ایده و خلاقیت

چگونه هزینه‌ های برگزاری یک همایش را مدیریت کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر قصد برگزاری همایش دارید، خرید پکیج های پذیرایی تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر شرکت کنندگان دارد.

همان طور که می‌ دانید امروزه برای پیشرفت و ترقی در کار، دیگر باید به دنبال فکرهای بزرگ و انجام کارهای بزرگ تر باشید. منظور از کارهای بزرگ این است که اگر می خواهید شاهد ارتقاء کسب و کار خود باشید، بهترین کار این است که یک همایش راه اندازی کنید. در واقع برگزاری یک همایش کمک می کند که کسب و کار شما در میان افراد بیش تری شناخته شود و محبوبیت بیش تری نسبت به قبل پیدا کند. از این رو فروش شما افزایش یافته و طرفداران بیش تری با وفاداری بهتر در میان مردم خواهید یافت. همان طور که می‌ دانید برگزاری یک همایش به هزینه و چگونگی مدیریت هزینه نیاز دارد. زیرا باید به بهترین نحو اجرا شود. همچنین علاوه بر مخارج و هزینه هایش، سودمند و تاثیر گذار باشد. از این رو دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برگزاری همایش شامل چه هزینه هایی می شود؟

برای برگزاری همایش باید تمام هزینه های آن را در نظر بگیرید در این نوشته سعی شده تا در مورد تمام هزینه های راه اندازی یک همایش صحبت شود و شما را در این راه یاری نماییم. زیرا یکی از مهم‌ ترین قدم ها در انتخاب و چگونگی مدیریت هزینه ها می باشد. در واقع برگزاری همایش شامل هزینه های زیر است:

  • هزینه‌ ای را باید به انتخاب و اجاره سالن اختصاص دهید.
  • در اکثر همایش ها هزینه ای به عنوان هدایا و گیفت ها در نظر می گیرند.
  • هزینه های پذیرایی را با سفارش پک پذیرایی همایش مدیریت کنید.
  • قطعاً باید هزینه ای را برای دستمزد تیم برگزاری هم در نظر بگیرید.
  • تبلیغات و بازاریابی قطعاً هزینه را به دنبال دارد.
  • آماده کردن تجهیزات صوتی و تصویری و حتی دیگر تجهیزات هزینه دارند.

هزینه انتخاب و اجاره سالن همایش

حتماً می دانید که انتخاب سالن برای همایش، اولین قدم برای برگزاری آن می باشد در واقع شما به دنبال یک مکان متناسب با همایش خود می روید. در چنین مواقعی بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید برای مثال حواس تان باشد که جمعیت شما چقدر است و متناسب با جمعیتی که دارید، اندازه سالن را بسنجید. اگر جمعیت زیادی دارید بهتر است سالن بزرگ تر را انتخاب کنید. اما اگر جمعیت کم است، انتخاب سالن کوچک تر بهتر می باشد. البته که باید توجه داشته باشید که اجاره سالن‌ های بزرگ تر، هزینه بیش تری نسبت به اجاره سالن های کوچک تر دارند. اما در هر صورت شما هزینه ای را برای اجاره سالن باید بپردازید. توسعه می‌کنیم قبل از انتخاب سالن حتماً محاسبه ‌ای کلی و مدیریتی برای هزینه های همایش در نظر بگیرید در این صورت بودجه بندی دقیقی برای آن خواهید داشت.

هزینه پذیرایی از مهمانان

 

 

برگزار کنندگان همایش باید حتما هزینه ای را جهت پذیرایی از مهمانان در نظر بگیرند. پذیرایی از مهمانان تنها شامل خوراکی و نوشیدنی هایی مثل میوه و شیرینی و و شربت و چای و ... نمی شود بلکه ظرف و ظروف ای هم جهت پذیرایی باید فراهم کرد. در چنین شرایطی ما به شما عزیزان پک پذیرایی سبزینه را به شما پیشنهاد می کنیم. این پک های پذیرایی خیلی دقیق و با برجسب برند شما و به بهترین نحو ممکن تهیه شده اند، بنابراین بهترین انتخاب برای چنین ایونت هایی می باشند. خوشبختانه سایت سبزینه پک انواع پک آماده را با بهترین قیمت در اختیار مشتریانی که قصد برگزاری همایش را دارند، قرار داده بنابراین مشتریان می ‌توانند به راحتی پک مورد نظر خود را با تعداد مشخصی سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرند. نکته ای که از اهمیت بسیاری برخوردار است، محتویات داخل این پک ها است که شما می توانید با گرفتن مشاوره از کارشناسان فروش سبزینه، به دلخواه خود بهترین پک را بچینید.

هزینه هدایا در همایش

برخی افراد قبل از راه اندازی همایش به دنبال دادن هدایا و گیفت های مناسب هستند. زمانی که از دادن هدایای صحبت می شود، منظور این است که برگزار کنندگان همایش هدایایی را متناسب با ایونتی که در نظر گرفته ‌اند به میهمانان بدهند. این گیفت ها و یا هدایا قطعاً شامل هزینه های کوچک و بزرگ مختلفی می شوند. اما بهترین کار این است که این هدایا متناسب با بودجه شما در نظر گرفته شوند. یکی دیگر از هزینه‌های مورد توجه در همایش ها هزینه تبلیغات و بازاریابی است که باید به بهترین نحو ممکن انجام شود تا نظر میهمانان را جلب کند و مشتریان برگزارکنندگان را افزایش دهد تا به دنبال آن سودآوری و نتیجه بهتر به اهداف خود برسند. قطعاً این نوع تبلیغات با هم متفاوت هستند و به نسبت تاثیرگذاری، هزینه مختلفی هم دارند.

هزینه تجهیزات و دستمزد

 

 

همان طور که می‌ دانید افرادی در همایش وجود دارند که مشغول پذیرایی و خوشامدگویی به مهمانان هستند. از آن گذشته افراد دیگری وجود دارند که به عنوان مجری و مدیریت کننده و تا راهنما در همایش مشغول می باشند. قطعاً باید برای چنین افرادی دستمزدی کنار گذاشت زیرا بدون وجود چنین افرادی همه چیز به هم خواهد ریخت و نمی ‌توان همایش را مدیریت کرد. از آن گذشته هزینه دیگری را باید برای تجهیزاتی مثل میز و صندلی و تجهیزات صوتی و تصویری که برای برگزاری همایش نیاز است در نظر گرفت. همه این هزینه ها به تعداد افراد حاضر در سالن همایش بستگی دارد. علاوه بر آن ممکن است ساخت مستندات تصویری و لوازم صوتی هزینه زیادی را در بر بگیرد.

مدیریت هزینه های برگزاری همایش

اکنون اگر در فکر راه ‌اندازی یک همایش هستید، فرقی نمی ‌کند که این همایش بزرگ باشد یا کوچک در هر حال شما باید مدیریت درستی از هزینه های خود داشته باشید. پیشنهاد ما این است که از افراد با تجربه و با مهارت کمک بخواهید. زیرا این افراد می ‌توانند شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنند از آن گذشته به شما خواهند گفت که راه اندازی همایش به چه هزینه هایی نیاز دارد. هم چنین بهتر است از هزینه کردن برای موارد مختلفی منصرف شوید، زیرا ممکن است مانع پیشرفت کار شما شود و فقط هزینه بر باشند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید