ایده و خلاقیت

سفره عقد جدید 2024 | وسایل سفره عقد و نحوه چیدن و سفره آرایی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

چگونه بهترین دیزاین سفره عقد را داشته باشیم؟ سفره عقد جدید 2024 چگونه است؟در ادامه، انواع سبک‌های چیدمان سفره ی عقد و لوازم سفره عقد را نیز، بررسی می‌کنیم.

اگر درحال طی کردن مراحل مختلف آشنایی و ازدواج باشید، حتما به مدل سفره عقد و سبک‌های مختلف آن فکر کرده‌اید. هرچند محتوای همه سفره عقدها یکی است، اما سبک چیدمان و لوازمی که استفاده می‌شود متفاوت است. وسایل سفره عقد خانگی معمولا با سلیقه عروس خانم یا یکی از نزدیکان او آماده می‌شود. برای اطلاع از چیدمان سفره عقد، باید ابتدا وسایل مورد نیاز سفره عقد را تهیه کنید و سپس، با مشاهده بهترین دیزاین سفره عقد جدید، آن را آماده کنید. هیچ چیز به اندازه سفره آرایی عقد، آن را ماندگار نمی‌کند. پس سعی کنید، به دیزاین سفره های عقد دقت کنید.

چگونه بهترین دیزاین سفره عقد را داشته باشیم؟ در ادامه، انواع سبک‌های چیدمان سفره ی عقد و لوازم سفره عقد را نیز، بررسی می‌کنیم.

همراه ما باشید.

 

سفره عقد چیست؟

سفره عقد چیست

سفره عروس یا سفره عقد، یکی از سفره‌های سنتی در ایران باستان است. این سفره معمولا در زمان عقد و پیوند ازدواج، پهن می‌شود. این سفره، مانند سفره هفت سین، نمادهای مختلفی دارد که هریک از آن‌ها، یادآور موضوعی خاص در این سفره است. وسایل عقد، معمولا توسط اجرا کننده سفره، تهیه می‌شود. اگر بخواهید زیباترین سفره عقد جدید 2024 را بچینید، باید اجزای سفره عقد را بشناسید و آن را به بهترین شکل ممکن، دیزاین کنید، بچینید و خاطره جذاب آن را در عکس‌ها ماندگار کنید.

 

لوازم سفره عقد چیست؟

لوازم سفره عقد چیست

شاید اصلا ندانید که وسایل سفره عقد چیست و فلسفه هریک از آن‌ها چیست؟ تفاوتی ندارد که سفره عقد محضری داشته باشید یا سفره عقد خانگی، در هر صورت، لوازمی مشترک، در هر دو آن استفاده شده‌است که با دقت می‌توانید آن را ببینید. اگرکمی توجه کنید، می‌توانید اقلام سفره عقد را مشاهده ‌کنید. هر یک از این لوازم، به دلیل خاصی وارد سفره عقد شده‌است. با اطلاع از فلسفه سفره عقد و لوازم آن، حس و حال بهتری برای تدارک هریک از این لوازم و ظروف سفره عقد، تجربه می‌کنید. در ادامه، بررسی می‌کنید که چه چیزهایی برای سفره عقد لازم است و نماد آن‌ها چیست؟

 

حتما بخوانید: لوازم سفره عقد چیست و چرا چیده می شود؟

 

قرآن سفره عقد

قرآن سفره عقد

یکی از لوازم سفره عقد، قرآن است. با قراردادن قرآن در سفره عقد، حضور خدا در شروع این پیوند آسمانی را یادآور می‌شوید. اگر کمی سلیقه به خرج دهید، می‌توانید از گل برای تزیین قرآن عروس و داماد استفاده کنید. قرآن معمولا بر روی رحل قرار می‌گیرد و عروس و داماد، در زمان بله گفتن مذهبی سر سفره عقد، یکی از سوره‌ها را خوانده و سپس قرآن را در جایگاه خود قرار می‌دهند. قرآن نزدیک‌ترین آیتم سفره عقد، به عروس و داماد است.

 

حتما بخوانید: شروط ضمن عقد به زبان ساده و روان

 

آینه و شمعدان عقد

آینه و شمعدان عقد

آینه نمادی از صافی و زلالی دل‌های عروس و داماد است. آینه معمولا در بالای سفره و در مقابل عروس و داماد قرار می‌گیرد. بعضی عروس و دامادها در خرید عروسی، آینه و شمعدان تهیه می‌کنند که معمولا در مراسم عقد نیز، از همان در سفره عقد استفاده می‌کنند. شمعدان‌هایی که در دو طرف آینه قرار می‌گیرد، نمادی از روشنی و نور در زندگی زوج است. شمع سفره عقد، معمولا سفید رنگ است و در نواحی مختلف آن، از شمع وارمر نیز استفاده می‌شود.

 

حتما بخوانید: عقد آریایی چیست و چگونه برگزار می‌شود؟ + متن کامل

 

سفره عقد

سفره عقد

سفره عقد انواع مختلفی دارد که این روزها طبق ذوق و سلیقه عروس خانم‌ها انتخاب می‌شود. سفره عقد سنتی با ترمه، سفره عقد فانتزی با گلدوزی، سفره عقد سفید حریر و سفره عقد‌های ساتن مروارید دوزی شده، از انواع رایج سفره‌های عقد است. برای تهیه این اقلام، می‌توانید به فروشگاه‌های خنچه عقد و لوازم عقد مراجعه کنید.

 

حتما بخوانید: زیباترین و شیک ترین مدل های لباس و مانتو عقد محضری

 

شاخ نبات عقد

شاخ نبات عقد

این روزها که نبات‌های کوچک و چوب دار به بازار آمده است، تزیین شاخ نبات عقد، با چیدمان جذابی از همین نبات‌ها انجام می‌شود. در گذشته، برای تدارک این سفره، کاسه نبات سفره عقد، تدارک می‌دیدند. نبات‌هایی که با دیزاین‌های مختلفی در گوشه سفره قرار می‌گیرد، نمادی از شیرینی پیوند ازدواج است.

 

حتما بخوانید: ۱۰ دفتر عقد شیک و با شکوه تهران را بشناسید (۱۰ محضر عقد خاص)

 

نون و پنیر و سبزی سفره عقد

نون و پنیر و سبزی سفره عقد

یکی دیگر از آیتم‌های سفره عقد، نون و پنیر و سبزی آن است. درواقع، نان و پنیر و سبزی به‌نوعی وعده غذایی محسوب می‌شود، که نمادی از برکت و رزق و روزی در زندگی زوج‌ها است. نان پنیر سفره عقد با تزیینات مختلفی اجرا می‌شود که در نهایت، زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای برای سفره ایجاد کند. معمولا نون سنگک سفره عقد، یکی از انتخاب‌های رایج برای نان است.

 

جام عسل سفره عقد

جام عسل سفره عقد

جام عسل باید با تزیین و سلیقه آماده شود. این جام، یکی از لوازم سفره عقد است که پس از خواندن خطبه عقد، برای یادآوری شیرینی ازدواج، توسط عروس و داماد سرو می‌شود. معمولا عسل به‌وسیله انگشت کوچک عروس خانم در دهان آقای داماد قرارداده می‌شود و داماد نیز، همین کار را انجام خواهد داد. به‌دلیل جذابیت این صحنه‌ها برای عکاس، معمولا جام عسل به‌طور ویژه‌ای تزیین می‌شود.‌ برای تزیین جام عسل سفره عقد، حتما وقت کافی اختصاص دهید. هرچند، فروشگاه‌هایی برای فروش جام عسل سفره عقد وجود دارد، اما تزیین آن با سلیقه شخصی، لذت فوق‌العاده‌ای دارد.

 

تخم مرغ سفره عقد

تخم مرغ سفره عقد

تخم مرغ در سفره عقد، نمادی از تداوم نسل و زایش است. اگر بخواهید سفره عقد جذابی داشته باشید، باید برای تزیین تخم مرغ سفره عقد، وقت کافی اختصاص دهید. دیزاین تخم مرغ‌ها، بستگی به تم سفره و دیزاین‌تان دارد.

 

حتما بخوانید: همه چیز درباره آزمایشات قبل از ازدواج و مقدمات عقد محضری

 

سکه و نقل سفره عقد

سکه و نقل سفره عقد

سکه نمادی از رزق و روزی زندگی زوج است. نقل نیز، نشان از شیرین کامی این ازدواج است. معمولا نقل و سکه‌های طلایی رنگ، در یک ظرف تزیین می‌شوند. هرچند، نحوه تزیین آن بستگی به نوع سفره عقد و سبک آن دارد.

 

گردو، بادام و میوه‌های سفره عقد

گردو، بادام و میوه‌های سفره عقد

اگر کمی با دقت به سفره‌های عقد نگاه کنید، گردو و بادام‌هایی به رنگ طلایی یا نقره‌ای دیده می‌شود. وجود میوه‌، گردو و بادام در سفره عقد، نمادی از برخورداری عروس و داماد از نعمت‌های خداوند، در زندگی مشترک‌شان است. هرچند، گردو نمادی از طول عمر نیز به حساب می‌آید.

 

جا حلقه ای سفره عقد

جا حلقه ای سفره عقد

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های قبل از عروسی، تزیین جا حلقه ای برای سفره عقد است. حلقه ازدواج، سوژه مهمی برای عکاسی عقد محسوب می‌شود. معمولا به‌دلیل جذابیت این سوژه، وقت زیادی برای جا حلقه ای سفره عقد، اختصاص داده می‌شود.‌اگر علاقه‌مند به این جا حلقه‌ای هستید و می‌خواهید یادگاری جذابی از جشن عقدتان داشته باشید، حتما مدل‌های مختلف تزیین جای حلقه سفره عقد را مشاهده کنید.

 

حتما بخوانید: جدیدترین ایده های جا حلقه ای مناسب عقد و عکاسی فرمالیته

 

اسپند سفره عقد

اسپند سفره عقد

یکی از لوازم سفره عقد، اسپند است. معمولا از قدیم الایام، برای دور کردن چشم بد از زندگی زوج جوان، از اسپند استفاده می‌شد. در سفره‌ عقد جدید و امروزی نیز، اسپند همچنان جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

کله قند عقد

کله قند عقد

اگر دقت کرده باشید، مدل قند سفره عقدهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است. دیزاین‌های مختلفی که بر روی این کله قندها انجام می‌شود، وجه تمایز آن‌ها با یکدیگر است. شما بر اساس سبک سفره عقد، می‌توانید از مراکز فروش کله قند سفره عقد، آن را تهیه کنید. معمولا قند توسط دختران و زنان جوان بر روی سر عروس و داماد سابیده می‌شود. قند سفره عقد، نمادی از بارش شیرینی و شور در زندگی عروس و داماد است. اگر کمی ذوق و سلیقه داشته باشید، می‌توانید کله قند سفره عقد را خودتان تزیین کنید.

 

میوه آرایی برای سفره عقد

میوه آرایی برای سفره عقد

میوه‌ها رنگ و لعاب جذابی در نتیجه زحمات شما در تدارک بهترین سفره عقد ایجاد می‌کنند. پس سعی کنید، اگر خودتان‌ برای دیزاین سفره عقد سفید اقدام می‌کنید، از میوه‌ها غافل نشوید. جذابیتی که میوه‌های رنگی در سفره ایجاد می‌کند، بسیار زیاد است. حتی می‌توانید میوه آرایی سفره عقد را به وسایل سفره عقد محضری اضافه کنید و از جذابیت میوه سفره عقد، لذت ببرید.

 

شیرینی سفره عقد

شیرینی سفره عقد

شیرینی، بخش جدا نشدنی چنین مراسم‌هایی است. تزیین شیرینی سفره عقد، معمولا توسط شیرینی فروشی و یا یکی از اعضا خانواده که سلیقه خوبی در چنین کارهایی دارد، انجام می‌شود. معمولا شیرینی را نیز، در گوشه‌ای از سفره عقد قرار می‌دهند، تا پس از عقد عروس، از مهمانان پذیرایی کنند.

 

گل سفره عقد

گل سفره عقد

گل‌ها، یکی از جذاب‌ترین آیتم‌های دیزاین سفره عقد هستند. معمولا در تزیین سفره عقد با گل طبیعی، جذابیت زیادی به سفره عقد اضافه می‌شود. اگر شما نیز علاقه‌مند به گل و گیاه هستید، حتما گل را در لیست ملزومات سفره عقد قرار دهید. سعی کنید، در کنار تهیه وسایل لازم برای سفره عقد، حتما گل‌های تازه، خوش‌رنگ و دارای هارمونی با یکدیگر را تهیه کنید و از جذابیت آن لذت ببرید.

 

انواع سفره عقد

انواع سفره عقد

مدلهای سفره عقد، بسیار متفاوت و جذاب است. وسایل لازم سفره عقد های مختلف، با یکدیگر مشترک است. تنها تفاوت آن‌ها، در نحوه چیدمان و ظروف است. عده‌ای علاقه‌مند به سفره عقد ساده و شیک هستند و از ظروف و لوازم معمولی برای دیزاین آن استفاده می‌کنند. عده‌ای سفره عقد ساده و سنتی دا دوست دارند که در دهه قبل بسیار پرطرفدار بوده‌است، اما این روزها، سفره عقدهایی که بیشتر رایج شده‌است را، در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

 

1.سفره عقد سنتی و ایرانی

عده‌ای عاشق سفره عقد ایرانی با نمادهای اصیل ایرانی هستند و از ترمه در سفره استفاده می‌کنند. سفره عقد سنتی نیز، مشابه سفره عقد ایرانی است و طرفداران خاص خود را دارد. در این نوع سفره، از ظروف سفالی و سنتی استفاده می‌شود.

 

2.سفره عقد مدرن

این روزها ، سفره عقد مدرن بسیار پرطرفدار شده‌است. استفاده از شیشه، چوب و آینه در دیزاین سفره عقد مدرن، بسیار رایج است. عکس‌هایی که از این نوع سفره عقد ثبت می‌شود، بسیار زیبا است و همین موضوع، یکی از انگیزه‌های قوی در انتخاب این مدل سفره عقد شده است.

 

 

3.سفره عقد لاکچری

سفره عقد لاکچری نیز، علاقه‌مندان خاص خود را دارد. استفاده از ظروف لوکس طلایی، در دیزاین چنین سفره‌هایی بسیار رایج است.

 

ایده های جدید و شیک از دیزاین سفره عقد جدید 2024

 

زیباترین مدل سفره عقد

زیباترین مدل سفره عقد

 

ایده جدید برای تزیین جزئیات مربوط به سفره عقد ایرانی

ایده جدید برای تزیین جزئیات مربوط به سفره عقد ایرانی

 

مدل سفره عقد جدید و زیبا

مدل سفره عقد جدید و زیبا

 

شیک ترین مدل سفره عقد 2024

شیک ترین مدل سفره عقد 2024

 

سفره عقد جدید و زیبا

سفره عقد جدید و زیبا

 

شیک ترین مدل تزیین سفره عقد ایرانی

شیک ترین مدل تزیین سفره عقد ایرانی

 

دیزاین جدید برایسفره عقد

دیزاین جدید برای سفره عقد

 

سفره عقد جدید 2024

سفره عقد جدید 2024

 

زیباترین مدل تزیین سفره عقد روی زمین

زیباترین مدل تزیین سفره عقد روی زمین

 

ایده تزیین سینی نان برای سفره عقد

ایده تزیین سینی نان برای سفره عقد

 

مدل دیزاین سفره عقد جدید و مدرن

مدل دیزاین سفره عقد جدید و مدرن

 

شیک ترین دیزاین سفره عقد در سالن

شیک ترین دیزاین سفره عقد در سالن

 

مدل تزیین سفره عقد جدید و عالی

مدل تزیین سفره عقد جدید و عالی

 

جدیدترین ایده برای دکور سفره عقد

جدیدترین ایده برای دکور سفره عقد

 

مدل تزیین نان و پنیر برای سفره عقد

مدل تزیین نان و پنیر برای سفره عقد

 

شیک ترین ایده تزیین نان و پنیر سفره عقد

شیک ترین ایده تزیین نان و پنیر سفره عقد

 

زیباترین مدل برای دیزاین سفره عقد جدید

زیباترین مدل برای دیزاین سفره عقد جدید

 

مد سفره عقد 2024

مد سفره عقد 2024

 

مدل سفره عقد لاکچری

مدل سفره عقد لاکچری

 

مدل سفره عقد جدید و لوکس

مدل سفره عقد جدید و لوکس

 

خلاصه مطلب

اگر هنوز نمی‌دانید که برای سفره عقد چه چیزهایی لازم است، حتما این مطلب را مجدد با دقت بخوایند و لیست کاملی از لوازم موردنیازتان تهیه کنید. سفره عقد عروس، تنوع زیادی دارد. شما بر اساس، علایق و تم موردعلاقه‌تان، می‌توانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید. هرچند برای انتخاب، لازم است به دفاتر عقد و ازدواج مراجعه کنید و اتاق عقد آن‌ها را بازدید نمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید