ایده و خلاقیت

هر آنچه که درباره موزه آینده دبی باید بدانیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با موزه آینده دبی کسب کنید و با هر آنچه که درباره موزه آینده دبی باید بدانیم؟ آشنا شوید، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

برای قدم گذاشتن در موزه آینده دبی آماده شوید، مکانی که آینده و فناوری با هم متحد می شوند تا نگاهی گذرا از آنچه در راه است به شما ارائه دهند. این بخشی از ماموریت دبی برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای پیشرفت‌ های آینده است. در واقع، موزه آینده دبی مانند یک فانوس دریایی است که مسیر را برای کسانی که مشتاق دیدن آنچه در اطراف هستند، روشن می کند. این موزه ترکیبی از ایده های علمی، فنی و خلاقانه است که دنیای فردا را شکل می دهد. 

موزه آینده دبی، در سال 2016 توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی برای نهادینه سازی آینده سازی در دبی راه اندازی شد. تصور، طراحی و اجرای آینده دبی در مرکز وظایف این موزه است. ریسک پذیری، چابکی و آینده نگری ویژگی های کلیدی است که باعث می شود موزه آینده دبی به سمت موفقیت حرکت کند.

جالب است بدانید که موزه آینده دبی از یک باور کلیدی متولد شده است: رهبری در زمان حال کافی نیست و این آینده است که باید تصور، طراحی و اجرا کنیم.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با موزه آینده دبی کسب کنید و با هر آنچه که درباره موزه آینده دبی باید بدانیم؟ آشنا شوید، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین تفریحات دبی

 

معرفی موزه آینده دبی

موزه اینده دبی

موزه آینده دبی که در مرکز دبی قرار دارد، نمادی از عزم همیشگی این شهر برای آینده نگری است. این ساختمان باورنکردنی فقط یک موزه نیست، بلکه یک ماجراجویی بزرگ در علم، فناوری و نوآوری است. موزه آینده دبی، چشم نواز است و از دیدن آن شگفت زده و هیجان زده خواهید شد و نگاهی کامل به تحولات عمده ای دارد که دنیای ما را تغییر خواهد داد، ارائه می دهد.

طراحی مدرن موزه که با خطوط صاف و معماری خارق‌ العاده مشخص شده است، طرز فکر آینده‌ نگر دبی را نشان می‌ دهد. با ورود مردم، ترکیبی عالی از نمایشگاه‌ های عملی، نمایش‌ های فراگیر و فناوری‌ های پیشرفته را پیدا می‌ کنند. این موزه شامل خلاقیت های پیشگامانه در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی، روبات ها، زندگی سبز و سفرهای فضایی است. نمایشگرهایی را تصور کنید که ایده‌ ها را واقعی می‌ سازند و ایستگاه‌ هایی عملی که در آن می‌ توانید فناوری جدید را امتحان کنید.

موزه آینده دبی، همه چیز در مورد پرورش کنجکاوی و نشان دادن پتانسیل آینده است. وقتی وارد این موزه می شوید، می توانید در سالن‌ های نمایشگاه سفر کنید و مدل‌ هایی از اختراعات آینده، نگاهی به پروژه‌ های سفر فضایی و راه‌ حل‌ های سازگار با محیط زیست را مشاهده کنید که به ایجاد سیاره‌ ای سبزتر و متصل‌ تر کمک می‌ کنند.

در واقع، موزه آینده دبی، یک بازی شگفت انگیز است که سرگرم کنندگی را با واقعیت ها ترکیب می کند. مناطق مختلف این موزه، بر روی موضوعی در آینده تمرکز دارند. کارشناسان شما را در جلسات هیجان انگیز راهنمایی می کنند. متخصصان برتر در منطقه سخنرانی موزه سخنرانی می کنند و تحولات هیجان انگیز در عرصه نوآوری را به اشتراک می گذارند. همچنین می توانید نوآوران و استارت آپ ها را ببینید که اختراعات جالب خود را به نمایش می گذارند. در حقیقت شما شاهد تولد ایده ها و وسایلی خواهید بود که می توانند نحوه زندگی ما را تغییر دهند.

به طور کلی، این مکان سرشار از خلاقیت است و می توان گفت که برای پرورش استعدادها طراحی شده است و آن را تبدیل به یک مرکز فعال و در حال تغییر برای کسانی می کند که همه چیز را در آینده دوست دارند.

تجربه اصلی موزه به پنج فصل تقسیم شده است:

  • OSS Hope: تجربه زندگی در یک ایستگاه فضایی در 600 کیلومتری زمین.
  • The Heal Institute: نمای افزوده و واقعیت مجازی از دبی و جهان در سال 2071.
  • Al Waha: تجربیات آرامش بخش و اتاق حسی را ارائه می دهد.
  • Tomorrow Today: در مورد فناوری های آینده نگرانه ای که در حال حاضر وجود دارد می آموزید.
  • Future Heroes: یک فضای بازی تعاملی که برای الهام بخشیدن به کودکان از طریق ماموریت ها و بازی ها طراحی شده است.

هر طبقه از موزه مانند یک مجموعه فیلم تعاملی گسترده طراحی شده است که توسط داستان نویسان خبره، فناوران و هنرمندان بینا، زنده شده است. موضوعات مورد توجه شامل آینده سفر فضایی و زندگی، تغییرات آب و هوا و محیط زیست، سلامت، تندرستی و معنویت است. جدای از نوآوری های نوآورانه، کارگاه های آموزشی و گفتگوهای ویژه ای نیز از سوی بزرگ ترین اذهان جهان برگزار خواهد شد.

علاوه بر این، از همه گروه های سنی در اینجا استقبال می شود. کودکان 3 تا 10 ساله می توانند از یک تجربه جهان باز در محیط قهرمانان آینده لذت ببرند، منطقه ای اختصاصی که برای تشویق کودکان کوچک به استفاده از پتانسیل آنها طراحی شده است.

 

فضای داخلی موزه اینده دبی

 

پیشنهاد مطالعه: 10 مرکز خرید ارزان در دبی

 

حقایق جالب درباره موزه آینده دبی

در ادامه، به حقایق مهمی در مورد موزه آینده‌ دبی، از معماری تماشایی تا نمایشگاه‌های هیجان‌ انگیز آن، نگاه خواهیم کردک

 

موزه آینده، دارای طراحی الهام گرفته از فنگ شویی است

طراحی این موزه که از فنگ شویی الهام گرفته شده است، به بهترین شکل به شکل چنبره توصیف می شود. این ساختمان 77 متر در هوا بر فراز تپه ای سرسبز بلند شده است. نمای بیرونی آن با خط عربی پوشانده شده است که آن را به یک اثر دیدنی تبدیل کرده است. همچنین سه جنبه اصلی - تپه سبز، ساختمان درخشان و فضای خالی بیضوی، روایت زمین ما را منتقل می کند و فضایی را برای آینده ناشناخته نگه می دارد.

 

ساختار موزه آینده، معیارهای معماری نوآورانه ای را تعیین کرده است

ساختار پیشگامانه موزه آینده دبی، به فناوری پیشرفته ای مانند مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) و طراحی پارامتریک برای غلبه بر چالش های طراحی پیچیده نیاز داشت. برای نمای خارجی، از فناوری رباتیک برای تولید 1024 پانل فولادی ضد زنگ استفاده شد که 17600 متر مربع را پوشش می دهد. بنابراین، ساختمان این موزه، معیاری برای اجرای ایده ها و اصول طراحی نوآورانه تعیین کرد.

 

این ساختمان دارای طرح خوشنویسی عربی است

خط عربی که به قلم هنرمند متار بن لاحج نوشته شده است، سه نقل قول زیبا از شیخ محمد بن راشد آل مکتوم را بیان می کند:

  • ما صدها سال زندگی نخواهیم کرد، اما می‌ توانیم چیزی خلق کنیم که صدها سال دوام بیاورد.
  • آینده برای کسانی خواهد بود که می توانند آن را تصور، طراحی و بسازند، آینده منتظر نمی ماند، آینده را می توان امروز طراحی کرد و ساخت.
  • راز تجدید حیات، توسعه تمدن و پیشرفت بشریت در یک کلمه است: نوآوری.

 

پیشنهاد مطالعه: ۲۰ تا از بهترین رستوران های تکسیم استانبول

 

موزه آینده دبی، راه حل های پایداری را در عناصر طراحی خود به نمایش می گذارد

پایداری، نقش اساسی در هر مرحله از برنامه ریزی و ساخت ساختمان موزه آینده دبی داشته است. استفاده از مصالح ساختمانی پایدار و راه حل های مهندسی با مصرف کم انرژی و کم آب از بهترین نمونه های آن هستند. انرژی این سازه با 4000 مگاوات انرژی خورشیدی از پارک خورشیدی خود تامین می شود. همچنین خوشنویسی غنی مانند پنجره ای عمل می کند تا فضای داخلی را با نور طبیعی خورشید در طول روز روشن کند و تعهد آن به استفاده از شیوه های کارآمد انرژی به بهترین وجه در وضعیت LEED Platinum آن منعکس شده است.

 

سازه ساختمان موزه آینده دبی، دارای ستون های پشتیبانی صفر است

شکل بیضی شکل موزه آینده چالشی منحصر به فرد را در طول ساخت آن به وجود آورد. معماران و طراحان برای ساختن ساختمان بدون هیچ ستون پشتیبان مجبور بودند خارج از چارچوب فکر کنند و این موضوع باعث شد تا آنها راه حلی مبتکرانه برای جایگزینی ستون ها با یک ستون فقرات فولادی ضد زنگ جامد متشکل از 2400 تیر متقاطع مورب ارائه کنند.

 

موزه آینده یک موزه زنده است

موزه آینده شبیه هر چیزی است که قبلا دیده اید، نیست! بازدیدکنندگان نقش فعالی در شکل دادن به آینده جمعی ما دارند. این موزه محیطی پر رونق را ارائه می دهد که در آن کارشناسان گرد هم می آیند تا راه حل هایی برای بزرگترین مشکلات ما ارائه دهند. علاوه بر این، امکان تغییرات تکراری در نمایشگاه ها و جاذبه های خود را فراهم می کند.

موزه اینده در دبی

چگونه به موزه آینده برویم؟

با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی زیر می توانید به راحتی به موزه آینده بروید:

  • متروی دبی: خط قرمز مترو یک ایستگاه درست در خارج از موزه دارد. هنگامی که در خط قرمز قرار گرفتید، در ایستگاه  Emirates Towers که از طریق یک پل عابر پیاده به جاذبه متصل است، پیاده شوید. دسترسی مستقیم به موزه از فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) آسان است – به سادگی به ایستگاه‌ های مترو ترمینال ۱ یا ترمینال ۳ بروید و روی خط قرمز به سمت ایستگاه مترو EXPO بروید.

 

  • اتوبوس: مسیرهایی با توقف در Emirates Towers شامل 27، 29 و X22 است. از منطقه‌ ای محبوب مانند City Walk، کوتاه‌ ترین سفر به موزه شامل اتوبوس‌های خط 28 به دبی مال و سپس 29 تا مقصد نهایی است. از اینجا، حدود 5 دقیقه پیاده روی تا این جاذبه وجود دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ تفریح رایگان شهر استانبول

 

ساعت فعالیت موزه آینده چگونه است؟

موزه آینده در ساعت 10 صبح باز می شود و ساعت 18 بسته می شود. همه میهمانان، حتی آنهایی که ورودی رایگان دارند، باید قبل از موعد، یک زمان برای بازدید خود رزرو کنند. این موزه در فوریه 2022 افتتاح شد و در امتداد جاده شیخ زاید، در نزدیکی مرکز تجارت جهانی دبی قرار دارد.

 

فضای داخلی موزه آینده چگونه است؟

داخل ساختمان خیره کننده موزه آینده، داستانی الهام بخش دارد که در پنج فصل روایت می شود. هنگامی که تور خود را شروع می کنید، به طبقه پنجم می روید و وارد شبیه سازی ایستگاه فضایی می شوید تا تجربه کنید که زندگی در فضای بیرونی چگونه است. سپس با مرور فصل‌ های دیگر، منظره‌ ای آینده‌نگر از دبی و جنگل‌ های بارانی را مشاهده خواهید کرد، از یک واحه آرام لذت ببرید، در مورد فن‌ آوری‌ های جدید بیاموزید و در نهایت وارد یک منطقه بازی با فناوری پیشرفته شوید که برای الهام بخشیدن به جوانان طراحی شده است.

 

اگر شما نیز تجربه ای از موزه آینده دبی دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید