ایده و خلاقیت

هر آنچه برای برگزاری عروسی در پاییز باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر میخواهید نکات مهم برگزاری عروسی در پاییز را بدانید و بهترین تیم تشریفات برای برگزاری عروسی در پاییز را بشناسید، همراه ما باشید.

برگزاری عروسی در پاییز یکی از انتخاب‌های رویایی عروس دامادهای خوش ذوق است که بدلیل شروع این فصل زیبا تشریینو بروزترین نکاتی که عروسی در پاییز را برای شما خاطره‌انگیز خواهد کرد را در ادامه ذکر می‌کند. برگزاری عروسی در پاییز بدلیل جذابیت‌ رنگ طبیعت در این فصل بسیار وسوسه کننده است اما عده زیادی از عروس و دامادها به جهت عدم اطلاع کافی از نکات مهم برگزاری عروسی در پاییز از انتخاب این فصل برای برگزاری جشن شروع زندگی مشترک خودداری می کنند. پس اگر رویای شما عروسی در فصل رنگ های نارنجی و قرمز و هوای دلچسب آن است در ادامه همراه ما باشید.

 

چرا عروسی در پاییز انتخاب مناسبی است؟

چرا عروسی در پاییز انتخاب مناسبی است؟

عروسی در فصل پاییز یک انتخاب بسیار زیباست. این فصل با رنگارنگی برگ‌های درختان و تغییر شکل طبیعت، می‌تواند ظاهر خاصی برای‌تان ایجاد کند. پاییز فصل عاشقی است و شاهد طبیعتی است که به طور خاص به تنوع رنگی و احساس مطلوب شهرت دارد. در ادامه به برخی از جوانب و ویژگی‌های عروسی در فصل پاییز اشاره می‌کنیم:

  • طبیعت زیبای پاییزی: در فصل پاییز، مناظر طبیعی با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز زیبا و غنی شده است. شما می‌توانید از این مناظر زیبا به عنوان لوکیشن عکاسی فرمالیته و فیلمبرداری استفاده کنید. حتی اگر اهل برگزاری جشن عروسی توسط تشریفات مجالس در لوکیشن‌های فضای باز هستید، می‌توانید زیبایی دائمی آن را در طول مراسم داشته باشید.
  • دمای مطلوب: در فصل پاییز هوای خنکتری داریم که برای برگزاری مراسم در فضای باز بسیار مناسب است. مهمانان می‌توانند از هوای خنک و خوشایند لذت ببرند. برخلاف فصل زمستان که محدودیت های زیادی برای فضای باز وجود دارد، پاییز بسیار متعادل و مطلوب است.
  • لباس‌های خاص و استایلیش: عروسی در فصل پاییز فرصت خوبی است تا از لباس‌های بافته‌شده و گرم استفاده کنید. لباس عروس و لباس داماد با المان‌های گرمایی و پاییزی مانند پارچه‌های دارای پترن و رنگ‌های دل‌نشین و طبیعی، می‌توانند جزییات جشن شما را به بهترین شکل تغییر دهد.
  • دکوراسیون پاییزی مراسم: اگر تیم تشریفات مجالس خلاقی انتخاب کرده باشید، قطعا با استفاده از برگ‌های خشک، آجرهای قرمز، خرده‌ای از گیاهان سبز و میوه‌های فصل پاییزی، دکوراسیون‌های جذاب و دل‌نشینی برای مکان مراسم ایجاد خواهند کرد. همچنین، شما می‌توانید از چراغ‌های آتشین و شعله‌های کوچک، جوی رمانتیک و عاشقانه را ایجاد کنید. یادتان باشد که ایده پردازی و خلاقیت بخش مهمی از دیزاین چنین مراسمی است که تنها توسط متخصصین آن عملی می‌شود.
  • دیزاین خاص جزییات: یکی از جالب ترین نکات در برگزاری جشن عروسی پاییزی، استفاده از المان های متنوع پاییزی است. در واقع رنگ و بوی همه چیز متفاوت می‌شود. از سنجاق کروات، سنجاق سینه، گل سینه و دسته گل عروس گرفته تا سایر موارد همگی به شدت رنگ و لعابی پاییزی به خود می‌گیرند. خلاقیت در دیزاین جزییات می‌تواند با کارت دعوت، اکسسوری ها و گیفت های عروسی خودنمایی کند.

 

چگونه بهترین عروسی پاییزی را داشته باشیم؟

چگونه بهترین عروسی پاییزی را داشته باشیم؟

قطعا شما نیز مثل هر عروس و داماد دیگری عاشق برگزاری جشن عروسی در بهترین فصل، بهترین شرایط و خاطره انگیزترین شکل هستید. به همین دلیل طبیعی است که به دنبال کشف بهترین شکل برگزاری جشن عروسی پاییزی باشید. به این منظور لازم است تا در انتخاب تیم تشریفات مجالس عروسی دقت کافی داشته باشید. تیم تشریفات مجالس عروسی کاژو به عنوان برترین تیم تخصصی در این زمینه، تجربه بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات عالی دارد. به همین دلیل می‌توانید از خدمات این مجموعه کمک بگیرید تا بهترین و باکیفیت ترین سطح برگزاری جشن عروسی را تجربه کنید. دیزاین ژورنالی مجموعه کاژو زبانزد عروس و دامادهایی است که تجربه برگزاری جشن توسط کاژو را داشته اند. به همین دلیل از ظاهر و دکوراسیون جشن خیال‌تان راحت باشد. در خصوص مدیریت، برنامه ریزی و اجرا نیز می‌توان گفت تیم کاژو تنها تشریفات مجالسی است که خدمات ودینگ پلنری قوی ارائه می‌کند و صفر تا صد برگزاری جشن عروسی و مقدمات آن را برعهده می‌گیرد. پس نحوه برنامه ریزی و اجرا با بالاترین استانداردهای روز انجام می‌شود.

 

مکان مناسب برگزاری عروسی در پاییز

مکان مناسب برگزاری عروسی در پاییز

تقریباً اولین اقدام عروس داماد ها برای برگزاری عروسی، انتخاب محل برگزاری و تعیین تاریخ دقیق مراسم است. پس بهتر است بعنوان اولین گام به انتخاب مکان مناسب برگزاری عروسی در پاییز بپدازیم. انتخاب محل مناسب با در نظر گیری بودجه شما بهتر است از باغ تالارهایی انتخاب شود که دارای درختان طبیعی در محوطه بوده و فضایی دارای سقف و همچنین تهویه مناسب جهت تجمع میهمانان در این مکان داشته باشد. انتخاب باغ‌هایی که بوسیله چادر و پارچه سقف های موقتی برپا نموده‌اند و سیستم گرمایشی مناسبی جهت رفاه میهمانان شما درنظر نگرفته اند مکان مناسب برگزاری عروسی در پاییز نخواهد بود. پس انتخاب مکانی دارای سقف و تهویه مناسب اولویت انتخاب محل جشن شما است.

 

انتخاب لباس مناسب عروسی در پاییز

انتخاب لباس مناسب عروسی در پاییز

همیشه لازم است انتخاب لباس مناسب عروسی در پاییز را جدی بگیرید. چرا که عدم توجه به این موضوع مهم، شما را به سمت و سوی سرماخوردگی حسابی خواهد کشاند و لذت شروع زندگی مشترک با انرژی کافی را از شما دریغ می‌کند. پس به توصیه تشریفینو توجه کنید و لباس مناسب عروسی در پاییز انتخاب کنید. لباس عروس معمولاً با پارچه های ساتن و ضخیم از بهترین انتخاب های عروس خانم در یک عروسی پاییزی خواهد بود که با استفاده از کت‌ یا شنل‌های خز دار و گرم انتخاب مناسبی است. کت و شلوار با پارچه های کمی ضخیم تر و یا استفاده از پالتوی بلند یکی از بهترین گزینه‌ها برای آقای داماد خواهد بود. گاهاً استفاده از جلیغه با پارچه های ضخیم و زمستانی نیز انتخاب جذاب عروسی در پاییز برای داماد است.

 

رنگ کت و شلوار داماد مناسب عروسی در پاییز

رنگ کت و شلوار داماد مناسب عروسی در پاییز

آقا دامادهای عزیز در فصل پاییز انتخاب هایی بیشتر از رنگ مشکی برای کت و شلوار دارند، جالب اس بدانید استفاده از کت و شلوار در توناژ های رنگی سرمه ای، آبی و زرشکی انتخاب های مناسبی برای عروسی در پاییز است. با کمی خلاقیت و مشاهده مدل های مختلف ست های لباس دامادی قادر به انتخاب ست های جذابی با ترکیب پاپیون ، کروات و یا دستمال جیب خواهید بود. استفاده از رنگ نارنجی در گل سینه آقای داماد بسیار انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود اما این نکته را در نظر گیرید که گل سینه داماد حتماً باید یکی از ترکیب گل های دسته گل عروس خانم باشد و انتخابی جز آن اصلا توصیه نمی‌شود.

 

انتخاب کفش مناسب عروسی در پاییز

انتخاب کفش مناسب عروسی در پاییزq

از ویژگی‌های فصل پاییز بارندگی است و رگبار های غافل گیرانه همیشه عامل ترس از عروسی در پاییز است. کافی است با کمی دقت کفش مناسب عروسی در پاییز را طوری انتخاب کنید که در صورت بارندگی اصلا نگرانی نداشته باشید و با سر خوردن و اتفاقات ناخوش آیند اینچنینی مقابله کنید. استفاده از کفش های لژ دار بجای کفش های پاشنه دار به شدت برای عروسی در پاییز توصیه می شود، چرا که سطح اتکای گسترده تری ایجاد می کند و احتمال افتادن و لیز خوردن در زمین خیس هنگام ورود کاهش می یابد.

 

لوازم ضروری مورد نیاز عروسی در پاییز

لوازم ضروری مورد نیاز عروسی در پاییز

از ابتدای مقاله تا اینجا نکات بسیاری گفته شد که همگی با در نظر گیری شرایط و ویژگی های آب و هوایی فصل پاییز بود، همراه داشتن لوازم ضروری مورد نیاز عروسی در پاییز از مهم‌ترین بخش‌های این مقاله است که ریسک وقوع هرگونه اتفاق ناخوش آیندی را کم می کند. حتماً چتر مناسبی همراه داشته باشید که اگر باران پاییزی هوس باریدن کرد عکاسی و فیلمبرداری لحظه ورود شما نه تنها خراب نشود، بلکه با در درست داشتن چتر مناسب جذاب‌تر ثبت گردد. حتماً کمی لوازم آرایش که در صورت نیاز میکاپ خود را ترمیم نمائید. تعدادی دستمال کاغذی در جیب داخل کت آقای داماد کمک خواهد کرد که در صورت خیس بودن زمین، هنگام ورود به سالن و فضایی که میهمانان منتظر شما هستند گِل و کثیفی‌های کفش خود را تمیز نمائید. واکس های کوچک نیز گزینه مناسبی در این مواقع هستند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین تشریفات مجالس و تشریفات عروسی در تهران

 

انتخاب بهترین نوشیدنی‌های عروسی در پاییز

انتخاب بهترین نوشیدنی‌های عروسی در پاییز

نوشیدنی جزو اولین مراحل پذیرایی از میهمانان شماست و انتخاب بهترین نوشیدنی‌های عروسی در پاییز به شما این امکان را خواهد داد که خوش‌آمد گویی مطلوبی داشته باشید. نوشیدنی‌های سرد در این فصل بسیار محدود می‌شود و در کنار نوشیدنی‌های گرم قرار می‌گیرد. پذیرایی با چای، قهوه، شیرکاکائو و ... از رایج‌ترین نوشیدنی‌های عروسی در پاییز است که لبخند رضایت به لب میهمانان شما خواهد آورد.

 

 

انتخاب گل‌آرایی مناسب عروسی در پاییز

انتخاب گل‌آرایی مناسب عروسی در پاییز

همان طور که میدانید گل آرایی از بخش‌های مهم عروسی شما خواهد بود و انتخاب گل آرایی مناسب عروسی در پاییز محیط عروسی شمارا جذاب خواهد کرد و عکس ‌های خاطره انگیز بسیاری از شب عروسی شما برای میمهمانان باقی خواهد گذاشت. البته در نظر داشته باشید هزینه گل‌آرایی در فصل پاییز بیشتر از بهار و تابستان است و تشریفینو ترفند جالبی در مقاله عروسی با دکوراسیون پاییزی ارائه نموده که شما با استفاده از المان های جذاب این فصل قادر خواهید بود با کم‌ترین هزینه عروسی در پاییز را با زیباترین دکوراسیون برگزار نمائید.

 

 

انتخاب کیک مناسب عروسی در پاییز

انتخاب کیک مناسب عروسی در پاییز

در ابتدا لازم است بدانید در انتخاب کیک مناسب عروسی در پاییز محدودیت خاصی وجود ندارد و صرفاً ذوق و سلیقه شما حرف اول را خواهد زد. معمولاً انتخاب کیک عروسی در پاییز با المان های پاییزی خواهد بود. برگ های زرد و نارنجی، انار های خشک مینیاتوری و چوب دارچین قهوه ای با گل های پاییزی زرد و نارنجی و قرمز کیک فوق العاده ای برای عروسی در پاییز است که تا مدت‌ها در ذهن میهمانان شما باقی خواهد ماند.

 

دسته گل عروس در پاییز

دسته گل عروس در پاییز

انتخاب دسته گل طبیعی عروس در پاییز کمی محدود است، توجه به گل های فصلی و محدود شدن تنوع گل‌ها یکی از مواردی است که عروس خانم ها را در انتخاب جذاب دسته گل عروسی در پاییز سردرگم می‌کند. شناخت  گل های فصل پاییز در هر منطقه که ساکن آن هستید به شما کمک می‌کند تصور بهتری از نتیجه پایانی دسته گل عروس داشته باشید. گل آفتاب گردان، گل داوودی ، گل میخک، گل رز و گل ناز از جمله گل هایی است که در فصل پاییز می‌روید. شما می توانید از گل های خشک و یا مصنوعی بهمراه میوه های مینیاتوری کاج در ترکیب دسته گل خود استفاده نمائید.

 

انتخاب کارت عروسی در پاییز

انتخاب کارت عروسی در پاییز

انتخاب کارت عروسی در پاییز نیز مانند انتخاب کیک ارتباط بسیار مستقیمی با سلیقه و ذوق شخصی شما دارد. شما می‌توانید کارت هایی با طرح پاییزی و برگ‌های نارنجی و قرمز سفارش دهید و یا یکی از عکس‌های خود را در طبیعت پاییزی به طراح کارت داده تا طراحی کارت عروسی با عکس واقعی شما باشد. پیشنهاد دیگری که تشریفینو برای شما در نظر گرفته سفارش کارت عروسی ساده است! شما قادر هستید با هزینه اندک کارت عروسی ساده خود را تحویل گرفته و با ذوق سلیقه خود اقدام به دیزاین کارت عروسی با کنف های نازک و گل های خشک و انار های خشک مینیاتوری نمائید. نتیجه این‌ کار فوق العاده جذاب خواهد شد، اما در صورتی‌که زمان زیادی تا مراسم شما نمانده و فرصت کافی برای تهیه المان های مورد نیاز خود ندارید این گزینه را فراموش کنید.

 

گیفت مناسب عروسی در پاییز

گیفت مناسب عروسی در پاییز

همانطور که در ابتدا اشاره شد، جزییات جشن های پاییزی به شدت خاص هستند. استفاده از بسیاری جزییات می‌تواند برای شما هیجان انگیز باشد و مراسم عروسی را در ذهن مهمانان خاص جلوه دهد. به همین دلیل می‌توانید جلوه و خاطره ای شیرین از جشن عروسی‌تان را به وسیله گیفت عروسی جاودان کنید. گیف هدایای کوچکی هستند که توسط عروس به مهمانان هدیه می‌شوند. در ایران معمولا پس از اهدا هدیه عقد این گیفت ها به مهمانان داده می‌شود. گاهی پس از اتمام مراسم و در زمان خداحافظی، ضمن تشکر از حضور گرم مهمانان این گیفت ها به عنوان یادبود داده می‌شوند. استفاده از المان های پاییزی در گیف می‌تواند حسی از فصل جشن عروسی‌تان را تداعی کند.

 

دیزاین مناسب عروسی در پاییز

دیزاین مناسب عروسی در پاییز

دیزاین عروسی در پاییز معمولاً با وجود کدو تنبل های نارنجی و برگ های قرمز و زرد انجام می شود. میزاین مناسب عروسی در پاییز روستیک است. دکوراسیون روستیک با استفاده به جا از المان های طبیعی و متناسب با اقلیم با ساده‌ترین لوازم در دسترس بهترین دیزاین را ایجاد می کنند. استفاده از چوب گلدان های فلزی ساده، برگ و کاه از رایج ترین وسیله های چیدمان روستیک است. دیزاین روستیک با کم هزینه ترین المان ها بهترین نتیجه را به شما خواهد داد و اگر روحیه ای تجمل گرا نداشته باشید قطعاً چند ثانیه ای محو تماشای دیزاین روستیک پاییزی خواهید شد.

 

 

لباس ساقدوش های عروسی در پاییز

لباس ساقدوش های عروسی در پاییز

اگر علاقمند به داشتن ساقدوش در عروسی خود هستید بهتر است با آگاهی کافی لباس ساقدوش های عروسی در پاییز را انتخاب کنید. دانستن این نکته که ساقدوش‌ های شما با پیروی از المان‌های پاییزی مورد نظر شما چقدر جذاب خواهند شد و چه عکس‌های رویایی از شب عروسی خود بهمراه سادوش‌ها خواهید داشت، انتخاب رنگ لباس ساقدوش ها برایتان آسان‌تر خواهد شد. چرا که استفاده از رنگ های نارنجی، قرمز، زرشکی، سبز و طوسی با ترکیب مناسب زیبایی استایل ساقدوش‌های عروسی در پاییز را چند برابر می‌کند. استفاده از برگ‌های پاییزی، گل های پاییزی در دستبند و گل سر و یا تل ساقدوش‌ها می‌تواند نتیجه دلخواهی برای شما فراهم کند.

 

مهمترین نکات برگزاری جشن عروسی پاییزی که باید بدانید

مهمترین نکات برگزاری جشن عروسی پاییزی که باید بدانید

هرچند جشن عروسی پاییزی حال و هوای بسیار خاصی دارد. اما بهتر است بدانید که نکات متعددی را در طول برگزاری جشن باید مدنظر قرار دهید. توجه به این نکات کمک می‌کند تا بدون هرگونه استرس و نگرانی، جشنی با کیفیت داشته باشید. متخصصین کاژو تمامی نکات را با برنامه ریزی عالی مدیریت می‌کنند تا همه چیز به بهترین شکل انجام شود. در ادامه به گزیده‌ای از این نکات که حاصل تجربیات تیم کاژو است، می‌پردازیم:

  1.  هوا و آب و هوای پاییزی: در فصل پاییز، هوا معمولاً خنکتر است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که مکانی که قصد برگزاری مراسم را دارید، مناسب برای شرایط آب و هوایی پاییز هست یا خیر! گاهی بارش های پراکنده ای در این فصل رخ می‌دهد که فضای جشن را دچار مشکل می‌کند. به همین دلیل باید حتما در صورت نیاز، برای چتر یا سایر سازه‌های محافظتی در مقابل بارش پیش بینی شده باشد. چنین مواردی شامل مدیریت حرفه ای جشن و درنظر گرفتن شرایط خاص است.
  2. دمای هوا را بررسی کنید : در فصل پاییز، دمای هوا می‌تواند متغیر باشد، بنابراین باید متناسب با دمای کم و زیاد، لوازم مخصوصی را پیش بینی کنید. گاهی نیاز دارید تا از لوازم گرمایشی کمک بگیرید تا دمای هوا را مطلوب کنید. گاهی نیز برای محافظت از باد، نیازمند بادگیرهای مخصوص در محوطه اطراف خواهید بود. در این میان اطمینان حاصل کنید که مهمانان در جریان دمای محیط قرار  دارند. فراهم کردن فضایی با امکانات گرمایشی مانند گرمکن‌ها، پتوها یا آتشگاه های دکوراتیو گرم، می‌تواند برای مهمانان خاطره خوشی را ایجاد کند. 
  3. لباس‌های پاییزه: در نظر داشته باشید که لباس عروس و لباس داماد و همچنین لباس مهمانانی که در فضای باز حضور دارند، با شرایط آب و هوایی پاییزی سازگار باشند. شما می‌توانید از لباس‌های گرم و بافته شده استفاده کنید و از جلوه‌های پاییزی مانند برگ‌های خشک و رنگ‌های گرم در لباس‌ها استفاده کنید.
  4.  دکوراسیون پاییزی: استفاده از دیزاین پاییزی، گل های قرمز رنگ، گل خشک، برگ های خشک و اکسسوری های کرم رنگ برای تلفیق با این دکوراسیون می‌تواند جلوه خاصی به جشن عروسی شما ببخشد. اما به یاد داشته باشید این دیزاین به دلیل استفاده از گل های خشک، آسیب پذیر است و در شرایط باد و باران ریسک خرابی بالایی دارد. به همین دلیل از گل های مصنوعی با استایل خشک نیز میتوانید استفاده کنید.
  5. نورپردازی مناسب: از نورپردازی مناسب استفاده کنید تا جوی رمانتیک و گرمایی مطلوب را در محل برگزاری مراسم ایجاد کنید. استفاده از چراغ‌های آتشین، شمع‌ها و نورهای گرم و طبیعی می‌تواند جوی دل‌نشینی را برای عروسی شما ایجاد کند. اما به یاد داشته باشید در دیزاین فضای باز به کار بردن شمع و آتش می‌تواند با بروز بارندگی مشکلاتی را ایجاد کند.
  6. مدیریت زمان: با توجه به کاهش ساعات روشنایی در فصل پاییز، باید برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای انجام دهید که به میزان کافی از نور روز استفاده کنید و در طول شب نیز از نور مصنوعی مناسب برای روشنایی استفاده کنید.
  7. محدودیت میوه های فصلی: هرچند رنگارنگ بودن فصل و دسرها می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد اما بهتر است بدانید که در فصل پاییز محدودیت هایی برای تهیه میوه خواهید داشت. در این فصل خبری از میوه های تابستانی نیست و میوه ها بسیار محدود خواهند بود. پس متناسب با همین موضوع دیزاین بار میوه را انجام دهید.

 

خلاصه مطلب

فصل پاییز یکی از فصول محبوب سال است. برگزاری جشن عروسی در این فصل می‌تواند فرصتی عالی برای خلق یک تجربه بی نظیر باشد. کمک گرفتن از المان های پاییزی در هویت بخشی به جشن عروسی، شاید برای شما به عنوان عروس و داماد مشکل باشد. اما چنین اقداماتی برای یک تیم تشریفاتی حرفه‌ای کاملا مناسب است. به همین دلیل می‌توانید با خیال آسوده مسئولیت برگزاری عروسی پاییزی را به متخصصین آن در حوزه تشریفات مجالس بسپارید. کاژو به عنوان تیم تشریفاتی حرفه‌ای می‌تواند با ایده پردازی و دیزاین ژورنالی، بهترین جشن عروسی پاییزی را برای‌تان برگزار کند.

تجربه شما از برگزاری جشن عروسی پاییزی چیست؟ حتما برای ما کامنت کنید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
شیوا
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

مطلب کامل نوشته شده بود

پاسخ
رضا
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

ازدواج در پاییز عالی است

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید