند تا زمانی که به خوبی با هم ترکیب شوند، همراه با برش های خیار، تکه های لیموترش و سایر چاشنی ها سرو می شوند. 

خائو پد (برنج سرخ شده تایلندی)

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 18 تا از بهترین رستوران های چینی در ایران

 

سوم تام (سالاد پاپایای سبز تند)

Som Tam، احتمالاً شناخته شده ترین غذا یا سالاد تایلندی، تصور می شود که از لائوس سرچشمه گرفته است، اما اکنون به عنوان یک غذای خوشمزه شمال شرقی و در میان محبوب ترین غذاهای تایلند است. سوم تام یک سالاد معمولی نیست و در قالب های مختلف عرضه می شود. با این حال، دستور کلاسیک آن معمولاً با پاپایای سبز خرد شده، فلفل قرمز، سس ماهی، آب لیموترش، تفاله تمرهندی و شکر خرما، مخلوط با سبزیجاتی مانند گوجه‌ فرنگی، هویج و لوبیا، با بادام زمینی بو داده و میگوی خشک که برای آجیل اضافه می‌ شود، درست می‌ شود. همه اینها در هاون پودر می شوند و در نتیجه طعمی متمایز، شیرین، ترش، تند، شور و ترش ایجاد می کنند.

سوم تام (سالاد پاپایای سبز تند)

 

لااب (سالاد تند)

Laab یک سالاد تند سنتی تایلندی است که معمولاً با گوشت چرخ کرده، قارچ، برگ نعناع و گشنیز، موسیر، آب لیموترش، سس ماهی و به طور طبیعی فلفل تهیه می شود. این سالاد خوش طعم و مزه بسیار عالی است. چرا همیشه با یک سمت سبزیجات خام همراه است، که آتش را از بین می برد و مانند یک پاک کننده کام عمل می کند.

لااب (سالاد تند)

 

پیشنهاد مطالعه: 20 از بهترین رستوران های تهران برای سالگرد ازدواج

 

خائو نیائو ماموانگ (برنج چسبنده و انبه)

برنج چسبنده انبه، یکی از محبوب ترین دسرهای سنتی تایلند است. این غذای خوشحال کننده یک غذای ساده است که با برنج چسبناک آغشته به شیر نارگیل و تکه‌هایی از انبه تازه درست می‌شود و در در مجلل‌ ترین رستوران‌ ها یا غرفه‌ های غذای خیابانی سرو می‌ شود.

خائو نیائو ماموانگ (برنج چسبنده و انبه)

 

معرفی بهترین رستوران تایلندی در تهران

در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های تایلندی در تهران را معرفی کردیم:

 

رستوران تایلندی جاران، رستوران تایلندی در تهران

اگر تصمیم دارید غذاهای خوشمزه و متنوع تایلندی را در یکی از بهترین رستوران های تایلندی در تهران امتحان کنید، حتما سری به رستوران تایلندی جاران بزنید. صاحب رستوران جاران یک فرد تایلندی است که طعم و مزه واقعی غذاهای این کشور را به تهران آورده است.

  • آدرس: مرزداران، خیابان ایثار، خیابان بهار، نبش کوچه مرضیه، رستوران تایلندی جاران
  • شماره تماس: 02144278536

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین رستوران های کره ای در تهران

 

رستوران تایلندی تایفود، رستوران تایلندی در تهران

از دیگر رستوران های معروف در تهران که می توانید انواع غذاهای تایلندی را در انجا امتحان کنید رستوران تایلندی تایفود است که یک منوی کامل از انواع غذاهای تایلندی را در اختیارتان قرار می دهد تا طعم و مزه غذاهای تایلندی را بچشید و لذت ببرید.

  • آدرس: سعادت آباد، بلوار دریا، مطهری شمالی (سردار دریا)، عباسی اناری شرقی، پلاک 14
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۷۶

 

رستوران تاراتای، رستوران تایلندی در تهران

اگر دوست دارید طعم و مزه غذاهای تایلندی را در تهران نیز تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم سری به رستوران تاراتای بزنید. این رستوران امکان سفارش آنلاین غذا را نیز فراهم کرده است و می توانید برای دورهمی های دوستانه خود غذاهای تایلندی و متفاوت را از این رستوران سفارش دهید.

  • آدرس: اختیاریه، بزرگراه صدر، حسین عرفاتی، تقاطع دیباجی جنوبی، روبروی ساختمان دریا، جنب موسسه مالی ملل، رستوران تاراتاى
  • شماره تماس: 02122576907

 

اگر شما نیز بهترین رستوران تایلندی در تهران را می شناسید حتما در قسمت کامنت معرفی کنید تا به این لیست اضافه شود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید