ایده و خلاقیت

نکات آموزشی شب زفاف (نکات مهمی که باید بدانید!)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۳

اگر شما هم کنجکاو هستید که مهم ترین نکات آموزشی شب زفاف را بخوانید و بهترین شب حجله را تجربه کنید این مطلب را ازدست ندهید.

اگر در شرف ازدواج هستید، قطعا می‌دانید که بعد از تمامی استرس‌ها و هیجانات روز عروسی، شب زفاف در انتظار شما است. هرچند این روزها با پیشرفت فرهنگی و درک متقابل، اکثر عروس و دامادها داشتن ارتباط جنسی در چنین شب پر از خستگی را به شب‌های بعد موکول می‌کنند. اما در خانواده‌های سنتی، چنین تفکری برای شب زفاف وجود ندارد و آن‌ها منتظر انجام شدن این پروسه در اولین شب زندگی عروس و داماد هستند.

شب زفاف یا شب حجله چیست؟ بهترین شب برای زفاف چه شبی است؟ وظیفه زن در شب عروسی چیست؟ وظیفه مرد در شب عروسی چیست؟ در ادامه مطلب، به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

شب زفاف یا شب حجله چیست؟

شب زفاف یا شب حجله چیست؟

در گذشته نه چندان دور، خانم‌های فامیل درجه یک داماد، در اولین شب عروسی عروس و داماد در پشت درب منتظر می‌ماندند تا داماد با نشان دادن دستمالی خونی، از پاره شدن پرده بکارت عروس خبر دهد. هرچند نمی‌توان درخصوص این فرهنگ اظهار نظری کرد، اما این روزها اولین شب زندگی عروس و داماد و اولین رابطه جنسی آن‌ها، موضوعی خصوصی تصور می‌شود و تنها در شهرستان‌ها و روستاها رسم شب زفاف و پارچه خون آلود باقی مانده است. در فرهنگ امروزی، حتی خانواده‌های سنتی نیز، چنین رسمی را کنار گذاشته‌اند و همه چیز را به عروس و داماد سپرده اند.

بهتر است بدانید که بسیاری از خانم‌ها به‌دلیل شکل و نوع پرده بکارت، در اولین رابطه هیچ خون ریزی ندارند! پس درصورتی‌که خون ریزی برای‌تان اهمیت زیادی دارد، بهتر است پیش از ایجاد تنش و ناراحتی، در این خصوص با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

حتما بخوانید: تعبیر خواب طلاق | تعبیر خواب طلاق گرفتن خودم (و دیگران)

 

بهترین شب برای زفاف

بهترین شب برای زفاف

قطعا در ذهن شما نیز سوال ایجاد می‌شود که بعد از جشن عروسی، با آن همه خستگی چطور می‌توان رابطه‌ای خاطره انگیز، لذت‌بخش و زیبا داشت. بدیهی است که خستگی، استرس و هیجان اولین رابطه جنسی بسیار زیاد است و عروس و داماد نیازمند یک استراحت مناسب برای آمادگی بیشتر در چنین شرایطی هستند. تعداد زیادی از عروس و دامادها بهترین شب برای زفاف را فردای عروسی یا شب‌های آتی بعد از آن درنظر می‌گیرند تا خستگی جشن و استرس‌ها از بدن‌شان خارج شود. درواقع، بهترین شب برای اولین رابطه جنسی جدی و رسمی، زمانی است که عروس و داماد هر دو به یک آرامش نسبی دست پیدا کرده باشند و عروس آمادگی تحمل درد احتمالی اولین رابطه جنسی را داشته باشد.

 

وظیفه زن در شب عروسی چیست؟

وظیفه زن در شب عروسی چیست؟

آموزش‌های پیش از ازدواج برای شب زفاف همیشه کافی نیست. قطعا اولین تجربه رابطه جنسی کمی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. اما بهتر است شما با درنظر گرفتن وظایف همسری‌تان، بهترین شکل این رابطه را برقرار کنید. وظیفه زن در شب عروسی این است که با محبت، آرامش و اشتیاق پذیرای همسر خود باشد و رابطه جنسی مطلوبی را ایجاد کند. اما بدیهی است که درصورت وجود استرس، چنین شرایطی محقق نمی‌شود. پس شما باید به عنوان همسر، این نگرانی و ترس را با شوهرتان درمیان بگذارید تا با کمک هم، رابطه‌ای به دور از اجبار، نگرانی و استرس داشته باشید. معاشقه، نوازش و محبت از اصلی‌ترین پیش زمینه‌هایی است که یک زن در کنار همسر می‌تواند اجرا کند تا همه چیز به زیبایی پیش رود.

 

حتما بخوانید: معرفی انواع مدل های لباس خواب عروس + تصاویر

 

وظیفه مرد در شب عروسی چیست؟

وظیفه مرد در شب عروسی چیست؟

باتوجه به آناتومی اندام آقایان و خانم‌ها، بدیهی است که آقایان هیچ درد و نگرانی را تجربه نمی‌کنند. داشتن استرس برای آقایان نیز طبیعی است، اما می‌توان به جرعت گفت که نگرانی آن‌ها در حد خانم‌ها نیست. بهتر است بدانید که خانم‌ها علاوه‌بر خجالت و حیا از بابت اولین شب زفاف، استرس زیادی را به‌دلیل تجربه درد اولین رابطه جنسی نیز دارند. پس وظیفه شما به‌عنوان همسر، ایجاد آرامش و اطمینان خاطر از همکاری در حین رابطه جنسی است. ایجاد آرامش و کاهش نگرانی از بابت رابطه جنسی، به همسر شما کمک می‌کند تا با آرامش خیال و به دور از استرس، در شکل گیری یک رابطه جنسی خاطره انگیز و موفق همکاری کند. وظیفه مرد ایجاد آرامش، اطمینان خاطر، جلب اعتماد، نوازش و محبت بی چون و چرا به همسر است.

 

حتما بخوانید: جالب ترین آداب و رسوم مراسم پاتختی

 

اموزش رابطه شب اول ازدواج

اموزش رابطه شب اول ازدواج

قطعا در هیچ کتاب درسی، برای شب اول ازدواج آموزشی قرارداده نشده است. بدیهی است که بسیاری از افراد تصور خوبی از شروع این رابطه نداشته و توان فراهم کردن شبی زیبا و خاطره‌انگیز را، نداشته باشند. تشریفینو بی پرده‌ترین توضیحات راهنما را به‌عنوان آموزش رابطه شب اول ازدواج برای‌تان بازگو می‌کند تا بهترین رابطه را با همسرتان تجربه کنید.

 

1-همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید

قطعا داشتن یک شب خاطره انگیز و زیبا برای شما و همسرتان اهمیت زیادی دارد. پس سعی کنید برای آن برنامه ریزی کنید و لوازم موردنیازتان را تهیه کنید. داشتن یک لباس خواب راحت و زیبا به شما کمک می‌کند تا بتوانید در اولین رابطه جنسی، کمی خجالت را کنار بگذارید. تهیه نوشیدنی‌های موردنیاز برای استفاده در چنین شبی، فکر خوبی است. نوشیدنی شیرین یا شکلات را در کنار تخت قراردهید تا در مواقع لزوم افت فشار از آن استفاده کنید.

 

2-موسیقی ملایم را جدی بگیرید

قطعا گوش دادن به موسیقی ملایم ذهن و روح‌تان را ازاد می‌کند تا به دور از نگرانی و استرس، درکنار همسرتان باشید. سعی کنید با گوش دادن به موسیقی، بخش زیادی از استرس‌ها را از خودتان دور کنید. گوش دادن به موسیقی خاطره‌انگیز در اولویت قرار دارد تا شما را به بهترین شکل ممکن آرام کند.

 

3-کمی صحبت کنید

صحبت کردن با همسرتان قبل از رابطه جنسی به شما کمک می‌کند تا آرامش زیادی کسب کنید. احساس راحتی و دور شدن از نگرانی‌های شب زفاف به شما کمک می‌کند تا با همسرتان همسو شوید. سعی کنید صحبت‌ها را به سمت و سوی علاقه‌مندی‌های‌تان و عشق و محبت ببرید.

 

4-لوازم موردنیاز شب زفاف را تهیه کنید

آماده کردن لوازم موردنیاز شب زفاف، بخشی از استرس را در آقایان کاهش می‌دهد. سعی کنید با خرید لوازم جلوگیری از بارداری مثل کاندوم و تهیه دستمال کاغذی، عطر، کیسه آب گرم و هر وسیله‌ای که لازمه شب زفاف است، خیال‌تان را از بابت فکر کردن به موضوعات اتفاقی دور کنید.

 

5-نوازش و محبت را فراموش نکنید

قطعا بسیاری از احساسات به‌طور غریزی بروز می‌کند و نیاز نیست برای آن‌ها زحمت زیادی بکشید. کافی است به معاشقه با همسرتان بپردازید تا بدن شما نیز خودش را با شما هماهنگ کند. حتما برای هم‌گام شدن بدن‌تان، از نوازش و معاشقه استفاده کنید. پیش نوازش به شما کمک می‌کند تا به خوبی از پس همه چیز بر بیایید. هیچ گامی را با اجبار و زور برندارید. حتما به صحبت‌های همسرتان گوش دهید و به نگرانی‌های او احترام بگذارید.

 

6-برای صبح زفاف برنامه‌ریزی کنید

قطعا همه چیز به یک شب مربوط نمی‌شود. شما زندگی مشترکتان را آغاز کرده‌اید و باید احساس عشق، خوشبختی و سرزندگی را در خود و همسرتان تقویت کنید. سعی کنید، برای صبح زفاف فکر یک صبحانه هیجان‌انگیز برای خودتان و همسرتان باشید. حتما خوراکی‌های موردعلاقه همسرتان را تهیه کنید و صبح آن‌ها را روی میز چیده و از او بخواهید تا بیدار شود و یک صبحانه لذت بخش به همراه هم بخورید.

 

حتما بخوانید: بهترین هدیه داماد به عروس در شب عروسی چیست؟

 

نکات آموزشی شب زفاف

نکات آموزشی شب زفاف

قطعا اطلاع از نکات آموزشی شب زفاف به شما کمک می‌کند تا میزان کم‌تری از استرس را تجربه کنید و لذت زیادی از رابطه با همسرتان کسب کنید. سعی کنید با درنظر گرفتن مراقبت های بعد از زفاف و قبل از آن، بهترین خاطره را در ذهن‌تان بکارید و شروع زندگی مشترک‌تان را جشن بگیرید. در ادامه به نکات مهم شب زفاف می‌پردازیم:

  1. حتما با یک پیش نوازش شروع کنید و دقایق زیادی را به معاشقه بپردازید.
  2. اگر سابقه بیماری مقاربتی دارید، حتما با همسرتان درمیان بگذارید تا مراقبت‌های لازم را پیش از اولین رابطه انجام دهید.
  3. برای همسرتان بهترین باشید و سعی کنید در حین رابطه جنسی همکاری کنید.
  4. هرچه ریلکس‌تر باشید، رابطه جنسی آسان‌تر پیش می‌رود و لذت بیشتری کسب می‌کنید، پس حتما در زمان رابطه آرامش‌تان را حفظ کنید.
  5. اصلا در زمان رابطه به ذهن‌تان هیچ فکری راه ندهید و تمرکز 100% برای رابطه و همسرتان قائل شوید.
  6. اگر آقا هستید، همسرتان را درک کنید و بدانید درد زیادی خواهد کشید و به‌دلیل ناشناخته بودن این پروسه، کمی استرس و نگرانی طبیعی است.
  7. اگر همسرتان توانایی برقراری کامل رابطه جنسی نداشت، مدتی را به معاشقه بپردازید تا به مرور استرس و نگرانی از او دور شود و در روزهای آتی این عمل را تکرار کنید.
  8. سعی کنید قبل از انجام رابطه جنسی استحمام کنید و عطر بزنید. یادتان باشد خاطره اولین رابطه جنسی در شب زفاف در ذهن هر دو شما باقی می‌ماند.
  9. اگر درگیر حالات روحی خاصی هستید که انجام فرایند جنسی را مختل می‌کند، حتما در مورد آن با همسرتان صحبت کنید تا با یاری او، این شرایط را بگذرانید.
  10. تحت هیچ شرایطی از پوزیشن‌های خاص در اولین رابطه استفاده نکنید. بهترین حالت برای شب زفاف، حالتی است که مرد بر روی خانم قرار گیرد و عمل جنسی انجام شود.
  11. اگر آقا هستید، اصلا وزن‌تان را روی همسرتان رها نکنید و فشار و اختلالی در تنفس او ایجاد نکنید تا رابطه جنسی برای او نیز لذت بخش باشد.
  12. احتمال وجود درد در واژن بسیار زیاد است، پس سعی کنید رابطه را تا انتها پیش نبرید، فرصت برای این‌کار بسیار است.
  13. احتمال دخول سخت برای اولین بار زیاد است، زیرا فضای واژن و رحم برای اولین بار باز می‌شود و درد زیادی را نیز ایجاد می‌کند. این موضوع در دفعات بعد بهبود پیدا می‌کند.
  14. اگر اطلاعات کاملی درخصوص شب زفاف و رابطه جنسی ندارید، قبل از آن حتما به پزشک متخصص سکسولوژی مراجعه کنید تا شرح کامل و علمی دراختیارتان قرار گیرد. یادتان باشد، فیلم‌های نامناسب هیچ مرجع درستی برای یادگیری نیست.
  15. از همسرتان انتظار بی‌جا نداشته باشید و فیلم‌ و عکس‌های سوپر مدل‌ها را استاندارد اندام و آلت تناسلی ندانید!

 

خلاصه مطلب

قطعا شب زفاف برای همه خانم‌ها و آقایان اهمیت زیادی دارد. با استفاده از نکاتی که در بالا اشاره شد، می‌توانید دید بهترین درخصوص این رویداد خاطره‌انگیز به‌دست آورید. شما می‌توانید این مطلب را با همسرتان به اشتراک بگذارید تا اطلاعات هر دو شما در این خصوص افزایش پیدا کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید