ایده و خلاقیت

بلندترین آبشارهای ایران کجاست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر به آبشارها علاقه مند هستید، احتمالا تمایل دارید بدانید که زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران کجاست و در اولین فرصت بازدید از این آبشارها را برنامه ریزی کنید.

ایران، علاوه بر مکان های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی که برای بازدید دارد، دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز بوده و از همین رو یک مقصد گردشگری عالی برای دوستداران طبیعت است. جاذبه های طبیعی ایران شامل دریاچه ها، تالاب ها، جنگل ها، دره ها، کوه ها، غارها، جزایر، چشمه ها و آبشارها است. نشستن در نزدیکی آبشار و گوش دادن به صدای ریزش آب از یک کوه بلند یکی از با طراوت ترین و آشکارترین تجربه هاست .

اگر شما نیز به آبشارها علاقه مند هستید، احتمالا تمایل دارید بدانید که زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران کجاست و در اولین فرصت بازدید از این آبشارها را برنامه ریز کنید. به همین منظور در ادامه این بخش از تشریفینو، لیستی از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران را گردآوری کردیم تا بهتر و راحتتر بتوانید آبشار مورد علاقه خود را پیدا کنید .

 

پیشنهاد مطالعه: دیدنی ترین دریاچه های گیلان

 

آبشار بیشه، استان لرستان

بیشه یکی از معروف ترین آبشارهای ایران است. این جاذبه طبیعی حیرت انگیز که در سرزمین آبشارها در استان لرستان قرار دارد و از کوه های زیبای زاگرس سرچشمه می گیرد. ارتفاع آبشار بیشه حدود 48 متر بوده با عرض حدود 10 متر است و به رودخانه سزار می پیوندد. در اطراف آبشار بیشه مکان های خیره کننده ای مانند جنگل بلوط، روستای بیشه و ایستگاه قطار بیشه وجود دارد که این مکان را به یکی از جاذبه های گردشگری لرستان تبدیل کرده است .

آبشار بیشه

 

آبشار لاتون، استان گیلان

آبشار لاتون که در در رشته کوه البرز شرقی، لاونداویل شهرستان آستارا در استان گیلان در شمال غربی ایران قرار دارد، بلندترین آبشار کشور محسوب می‌ شود. این آبشار 105 متر ارتفاع دارد و پس از پیاده روی طولانی در جنگلی بسیار زیبا می توانید به آن برسید. همچنین مکانی محبوب برای کمپینگ در بین دوستداران طبیعت و کوهنوردان است. علاوه بر این، یک آبشار دیگر به ارتفاع 65 متر در نزدیکی آبشار لاتون وجود دارد.

آبشار لاتون

 

آبشار مارگون، استان فارس

آبشار مارگون، در روستای مارگون در دره های غربی شهرستان سپیدان در استان فارس واقع شده است. همچنین در 150 کیلومتری شمال شیراز است که می‌توانید هنگام سفر به شیراز بازدید از این آبشار زیبا را در برنامه سفر خود قرار دهید. این آبشار 70 متر ارتفاع و 100 متر عرض دارد و یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است. این آبشار، سرچشمه رودخانه ای در بالای کوه است، اما از بدنه دیواره های سنگی کوه بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها سرازیر می شود.

برای رسیدن به آبشار مارگون، می توانید به جاده ای که به آبشار منتهی می شود رانندگی کنید و با کمی پیاده روی به آبشار خواهید رسید. وقتی به آنجا برسید خود را در بهشتی در میان یک منطقه ناهموار کوهستانی و گرم خواهید دید!

نام آبشار در لغت به معنای مار مانند است. این آبشار زیبا در فهرست وحشی‌ ترین و زیباترین مکان‌ های نشنال جئوگرافیک نیز قرار دارد.

آبشار مارگون

 

پیشنهاد مطالعه: بکرترین جزایر جنوب ایران را بشناسیم؟

 

آبشار شیرآباد، استان گلستان

آبشارهای شیرآباد یکی از اصلی ترین جاذبه های طبیعی استان گلستان هستند که در میان جنگلی زیبا قرار گرفته است. در این منطقه 7 آبشار وجود دارد که با حدود 20 دقیقه پیاده روی در جنگل به اولین آبشار می رسید. همچنین جالب است بدانید که این آبشارها با نام «هفت آبشار شیرآباد» معروف هستند. هر آبشار دارای جذابیت منحصر به فرد خود است، برخی از آنها در میان فضای سرسبز پنهان شده اند، برخی دیگر شبیه عروسی برازنده در جریان هستند و برخی دیگر با تقارن دوقلو آبشاری دارند. بلندترین آبشار این مجموعه با ارتفاع 25 متر و کم ارتفاع ترین آن 12 متر ارتفاع دارد.

آبشار شیرآباد

 

آبشار کبودوال، استان گلستان

آبشار کبودوال که در منطقه علی آباد کتول در استان گلستان واقع شده است، بزرگترین آبشار پر خزه ایران و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی گلستان است. ارتفاع این آبشار حدود 6 متر است و برای رسیدن به آن باید حدود 2 کیلومتر در جنگل پیاده روی کنید. این آبشار در محیطی شگفت انگیز و پر از درختان زیبا از گونه های مختلف واقع شده است و یکی از خنک ترین و گواراترین آب ها را دارد.

آبشار کبودوال

 

آبشار سنگان، استان تهران

روستای سنگان منطقه ای زیبا و کوهستانی در شمال غرب تهران است که کمی بالاتر از روستای سولقان است و آبشاری شگفت انگیز دارد. آبشار سنگان درست بیرون روستا با دسترسی عالی از تهران از طریق جاده کن را دارد. در فصل زمستان، با چکیدن آب، قندیل یا استالاگمیت یخی در پایه آبشار ایجاد می کند که ارتفاع این استالاگمیت معمولاً به 40 متر می رسد. این آبشار پس از باران های شدید در بهار و پاییز بسیار چشمگیر خواهد بود.

آبشار سنگان

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی ۱۰ فستیوال جذاب در دنیا

 

آبشار نوژیان، استان لرستان

نوژیان یکی دیگر از آبشارهای معروف استان لرستان با ارتفاع 95 متر است که آن را به یکی از بلندترین آبشارهای ایران تبدیل می کند.این آبشار زیبا، از تفرجگاه جنگلی نوژیان در بالای کوه‌ های تاف سرچشمه می‌ گیرد، جایی که بسیاری از گیاهان دارویی در آنجا رشد می‌ کنند. البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به آبشار 2 ساعت پیاده روی لازم است.

آبشار نوژیان

 

آبشار آب سفید، استان لرستان

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره شد، استان لرستان به عنوان استان آبشارهای ایران شناخته می شود و در میان آبشارهای متعدد این استان، آبشار آب سفید یکی از زیباترین آنهاست. این آبشار در دامنه های غربی رشته کوه اشترانکوه به سمت شرق استان جریان دارد و محل دقیق آن در شهرستان الیگودرز است. این آبشار زیبا با ارتفاع 69 متری، از دل کوهی سنگی بیرون می آید که بسیار شگفت انگیز است. آبشار آب سفید، به رودخانه رودبار (آب زلکی) لرستان می پیوندد و در نهایت به رود دز می ریزد.

آبشار آب سفید

 

آبشار شوی، استان خوزستان

آبشار شوی، یکی از زیباترین آبشارهای کوه زاگرس است که در شهرستان دزفول در استان خوزستان قرار دارد و از طریق ایستگاه راه آهن لرستان قابل دسترسی است. آبشار شوی از یک غار جاری می شود و سپس به پایین می ریزد و منظره ای شگفت انگیز ایجاد می کند که می توان از ان به عنوان زیباترین آبشار ایران یاد کرد. 

آبشار شوی

 

پیشنهاد مطالعه: اولین جنگل استوایی ایران

 

آبشار آسیاب خرابه، استان آذربایجان شرقی

آبشار آسیاب خرابه در مناظر خیره کننده جلفا در آذربایجان شرقی واقع شده است که ترکیبی از شکوه طبیعت و جذابیت های تاریخی را به نمایش می گذارد. آب این آبشار از چشمه ای بکر که در میان کوه باشکوه کیاماکی، یکی از بلندترین قله های منطقه قرار دارد، سرچشمه می گیرد و دارای 15 متر ارتفاع است. 

آبشار آسیاب خرابه

 

آبشار ویسادار، استان گیلان

اگرچه آبشار یکی از بلندترین آبشارهای ایران نیست، اما مطمئناً وقتی صحبت از زیبایی گیرا و شگفتی‌ های طبیعی به میان می‌ آید، جایگاه خود را حفظ می‌ کند. این آبشار زیبا، در 16 کیلومتری پره سر و 62 کیلومتری رشت در استان گیلان واقع شده است و یک مقصد گردشگری جذاب برای علاقه مندان به طبیعت و ماجراجویان طبیعت است.

آبشار ویسادار با ارتفاع 15 متری، عنوان سومین آبشار مرتفع استان گیلان را به خود اختصاص داده است. محیط اطراف آبشار با شکل متمایز دیوارهای آن که توسط زمان و فرسایش آبی حک شده است، مشخص شده است. آب ویسادار قبل از فرو رفتن در استخری با طراوت در زیر صخره‌ های بزرگ، به زیبایی بر روی تخته سنگ‌ های بزرگ جاری می‌ شود. فرسایش در اطراف پایه آبشار، استخری نیم دایره ای را ایجاد کرده است که برای شنا، به ویژه در ماه های گرم تابستان مناسب است. جنگل انبوه اطراف آبشار نیز، سایه و هوای خنک را فراهم می کند و آن را به منطقه ای دلپذیر برای پیاده روی یا استراحت تبدیل می کند.

آبشار ویسادار

 

اگر شما نیز بلندترین آبشارهای ایران را می شناسید حتما در قسمت کامنت معرفی کنید.

برچسب ها:
آبشار
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید