ایده و خلاقیت

18 تا از بهترین کافی شاپ ها در خانه های قدیمی تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۳.۸

اگر عاشق کافی شاپ ها در خانه های قدیمی تهران هستید و میخواهید کافه هایی را بشناسید که در خانه های قدیمی تهران بنا شده اند، همراه ما باشید.

یکی از بهترین اتفاقاتی که در سال‌های اخیر به شدت رایج شده است، استفاده از خانه‌های قدیمی و نوستالژیک، به عنوان کافه است. یکی از اصل‌های مهم در روانشناسی و بهبود روحیه، مرور خاطرات شیرین و نوستالژیک است. معمولا در زمان‌های بحرانی، قرار گرفتن در محیط نوستالژیک حس و حالی از آرامش به انسان القا می‌کند. احتمالا همین ویژگی موجب شده است خانه های قدیمی کافه تهران، تا این اندازه مورد استقبال قرار بگیرند. نشستن در کافه‌ای که خاطرات شیرین  و نوستالژیک  در آن وجود دارد، اتمسفری قوی برای بهبود حس و حال ما انسان‌ها ایجاد می‌کند.

اگر شما نیز عاشق کافی شاپ خانه قدیمی هستید و میخواهید بهترین کافی شاپ در خانه های قدیمی تهران را بشناسید، در این مقاله همراه ما باشید.

 

چرا باید به کافی شاپ خانه های قدیمی رفت؟

چرا باید به کافی شاپ خانه های قدیمی رفت؟

سلیقه افراد برای انتخاب رستوران و کافه متفاوت است. بسیاری از افراد عاشق فضاهای قدیمی و نوستالژیک هستد و عده‌ای دیگر عاشق فضاهای مدرن و لوکس. بدیهی است که سلیقه های مختلف نیاز به فضاهای مختلفی دارند تا در آن احساس مطلوبی را تجربه کنند. کافه‌های قدیمی که در خانه‌های قدیمی تهران بنا می‌شوند، به شدت مورد توجه علاقه‌مندان به کافه گردی قرار گرفته است. شما باید برای فرار از استرس‌ها، نگرانی‌ها و دغدغه‌های روزانه، به کافی شاپ خانه قدیمی مراجعه کنید تا حس و حالی از گذشته را در خودتان تجربه کنید. پرداختن به افکاری که حاصل از مشاهده لوکیشن‌های نوستالژیک است، حسی زیبا در دل انسان ایجاد می‌کند. این اصلی‌ترین علت علاقه‌مندی انسان‌ها به حضور در کافه‌های قدیمی در خانه‌های نوستالژیک است.

 

حتما بخوانید:  بهترین و جذابترین ایده های سورپرایز سالگرد ازدواج

 

بهترین  کافی شاپ در خانه های قدیمی تهران

بهترین  کافی شاپ در خانه های قدیمی تهران

اگر نگاهی به کافه‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر کنید، روند رو به رشد تبدیل خانه های قدیمی به کافه را مشاهده می‌کنید. علاقه‌مندی افراد به حضور در کافی شاپ خانه قدیمی موجب گسترش این کافه‌های زیبا شده است. بوی آجرهای قدیمی خیس خورده در کنار حوض آبی رنگ وسط حیاط می‌تواند روز زیبایی را برای شما بسازد. در ادامه به لیست منتخبی از این کافه‌های هیجان‌انگیز اشاره می‌کنیم.

 

1-کافه کتاب دورهمی میدان انقلاب

کافه دورهمی میدان انقلاب

اگر بخواهید در یک عصر زیبا دغدغه‌های روزانه‌تان را فراموش کنید و یا قراری دوستانه و صمیمی با دوستان و عزیزان‌تان ترتیب دهید، کافه کتاب دورهمی بهترین لوکیشن برای این قرار خواهد بود. فضایی زیبا، اصیل در حیاط خانه‌ای قدیمی می‌تواند حس و حال کل هفته شما را تغییر دهد. کافه کتاب دورهمی در میدان انقلاب بهترین فضایی است که با دارا بودن صندلی‌های چوبی و پرده‌های حریر سفید رنگ، خبر از گذشته‌ای نوستالژیک در این فضا دارد. شما به راحتی می‌توانید در این کافه، لذت ببرید و ساعات خوشی را بگذرانید.

آدرس کافه کتاب دورهمی میدان انقلاب: بلوار کشاورز یا (میدان انقلاب)، خ ۱۶آذر کوچه ادوارد براون، پلاک۱۲/۱

 

2-کافه خانه فاموری خیابان جمهوری

کافه خانه فاموری خیابان جمهوری

اگر عاشق خانه‌های قاجاری هستید، شک نکنید که کافه فاموری در خیابان جمهوری بهترین کافه برای یک روز زیبا است. فضایی با آجرهای قدیمی و آبنمایی مطابق با معماری باغ ایرانی می‌تواند حس و حال شما را دگرگون کند. زیبایی خیره کننده خانه فاموری با صندلی‌های چوبی و رومیزی‌های نوستالژیک یکی از بهترین فضاها برای حضور در یک روز خاص است. شما می‌توانید با نگاه به معماری زیبا و تزیینات موجود بر روی دیوارها، آرامشی وصف نشدنی را تجربه کنید. معمولا غذاهایی مثل لوبیا پلو، ماکارونی، قلیه ماهی ،کوکو سبزی، کشک بادمجان، آش ماست و نوشیدنی‌های سرد سنتی مثل شربت سکنجبین یا شربت زعفران به همراه چای‌ یا قهوه، از رایج‌ترین آیتم‌هایی است که افراد سفارش می‌دهند. حتما اگر اهل کافه گردی در فضاهای خاص هستید، این کافه را فراموش نکنید.

آدرس کافه خانه فاموری جمهوری: جمهوری ، پیش از پل حافظ ، بعد از خیابان رم  کوچه گشتاسب ، انتهای کوچه  پلاک۶

 

 

3- کافه موزه مقدم خیابان امام خمینی

کافه موزه مقدم خیابان امام خمینی

معماری ارزشمند باغ موزه مقدم یکی از جذاب‌ترین مکان های گردشگری تهران است که معماری دوران قاجار در آن دیده می‌شود. فضای دلپذیر در کنار موزه زیبا از اشیا قدیمی می‌تواند برنامه یک روز خاص و جذاب در تهران گردی شما باشد. کافه موزه مقدم در خیابان امام خمینی با دسترسی عالی در مرکز شهر واقع شده است. شما می‌توانید با حضور در این کافه و مشاهده حیاط زیبا و حوض نوستالژیک، حس کنید در دهه‌های قبل تهران زندگی می‌کنید و دورانی خاص را با زیست آرامش‌بخش تجربه می‌کنید. این تمام چیزی است که یک کافه نوستالژیک در خانه قدیمی تهران می‌تواند به شما عطا کند.

آدرس کافه موزه مقدم: خیابان امام خمینی ، بعد از شیخ هادی ، موزه  خانه مقدم

 

حتما بخوانید: لیست لوکس ترین کافه های تهران

 

4-کافه رومنس خیابان فردوسی

کافه رومنس خیابان فردوسی

افرادی که به دنبال فضاهای قدیمی و نوستالژیک هستند، با حضور در کافه رومنس حس زیبای آرامش را تجربه می‌کنند. فضای این کافه با دارا بودن چند اتاق مجزا و سالن، یاد آور خانه‌های قدیمی با اتاق‌های تو در تو است. کافه رومنس فضایی زیبا و دست نخورده دارد. اکثر افراد با ورود به این کافه احساس می‌کنند که همه چیز از گذشته دست نخورده باقی مانده است و این فضا لوکیشنی برای تصویر برداری فیلم‌های قدیمی است. اما درواقع صندلی‌های نوستالژیک لهستانی با میزهای چوبی و رومیزی‌های زیبا، از اصلی‌ترین مشخصه‌های این کافه خاص است. برگزاری نمایش در این کافه یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که کافه رمنس را به مقصد بسیاری از عاشقان نمایش و تئاتر تبدیل کرده است.

آدرس کافه رومنس: خیابان فردوسی ، نرسیده به میدان فردوسی ، کوچه ضرابی ، پلاک ۴

 

 

5-کافه تهرون ویلا

5-کافه تهرون ویلا

اگر میخواهید به دهه 1340 سفر کنید و 60 سال قبل را در خاطرات پدر بزرگ و مادربزرگ‌تان جستجو کنید، حتما سری به کافه تهرون ویلا بزنید. این کافه در خانه‌ای قدیمی و نوستالژیک بنا شده است و گلخانه زیبا، گلدان‌های رنگارنگ کنار حوض با پرده‌های طرح دار و رومیزی‌های نوستالژیک فضای دلپذیری در این کافه ایجاد کرده است. وجود لوازم و اکسسوری‌های یک خانه قدیمی در فضای داخلی این کافه به شما حس زیبایی می‌دهد و گویا در خانه خودتان نشسته‌اید و با آرامشی وصف نشدنی یک چای در فصر زیبای تابستان می‌نوشید. حضور در کافه تهرون ویلا می‌تواند برای یک قرار دوستانه یا خانوادگی باشد و خاطره زیبایی برای‌تان به جای بگذارد.

آدرس کافه تهرون ویلا: خیابان ویلا ، کوچه خسرو ، پلاک ۳۹

 

 

6-کافه چای بار دزاشیب

6-کافه چای بار دزاشیب

کافه چای بار یکی از لوکیشن‌های جذابی است که می‌توانید برای گذراندن وقت به آن مراجعه کنید. چای بار در حیاط یک ساختمان قدیمی از دوره قاجار واقع شده است. زیبایی آجرهای این ساختمان پر نقش و نگار، حس و حال وصف نشدنی به کافه چای بار بخشیده است. شما به راحتی می‌توانید در بین درختان کهن حیاط این خانه قاجاری، اوقات خوشی را بگذرانید و برای تجربه‌ یک حس نوستالژیک، وقت‌تان را تنظیم کنید.

آدرس کافه چای بار: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

 

 

7-کافه روحی باغ نگارستان

7-کافه روحی باغ نگارستان

اگر علاقه‌مند هستید که به یکی از مکان‌های موردتوجه فتحعلی شاه قاجار مراجعه کنید، باید برای رفتن به کافه روحی در باغ نگارستان برنامه ریزی کنید. کافه روحی در محیط زیبایی واقع شده است که تاریخ خوشی را با خود تداعی می‌کند. آجرهای خوش آب و رنگ در محیط باغ نگارستان و مجاورت این عمارت زیبا، با درختان تنومند و سرسبز و حوض زیبا می‌تواند بهترین و خوش‌ترین لحظات را برای شما تدارک ببیند. غذاهای سنتی این کافه یادآور گذشته تهران است و حس و حال نوشیدن چای در نعلبکی با شیرینی باقلوا می‌تواند پایان یک روز خوش برای شما باشد. اگر شما نیز عاشق گل و گیاه هستید و فضای باغ ایرانی را آرزو می‌کنید، حتما به کافه روحی مراجعه کنید.

آدرس کافه روحی: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا ،خیابان شریعتمدار رفیع ، باغ نگارستان

 

حتما بخوانید: معرفی 15 کافه روباز تهران | کافی شاپ روف گاردن غرب و شرق تهران

 

8- کافه آپ آرت مان ایرانشهر

8- کافه آپ آرت مان ایرانشهر

اگر از عاشقان فرهنگ و هنر باشید، کافه آپ آرت مان یکی از بهترین و جذاب‌ترین کافه‌هایی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید. این کافه در واقع یک موسسه فرهنگی هنری است که در دل خانه‌ای قدیمی و نوستالژیک ایجاد شده است. آجرهایی پر خاطره از سال‌های گذشته که حال و هوای متفاوت و جذابی را تداعی می‌کنند، یکی از بهترین المان‌های کافه آپ آرت مان است. گلخانه زیبا در کافه آپ آرت مان یکی از نقاط قوتی است که در آن دیده می‌شود. حس و حال نوستالژیک در کنار هنر و فرهنگ می‌تواند اتمسفری منحصربه‌فرد ایجاد کند که همه از دیدن آن لذت ببرند و خاطرات خوشی را در آن حوالی رقم بزنند.

آدرس کافه آپ آرت مان: خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 48

 

9-کافه رو به رو ولیعصر

9-کافه رو به رو ولیعصر

کافه رو به رو در حوالی چهارراه ولیعصر یکی از پاتق‌های جذاب برای قرارهای دوستانه بچه‌های عاشق هنر و تئاتر است. این کافه با دارا بودن گالری و فروشگاه هنری پاسخگوی بیشتر نیازهای مراجعه کنندگان است. لذت خوردن یک فنجان چای در خانه‌ای قدیمی و بر روی پشت بام پر از خاطره، چیزی است که با مراجعه به کافه رو به رو تجربه خواهید کرد. این کافه با داشتن امکانات متعدد فرهنگی و هنری بسیار در جذب مخاطبان عاشق هنر، موفق عمل کرده است. شاید کافه رو به رو بهترین فضا برای گذراندن وقت بعد از دیدن یک تئاتر هنری زیبا باشد.

آدرس کافه رو به رو: چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر،بن بست کیانپور

 

10-کافه فرهنگ و هنر واژه انقلاب

10-کافه فرهنگ و هنر واژه انقلاب

اگر شما هم عاشق کافی شاپ در خانه های قدیمی تهران باشید، حتما اهل فرهنگ، هنر و تاریخ هستید. معمولا مخاطبان این فضاها، اهالی فرهنگ و هنر هستند. افرادی که با دیدن تاریخ در تار و پود معماری خانه‌های قدیمی لذتی وصف نشدنی را تجربه می‌کنند. پس طبیعی است که در کافه فرهنگ و هنر واژه، امکانات کافی شاپ در کنار فرهنگ و هنر ارائه می‌شود. این کافه فضایی عالی و مناسب برای قرارهای دوستانه و صمیمی است. شما می‌توانید با حضور در کافه واژه، لحظات خوشی را در خانه‌ای آجری و قدیمی تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

آدرس کافه فرهنگ و هنر واژه: خیابان انقلاب، بین وصال و قدس، کوچه ی اسکو، پلاک ۱۳

 

11-کافه دیاموند نجات اللهی

11-کافه دیاموند نجات اللهی

یکی از کافه‌های قدیمی در دل ساختمانی از چند دهه قبل، کافه دیاموند است. این کافه هیجان انگیز با دارا بودن میز و صندلی‌های چوبی و قدیمی می‌تواند لحظاتی را در دل تاریخ برای‌تان تداعی کند. اگر عاشق فضاهای نوستالژیک باشید، باید حتما در حیاط کافه لحظات‌تان را بگذرانید و از آجرهایی که در مقابل چشمان‌تان است، لذت ببرید. یادتان باشد که کافه دیاموند حس قدیمی بودن را با همان آجرهای نوستالژیک تداعی می‌کند. نم باران بر روی این آجرها می‌تواند تلالویی از زندگی را در وجودتان جاری کند. پس اگر اهل کافه گردی هستید و کافه های خاص در خانه ‌های قدیمی تهران را می‌پسندید، حتما سری به این کافه بزنید.

آدرس کافه دیاموند: خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی، خیابان فلاح پور، پلاک ۳۳

 

12-کافه ری را نوفل لوشاتو

12-کافه ری را نوفل لوشاتو

کوچه لولاگر یکی از کوچه های معروف در نوفل لوشاتو تهران است. این کوچه با دارا بودن اولین پیتزا فروشی تهران در خود، شهرتی بسیار گسترده دارد. کافه ری را نیز، در دل یک خانه قدیمی خودنمایی می‌کند. فضای کافه ری را پر از خاطرات قدیمی در دل آجر به آجر است. این کافه با دارا بودن اکسسوری‌های نوستالژیک و دکوراسیونی خاص، حال و هوای قدیمی خود را حفظ کرده است. برگزاری نمایشگاه در گالری این کافه نیز، یکی از نقاط قوت آن برای حضور افراد فرهیخته و اهل هنر در آن است.

آدرس کافه ری را نوفل لوشاتو: خیابان نوفل لوشاتو بن‌بست لولاگر شماره ۵

 

حتما بخوانید:  لیست رستوران ها و کافی شاپ های تهران برای تولد + هزینه و لوازم مورد نیاز

 

13-کافه نان و نمک سرچشمه

13-کافه نان و نمک سرچشمه

کافه نان و نمک یکی از بناهای دوره قاجار است که با فضایی زیبا پذیرای علاقه‌مندان به کافه‌های قدیمی است. این عمارت که به نام عمارت یا خانه فخر الملوک نیز شهرت دارد، با دارا بودن معماری اصیل از دوره قاجار، درب و پنجره‌های زیبا، گچ کاری و آیینه کاری‌های خاص و تاریخی، فضایی زیبا شبیه به موزه را ایجاد کرده است. شما با گذراندن ساعاتی خوش در این کافه می‌توانید در دل تاریخ قاجار قدم بزنید و خودتان را وسط وقایع آن روزها تصور کنید. اتمسفر جادویی کافه نان و نمک می‌تواند شما را ساعت‌ها با یک فنجان چای به رویا ببرد.

آدرس کافه نان و نمک: میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی، کوچه جاویدی، پلاک ۱۱۴

 

14- کافه عمارت روشنان

14- کافه عمارت روشنان

کافه عمارت روشنان نیز، یکی از کافه های تهران است که در دل یک خانه قدیمی خود را جای داده است. این کافه در عمارتی زیبا واقع شده است که احتمالا مربوط به سال‌های آخر قاجاریه و اوایل پهلوی است. شکوه و زیبایی این عمارت با دارا بودن دو حیاط خاص و زیبا می‌تواند پذیرای ساعات خوش شما باشد. وجود یک کتابفروشی در کافه عمارت روشنان نیز، نقطه قوتی برای اهالی فرهنگ هنر و مطالعه است.

آدرس کافه عمارت روشنان: بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری، عمارت روشنان

 

15-کافه رستوران ضامن میدان فلسطین

15-کافه رستوران ضامن میدان فلسطین

ساختمان زیبای کافه رستوران ضامن، یکی از شاه‌کارهای طراحی شده توسط وارطان هاوانسیان است. این کافه با دارا بودن طراحی خاص و منحصربه‌فرد یادگار فوق‌العاده‌ای از دهه 1320 است. این کافه در گذشته مزون لباس مشهور و لوکسی بوده است که بسیاری از افراد سرشناس تهران برای خرید لباس به آن مراجعه می‌کردند. این روزها کافه ضامن با منو نوستالژیک و قدیمی، حس و حال خوبی از آن زمان‌ها را تداعی می‌کند.

آدرس کافه رستوران ضامن:  جنوب شرقی میدان فلسطین، پلاک 363، طبقه اول356

 

16-کافه خانه 1307 خیابان سمیه

16-کافه خانه 1307 خیابان سمیه

اگر می‌خواهید به ماشین زمان وارد شوید و حدود صد سال به عقب بازگردید، حتما سری به خانه 1307 در خیابان سمیه بزنید. معماری زیبا و کهن این خانه فضایی فوق العاده و رویایی برای آن ایجاد کرده است. اتاق‌های مختلف با زیبایی‌های خاص خودشان می‌توانند میزبان لحظات منحصربه فرد و خاص شما باشند. این کافه با دارا بودن حیاطی زیبا، میزبان شما بر روی میز و صندلی چوبی و نوستالژیک در حیاط نیز، خواهد بود. اگر میخواهید ساعاتی را به دور از نگرانی‌ها باشید و سفری نوستالژیک به گذشته داشته باشید، حتما سری به این کافه بزنید.

آدرس کافه خانه 1307: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان پورموسی، بن‌بست شیرین، پلاک 21

 

17- کافه حیاط شماره 65 خیابان انقلاب

17- کافه حیاط شماره 65 خیابان انقلاب

اگر مراجعه به خانه‌های قدیمی که کافه‌های زیبا در آن بنا شده است، از علایق شما باشد؛ حتما کافه حیاط شماره 65 نیز، یکی از بهترین فضاهایی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید. حیاط این کافه با دارا بودن محیطی دلنشین و زیبا، به شما اجازه می‌دهد تا چند دهه به عقب بازگردید و خودتان را در روزهای گذشته و نوستالژیک تصور کنید. این حیاط برای پدر و مادرهای ما، یاد آور روزهای خوش کودکی و نوجوانی‌شان است. آجرهای زیبا و بوی نم آب بر روی این آجرها می‌تواند بهترین عطری باشد که در ذهن تان تجربه می‌کنید.

آدرس کافه حیاط شماره 65: خیابان انقلاب ( شرق به غرب)، نرسیده به میدان فردوسى، خیابان موسوى، نبش کوچه اعتماد مقدم، پلاک 32

 

18-کافه مانا بلوار کشاورز

18-کافه مانا بلوار کشاورز

کافه مانا یکی از کافه‌های عالی با دغدغه فرهنگی و هنری است که در ساختمانی قدیمی و نوستالژیک بنا شده است. این کافه با مدیریت آقای جلالی گذشته‌ای ارزشمند را در خود جای داده است. اسباب و وسایل این خانه نیز از گذشته‌های خانواده جلالی باقی مانده است. موزه خیمه شب بازی در این کافه یکی از نقاط قوت آن است. فضای زیبا و جذاب کافه مانا بلوار کشاورز یکی از ارزشمندترین و بهترین کافه‌هایی است که می‌توانید ساعاتی از عمرتان را در آن بگذرانید و بدانید که ارزشمندترین ساعات را با مشاهده تاریخ کهن و هنری این فضا گذرانده‌اید.

آدرس کافه مانا: بلوار کشاورز، خیابان وصال، کوچه شاهد، پلاک 6

 

خلاصه مطلب

اگر عاشق کافی شاپ در خانه های قدیمی تهران هستید، می‌توانید سری به این کافه‌هایی که در بالا معرفی شد بزنید. اکثر این کافه‌ها با ساختمانی کهن و آجری پذیرای شما هستند و ساعات خوشی را در گذر عمرتان ثبت می‌کنند. پرداختن به حس و حال عجیب دوران گذشته و تاریخی، می‌تواند مرهمی بر استرس‌ها و دغدغه‌هایی باشد که زندگی امروزه برای همه ما ایجاد کرده است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
فریبا دباغ
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

چه جوری میشه این خونه هارو احاره كرد برای كافه

پاسخ
فریبا دباغ
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

با سلام

چه جوری میشه این عمارتها رو برای كافه اجاره كرد

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید