ایده و خلاقیت

13 برند برتر جواهر و اکسسوری دنیا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۳

دراین مقاله به معرفی 13 برند برتر و معروف دنیا در طراحی جواهرات و زیور آلات می‌پردازیم و با آن ها آشنا می‌شویم.

میل به درخشیدن و مورد‌توجه بودن، از گذشته، در نهاد بشر وجود داشته و انسان‌ها در تمامی ادوار برای رفع این نیاز تلاش کرده‌اند. در این میان، پادشاهان و بزرگان برای درخشش بیشتر، از جواهراتی مثل گوشواره، تاج، گردنبند یا آویز، دستبند و انگشتر ساخته‌شده از فلزات گران‌قیمت مثل طلا، نقره پلاتین و سنگ‌های نایاب و گران ‌قیمت مانند زمرد، الماس و... استفاده می‌کردند. این نیاز بشر تا به امروز، تجارت بسیار سودآوری را در دنیا ایجاد کرده است.

ما در این مقاله، به معرفی 13 برند برتر جواهرات و اکسسوری دنیا پرداخته ایم.

با ما همراه باشید.

 

1. برند جواهرات و اکسسوری تیفانی (TIFFANY & CO)

برند جواهرات و اکسسوری تیفانی (TIFFANY & CO)

همانند اغلب برندهای معروف دنیا، تیفانی هم یک نام خانوادگی است. این برند، توسط دو طراح اصلی، یانگ‌به و الیس ‌راه، با شعار «مدرن در عین سادگی» تاسیس شد؛ و بعدها توانست شعبه‌های خود را تا لندن و پاریس گسترش دهد.

برند تیفانی «TIFFANY & CO» ارائه کننده جواهرات زیبایی است. جواهراتی که، هم در روز و هم در شب، قابل استفاده هستند. مخاطبان این برند تنها خانم‌ها نیستند، بلکه آقایان و حتی کودکان نیز، از این جواهرات تزئینی استفاده می‌کنند. این برند، کارهای کلاسیک زیادی ارائه داده است، مثل دستبند و گردنبندهای جواهر مدلِ حلقه، النگوهای بافت سبدی و آویزهای قلب. طرح‌های چند‌بعدی تیفانی با نقش‌های عجیب از پرندگان و گل‌ها و... ماهیتی تاثیرگذار و پراحساس دارند. جواهرات تیفانی، از انواع طلا و نقره بسیار براق و خیره‌کننده ساخته شده‌اند. سنگ‌های به‌کاررفته در آن‌ها، بی‌عیب‌و‌نقص است و از بهترین مواد ساخته می‌شود.

تمام جزئیات، بسیار دقیق و شیک طراحی می‌شوند. جک کندی، الیزابت تیلور و بسیاری از افراد مشهور بزرگ، مشتری‌های وفادار این برند بودند.

 

2. برند جواهرات و ساعت کارتیه (CARTIER)

برند جواهرات و ساعت کارتیه (CARTIER)

لوئیس کارتیه، طراح فرانسوی در سال 1847، برندی با نام خود در پاریس تاسیس کرد. کارتیه به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان جواهرات و ساعت در جهان شناخته می‌شود. این برند، درعرض چند سال، توانست در ساخت جواهرات نفیس محبوبیت پیدا کند و شعبات نمایندگی برند خود را، در سایر شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن و نیویورک گسترش دهد. این برند در سال 2018، توسط مجله فوربس به عنوان پنجاه و نهمین برند باارزش جهان رتبه‌بندی شد. پادشاه ادوارد هفتم از بریتانیای کبیر از CARTIER به عنوان جواهرات پادشاهان، و پادشاه جواهرات یاد کرده است.

حتما بخوانید: معرفی برترین هفته های مد جهان (Fashion Week)

 

3. برند جواهرات و اکسسوری بولگاری (BVLGARI)

برند جواهرات و اکسسوری بولگاری (BVLGARI)

بولگاری (BULGARI) یک برند لوکس ایتالیایی است، که با جواهرات، ساعت، عطر، اکسسوری و کالاهای چرمی شناخته شده‌است. این برند، در سال 1884 توسط یک مهاجر یونانی به نام سوتیریوس وولگاریس (Sotirios Voulgaris) تاسیس شده است. جواهرات برند بولگاری، واقعا نفیس و بی‌نظیر است. طراحان این برند، اغلب از گل‌ها و میوه‌ها رنگی و درخشان الهام می‌گیرند، و در طراحی انواع گردنبند، النگو، دکمه سردست و... پیاده‌سازی می‌کنند.

بولگاری همواره از بهترین جواهرات و سنگ‌های چند رنگ و همچنین الماس و طلای 18 عیار برای مشتری‌های تیزبین و آگاه خود استفاده می‌کند.

 

4. برند جواهرات و اکسسوری هری وینستون (HARRY WINSTON) 

برند جواهرات و اکسسوری هری وینستون (HARRY WINSTON) 

هری وینستون (HARRY WINSTON) یک جواهرساز آمریکایی بود، و شرکتی با نام خود در سال 1932 در شهر نیویورک تاسیس کرد. او در سال 1978 درگذشت. از آن به بعد، این شرکت با حفظ نام او به گسترش کسب‌وکار در شهرهای مختلف پرداخت.

طراحان این برند معروف، با استفاده از الماس و سنگ‌های قیمتی، شروع به ساخت جواهرات و لباس‌های تزئینی کردند. جواهرات هری وینستون، طراحی بسیار پیچیده و ظریف و در عین حال ساختاری منسجم دارند. افراد مشهور زیادی تا به امروز برند هری وینستون را برای فرش قرمز انتخاب کرده‌اند؛ زیرا طراحان در هنگام طراحی جواهرات معاصر ، زیبایی‌شناسی مدرن را حفظ می‌کنند.

 

5. برند جواهرات و اکسسوری ون کلیف اند ارپلز (VAN CLEEF & ARPELS) 

برند جواهرات و اکسسوری ون کلیف اند ارپلز (VAN CLEEF & ARPELS) 

برند ون کلیف اند ارپلز (VAN CLEEF & ARPELS) یک شرکت جواهرات ، ساعت و عطر لوکس فرانسوی است. این برند در سال 1896 توسط آلفرد ون کلیف و دامادش سالومون آرپلز در پاریس تاسیس شد. جواهرات این برند از جذابیت‌های دنیای قدیمی الهام می‌گیرند، و در ساخت آن از تکنیک‌های طراحی سنگ‌های قیمتی در جهت تولید ساعت ، حلقه ، گوشواره و گردنبند استفاده می‌کنند.

 

6. برند جواهرات و اکسسوری شوپارد (CHOPARD) 

برند جواهرات و اکسسوری شوپارد (CHOPARD) 

برند جواهرات شوپارد (CHOPARD) یک شرکت سوئیسی است، که در سال 1860 توسط لوییس اولیس شوپارد (Louis-UlysseChopard) تاسیس شد. این شرکت در ابتدا تنها به ساخت ساعت‌های زنانه معروف بود.

برند شوپارد در سال 1960، به یك شركت آلمانی فروخته شد، و با حفظ نام خود، به سمت ساخت جواهرات برای زنان رفت. شوپارد، امروزه مورد توجه همه جواهرسازان و ساعت‌سازان سوئیسی است. این برند بر این باور است که، برای تولید و ساخت یک مجموعه، باید به استفاده از بهترین مواد و دقت در ساخت جزئیات توجه کرد. زیرا کیفیت، منطبق با دقت است و تمام جزئیات، هرچقدر هم که کوچک به نظر برسند، نقشی اساسی، در کلیت ایفا می‌کنند. هر تکه‌ای از این برند، از سنگ‌ها و جواهرات اصل و یک لایه ضخیم از طلای 18 عیار ساخته شده است.

حتما بخوانید: نکاتی که هنگام خرید سرویس طلا عروس باید بدانید

 

7. برند جواهرات و اکسسوری دیوید یورمن (DAVID YURMAN)

برند جواهرات و اکسسوری دیوید یورمن (DAVID YURMAN)

برند دیوید یورمن، یک شرکت آمریکایی است که در زمینه طراحی جواهرات نفیس و گران‌قیمت فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1980 توسط دیوید یورمن و سیبیل یورمن در شهر نیویورک تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت 33 بوتیک در ایالات متحده و 11 بوتیک بین‌المللی فعال دارد.

جواهرات این برند، با طرح‌های آینده‌گرایانه از نقره، پلاتین یا سیم طلایی ساخته شده، و با سنگ‌های قیمتی تزئین شده است.

 

8. برند جواهرات و اکسسوری بوچلاتی (BUCCELLATI)

برند جواهرات و اکسسوری بوچلاتی (BUCCELLATI)

بوچلاتی (BUCCELLATI) یک شرکت بزرگ جواهرات و ساعت‌های ایتالیایی است. بوچلاتی در شهرهایی بزرگ مانند: نیویورک، لندن، پاریس و هنگ‌کنگ فعالیت دارد. طراحی‌های این برند، از اشکال حیوانات و حشرات الهام گرفته شده‌ است. در ساخت طرح‌های این جواهرات، از الماس، طلا و نقره استفاده شده‌ است. بوچلاتی باه دلیل داشتن میراث و فرهنگ قوی، و کیفیت و طراحی‌های  بی‌نظیر خود ، در سراسر دنیا شناخته شده‌است.

 

9. برند جواهرات و اکسسوری بوچرون (BOUCHERON)

برند جواهرات و اکسسوری بوچرون (BOUCHERON)

کمپانی بوچرون (BOUCHERON) یک سلسله خانوادگی فرانسوی است که در سال 1858 توسط فردریک بوچرون تاسیس شد. او برای ارائه برند خود، آفتابی‌ترین گوشه میدان را انتخاب کرد زیرا معتقد بود با وجود این نور، الماس‌های موجود در ویترین بیش از پیش درخشان‌تر می‌شوند. بعدها شعبه‌های برند خود را در مسکو، سن‌پترزبورگ، لندن، نیویورک، شانگ‌های و دبی افتتاح کرد. پس از درگذشت بنیان‌گذار آن در سال 1902، فرزندان وی این حرفه را به‌دست گرفتند. محصولات این برند دارای طراحی‌های خاص و غیرمعمول هستند.

 

10. برند جواهرات و اکسسوری شنل (Chanel)

برند جواهرات و اکسسوری شنل (Chanel)

کوکو شنل (Coco Chanel) یک برند مطرح فرانسوی است. این برند روی جواهرات، اکسسوری و لباس‌های مد روز تمرکز دارد.

گابریل شنل، در جوانی نام مستعار کوکو (Coco) را برای برند خود انتخاب کرد.او توانست با طرح‌های ساده و منحصربه‌فرد خود، در جواهرات و پوشش مردم، تغییرات جدیدی ایجاد کند. طرح‌های او جایگزین لباس‌ها و اکسسوری‌های پرزرق‌و‌برق و مجلل آن زمان شد و به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرد. از قرن نوزدهم تاکنون، محصولات شنل همواره توسط مدل‌های معروف و سلبریتی‌هایی از جمله فارل ویلیامز، مریلین مونرو، کارا دلوین، کریستین استوارت و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوکو شنل به خاطر طراحی جواهراتی که با عناصر زنانه و مردانه ترکیب می‌شود معروف است. شنل در حال حاضر طراحی جواهرات معاصر و مجموعه‌های الماس مجلل را نیز در دست دارد.

 

11. برند جواهرات و اکسسوری تیلور و هارت (TAYLOR & HART)

برند جواهرات و اکسسوری تیلور و هارت (TAYLOR & HART)

تیلور و هارت (TAYLOR & HART) در سال 2016 خود را به عنوان یکی از برترین برندهای جواهرات انگلستان معرفی کردند. طراحان این برند، از داستان‌ها الهام می‌گیرند؛ و شعار آن‌ها ساخت جواهرات معنی‌دار، ویژه مشتریان خود است. در راستای این امر، جواهرات آنها از داستان‌های مشتریان الهام می‌گیرد و هر قطعه طراحی‌شده را واقعا بی‌نظیر و شخصی می‌کند. به همین دلیل، این برند در شاخه طراحی حلقه ازدواج، نسبت به دیگر برندها پیشروتر است.

یاقوت کوچک در لبه داخلی حلقه، به‌عنوان امضا و نمادی از، نام تجاری برند Taylor & Hart است. این برند، با وجود شعبات بسیار در سراسر دنیا، حضور قدرتمند آنلاین هم دارد، که این امر طرفداران وفادار‌تری برای آن‌ها ایجاد کرده است.

 

12. برند جواهرات و اکسسوری مونیکا وینادر (MONICA VINADER)

برند جواهرات و اکسسوری مونیکا وینادر (MONICA VINADER)

مونیکا وینادر (MONICA VINADER)، یک برند جواهرات لوکس انگلیسی است. این برند همواره به دنبال شخصی‌سازی طرح های خود است. مونیکا وینادر، یکی از اولین طراحانی بود که جواهرات ریزنقش را طراحی کرد. این جواهرات به سرعت در میان کالکشن‌ها و جواهرات ریز برتر دنیا قرار گرفت و طرفداران بسیاری پیدا کرد.

دستبندهای دوستی همان چیزی است که باعث شد نام تجاری این برند را به شهرت برساند. عشق و علاقه بسیار مونیکا وایندر به رنگ و سنگ‌های قیمتی پرزرق‌و‌برق باعث شده که طراحی‌های او را به‌راحتی تشخیص داده‌ شوند.

طرح‌های این برند، ساده است و از نقره استریل و روکش طلا ساخته شده‌ که معمولا با حکاکی‌های مختص مشتری، شخصی‌سازی می‌شود. جواهرات مونیکا وینادر مورد علاقه افراد مشهور از جمله الیویا پالرمو ، اما واتسون و دوشس کمبریج است.

 

13. برند جواهرات و اکسسوری الکس مونرو (Alex Monroe)

برند جواهرات و اکسسوری الکس مونرو (Alex Monroe)

جواهرات الکس مونرو (Alex Monroe) با سبک جواهرات انگلیسی هم‌خوانی دارد؛ زیرا قطعات او ظریف و زنانه هستند. الكس مونرو نخستین مجموعه خود را در سال 1987 ارائه كرد. او هم‌اكنون در منطقه ساكفولك، در جنوب انگلیس مستقر است. جایی كه هر قطعه جواهرات توسط الكس و تیم او ساخته شده‌است. او کودکی خود را در حومه شهر گذرانده، به همین دلیل طبیعت، همیشه یک الهه قوی برای الکس بوده است. مجموعه‌های او از حیوانات، گیاهان و همچنین سفر الهام می‌گیرند. جواهرات او با ترکیبی از استایل زنگ‌زدگی و مواد درجه یک بسیار از برندهای دیگر متمایز است.

 

حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید سرویس طلا (جدیدترین مدل های 2020)

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید