ایده و خلاقیت

فیلم طرز تهیه لازانیا بدون فر مرحله به مرحله

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر عاشق لازانیا هستید و میخواهید بدون فر بهترین مدل لازانیا با گوشت، مرغ و لازانیا گیاهی را درست کنید در این مطلب همراه ما باشید.

اگر عاشق غذاهای ایتالیایی و خوشمزه باشید، حتما به درست کردن آن در منزل نیز فکر کرده‌اید. معمولا غذاهای خانگی طعم و لذت بی‌نظیری دارند و بسیاری از افراد علاقه مند به درست کردن این مدل غذاها در خانه هستند. بیشتر خانواده‌های بچه دار، به‌دلیل نگرانی از سلامت غذاهای خارج از خانه، به غذاهای خانگی متنوع رو آورده‌اند. اگر شما هم علاقه‌ دارید تا طرز تهیه لازانیا بدون فر در خانه را یاد بگیرید و برای خانواده خوشمزه‌ترین و لوکس‌ترین غذاها را درست کنید، در ادامه همراه ما باشید.

 

درست کردن لازانیا بدون فر ممکن است؟

درست کردن لازانیا بدون فر ممکن است؟

شاید در ذهن شما نیز، درست کردن لازانیا و کیک تنها در صورتی ممکن باشد که فر در منزل‌تان وجود داشته باشد. اما خوشبختانه چنین نیست! شما به راحتی می‌توانید با مطالعه طرز تهیه لازانیا بدون فر و مشاهده فیلم طرز تهیه لازانیا بدون فر، قدم به قدم درست کردن لازانیا را تجربه کنید و آن را به‌وسیله تابه روی گاز بپزید. طرز تهیه لازانیا در قابلمه روی گاز با رعایت کلیه نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم بسیار آسان خواهد بود. پس سعی کنید قدم به قدم نکات را درنظر بگیرید تا بهترین و خوشمزه‌ترین مدل لازانیا را درست کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر و همزن برقی

 

بهترین ظرف برای لازانیا چیست؟

بهترین ظرف برای لازانیا چیست؟

معمولا برای پخت لازانیا روی گاز و حتی داخل فر، از ظروف پیرکس استفاده می‌شود. این مدل ظروف به‌دلیل تحمل گرمایی بالا، در مجاورت حرارت دچار شکستگی و مشکل نمی‌شوند. این روزها ظروف سرامیکی مخصوص فر نیز وجود دارد که تحمل گرمای بالا را  دارا است. اما درنظر بگیرید که از ظروف سرامیکی معمولا نمی‌توان بر روی حرارت مستقیم شعله گاز استفاده کرد. پس اگر می‌خواهید طرز تهیه لازانیا بدون فر را بدانید و آن را درست کنید، حتما سعی کنید از ظرف پیرکس استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه سه مدل خورشت کرفس، قورمه سبزی و خورشت کنگر مجلسی با گوشت

 

طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت

طرز تهیه لازانیا بدون فر با گوشت

اگر بخواهید لازانیا با گوشت را درست کنید، باید حتما به مقدار کافی گوشت چرخ کرده آماده کنید و بعد از تهیه کلیه مواد لازم مراحل پخت را آغاز کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر با گوشت

  • لازانیا: 1 بسته
  • سیر رنده شده: 2 حبه
  • پنیر پیتزا: 200 گرم
  • پنیر ریکوتا: 200 گرم
  • روغن مایع: به اندازه کافی
  • قارچ خــرد شــده: 100 گرم
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  • پیاز متـوسط خرد شده: 1 عدد
  • فلفل دلمه‌ای خرد شده: 1 پیمانه
  • پودر آویشن: نصف قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه: به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی یا گوجه پوره شده: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه لازانیا گوشت بدون فر

اگر می‌خواهید خوشمزه‌ترین لازانیا بدون فر را درست کنید، باید مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شود را قدم به قدم طی کنید. یادتان باشد که دقت و حوصله مهم‌ترین عامل خوشمزه‌ شدن غذاها است. برای درست کردن یک لازانیا خوشمزه باید حتما مایع داخل آن را آماده کنید. ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا تغییر رنگ دهد. سپس کمی ادویه به آن اضافه کنید و سیر را به همراه پیازها تفت دهید. بعد از این مرحله می‌توانید گوشت چرخ کرده را به موادتان اضافه کنید و حسابی تفت دهید. اضافه کردن زرد چوبه، نمک و در آخرین مرحله آویشن بهترین طعم را برای لازانیا ایجاد می‌کند. حتما باید توجه داشته باشید که درست کردن لازانیا بدون گوشت کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید در این محتویات فلفل دلمه خرد شده، قارچ خرد شده و ذرت نیز اضافه کنید. زمانی که محتویاتتان کاملا بدون آب شد، می‌توانید کمی گوجه پوره شده یا رب گوجه اضافه کنید و نمک غذا را تنظیم کنید. سپس زیر گاز را خاموش کنید و یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار دهید.

بعد از جوشیدن آب داخل قابلمه می‌توانید بسته لازانیا را باز کنید و باتوجه به مدت زمان درج شده روی جعبه لازانیا، منتظر بمانید تا کمی نرم شود. بعد از این مرحله لازانیا را خارج می‌کنید و داخل آبکش با فاصله قرار می‌دهد.

می‌توانید برای پیشگیری از چسبیدن ورقه‌های لازانیا، کمی روغن مایع به آب جوش اضافه کنید.

در این مرحله باید ظرف پیرکس یا تابه را آماده کنید و کف آن را روغن مالی کنید تا غذا به دیواره‌ها نچسبد. بعد از این اقدام می‌توانید به صورت ورقه‌ای لازانیا را یک لایه کف تابه یا پیرکس قراردهید و روی آن را با همان محتویات گوشت چرخ کرده‌ای که آماده کرده‌اید بپوشانید. یادتان باید زیر و روی محتویات گوشت، باید حتما کمی پنیر پیتزا پاشیده شود تا چسبندگی خوبی در آن ایجاد گردد. سپس این مراحل را تا آخرین لایه پیش می‌روید و در آخرید لایه پنیر پیتزا و موزارلا می‌ریزید و با کمی جعفری خرد شده کار را تمام می‌کنید. معمولا در لابه‌لای لازانیا نیز، جعفری خرد شده قرارداده می‌شود تا طعم فوق‌العاده آن تکمیل شود. در آخرین مرحله باید کمی ادویه به همراه پودر آویشن و رب را تفت دهید و با آب جوش مخلوط نمایید تا سس روی لازانیا آماده شود. سپس آن را داخل ظرف بریزید. سپس تابه یا پیرکس را روی حرارت با شعله پخش کن بگذارید و حدود 45 دقیقه زمان به آن بدهید تا همه چیز به خوبی آماده شود.

 

طرز تهیه لازانیا بدون فر با مرغ

طرز تهیه لازانیا بدون فر با مرغ

اگر بخواهید لازانیا را با مرغ یا مرغ چرخ کرده آماده کنید، کلیه مراحلی که در بالا ذکر شد را باید قدم به قدم انجام دهید، اما به جای گوشت چرخ کرده از مرغ استفاده کنید و حسابی آن را تفت دهید. اگر از مرغ تکه‌ای استفاده می‌کنید، باید تکه‌های آن را بسیار ریز خرد کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی [با این مرغ سورپرایز کنید!]

 

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر مرحله به مرحله با عکس

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر مرحله به مرحله با عکس

درصورتی‌که تجربه‌ای در آشپزی یا پخت لازانیا نداشته باشید و بخواهید به آسانی یک لازانیا لذیذ درست کنید، احتمالا کمی دچار استرس خواهید شد. عدم اطلاع از مراحل مختلف آشپزی همیشه نگرانی‌هایی در دل ما ایجاد می‌کند. اما بهتر است بدانید که تشریفینو طرز تهیه رولت لازانیا بدون فر در ظرف پیرکس را به صورت مرحله به مرحله با عکس برای شما قرارداده است و شما به‌راحتی می‌توانید به کمک عکس‌ها و توضیحاتی که در ادامه قرارداده‌ایم، خوشمزه‌ترین و آسان ترین لازانیا را درست کنید. در مدل لازانیا رولی، باید یک ورق لازانیا نرم شده را داخل ظرف قرار دهید، یک قاشق مواد داخل لازانیا را به همراه پنیر پیتزا روی لازانیا بریزید و با نتظیم ادویه و آویشن، به آرامی رول لازانیا را بپیچید و به شکل یک لقمه کوچه رولی آن را داخل ظرف موردنظر قرار دهید. یادتان باشد که نحوه قرار گرفتن رول لازانیا داخل ظرف پیرکس باید به گونه ای باشد که این رو‌ل‌ها باز نشوند. پس سعی کنید با دقت و ظرافت این مرحله را انجام دهید.

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر مرحله به مرحله با عکس

یک به یک ورق های لازانیا را چهن کنید و با ریختن پنیر پیتزا، مایع مخصوص لازانیا و پنیر را بریزید و تک به تک به شکل رولت آن را بپیچید.

طرز تهیه لازانیا رولی بدون فر مرحله به مرحله با عکس

اگر علاقه مند به لازانیا با سس بشامل در رایج ترین شکل آن هستید میتوانید لایه به لایه مانند عکس بالا مواد را بریزید و پنیر اضافه کنید تا به لایه آخر برسید.

 

طرز تهیه لازانیا گیاهی با قابلمه

طرز تهیه لازانیا گیاهی با قابلمه

اگر گیاهخوار هستید یا یکی از عزیزان‌تان گیاهخوار است، باید غذاهای ساده را تبدیل به غذاهای گیاهی کنید. تصور ما از گیاهخواری مصرف مداوم سبزیجات است، اما واقعیت ماجرا چنین نیست. شما به راحتی می‌توایند با توجه به دستورالعمل زیر، یک لازانیا گیاهی درست کنید. در ادامه طرز تهیه لازانیا در قابلمه روی گاز را مطالعه می‌کنید.

مواد لازم لازانیا گیاهی

  • لازانیا: 1 بسته
  • سیر رنده شده: 2 حبه
  • پنیر پیتزا: 200 گرم
  • پنیر ریکوتا: 200 گرم
  • روغن مایع: به اندازه کافی
  • قارچ خــرد شــده: 100 گرم
  • بادمجان قلمی: 300 گرم
  • سویا : 300 گرم
  • ذرت: 200 گرم
  • پیاز متـوسط خرد شده: 1 عدد
  • فلفل دلمه‌ای خرد شده: 1 پیمانه
  • پودر آویشن: نصف قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه: به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی یا گوجه پوره شده: 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه لازانیا گیاهی

دستور پخت لازانیا گیاهی بسیار آسان است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از سویا، یا حتی بدون آن، یک لازانیا گیاهی درست کنید. ابتدا برای گرفتن تلخی احتمالی سویا آن را به همراه آب لیمو یا سرکه بجوشانید سپس آب آن را دور بریزید و سویا را خوب آبکشی کنید و با فشردن، آب داخل بافت اسفنجی آن را تخلیه کنید. سپس پیازها را نگینی خرد کرده و تفت دهید بعد از طلایی شدن سویا را به همراه کمی روغن و نمک داخل آن بریزید و حسابی تفت دهید. بعد از این مرحله فلفل دلکه، ذرت، بادمجان و سبزیجات موردعلاقه را داخل تابه بریزید و تفت دهید. کمی ادویه به همراه رب گوجه بزنید و تفت دادن را ادامه دهید. معمولا بعد از 10 دقیقه مواد داخل لازانیا آماده است. سپس قابلمه را پر از آب کنید و لازانیا را برای نرم شدن داخل آن قرار دهید. پس از 5 الی 10 دقیقه آن‌ها را خارج کنید و به آرامی کف تابه یا ظرف پیرکس قراردهید و زیر آن را روغن مالی کنید. بعد از این مرحله می‌توانید با ریختن کمی پنیر پیتزا کار را شروع کنید.

باید دقت کنید که مواد در تمام لایه‌های لازانیا به طور یک اندازه وجود داشته باشد. حتما بین لایه‌ها از پنیر و جعفری تازه استفاده کنید. بعد از پر کردن هر لایه، لازانیا را قراردهید و همین مرحله را تکرار کنید. در آخرین لایه باید فقط لازانیا و پنیر به همراه کمی سبزی و آویشن وجود داشته باشد.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون همزن برقی و بدون فر [ساده و سریع]

 

فیلم طرز تهیه لازانیا بدون فر با سس بشامل

فیلم طرز تهیه لازانیا بدون فر با سس بشامل

برای درست کردن سس بشامل لازانیا، باید شیر، روغن مایع و آرد را آماده کنید. برای هر یک قاشق از آرد، باید یک لیوان شیر آماده کنید. روغن را داخل ظرف موردنظر ریخته و کم کم آرد را روی روغن بریزید و هم بزنید. بعد از مدت زمان حدود یک دقیقه زیر شعله را کم کنید و شیر را به آن اضافه کنید. هم زدن باید یکدست و مداوم باشد تا آرد گلوله گلوله نشود. سس بشامل کاملا یکدست لطیف و سفید رنگ است.

 

 

 

خلاصه مطلب

درست کردن خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای لذیذ برای خانواده و دوستان لذت فوق العاده‌ای دارد. پس چه بهتر که با تمرین و مطالعه گام به گام طرز تهیه لازانیا بهترین نتیجه را از زحمات خودتان در آشپزخانه ببینید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید