ایده و خلاقیت

دیدنی ترین دریاچه های گیلان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از تشریفینو، لیستی از دیدنی ترین دریاچه های گیلان را آماده کردیم که می توانید یک گردش یک روزه و به یاد ماندنی به این دریاچه های زیبا و دیدنی داشته باشید.

اگر به طبیعت گردی علاقه مند هستید اما از رفتن به دریا و جنگل های شمال خسته شده اید و تمایل دارید سایر زیبایی های طبیعت را از نزدیک ببینید، بهترین پیشنهاد این است که با دیدنی ترین دریاچه های گیلان آشنا شوید و سری به این دریاچه ها بزنید و در زیبایی طبیعت محو شوید.

گیلان مناظر دیدنی و طبیعی بسیار زیادی دارد که می توانید در فصل بهار از این جاذبه های طبیعی دیدن کنید و برای ساعاتی، از شلوغی شهر و مشغله های روزمره رها شوید.

به همین منظور، در ادامه این بخش از تشریفینو، لیستی از دیدنی ترین دریاچه های گیلان را آماده کردیم که می توانید یک گردش یک روزه و به یاد ماندنی به این دریاچه های زیبا و دیدنی داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: اولین جنگل استوایی ایران

 

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار

سقالکسار، یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان قرار دارد. برای اینکه به سقالکسار بروید و یکی از دیدنی ترین دریاچه های گیلان را از نزدیک ببینید، باید  از سمت رشت، ۱۵ کیلومتر در جاده بین شهر شفت و بین راه جیرده شفت تا آقا سید شریف پیش بروید. با نزدیک شدن به شهرستان شفت، دریاچه های متعدد و جاذبه های طبیعی زیادی را مشاهده خواهید کرد و از طبیعت بکر و هیجان انگیزی که دارند، لذت خواهید برد. 

دریاچه سقالکسار، یکی از دیدنی ترین دریاچه های گیلان است که هر ساله گردشگران و عکاسان هنری و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جذب می کند. در اطراف این دریاچه زیبا، جنگل های سرسبزی وجود دارد و درختان جنگل اطراف این دریاچه در فصول مختلف زیبایی دریاچه را چندین برابر می کند.

 

پیشنهاد مطالعه: سفرهایی که با کشتی کروز می توان رفت

 

دریاچه ویستان یا بره سر

دریاچه ویستان یا بره سر

دریاچه ویستان، یکی دیگر از دیدنی ترین دریاچه های گیلان است که در اثر زلزله مهیب رودبار ایجاد شده است و منظره دیدنی و فوق العاده ای را در دل کوه و دشت و جنگل ایجاد کرده است. اگرچه مسیر رسیدن به این دریاچه کمی سخت است اما همین موضوع باعث شده تا این دریاچه کاملا بکر و دست نخورده باقی بماند. بنابراین اگر تمایل دارید طبیعت بکر و آرامش غیر قابل‌ وصف در اطراف این دریاچه را تجربه کنید، حتما به دریاچه ویستان سر بزنید.

دریاچه ویستان در ۵۶ کیلومتری شهر رودبار واقع شده و با رشت حدود ۲ ساعت فاصله دارد و از سمت جنوب به ییلاق استل سرا (ویستان) ختم می‌شود. برای رفتن به دریاچه ویستان ابتدا باید به رشت بروید و سپس به سمت روستای داماش حرکت کنید و پس ازطی کردن چیزی در حدود 8 کیلومتر به دریاچه ویستان خواهید رسید.

 

پیشنهاد مطالعه: برنامه های مفرح در کویر

 

دریاچه سراوان

دریاچه سراوان

اگر می خواهید زیباترین و دیدنی ترین دریاچه گیلان را از نزدیک ببینید، حتما به دریاچه سراوان بروید. این دریاچه در پارک جنگلی سراوان قرار دارد و اولین منظره ای که از آن خواهید دید چیزی شبیه به یک زمین پوشیده از چمن است! زیرا سطح دریاچه با پوششی از گیاهان سبزرنگ پوشیده شده و شما را به اشتباه می اندازد. شما می توانید قایق سواری روی دریاچه سراوان را تجربه کنید و یک تجربه بی نظیر داشته باشید. 

برای رسیدن به دریاچه سراوان و جنگل سراوان باید به کیلومتر 17 اتوبان رشت - قزوین بروید. این جنگل در سمت غرب جاده قرار دارد. 

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی ۱۰ فستیوال جذاب در دنیا

 

دریاچه عروس یا حلیمه جان

دریاچه عروس یا حلیمه جان

دریاچه عروس، یکی از زیباترین دریاچه های گیلان است که در حاشیه جنگل قرار دارد و چشم‌ اندازی منحصر به فرد را ایجاد کرده است. نکته جالبی که در رابطه با دریاچه عروس وجود دارد این است که تا قبل از ظهر و زمانی که هوا آرام است، رنگ این دریاچه سبز است و عصرها با کمی وزش باد، رنگ آن آبی می شود!

برای رفتن به دریاچه عروس باید در مسیر آزاد راه قزوین به سمت رشت حرکت کنید و ۱۰ کیلومتر بعد از توتکابن وارد جاده حلیمه جان شوید و از دیدن این دریاچه زیبا لذت ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم

 

دریاچه گیسوم

دریاچه گیسوم

اگر می خواهید وارد یک طبیعت بکر با پوشش گیاهی جذاب شوید و در کنار یک دریاچه زیبا، ساعات خوشی را سپری کنید، حتما به دریاچه گیسوم بروید. در این دریاچه زیبا می توانید سوار بر قایق پدالی شوید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

دریاچه گیسوم در استان گیلان، شهرستان تالش واقع شده و برای رسیدن به آن باید وارد جاده ساحل گیسوم شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: بکرترین جزایر جنوب ایران را بشناسیم؟

 

دریاچه سرآگاه

دریاچه سرآگاه

دریاچه سراگاه تالش، یک سد خاکی دست ساز است که با گذشت سال‌ ها به یکی از دیدنی ترین دریاچه های گیلان تبدیل شده است. دیدن شالیزارها در اطراف این دریاچه ها و وجود رودخانه های متعدد دراطراف آن باعث شده تا منظره ای عالی و جذاب داشته باشید و گردشگران را به خود جلب کند. 

برای رسیدن به دریاچه سراگاه باید ابتدا وارد جاده روستای سراگاه شوید و پس ازطی کردن حدود 1 کیلومتر جاده خاکی، به ورودی منطقه برسید و به سمت دریاچه سراگاه حرکت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی ۱۰ تا از بهترین هتل های قشم

 

تالاب سوستان 

تالاب سوستان 

اگر تمایل دارید گل های نیلوفر آبی را از نزدیک ببینید پیشنهاد می کنیم که حتما به تالاب سوستان لاهیجان سفر کنید. سوستان یکی از روستاهای استان گیلان است که این تالاب جذاب و منحصر به فرد را در خود جای داده است. برای رسیدن به تالاب سوستان ابتدا باید به لاهیجان بروید. سپس از سمت میدان دانشگاه آزاد لاهیجان به طرف روستای سوستان و تالاب سوستان حرکت کنید. این تالاب در پنج کیلومتری جنوب شرقی لاهیجان و ۴۹ کیلومتری جنوب شرقی رشت قرار دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که درباره موزه آینده دبی باید بدانیم؟

 

دریاچه کومله

دریاچه کومله

یکی دیگر از دیدنی ترین دریاچه های گیلان، دریاچه کومله است که در جنوب روستای کومله و در 4 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود قرار دارد. چیزی که باعث شده دریاچه کومله منظره فوق العاده زیبا و دیدنی داشته باشد، وجود شالیزارها و مزارع چای در اطراف این دریاچه است. همچنین فاصله کم این دریاچه تا کوهها نیز باعث شده تا نمایی بسیار زیبا و خیره کننده داشته باشد.

برای رفتن به دریاچه کومله، در مسیر لنگرود به رامسر، راه فرعی روستای کومله قابل مشاهده است و از این طریق می‌ توان به روستای کومله و از آنجا به دریاچه کومله رفت و از منظره‌ های بسیار زیبا و بکر آن لذت برد. 

 

دریاچه نئور

دریاچه نئور

دریاچه نئور، از جمله دریاچه های طبیعی و خیره کننده در گیلان است که آب زلال آن در زیر نورد خورشید مانند الماس می درخشد و شما را مجذوب خود خواهد کرد! طبیعت اطراف این دریاچه فوق العاده بکر و دیدنی است و وجود طیف متنوعی از گیاهان و جانوران در این دریاچه باعث شده تا به بهشتی واقعی برای دوستداران طبیعت تبدیل شود.

دریاچه نئور، در  مرز بین استان‌ گیلان و اردبیل قرار دارد و در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل واقع شده است.

 

پیشنهاد مطالعه: 6 تا از بهترین رستوران‌های کودک در تهران

 

دریاچه عینک یا تالاب عینک

دریاچه عینک

در آخر، دریاچه عینک، یکی دیگر از دیدنی ترین دریاچه های گیلان است. از انجایی که تصویر هوایی این دریاچه جیزی شبیه به عینک است، به این نام معروف و شناخته شده است. جالب است بدانید که تالاب عینک، بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است. 

برای رفتن به دریاچه عینک باید ابتدا به سمت غرب شهر رشت بروید و در نزدیکی پارک دانشجو در بلوار شهید افتخاری به این دریاچه جذاب و دیدنی برسید.

 

اگر شما نیز با دیدنی ترین دریاچه های گیلان آشنا هستید، حتما در قسمت کامنت معرفی کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید