ایده و خلاقیت

ویژگی های باغ تالار عروسی لوکس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در گذشته های دور، وقتی صحبت از مراسم عقد و عروسی و نامزدی می شد، همه در تلاش بودند تا خانه خود و احتمالا منزل یکی از همسایه ها را برای چند ساعتی به عنوان مکان پذیرایی از مهمان ها آماده کنند. گذشته از شور و هیجانی که این کار داشت، اجاره کردن میز و صندلی، چراغ های تزئینی و فرش و چیدمان و حمل و نقل آن از شرکت خدمات مجالس، دردسرهای زیادی را در پی داشت.

تازه بعد از اتمام جشن جمع و جور کردن تمام وسایل و احتمالا پرداخت خسارت بابت گم شدن ظروف و مواردی از این قبیل، مشکلات بزرگتری بود که واقعا خسته کننده بود. با شکل گرفتن باغ تالارهای عروسی، این دغدغه ها به کلی از بین رفت. این روزها کمتر کسی، مراسم جشن عروسی و نامزدی و عقد را در خانه می گیرد. تشریفات مجالس رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته اند.

ما در این مطلب سعی داریم به معرفی بیشتر باغ تالارها بپردازیم و ویژگی باغ عروسی خوب را برای شما عنوان کنیم. چند سوال مطرح و به آن نیز پاسخ داده ایم که شامل موارد زیر است:

  1.   باغ تالار عروسی چیست؟
  2.   چه تفاوتی بین تالار و باغ تالار عروسی وجود دارد؟
  3.   یک باغ تالار عروسی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
  4.   چه عواملی در انتخاب و رزرو یک باغ تالار موثر است؟

باغ تالار عروسی چیست؟

باغ تالار عروسی، مکانی است که در آن می توان جشن عروسی ، عقد یا نامزدی را برپا کرد. حتی می توان مراسم هایی نظیر مراسم فوت یا جشن تولد و مهمانی های خصوصی را هم در آن برپا کرد.

در گذشته های نه چندان دور، مرسوم بود که مراسم در خانه ها برپا می شد. بعد از به وجود آمدن تالارهای پذیرایی، این مراسم در آن اماکن برگزار شد. اما رفته رفته، تالارهای پذیرایی به خاطر اینکه در محیط های بسته بودند، جای خود را به باغ تالار عروسی دادند. باغ تالارها مکان های زیباتر و بهتری از تالارها دارند. البته این به معنای بد بودن تالارهای پذیرایی نیست. هنوز هم تالارهای مجلل و بسیار شیکی وجود دارند که اتفاقا هزینه ورودی آن گاهی تا چند ده میلیون تومان هم می رسد. تشریفات عروسی لاریسا به عنوان مجری برگزاری مراسم عروسی و اجاره باغ تالارهای حومه تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

اکثر باغ تالارها در مکان های باز و حومه شهرها که قدیم باغ بودند دایر شده اند و شاید در کنار محیط زیبای بیرون، سالن هم داشته باشند. این سالن برای زمانی است که باران ببارد یا سرمای زمستان اجازه پذیرایی از مهمان ها را ندهد.

فضای سبز بسیار زیبا و احتمالا وجود فواره و آبشارهای مصنوعی، از مشخصات اصلی یک باغ تالار شیک است. اصلا به خاطر همین فضای باز و سرسبز، عروس و داماد ترجیح می دهند که جشن خود را در باغ تالار برپا کنند.

تفاوت باغ تالار عروسی و تالار پذیرایی

باغ تالارها تفاوت بسیار زیادی با تالارهای پذیرایی دارند. شاید کسی در لحظه اول، تفاوت این دو را متوجه نشود اما در واقع، باغ تالارها به خاطر همین فضای زیبا و محیط سبزشان معروف هستند.

  •  تالارها معمولا محیط های بسته و دارای سقف هایی با ارتفاع کم هستند. اما معمولا در باغ تالار عروسی، خبری از سقف نیست و اگر هم سالن یا آلاچیق هایی در کنار آن طراحی و ساخته شده باشد، همگی دارای سقف های بلند هستند.
  •  شنیدن موسیقی در تالار، بعد از یکی دو ساعت، خسته کننده می شود. زیرا در محیط بسته، صدای بلند گروه موزیک، گوش ها را اذیت می کند. اما در باغ تالارها صدای موزیک در محیط باز پخش می شود و اصلا آزار دهنده نیست.
  •  تهویه ی هوا در تالارهای پذیرایی با فن و هواکش صورت می گیرد که گاهی به خاطر جمعیت زیاد مهمان ها، این کار به کندی صورت می گیرد اما در باغ تالار، هوای آزاد در جریان است.
  •  قیمت اجاره و تشریفات عروسی در باغ تالار کمی گران تر از تالار پذیرایی است. البته باز هم به کیفیت خدمات آن بستگی دارد.
  •  چیدمان باغ تالار عروسی کاملا با تالار پذیرایی متفاوت است. در باغ تالار، فاصله ی میزها زیادتر است و سعی می شود در بهترین نقطه ی باغ چیده شوند اما در تالار پذیرایی، میز و صندلی ها در کنار هم و نزدیک به یکدیگر قرار می گیرند.
  •  اکثر باغ تالارها، خدمات تشریفات عروسی و خدمات مجالس و تشریفات مجالس را هم به عهده می گیرند. اما در تالارهای پذیرایی، انجام خدمات به عهده عروس و داماد یا موسسه مرتبط است.

تفاوت های دیگری هم مابین تالار و باغ تالار عروسی وجود دارد که وقتی وارد آن می شوید، متوجه خواهید شد. از پوشش لباس خدمات گرفته تا نحوه ی تزئینات و خیلی از موارد دیگر که در لحظه ی ورود، به چشم می آیند.

ویژگی های یک باغ تالار عروسی شیک

وقتی قرار است یک مهمانی خصوصی یا یک جشن نامزدی و عروسی گرفته شود، خیلی از افراد ترجیح می دهند در فصل های گرم سال، مهمان های خود را به باغ تالار دعوت کنند تا علاوه بر مراسم و جشن، از هوای آزاد و فضای سبز و دلنشین ان نیز بهره مند گردند.

ویژگی باغ تالار عروسی

ویژگی باغ تالار عروسی، فضای سبز و دلنشین ان می باشد. اما علاوه بر این ویژگی، یک سری مشخصات و خصوصیات دیگری هم دارد که می تواند دلیل بر ارجح بودن آن نسبت به تالار شود.

برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر هستند:

  •      وجود آبشار مصنوعی و درخت و گل های تزئینی و طبیعی بسیار
  •      وجود هوای آزاد
  •      گل آرایی، سبزه آرایی در محیط باغ
  •      ورودی زیبا و شیک
  •      زیبایی فضا برای عکس برداری و فیلم برداری مجلس
  •      وجود اتاق عقد
  •      تزئینات و روکش میز و صندلی بسیار شیک و با رنگ مناسب و هماهنگ با محیط
  •      داشتن پارکینگ مجزا برای اتومبیل مهمان ها

عوامل موثر در انتخاب و رزرو باغ تالار عروسی

برای اجاره باغ تالار عروسی، باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار داد. معمولا در فصول گرم سال، مردم ترجیح می دهند برای مراسم شادی و حتی مراسم عزاداری یا مهمانی های خصوصی خود، باغ تالار را در قیمت های ییلاقی شهر که خنک تر هستند انتخاب کنند.

برای انتخاب باغ تالار عروسی، بهتر است از قبل، یک سری نکات را مد نظر قرار داد تا شیرینی مراسم، دو چندان شود.

حتما از قبل، امکانات باغ تالار عروسی را باید از نزدیک دید و همه چیز را در نظر گرفت. موزیک زنده، داشتن استیج، سیستم صوت خوب، زیبایی فضای داخلی و تزئینات و حتی پارکینگ اتومبیل ها را هم باید مد نظر داشت. تمام این موارد می تواند به حفظ پرستیژ عروس و داماد یا صاحب مراسم، کمک کند.

images_1667828297.jpg

یکی دیگر از مهم ترین مسائل هر باغ تالاری که باید به آن خیلی توجه شود، کیفیت غذا و پذیرایی است. وجود یک کادر پذیرایی حرفه ای و خوش برخورد، بسیار مهم است.

یکی از ملزومات مهم و اساسی باغ عروسی داشتن اتاق پرو برای لباس است. این اتاق ها در تالارها فقط برای خانم ها طراحی می شود در صورتی که یک باغ تالار حرفه ای باید اتاق پرو مردانه هم داشته باشد. البته آقایان نیازی به تعویض لباس ندارند اما وجود یک اتاق پرو مردانه هم نیاز است.

قیمت هم یکی از مهمترین عوامل اثر گذار است. معمولا باغ تالارها در فصول گرم سال و در نزدیکی اعیاد و تعطیلی ها، قیمت بیشتری دارند.

تعهدات یک تالار در هر زمینه ای بسیار مهم می باشد. حفظ امنیت جانی و مالی مهمان ها در محیط باغ تالار، کاملا با پرسنل باغ می باشد. قبل از رزرو، تمام تعهدات یک باغ تالار باید در نظر گرفته شود.

بهترین باغ تالارهای غرب تهران

منطقه غرب تهران به دلیل وجود باغ های فراوان از قدیم یکی از مکان های مستعد تاسیس باغ های عروسی متعدد در خود است. اکثر مجموعه های پذیرایی لوکس با عمارت های زیبا در این منطقه دیده می شوند که در ادامه برخی از معروفترین آن ها را معرفی میکنیم :

باغ تالارهای گرمدره

گرمدره در حومه تهران یکی از لوکس ترین مناطق برگزاری مراسم عروسی در باغ تالارها می باشد. در این منطقه معروف ترین باغ های عروسی لاکچری بنا شده اند. بی شک اگر قیمت برای شما ملاک نیست بهترین انتخاب قطعا منطقه گرمدره می باشد. از جمله باغ عمارت های مشهور این منطقه عبارتند از :

  • عمارت سعادت
  • باغ تالار والا
  • عمارت دانیال
  • باغ تالار فرمانیه
  • باغ تالار تاج
  • عمارت یلان
  • باغ تالار 21
  • باغ تالار هانا
  • عمارت الوین
  • باغ تالار باران

باغ تالارهای شهریار

شهریار یکی از مناطق دیگر برای برگزاری مراسم عروسی است که دارای باغ تالارهای شیک با قیمت مناسب نسبت به منطقه گرمدره می باشد. باغ تالارهای شهریار کمی از گرمدره دورتر است که فضای سبز بکر ارزش کمی فاصله بیشتر را خواهد داشت. باغ تالارهای منطقه شهریار تهران عبارتند از :

  • باغ تالار موگه
  • باغ تالار ملکه
  • باغ تالار رز
  • باغ تالار پاسارگاد
  • باغ تالار ستاره طلایی
  • عمارت هیلان
  • و....

باغ تالارهای احمد آباد مستوفی

باغ تالار نیکان

باغ تالار مجنون

باغ تالار عمارت فاخر

و کلام آخر

برخی از مراسمات و جشن ها، فقط یک بار در زندگی اتفاق می افتد. باید تمام تلاش ها در جهت برگزار کردن این جشن ها به بهترین شکل ممکن باشد. گرفتن باغ تالار عروسی، یکی از همین کارهاست که می توان با آن، یک مهمانی به یاد ماندنی را تجربه کرد. تشریفات لوکس لاریسا با بیش از 10 سال تجربه و ارائه خدمات به روز سعی کرده تا تمامی خدمات عروسی را به راحت ترین شکل ممکن برای شما به ارمغان بیاورد و همچنین شما می توانید از طرق وب سایت https://www.tashrifatluxlarisa.com از لیست باغ تالارهای تهران و عکس های برگزاری مراسم و سایر خدمات مجموعه اطلاعات بیشتری دریافت نمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید