ایده و خلاقیت

جشن عروسی در زمان شیوع ویروس کرونا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۵

کنسل شدن عروسی به دلیل ویروس کرونا، بهترین تصمیم برای جشن عروسی در زمان شیوع کرونا چیست؟ چطور عروسی را برگزار کنیم و مراقب مهمانان باشیم؟ پاسخ سوالات شما در این مقاله است.

یکی از مشکلات این روزها، که عده زیادی از عروس و دامادها و حتی خانواده‌های آن‌ها را درگیر کرده‌است، برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عروسی است. با شیوع ویروس کرونا، همه‌چیز دچار تغییر شده‌است. اقداماتی که برای سلامتی و کاهش میزان شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود، شامل ماندن در خانه و کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری است. این ویروس، به‌دلیل توانایی عجیبی که در سرایت و انتقال دارد، بسیار خطرناک است. حضور در محل‌های شلوغ و انتقال بیماری کرونا ازطریق سرفه، عطسه و جذب ویروس از طریق بینی، دهان و گوش، معضل بزرگی برای جشن‌ها و رویدادها ایجاد کرده‌است. جشن عروسی، یکی از رویدادهای شلوغ است که برگزاری آن، در این شرایط صلاح نیست. اهمیت به سلامتی مهمانان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در این روزها است.

کنسل کردن جشن عروسی برای پیشگیری از کرونا یا برگزاری مراسم در زمان شیوع ویروس کرونا؟ کدام راه بهتر است؟ در ادامه، ابعاد مختلف این موضوع را بررسی می‌کنیم.

 

آیا برگزاری مراسم عروسی در زمان شیوع ویروس کرونا موثر است؟

برگزاری مراسم عروسی در شیوع ویروس کرونا

مبدا ویروس کرونا، شهر ووهان چین، بود و به سرعت در سراسر دنیا پخش شد. این ویروس، توانایی انتقال بسیار بالایی دارد. همین موضوع، به شیوع پرسرعت آن، در کل دنیا، تاثیر زیادی داشته‌است. شیوع ویروس کرونا در دنیا و مشکلات و اختلالاتی که در جهان ایجاد کرده، پیشگیری خیلی جدی را، بیش از پیش ضروری نموده‌است. 

سازمان بهداشت جهانی، باتوجه به ویژگی‌های ویروس کرونا، بیانیه‌هایی برای پیشگیری از شیوع این ویروس ارائه کرده‌است. یکی از مهم‌ترین روش‌های جلوگیری از انتشار ویروس، عدم حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ است. حضور در چنین مکان‌هایی، ریسک انتقال ویروس را بیشتر می‌کند. عدم برگزاری مهمانی‌ها، جشن‌ها و حتی عزاداری‌ها، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که این روزها مکررا توصیه می‌شود. جشن عروسی هم، مراسم شلوغی است. عده زیادی در یک محیط بسته حضور دارند و به‌راحتی می‌توانند با عدم رعایت بهداشت، ویروس را منتشر کنند. اما راه‌حل این مشکل چیست؟ در ادامه همراه ما باشید.

ویروس کرونا چیست؟ علائم و راه‌ های انتقال ویروس چینی کرونا

 

کنسل کردن جشن عروسی برای پیشگیری از کرونا

کنسل کردن جشن عروسی برای پیشگیری از کرونا

یکی از بهترین راه‌حل‌ها، برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، کنسل کردن جشن عروسی است. ناراحت نباشید، افراد زیادی مثل خودتان هستند که این روزها جشن عروسی‌شان را، برای حفظ جان و سلامتی مهمانان‌ لغو کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این روزها اهمیت دارد، سلامتی است. پس بهتر است، برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان، در صورت امکان، مراسم جشن عروسی را به تاریخ دیگری موکول کنید و تا زمان مهار ویروس کرونا، جشن عروسی را برگزار نکنید. حتی از برگزاری دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی، پرهیز کنید.

 

با حال بد کنسل کردن عروسی چه‌کار کنیم؟

حال بد کنسل کردن عروسی

همه آگاه هستیم که، برنامه‌ریزی عروسی و فراهم کردن مقدمات آن، زحمت زیادی دارد. روزهای زیادی را، برای برگزاری بهترین و زیباترین شب زندگی‌تان، دوندگی کرده‌اید. اما با آمدن ویروس مزاحم و خطرناکی به‌ نام ویروس کرونا، تمام برنامه‌ریزی‌ها به هم خورده‌است. شما تنها عروس و دامادی نیستید که مراسم عروسی را، برای پیشگیری از این ویروس، کنسل کرده‌است؛ عده زیادی از عزیزان و همراهان ما، به‌دلیل ارزشی که برای سلامتی خود، خانواده و مهمانان قائل هستند، این مراسم را در حال‌ حاضر کنسل کرده‌اند. پس نگران نباشید، این بهترین تصمیم در روزهای سخت کنونی است. مطمئن باشید، برگزاری جشن عروسی در شرایطی پر از آرامش، شادی و سلامتی ارزشمندتر است.

 

 

آیا با کنسل شدن مراسم عروسی هزینه تشریفات ازبین می‌رود؟

لغو عروسی و هزینه تالار

باز هم تکرار می‌کنیم: 

شما تنها افرادی‌‌‌ نیستید که مراسم عروسی را، برای حفظ جان اطرافیان لغو کرده‌اید.  

به گفته رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیزات مجالس، عزیزانی که خواهان لغو جشن عروسی هستند، می‌توانند به‌راحتی این‌ کار را انجام دهند. در شرایط کنونی، هزینه‌ای بابت لغو جشن عروسی کسر نمی‌شود. حتی، طبق بیانیه‌ ابلاغ شده، هزینه بیعانه، پس از لغو مراسم عروسی، به تمامی تالارهای پذیرایی و خدمات مجالس، عودت داده می‌شود و هیچ فردی حق دریافت خسارت کنسل شدن مراسم جشن عروسی را ندارد.

این امتیاز بسیار خوبی است تا روزهای دیگری را برای برگزاری جشن عروسی انتخاب کنید. هرچند، هیچ اجباری برای جابه‌جایی روز جشن عروسی نیست و امکان دریافت تمام و کمال وجوه پرداختی بابت خدمات تالار عروسی، قابل بازگشت است.

 

اگر امکان لغو جشن عروسی را ندارید چه‌کار کنیم؟

لغو جشن عروسی

ممکن است به دلایل مختلفی، امکان لغو جشن عروسی، به‌خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را نداشته‌باشید. در این شرایط، مجبور به برگزاری جشن عروسی هستید. اگر چنین شرایطی دارید، بهتر است فورا دست به‌ کار شوید. سعی کنید مقدماتی فراهم کنید که احتمال انتشار بیماری در جشن عروسی‌تان به صفر برسد.

در ادامه، اقدامات لازم جهت برگزاری جشن عروسی در این روزهای کرونایی را گفته‌ایم.

 

1. تهیه مایع ضدعفونی کننده برای مهمانان عروسی

تهیه مایع ضدعفونی کننده برای مهمانان عروسی

حتما با تشریفات تماس بگیرید و درخواست کنید که مایع ضدعفونی کننده دست، به تعداد تمام میزهای سالن برگزاری، تهیه شود. مایع ضدعفونی کننده دست را، روی هر میز قرار دهند، تا مهمانان به‌راحتی امکان ضدعفونی کردن دست‌هایشان را داشته‌باشند. در چنین شرایطی، امکان انتقال ویروس، از دست‌ها به دهان، بینی و گوش کاهش‌ پیدا می‌کند و همین موضوع، عامل پیشگیرانه بسیار خوبی است.

 

2. قراردادن دستمال کاغذی به تعداد بیشتر از شرایط عادی

برگزاری عروسی با وجود کرونا

یکی از اقلامی که این روزها، برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا استفاده می‌شود، دستمال کاغذی است. از تشریفات خود بخواهید، دستمال کاغذی را، به میزان بیشتری تهیه کرده و روی میزها قرار دهند. وجود دستمال کاغذی در نقاط مختلف سالن، ورودی‌ها، سرویس‌های بهداشتی و اتاق رخت‌کن، گام بزرگی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواهد بود. سعی کنید برای یادآوری بیشتر به مهمانان، متن‌های مودبانه‌ای در کنار این لوازم قرار دهید.

 

3. تعداد مهمانان جشن عروسی را کاهش دهید!

مهمانان جشن عروسی و احتمال ابتلا به کرونا

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که، در این شرایط می‌توانید انجام دهید، کاهش تعداد مهمانان جشن عروسی است. سعی‌ کنید، تا حد امکان، تعداد مهمانان را به حداقل برسانید. هرچه مهمانان کم‌تری به عروسی دعوت کنید، احتمال بیماری و انتشار ویروس را کاهش داده‌اید. هرچه تعداد مهمانان جشن عروسی بیشتر باشد، احتمال گسترش ویروس کرونا در سطح بیشتری از افراد، افزایش پیدا می‌کند. سلامت مهمانان اولویت‌تان است و همه در این شرایط درکتان می‌کنند.

 

4. تا حد امکان افراد مسن را به عروسی دعوت نکنید!

کنسل کردن جشن عروسی برای پیشگیری از کرونا

یکی از دسته‌های خطرناک در ابتلا به ویروس کرونا، افراد مسن هستند. هرچه سن افراد بیشتر باشد، احتمال خطرات بیماری کرونا در آن‌ها، بیشتر است. سعی کنید، با توضیح این موضوع و توجیه مهمانان مسن‌، افراد کم‌تری را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قراردهید. این‌ کار را محترمانه، صمیمی و با درخواست انجام دهید تا ناراحتی برای مهمانان‌تان ایجاد نشود. اگر فرد نزدیک‌تری به این افراد مسن دارید، سعی کنید از طریق این افراد و با شرح اهمیت سلامتی آن‌ها درخواستتان را مطرح کنید.

 

5. افرادی که ریسک خطر ابتلا به کرونا در آن‌ها بیشتر است را دعوت نکنید!

کنسل کردن جشن عروسی به دلیل کرونا

افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، جزء گروه‌های پرخطر در ابتلا به ویروس کرونا هستند. این افراد، شانس کم‌تری در بهبودی دارند. سعی کنید، با شرح این موضوع، به‌صورت دوستانه و غیرمستقیم، از دعوت این افراد به جشن عروسی پرهیز کنید. تلاش کنید، این افراد را مجاب کنید که فقط به‌دلیل حفظ جان و سلامتی‌شان، علاقه‌مند به عدم حضورشان هستید.

 

6. اصول بهداشتی را به مهمانان گوشزد کنید!

لغو مراسم عروسی به خاطر کرونا

یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به ویروس کرونا، توجیه مهمانان، برای رعایت اصول بهداشتی است. هرچه رعایت این اصول، قوی‌تر و جدی‌تر انجام شود، ریسک گسترش بیماری کاهش می‌یابد. شست‌و‌شوی مداوم دست‌ها، خصوصا قبل از مصرف خوراکی‌ها، یکی از مهم‌ترین نکات پیشگیری در جشن عروسی است. عدم روبوسی و دست دادن در جشن عروسی، انتقال ویروس را از افراد بیمار به سایرین، کند و غیرممکن می‌کند. برای تاکید بر این موضوعات، می‌توانید از تشریفات بخواهید، برگه‌هایی با همین مضمون چاپ کرده و درکنار کارت خوش‌آمدگویی روی میزها قراردهد.

 

7. کارت دعوت آنلاین را جایگزین کارت دعوت کاغذی کنید!

کارت دعوت آنلاین جایگزین کارت دعوت کاغذی

هر عاملی که، انتشار ویروس را ممکن کند، گزینه مناسبی برای استفاده در جشن عروسی نیست! حتی اگر کارت عروسی‌تان را تحویل گرفته‌اید، از پخش آن صرف‌نظر کنید. کارت دعوت آنلاین یا فایل گرافیکی آن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این روزها است. سعی کنید با استفاده از این مدل کارت دعوت، مهمانان را به جشن عروسی خود دعوت کنید.

 

8. عدم دریافت هدیه، پول و شاباش در جشن عروسی

انتقال کرونا در جشن عروسی

یکی از رسم و رسوماتی که در جشن عروسی داریم، دادن شاباش به عروس و داماد است. حتما از مهمانان درخواست کنید که از این‌ کار صرف‌نظر کنند. دادن هدیه در پایان مراسم نیز، یکی از همین رسوم است، سعی کنید روش‌های پرداخت آنلاین را در شرایط خاص جایگزین کنید. البته، اطلاع‌رسانی این موضوع را، برعهده یکی از نزدیکان بگذارید؛ قطعا مطرح کردن پرداخت آنلاین، از طرف خودتان خوب نیست. برای جشن عروسی، کیسه مخصوصی جهت دریافت هدایا تهیه کنید و با اصول بهداشتی، این هدایا را دریافت کنید. احتمالا امکان ضدعفونی کردن هدایا را ندارید، پس بهتر است، برای حدود 10 روز، این هدایا را در محلی دور از دسترس نگهداری کنید. در این شرایط، اگر هدایا ناقل ویروس باشند، این ویروس ازبین‌خواهد رفت.

 

9. تاکید به عدم روبوسی و دست دادن مهمانان عروسی

دست دادن ممنوع (کرونا)

یکی از مشکلات بزرگ در چنین جمع‌های شلوغی، روبوسی، درآغوش گرفتن و دست‌دادن است. حتما در چندین جای مختلف در سالن برگزاری جشن عروسی، نوشته و لوگوهایی، مبنی بر عدم دست دادن و روبوسی، نصب کنید. سعی کنید با همکاری دی جی و گروه موسیقی، مرتب به مهمانان تاکید کنید که از انجام این کارها پرهیز کنند. این مدل تذکرات را، می‌توانید به‌همراه کارت عروسی الکترونیکی به مهمانان ارسال کنید. یادآوری این تذکرات را، برعهده ساقدوش‌ها بگذارید و با خیالی آسوده از مراسم عروسی لذت ببرید.

 

سخن آخر

برای داشتن جشن عروسی هیجان‌انگیز، بهتر است تا زمان عادی شدن شرایط صبر کنید. قطعا داشتن جشنی با آرامش و اطمینان از سلامت عزیزان‌تان، بسیار ارزشمندتر از عروسی با استرس و نگرانی بیماری است. ما کرونا را شکست می‌دهیم. پس نگران نباشید و صبر کنید تا پس از بهبودی شرایط، تاریخ جشن عروسی را مشخص کنید و این رویداد جذاب را جشن بگیرید.

نظراتتان را برای ما ارسال کنید.

 

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید