ایده و خلاقیت

معرفی ۱۰ فستیوال جذاب در دنیا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر برایتان جالب است بدانید که کدام فستیوال ها به عنوان بزرگترین جشن ها در جهان ظاهر می شوند و با چند فستیوال جذاب در دنیا آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

وقتی سفر می کنیم، غوطه ور شدن در فرهنگ یک مقصد را دوست داریم و هیچ راهی بهتر از شرکت در یک جشن یا فستیوال وجود ندارد. همانطور که می دانید جهان پر از فرهنگ ها و میراث های مختلف است و فستیوال ها، دریچه ای به روح یک فرهنگ هستند که با سنت ها، موسیقی و مهمانی های پر جنب و جوش می تپد. فستیوال های جذاب در دنیا، از آیین‌ های باستانی گرفته تا تجملات مدرن، مردم را در قالبی از مناظر، صداها و تجربیات مشترک گرد هم می‌ آورند.

اگر برایتان جالب است بدانید که کدام فستیوال ها به عنوان بزرگترین جشن ها در جهان ظاهر می شوند و با چند فستیوال جذاب در دنیا آشنا شوید، حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

کارناوال، ریو دو ژانیرو (Carnaval, Rio de Janeiro)

کارناوال، ریو دو ژانیرو (Carnaval, Rio de Janeiro)

هیچ شهری روی زمین فستیوال خیابانی را مانند پایتخت برزیل برگزار نمی کند، جایی که ده روز بدون وقفه رقص سامبا، تماشای شناور، شادی خیابانی و دیوانگی همه جانبه برگزار می شود. در این فستیوال، هزاران لباس پر جنب و جوش، ریتم های تپنده سامبا و رژه های برقی، شهر را به مدت پنج روز به یک گرداب رقص و آواز تبدیل می کند. با حضور در این فستیوال می توانید خود را در فضای برق‌ آمیز غوطه‌ ور کنید، خود را در ضربان سامبا گم کنید و در این شادی محض غرق شوید.

جالب است بدانید که این فستیوال توسط استعمارگران پرتغالی به برزیل آورده شد و به «انترودو» معروف شد. فستیوال ریو، دارای سه بخش است: رژه (در استادیوم سامبودرومو)، توپ و مهمانی های رایگان. قسمت رژه و توپ این فستیوال پولی هستند و باید بلیط مخصوص آن را تهیه کنید اما مهمانی های این فستیوال رایگان بوده و می توانید جشن های شبانه را در کلاب اسکال امتحان کنید، یا در بلوک ها (پارتی های خیابانی محلی) به صورت رایگان برقصید. سرزنده ترین مهمانی ها معمولا ساحل باندا د ایپانما (Banda de Ipanema) است، اما جمعیت باحال به سمت کارملیتاس (Carmelitas) نیز می روند.

زمان برگزاری: فوریه - February

 

هولی، ماتورا، هند (Holi, Mathura, India)

هولی، ماتورا، هند (Holi, Mathura, India)

لرد کریشنا، سنت رنگ آمیزی هند را در ماتورا آغاز کرد و این شهر کوچک در فاصله کمی بیش از دو ساعت از دهلی، فستیوال هولی را با ذوق و شوق جشن می گیرد. در پایان این فستیوال، سر تا پا با رنگهای روشن رنگ می‌ گیرید. پوشیدن لباس هایی با آستین‌ های بلند و شلوار باعث می‌ شود هفته‌ ها از پاک کردن رنگ بدنتان صرفه‌جویی کنید. این فستیوال را می توان به عنوان جشنواره بهاری رنگ ها در هند نیز معرفی کر که در ان، خیابان‌ ها در سمفونی پر جنب و جوشی از رنگ‌ های پودری منفجر می‌شوند در حالی که جمعیت شادی‌بخش یکدیگر را در جشن خیر بر شر غرق می‌ کنند.. این فستیوال، یک آشفتگی شاد از خنده، موسیقی و رنگ‌ های پر جنب و جوش است که هر شرکت‌کننده‌ ای را با یک کالیدوسکوپ از خاطرات و چهره‌ های پوشیده از رنگ‌ ها باقی می‌ گذارد.

البته لازم به ذکر است که سنت های هولی در سراسر کشور متفاوت است و ریشه در اساطیر هندی دارد. در بسیاری از جاها این جشنواره با افسانه هیرانیاکاشیپو، پادشاه شیطان در هند باستان مرتبط است.

زمان برگزاری: مارس - March

 

پیشنهاد مطالعه: اولین جنگل استوایی ایران

 

سال نو چینی، چین (Chinese New Year, China)

سال نو چینی، چین (Chinese New Year, China)

سال نو چینی یکی از بزرگترین فستیوال های جهان است که مردم می توانند شاهد رقص های خیره کننده اژدها و نمایش ترقه ها، جشن های سنتی خانوادگی و رقص شیرها باشند. این جشن دو هفته ای با سنت های کهن و غنای فرهنگی می تپد. جالب است بدانید که این فستیوال، دارای تاریخچه ای به حدود 3500 سال است. برخی از محققان همچنین ریشه های آن را به سلسله شانگ (1600-1046 قبل از میلاد) می رسانند، دوره ای که با احترام به خدایان و اجداد مشخص شده است. در آن زمان، اعتقاد بر این بود که مراسم سالانه آغاز سال جدید را جشن می گیرند، با نذورات و آیین هایی که ارواح الهی و خانوادگی را گرامی می دارند. این آداب و رسوم ممکن است زمینه ساز سنت های مفصلی باشد که امروزه شکوفا شده است.

زمان برگزاری: ژانویه - January 

 

فستیوال شکوفه های گیلاس، ژاپن (Cherry Blossom Festival, Japan)

فستیوال شکوفه های گیلاس، ژاپن (Cherry Blossom Festival, Japan)

با حضور در فستیوال شکوفه های گیلاس می توانید شاهد زیبایی اثیری شکوفه های گیلاس نمادین ژاپن باشید. پارک‌ ها و باغ‌ ها در دریایی از رنگ‌ های صورتی و سفید لطیف منفجر می‌ شوند و مردم محلی و گردشگران را به طور یکسان جذب می‌ کنند تا در منظره‌ ای زودگذر و در عین حال نفس‌ گیر غرق شوند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در فصل شکوفه های گیلاس ژاپن، یک سبد پیک نیک جمع کنید، یک نقطه سایه در زیر شکوفه ها پیدا کنید و خود را در جادوی آرام هنر بهاری طبیعت گم کنید.

زمان برگزاری: اواخر مارس و اوایل آوریل

 

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم

 

 فستیوال گلاستونبری، سامرست، انگلستان (Glastonbury Festival, Somerset, UK)

 فستیوال گلاستونبری، سامرست، انگلستان (Glastonbury Festival, Somerset, UK)

با حضور در فستیوال گلستونبری در انگلستان می توانید صحنه موسیقی التقاطی و روح بوهمی جشنواره را در آغوش بگیرید. از افسانه‌ های راک گرفته تا نمایش‌ های نوظهور، بیش از 100 صحنه میزبان طیف متنوعی از موسیقی هستند، در حالی که اجراکنندگان، هنرمندان و علاقه‌ مندان به جشنواره فضایی پر جنب و جوش و همه‌ چیز را ایجاد می‌ کنند. در واقع این فستیوال، حسی بیش از حد از موسیقی، خنده و تجربیات مشترک است که شما را پرانرژی و شاید کمی گیج می کند.

زمان برگزاری: ژوئن - June

 

سونگ کران، تایلند (8. Songkran, Thailand)

سونگ کران، تایلند (8. Songkran, Thailand)

برای خیس شدن آماده شوید! فستیوال سونگ کران، سال نوی تایلندی، جنگی آبی است که شبیه هیچ جنگ دیگری نیست. خوشگذرانی که با تفنگ های آبی و سطل مسلح شده اند، خیابان های تایلند را به میدان نبرد بازی تبدیل می کنند. آب نمادی از شستن بدشانسی و آغاز یک شروع تازه است که آن را به راهی شاداب و شاد برای استقبال از سال جدید تبدیل می کند.

زمان برگزاری: آوریل - April

 

لا توماتینا، بونوئل، اسپانیا (La Tomatina, Buñol, Spain)

لا توماتینا، بونوئل، اسپانیا (La Tomatina, Buñol, Spain)

خود را برای یک زمان خوب آماده کنید! این فستیوال عجیب و غریب اسپانیایی در بونوئل برگزار می شود و به گونه ای یک مبارزه غذایی با گوجه فرنگی با ابعاد حماسی است. هزاران نفر، بیش از 100 تن گوجه فرنگی رسیده را به یکدیگر پرتاب می کنند و شهر را به یک میدان نبرد پر جنب و جوش، ترش و به طور شگفت انگیزی تمیز تبدیل می کنند. این جشنواره شما را در سایه های قرمز و خنده پوشش می دهد!

زمان برگزاری: اوت - August

 

دیوالی، هند (3. Diwali, India)

دیوالی، هند (3. Diwali, India)

دیوالی، فستیوال نورها، یکی از خیره کننده ترین فستیوال ها در میان فستیوال‌ های پر جنب و جوش هند است. این جشنواره از مرزهای مذهبی فراتر می رود و همه را در جشن شادی غلبه خیر بر شر متحد می کند.

نشنال جئوگرافیک خاستگاه این جشنواره را اینگونه توصیف می کند: "در شمال هند، دیوالی بازگشت پیروزمندانه شاهزاده راما پس از 14 سال تبعید به دلیل توطئه نامادری شیطان صفت و پس از نجات قهرمانانه همسرش سیتا به شهر آیودیا را گرامی می دارد."

زمان برگزاری: نوامبر - November 

 

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که درباره موزه آیا دبی باید بدانیم؟

 

فستیوال برف و یخ - هاربین، چین ( Snow & Ice Festival — Harbin, China)

فستیوال برف و یخ - هاربین، چین ( Snow & Ice Festival — Harbin, China)

هاربین به یک سرزمین عجایب زمستانی با مجسمه‌ های یخی در سرتاسر شهر، تزئین شده با نور و لیزر تبدیل شده است و هزاران هنرمند و علاقه‌ مند به هنر را به یک اندازه به خود جذب می‌ کند. در این فستیوال، نمایشگاه هنر فانوس یخی، سورتمه سواری سگ برای تماشا و "تماشای شنا در زمستان" نیز وجود دارد.

زمان برگزاری: فوریه - ژانویه (January—February)

 

پیشنهاد مطالعه: 12 جای دیدنی سریلانکا - جزیره چهار فصل آسیای شرقی!

 

کارناوال ونیز (Carnival of Venice, Venice, Italy)

کارناوال ونیز (Carnival of Venice, Venice, Italy)

Carnevale di Venezia یا کارناوال ونیز تماماً به قرن یازدهم باز می گردد، اما در قرن هجدهم مورد تحسین بین المللی قرار گرفت. در طول هفته های اختصاص داده شده به این کارناوال هر سال، هزاران گردشگر و مردم محلی با لباس ها و ماسک های زیبا به خیابان ها می روند تا از موسیقی، رقص، مهمانی ها و فضای جشن لذت ببرند.

همچنین این فستیوال شامل نمایش‌های تئاتری زنده با شخصیت‌ های سنتی جذاب و خنده‌ دار، جشن‌ های مجلل به سبک قرن هجدهم در ساختمان‌ های زیبای قدیمی ونیزی، مهمانی‌ های خیابانی در فضای باز و مراسم اهدای جایزه در پایان کارناوال برای جشن گرفتن بهترین لباس‌ ها و ماسک‌ ها است.

زمان برگزاری: 40 روز قبل از عید پاک، در روز سه شنبه

 

اگر شما نیز تجربه ای در حضور در فستیوال جذاب در دنیا را دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید

برچسب ها:
فستیوال
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید