ایده و خلاقیت

10 نکته طلایی برای انتخاب باغ تالار و تالار مناسب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید نکاتی از انتخاب باغ تالار بدانید و 10 نکته طلایی برای انتخاب تالار را کشف کنید، تا پایان همراه ما باشید.

برای برگزاری یک جشن بی عیب و نقص، باید لوکیشن حرفه‌ای و جذابی را انتخاب کنید. بخش مهمی از کیفیت جشن شما وابسته به همین بخش ماجرا است. جشن عروسی در باغ تالارها و تالارهای مختلفی برگزار می‌شود. این شما هستید که متناسب با پارامترهای مدنظرتان، دست به انتخاب می‌زنید. آگاهی از خدمات هر کدام از این گزینه‌ها و درک مزایای و معایب آن‌ها به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن امکان نقد و بررسی را برای شما فراهم می‌کند. درک صحیح از جزییات زمینه ساز تصمیم گیری در خصوص انتخاب باغ تالار و تالار مناسب جشن عروسی است.

در ادامه قصد داریم به بررسی 10 نکته طلایی برای انتخاب تالار اشاره کنیم و مزایا و معایب انتخاب باغ تالار عروسی را با هم بررسی کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

باغ تالار عروسی چیست؟

باغ تالار عروسی چیست؟

باغ تالار عروسی یک مکان دیزاین شده با تمام جزییات جهت برگزاری مراسم عروسی است. معمولاً باغ تالارها فضای باز و محوطه زیبایی دارند تا برای برگزاری مراسم‌های عروسی و مهمانی‌های لوکس مورد استفاده قرار گیرد. در بیشتر این باغ تالارها یک سالن بزرگ سرپوشیده وجود دارد که در شرایط آب و هوایی مختلف امکان استفاده از آن فراهم باشد. جالب است بدانید که سازه یا همان ساختمان باغ تالارها معمولا به شکل عمارت‌های لوکس طراحی می‌شود. نورپردازی این فضا با سقف‌های بلند و ستون‌های زیبا می‌تواند فضایی رویایی و فاخر برای جشن‌های شما بسازد. علاوه بر این، باغ تالارها دارای محوطه‌های متنوعی هستند. دیزاین محوطه در انتخاب یک باغ عمارت تاثیر زیادی دارد. چرا که بسیاری از افراد در فصول مناسب سال، طرفدار برگزاری جشن عروسی در همین فضا هستند تا زیبایی‌های طبیعت و سرسبزی آن در محفل‌شان وجود داشته باشد.

باغ تالارها معمولاً تجهیزات و امکانات لازم برای برگزاری مراسم‌های عروسی  را به صورت محدود ارائه می‌کنند. وجود تجهیزات صوتی، نورپردازی، تجهیزات نمایشی و مبلمان فضای باز و گاهی فضای داخلی ساختمان از جمله مواردی است که در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. هرچند ظرفیت هر سالن و امکاناتی که ارائه می‌کند متفاوت است و شما در مرحله بازدید باید تمام جزییات را جویا شوید. معمولا فضای باغ تالار دارای امکاناتی مانند پارکینگ، سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق رختکن و سرویس‌های بهداشتی مناسب جهت استفاده مهمانان است. یادتان باشد که باغ تالارها در بیشتر موارد مجزا اجاره داده می‌شوند و شما بنابر انتخاب شخصی خودتان می‌توانید از تیم تشریفات مجالس مدنظرتان دعوت کنید تا مراسم را در همین فضا ترتیب دهد.

 

علت محبوبیت باغ تالار عروسی چیست؟

علت محبوبیت باغ تالار عروسی چیست؟

بسیاری از افراد طرفدار باغ تالار عروسی هستند و مناسب‌ترین فضا برای برگزاری جشن ها را، برگزاری آن در باغ عمارت می‌دانند. باغ تالارها برای برگزاری مراسم عروسی، جشن‌های خاص و لوکس محبوب هستند زیرا این امکان را به افراد می‌دهند تا مراسم خود را در فضای باز و طبیعت زیبا برگزار کنند. بهره بردن از جذابیت و سرسبزی محوطه، آبنما و دکوراسیون نواحی مختلف باغ از جمله مواردی است که محبوبیت این فضا را چند برابر کرده است. مهمانان در بدو ورود به باغ تالار، با محوطه زیبایی روبه‌رو می‌شوند که معمولا با نشیمن‌های مناسبی آماده پذیرایی از آن‌ها است. فضای ورودی سالن به بهترین شکل ممکن دیزاین می‌شود و مناسب‌ترین قسمت برای خوش آمد گویی به مهمانان است.

در سالن باغ تالار نیز فضایی بزرگ با سقف بلند قرار دارند که دارای دیزاین بیسیک است. شما می‌توانید با پکیج‌های خاص گل آرایی و دیزاین، این تزیینات را افزایش دهید. معمولا باغ تالارها در اطراف شهر قرار دارند و آب و هوای آن‌ها نسبت به مرکز شهر مطلوب‌تر است. آزادی عمل برای برگزاری جشن‌های مختلف تا پاسی از شب، در این فضاها فراهم است. تنوع دیزاین در لوکیشن‌های مختلف از جمله مهم‌ترین دلایلی است که افراد دست به انتخاب باغ تالار می‌زنند. چرا که هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات این‌چنینی وجود ندارد و در فضاهای متفاوت از محوطه یا سالن می‌توان دیزاین منحصر به فردی را اجرا کرد. در باغ تالار عروسی به دلیل عدم وجود تجهیزات ثابت، می‌توانید انتخاب کنید که از ظروف کرایه و تجهیزات خاص تشرفیات‌تان استفاده کنید یا از همان تجهیزات باغ تالار کمک بگیرید. این موضوع به تنوع بالا و دیزاین متفاوت جشن کمک زیادی می‌کند.

تالار عروسی چیست؟

تالار عروسی چیست؟

تالار عروسی یک لوکیشن طراحی شده برای برگزاری جشن‌های مختلف و مراسم عروسی است. تالارهای عروسی معمولاً دارای یک یا چند سالن بزرگ و مناسب برای برگزاری مراسم عروسی هستند. این فضاها می‌توانند در داخل ساختمان‌ها و یا به صورت مستقل با ساختمان‌های مختلف در اطراف یک حیاط مرکزی آماده ارائه خدمات باشند. در تالارهای عروسی خبری از محوطه نیست و شما در بدو ورود وارد ساختمان، لابی یا حیاط کوچکی می‌شوید و سپس پله‌های ورود به سالن را طی خواهید کرد. تالارهای عروسی معمولا تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری جشن‌های مختلف را دارا هستند. ارائه تجهیزات و امکانات لازم مثل: تجهیزات صوتی، نورپردازی، تجهیزات نمایشی، مبلمان، جایگاه عروس و داماد و دکوراسیون است. ارائه خدماتی مثل پارکینگ، سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی نیز در اکثر این تالارها دیده می‌شود.

نکته قابل توجه در خصوص تالارهای پذیرایی، ارائه خدمات کیترینگ توسط افرادی است که مدیریت این فضا را برعهده دارند. در واقع شما قرارداد را برای اجاره باغ تالار و خدمات جانبی و پذیرایی می‌بندید! این خدمات توسط کیترینگ یا تشریفات مجالس خارج از چارچوب تالار ارائه نمی‌شود. به همین دلیل تنها می‌توانید یک انتخاب داشته باشید و در حیطه خدماتی که توسط تشریفات اختصاصی تالار ارائه می‌شود عمل کنید.

 

چرا تالار عروسی محبوب است؟

چرا تالار عروسی محبوب است؟

با وجود خدمات فوق العاده‌ای که از سوی تالار عروسی ارائه می‌شود، بدیهی است که بسیاری از افراد آن را انتخاب می‌کنند. فضای تالارها توسط متخصصین تشریفات همان تالار مدیریت و دیزاین می‌شود. به همین دلیل معمولا استایل دیزاین اکثر جشن‌های برگزار شده تکراری است. شما می‌توانید با تکیه بر اطلاعات شخصی خودتان تالار عروسی را دیزاین کنید. معمولا ظروف و میز و صندلی در تالارها ثابت است و شما حق انتخاب چندانی ندارید، اما بسیاری ازافراد همین موضوع را انتخاب می‌کنند. چرا که دردسر پرداخت هزینه ظروف کرایه و قبول مسئولیت آن برای‌شان دشوار است.

از تفاوت باغ تالار و تالار آگاه باشید

جالب است بدانید که فضای باغ تالار و تالار با هم تفاوت‌هایی دارند. آگاهی از این جزییات موجب می‌شود تا خودتان با خیالی آسوده

امکان بررسی داشته باشید و مناسب‌ترین گزینه برای سبک جشن‌تان را انتخاب کنید.

  • ویژگی‌های باغ تالار عروسی  
    • یک فضای باز و باغی است که برای برگزاری مراسم‌های خاص، جشن عروسی، تولد، نامزدی و موارد این‌چنینی استفاده می‌شود.
    • باغ تالارها دارای فضاهای خارجی با دیزاین متفاوت هستند. طراحی محوطه رکن اصلی یک باغ تالار را تشکیل می‌دهد و وجه تمایز آن با تالار عروسی است.
    • امکان برگزاری جشن در فضای باز یکی از امکاناتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و استایلی متفاوت به مراسم خود ببخشید.
    • تجهیزات داخل باغ تالارها امکان تغییر دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی از تجهیزات مدنظرتان در این فضا استفاده نمایید.
    • باغ تالارها فضاهای مختلف دیزاین شده برای عکاسی دارند که نیاز شما به پرداخت هزینه برای اجازه باغ را ازبین می‌برد. چرا که میتوانید فیلم و عکس‌های جذابی در باغ تالار عروسی بگیرید.
  • ویژگی های تالار عروسی
    • یک فضای داخلی بسته است که برای برگزاری مراسم عروسی و مهمانی‌های بزرگ استفاده می‌شود.
    • تالارهای عروسی دارای یک یا چند سالن بزرگ و مناسب برای برگزاری مراسم عروسی هستند.
    • تالارهای عروسی امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری مراسم عروسی را دارا می‌باشند و معمولاً سالن‌ها به وسیله اکسسوری های مشخص ثابت و متغیر دیزاین شده‌اند. گاهی استفاده از اکسسوری‌های تالار هزینه جداگانه‌ای را به همراه دارد.
    • معمولا تیم تشریفات هر باغ تالار به طور اختصاصی عمل می‌کند و شما نمی‌توانید از تشریفاتی خارج از آن مجموعه استفاده کنید.

 

نکته طلایی برای انتخاب تالار و باغ تالار

نکته طلایی برای انتخاب تالار و باغ تالار

شما به عنوان فردی که قرار است یک جشن باشکوه را تجربه کند، نیازمند آگاهی بیشتر در حوزه تشریفات و انتخاب باغ تالار یا تالار هستید! به همین دلیل در این بخش قصد دارید حاصل تجربیات سال‌ها فعالیت متخصصین تشریفات در این حوزه را بررسی کنیم.

 

1-امنیت باغ تالار یا تالار

توجه به امنیت فضا یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. انتخاب زیباترین لوکیشن بدون داشتن امنیت اصلا مطلوب نیست. بر همین اساس لازم است تا سیستم های امنیتی لوکیشن مدنظرتان را بررسی کنید. از این موضوع اطمینان حاصل کنید که اگر در خارج شهر واقع شده است، آیا دوربین مدار بسته دارد یا خیر! آیا افرادی برای تامین امنیت مهمانان در مجموعه وجود دارند؟ آیا پارکینگ باغ تالار یا تالار امنیت کافی برای مهمانان و خودروهای‌شان خواهد داشت؟ توجه به این نکات از ضروریاتی است که در انتخاب باید مدنظر قرار دهید.

 

2-ورودی سالن را بررسی کنید

زمانی که عروس و داماد وارد سالن می‌شوند، تصویر برداری از قسمت ورودی انجام می‌شود و تمرکز نگاه‌ها بر همین ناحیه است. به همین دلیل باید ورودی سالن و دیزاین آن را مدنظر قرار دهید. انتخاب باغ تالار یا تالار مناسبی که در ناحیه ورودی دیزاین خوبی داشته باشد، درب آن شکیل باشد و برای باز کردن عروس و داماد استایل خوبی را رقم بزند، می‌تواند به عنوان کاندید شما مدنظر قرار گیرد.

 

3-فرم هندسی سالن را ارزیابی کنید

فرم هندسی سالن را ارزیابی کنید

برخی موارد سلیقه‌ای است! اما تجربه نشان می‌‌دهد، سالن‌هایی که مستطیل شکل هستند، دسترسی مهمانان به پیست دنس، مشاهده گروه موسیقی و موارد این‌چنینی با مشکل مواجه است. حتی دیزاین کردن چنین سالن‌هایی دشوار است. در حالی که سالن مربعی به راحتی دیزاین می‌شود و دسترسی به پیست دنس، استیج موسیقی و جایگاه عروس و داماد به بهترین شکل ممکن فراهم است.

 

4-ارتقاع سقف سالن را مشاهده کنید

گاهی دیزاین مدنظر برای فضای داخلی یک سالن به شکلی است که امکان اجرای آن در فضاهایی با سقف محدود وجود ندارد. اگر در این خصوص محدودیت‌های ذهنی دارید، حتما نسبت به بررسی ارتفاع سقف تالار یا سالن باغ تالار اقدام کنید. یادتان باشد که هرچه ارتفاع سالن بیشتر باشد، جذابیت و شکوه جشن شما نیز افزایش می‌یابد.

 

5-مسیر دسترسی به سالن را بررسی کنید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، مسیر دسترسی به سالن است. در باغ تالارها این مسیر معمولا سرسبز، زیبا و شیک دیزاین می‌شود. این تزیینات در مسیر دسترسی تالارها بسیار محدود است. بهتر است بدانید که در اکثر تالارها، باید پله را طی کرده یا از آسانسور استفاده کنید. اگر به هر دلیلی فردی با محدودیت حرکتی در نزدیکان خود دارید، باید حتما شرایط را برای استفاده او بسنجید. در این شرایط معمولا استفاده از باغ تالار عروسی که سازه آن به شکل همکف طراحی شده است، بهترین گزینه برای شما است.

 

6-گنجایش باغ تالار یا تالار

تفاوتی ندارد که انتخاب شما کدامیک از گزینه‌ها است! اما باید به نکته طلایی برای انتخاب تالار و باغ تالار توجه داشته باشید که این انتخاب متناسب با ظرفیت پذیرایی هرکدام از این گزینه ها مشخص می‌شود. چرا که شما باید فضایی را انتخاب کنید که امکان پذیرایی از تعداد مهمانان مدنظرتان وجود داشته باشد. انتخاب لوکیشنی که ظرفیت چند برابر بیشتر دارد یا تعدادی کمتر از ظرفیت مدنظرتان گنجایش دارد، اصلا توصیه نمی‌شود! چرا که ناهماهنگی، خالی بودن سالن یا ازدهام و برهم زدن تعادل تهویه هوا و موارد این‌چنینی از نکاتی است که باید بدانید.

 

7-دسترسی مطلوب به لوکیشن برگزاری جشن

دسترسی مطلوب به لوکیشن برگزاری جشن

یکی دیگر از نکات طلایی برای انتخاب تالار و باغ تالار، توجه به دسترسی آن است. شما باید متناسب با شرایط مهمانان و راحتی خودتان دست به انتخاب یک گزینه بزنید. معمولا انتخاب باغ تالارهای خارج شهر برای افرادی که تعداد زیادی از اطرافیان‌شان فاقد خودرو شخصی هستند یا از شهرستان به شهرهای بزرگ می‌آیند، اصلا مناسب نیست! مگر امکانات رفت و آمدشان را تامین کنید.

 

8-معماری داخلی و نمای تالار و باغ تالار

یکی از نکاتی که باید در انتخاب لوکیشن برگزاری جشن توجه کنید، سبک طراحی معماری داخلی و نمای سازه است. اگر شما اهل برگزاری جشن‌های لوکس هستید، نمای مدرن یا قدیمی اصلا توصیه نمی‌شود. انتخاب فضاهایی که دیزاین آن با دقت و توجه به مخاطب هدف انجام شده است، معمولا گزینه‌های مناسبی هستند.

 

9-امکانات را ارزیابی کنید

امکانات را ارزیابی کنید

برای رزرو یک لوکیشن مناسب برای جشن، باید حتما امکانات مدنظرتان را بررسی کنید. دارا بودن اتاق رختکن مناسب، آینه‌های در دسترس، سالن غذاخوری، محوطه عکاسی، سالن آقایان و خانم‌ها، سالن عقد، پارکینگ و ده‌ها پارامتر دیگر همگی از اولویت‌هایی است که در هر فرد متفاوت خواهد بود. شما بر اساس اولویت های شخصی اقدام به انتخاب مناسب‌ترین گزینه کنید.

 

10-کیفیت لوازم و تجهیزات را بررسی کنید

در بعضی باغ تالارها و در اکثر تالارهای پذیرایی، لوازم و تجهیزاتی وجود دارد که با اجاره لوکیشن در اختیار شما قرار می‌گیرد. درواقع هزینه استفاده از آن‌ها بر روی قرارداد شما درنظر گرفته شده است. اما لازم است بدانید که بررسی کیفیت این لوازم ضروری است. چرا که در بعضی مواقع لوازم بسیار فرسوده، کثیف، شکسته و خراب هستند! عدم بررسی این جزییات موجب می‌شود تا در روز جشن با رویدادهای ناخوش آیندی مواجه شوید. متخصصین تشریفات کاژو در این خصوص به بهترین شکل راهنمای شما هستند تا بدون هرگونه دردسر و نگرانی، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

خلاصه مطلب

انتخاب لوکیشن جشن بخش مهمی از پروسه برگزاری آن است. شما برای پیشگیری از سردرگمی و انتخاب‌های اشتباه می‌توانید با کمک تیم تشریفات کاژو، جزییات جشن را بررسی کنید و براساس توصیه این تیم، بهترین گزینه را انتخاب کنید. بررسی تفاوت‌های انتخاب تالار و باغ تالار موجب می‌شود تا بدانید دقیقا چه امکاناتی دریافت خواهید کرد.

انتخاب شما بین باغ تالار و تالار کدام است؟ نظرتان را به همراه دلیل برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید