ایده و خلاقیت

هر آنچه که درباره موزه آیا دبی باید بدانیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از تشریفینو، در رابطه با هر آنچه که درباره موزه آیا دبی باید بدانیم؟ صحبت کرده ایم و عمیق‌ تر به این جاذبه جذاب می‌ پردازیم و همه چیزهایی که ارائه می‌ دهد را کشف می‌ کنیم. 

اگر قصد سفر به دبی را دارید، باید بدانید که این شهر مملو از مناظر و تجربیات شگفت انگیزی است که نباید از دست بدهید. یکی از جاذبه‌ های دیدنی دبی، موزه آیا دبی (Aya Universe) است که شما را به سفری شگفت‌ انگیز در فضا و زمان می‌ برد. موزه آیا دبی، نمایشگاهی بی نظیر است که به طور یکپارچه هنر، فناوری و علم را در هم می آمیزد.

در ادامه این بخش از تشریفینو، در رابطه با هر آنچه که درباره موزه آیا دبی باید بدانیم؟ صحبت کرده ایم و عمیق‌ تر به این جاذبه جذاب می‌ پردازیم و همه چیزهایی که ارائه می‌ دهد را کشف می‌ کنیم. 

 

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که درباره موزه آینده دبی باید بدانیم؟

 

آشنایی با موزه آیا دبی

موزه ایا دبی

موزه آیا دبی را می توان به عنوان پناهگاهی که فراتر از ستارگان پنهان شده و برای ارتباط با زیبایی طبیعی کیهانی اسرارآمیز ساخته شده است، توصیف کرد. این موزه همانند دروازه ای باز شده است که ما را به آنجا می برد تا در جهان های پر جنب و جوش احاطه شده در اتاق های آن سرگردان و شگفت زده شویم.

موزه آیا دبی، توسط HyperSpace، شرکتی که در ایجاد پارک های فیزیکی برای دنیای دیجیتال تخصص دارد، طراحی و پیاده سازی شده است. پارک تفریحی همه جانبه AYA در مرکز خرید شهر وافی (Wafi City Mall) واقع شده است. این پارک به 12 منطقه فضایی تقسیم شده است که میهمانان می توانند در آن حرکت کنند، بازی کنند و از مشاهده ستارگان، قدم زدن در باغ های شکوفه و عبور از پل بی نهایت روی رودخانه لذت ببرند.

جالب است بدانید که موزه آیا دبی، یک جاذبه کاملاً جدید است و در 17 دسامبر 2022 افتتاح شده است.

 

چرا باید از موزه آیا دبی بازدید کرد؟

Aya Universe یک جاذبه خیره کننده و خلاقانه است که در قلب شهر دبی در مرکز خرید وافی سیتی واقع شده است. این موزه، با تجربه آینده‌ نگر با مضمون فضایی، ترکیبی عالی از فناوری و سرگرمی است. یکی از ویژگی های برجسته این جاذبه، فناوری پیشرفته آن است که تجربه ای کاملاً فراگیر و چند حسی را ایجاد می کند. شما می توانید از طیف وسیعی از بازی های تعاملی و شبیه سازی های واقعیت مجازی لذت ببرید که آنها را به دنیایی فراتر از تصورشان منتقل می کند.

 

پیشنهاد مطالعه: 10 مرکز خرید ارزان در دبی

 

بهترین تجربه هایی که می توان در موزه آیا داشت، چیست؟

موزه آیا در دبی

اگر بلیط موزه آیا را تهیه کنید، می توانید این تجربه های بی نظیر را تجربه کنید:

 

دنیاهای مختلف را کاوش کنید

Aya Universe طیف وسیعی از دنیاها و ابعاد مختلف را برای کاوش ارائه می دهد. از اعماق اقیانوس تا دور دست‌ های فضای بیرونی که احساس می‌ کنید که به یک جهان کاملاً جدید سفر کرده‌ اید. 

 

عکس گرفتن

Aya Universe با جلوه‌ های بصری خیره‌ کننده و طراحی آینده‌ نگر، مکان مناسبی برای گرفتن عکس‌ های شگفت‌ انگیز است. البته لازم است به خاطر داشته باشید که در این فضا، عکاسی با فلاش مجاز نیست.

 

نمایشگاه های چند حسی را تجربه کنید

تجربه کاملاً غوطه‌ ورانه در موزه آیا دبی، به شما این احساس را می دهد که بخشی از نمایشگاه‌ ها هستید، و مناظر، صداها و حتی بوها شما را به دنیای دیگری می‌ برد.

 

با سایر بازدیدکنندگان تعامل داشته باشید

Aya Universe یک تجربه مشترک است و بنابراین، مکانی عالی برای دیدار با سایر بازدیدکنندگان و تعامل با آنها است.

 

بهترین زمان برای بازدید از موزه آیا دبی

موزه آیا

بهترین زمان برای بازدید از Aya Universe در ماه های سردتر از نوامبر تا آوریل است که هوای دبی دلپذیرتر است. با این حال، از آنجایی که موزه آیا دبی،  یک تجربه کاملاً سرپوشیده است، می توانید در سایر فصول سال نیز از آن بازدید کنید. برای جلوگیری از ازدحام جمعیتی که در تعطیلات آخر هفته برای بازدید از این جاذبه می آیند، توصیه می‌ شود در روزهای هفته از آن بازدید کنید.

 

زمان بندی فعالیت موزه آیا دبی

  • یکشنبه تا پنجشنبه: 10 صبح تا 10 شب (آخرین ورود ساعت 9 شب)
  • جمعه و شنبه: 10 صبح تا 12 صبح (آخرین ورود ساعت 11 شب)

 

آدرس دقیق موزه آیا دبی

موزه aya دبی

Aya Universe با تاکسی، مترو یا اتوبوس به راحتی قابل دسترسی است. این موزه تا فرودگاه بین المللی دبی و جاده شیخ زاید فقط 10 دقیقه فاصله دارد. می‌ توانید از تاکسی‌ های RTA، Careem یا Uber برای رانندگی به شهر Wafi استفاده کنید یا با متروی دبی به ایستگاه Dubai Healthcare City بروید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین تفریحات دبی

 

نقشه داخلی موزه آیا دبی

نقشه داخلی موزه آیا دبی

وسعت موزه آیا دبی، چیزی در حدود 40000 فوت مربع است و به 12 منطقه متمایز تقسیم شده است:

 

  • منطقه Aurora: شفق قطبی اولین منطقه از موزه AYA است که شما را به ساخت هارمونی های ستاره ای دعوت می کند. این منطقه، واقع در لابی، یک تجربه تعاملی منحصر به فرد را ارائه می دهد که در آن می توانید خود را در زیبایی آثار هنری مولد غرق کنید. در این منطقه، با حرکت دادن دستان خود قبل از اثر هنری، احساس قدرتی برای ترکیب رنگ ها و ایجاد ترکیبات پر جنب و جوش خواهید داشت. کنترل حرکات را به نمایش می گذارد و به شما امکان می دهد بازتاب حرکات خود را در استخرها مشاهده کنید و حس ارتباط با قلمرویی فراتر از ستاره ها را کشف کنید.

 

  • منطقه The Source: یکی دیگر از مناطق فریبنده در موزه AYA منبع است که به شما امکان می دهد شکوفه های زندگی را مشتعل کنید. این منطقه به شما امکان می‌دهد وارد اتاق عرفانی شوید و آماده شوید تا با نمایش خیره‌ کننده استخرهای LED رنگارنگ مسحور شوید. این استخرهای بی‌ نهایت با موسیقی در زمان تپش می‌ یابند و یک تجربه حسی هیپنوتیزمی ایجاد می‌ کنند. در این منطقه، می‌ توانید با یک گنبد واکنش‌ گر لمسی تعامل داشته باشید، جایی که حرکات شما بر روی سطح گنبد به شما قدرت می‌ دهد تا محتوای نمایش داده شده را کنترل کنید. یکی از نکات برجسته این منطقه نمایش شش دقیقه ای آن است، یک منظره انفجاری که تلفیقی جذاب از نور، رنگ و موسیقی را به نمایش می گذارد.

 

  • منطقه Drift: در موزه آیا دبی، دریفت یک منطقه مسحور کننده است که به شما امکان می دهد در زمان شناور شوید. همانطور که قدمی به این فضای اثیری بردارید، در یک سفر شش دقیقه ای به قلب AYA منتقل خواهید شد. این به شما امکان می دهد در حالی که در میان میلیون ها ستاره دراز می کشید خود را در فضایی آرام غوطه ور کنید و ارتعاشات ملایم موسیقی را که در بدن شما طنین انداز می شود احساس کنید. همچنین می توانید شاهد تبدیل ذرات باستانی به معماری طلایی باشید که مظهر زیبایی و شگفتی جاودانه است.

 

  • منطقه Outland: منطقه Outland در موزه AYA شما را به تفکر در طبیعت نفیس دعوت می کند. به محض ورود به این قلمرو ماورایی، باید آماده رویارویی با انبوهی از شخصیت‌ ها و آواتارهای جدید شوید که عنصری از فتنه و کشف را به سفر شما اضافه می‌ کنند. اغلب به دلیل توانایی که در کنترل موجودات دنیای AYA در این منظقه وجود دارد، بسیاری از افراد جذب این منطقه می شوند. در طول این نمایش شش دقیقه ای، هنگامی که در مقابل حسگرهای لبه جاذبه بایستید، حرکات شما به کاتالیزوری برای اعمال آواتارها تبدیل می شود.

 

  • منطقه the Pool: در قلب موزه AYA، استخر قرار دارد، یک منطقه فوق‌ العاده که در آن می‌ توانید واقعاً به مرکز جاذبه تبدیل شوید. در اینجا، شما می توانید به داخل سطح یک گرداب بینهایت احاطه شده توسط برآمدگی های باشکوه وارد شوید و انرژی را که از اعماق غیرقابل تصور در رودخانه می گذرد، احساس کنید. این منطقه همچنین شما را آماده می کند تا مجذوب مناظر و صداهایی شوید که هنگام سفر از طریق این جاذبه شگفت انگیز در موزه AYA شما را در بر می گیرد.

 

  • منطقه the River: رودخانه یک منطقه عرفانی است که شما را دعوت می کند تا شکاف را به بی نهایت پر کنید و یک ارتباط منحصر به فرد بین استخر و آبشار را تجربه کنید. در این منطقه، پدیده شگفت انگیزی را مشاهده خواهید کرد که با هر قدمی طوفان های رنگی ایجاد می کند، اعماق عمیق را روشن می کند و تپه های شنی دور را دوباره پر می کند. این منظره زیبا به شما این امکان را می دهد که توسط زرق و برق و قدرت رودخانه غرق شوید.

 

  • منطقه the Falls: منطقه  Fallsکه در محدوده AYA Universe قرار دارد، شما را مجذوب می کند تا عمیق تر در منظره باورنکردنی واقعیت معکوس کاوش کنید و شما را آماده می کند تا شیفته یک آبشار طبیعی شوید که جاذبه را به چالش می کشد و وارونه می چرخد. با پرش از میان این آبشار دلربا، نفس قدرتمند موزه  AYA را احساس خواهید کرد. بنابراین، این یک تجربه سورئال و الهام‌ بخش است که ادراکات شما را به چالش می‌ کشد و شما را به قلمرویی می‌ برد که غیر ممکن‌ ها ممکن می‌ شوند.

 

  • منطقه Celestia: شما می توانید سفری خیره کننده را در میان شگفتی های آسمانی سلستیا آغاز کنید، جایی که قدرت هدایت کیهان را در اختیار دارید. در این منطقه، هنگامی که دست خود را از میان پرتوهای نور خیره کننده عبور می دهید، کیهان پاسخ می دهد و شما را فراتر از مرزهای جهان ما می برد و راه خود را از میان حلقه های بین ستاره ای یخی تا پایان زمان باز می کند. هنگام مشاهده زیبایی باشکوه و وسعت کیهان که در این منطقه از موزه AYA در برابر چشمان شما آشکار می شود، قطعاً احساس شگفتی خواهید کرد.

 

  • منطقه Flora: فلورا باغی اسرارآمیز است که شما را به پرسه زدن در فضایی دعوت می کند که طبیعت و نور در یک نمایش نوری شش دقیقه ای در هم تنیده شده اند. با هر قدمی که وارد باغ می‌شوید، با منظره‌ مسحور کننده‌ فلور بیولومنسنت احاطه می‌ شوید که درخشش دنیوی را در مسیرتان می‌ تاباند. زمزمه های اسرار باستانی و عطرهای لطیف گل های شکفته هوای منطقه را پر می کند. شما حتی می توانید در این جنگل جادویی با ابرها و فصول AYA روبرو شوید.

 

  • منطقه Tides: امواج در موزه AYA دنیایی است که به شما امکان می دهد در امواج نور و بازتاب ها سرگردان شوید. در این اتاق آینه‌ کاری شده، منظره‌ ای دیدنی از ستون‌ های بلند نور بی‌ نهایت را خواهید دید که درخششی حیرت‌ انگیز ساطع می‌ کنند. در طول نمایش هفت دقیقه‌ ای در این منطقه، می‌ توانید دستان خود را جلوی بزرگترین ستون تکان دهید و شاهد دگرگونی مسحور کننده باشید زیرا ابرهای رنگی پر جنب و جوش در اطراف شما می‌ چرخند و آبشار می‌ شوند. توتم های LED و یکپارچه مرکزی فضای غوطه ور را بیشتر می کنند و تجربه ای غیرقابل تصور را ارائه می دهند که می توانید برای یک عمر آن را در ذهن خود ثبت کنید.

 

  • منطقه Luna: لونا شما را به یک سفر فوق العاده فراتر از ستاره ها می برد. در اینجا، شما وارد یک اتاق آینه بی‌ نهایت می‌ شوید که مزین به ماه‌ های درخشان بی‌ شماری است که با صداهای آسمانی AYA زنده می‌ شوند. این نمایش نور سورئال در منطقه لونا، کل فضا را به سمفونی نور و صدا تبدیل می کند و به شما امکان می دهد خود را در فضایی گم کنید که مرزهای بین واقعیت و کیهان محو می شود.

 

  • منطقه Harmonia: فینال بزرگ AYA Universe، هارمونیا یک جذابیت خیره کننده از مکانی است که در آن نور و فناوری هماهنگ می شوند تا سمفونی نفس گیر هیپنوتیزم بصری ایجاد کنند. در محدوده اتاق آینه بی نهایت آن، رقصی از انعکاس های درخشان آشکار می شود و با شروع سه دقیقه نمایش نور، شما به بخشی از اجرا و عنصری یکپارچه در این سمفونی روباتیک تبدیل می شوید. با هر حرکت، حضور شما پژواک و بزرگ‌ نمایی می‌ شود و هاله‌ ای طلسم‌ کننده در سراسر فضا ایجاد می‌ کند. تأثیر متقابل نور، آینه ها و حرکت اتاق را به صحنه ای عالی برای بیان خود و کاوش خلاق تبدیل می کند.

 

به طور کلی، حدود 2 ساعت طول می کشد تا بتوانید از تمام بخش های موزه آیا دبی بازدید کنید. در این مجموعه، سالن های غذاخوری نیز وجود دارد و همچنین یک فروشگاه هدیه یا gift shop نیز در این جاذبه وجود دارد که طیف وسیعی از سوغاتی ها و کالاها را ارائه می دهد.

 

نکات کلیدی و قابل توجه که باید قبل از بازدید از موزه آیا دبی به آن توجه کنید

  • برای صرفه جویی در وقت در صف های موجود، توصیه می شود بلیط های خود را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید.
  • برای جلوگیری از شلوغی آخر هفته، بازدید خود را در روزهای هفته برنامه ریزی کنید.
  • حتما کفش راحتی بپوشید تا بتوانید راحت راه بروید.
  • حتما دوربین یا گوشی هوشمند با دوربین خوب همراه داشته باشید.
  • از WiFi رایگان استفاده کنید و عکس ها و فیلم های خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.
  • بطری های آب مهر و موم شده را با خود ببرید.

 

اگر شما نیز تجربه ای از بازدید موزه آیا دبی دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید