ایده و خلاقیت

منو تشریفات مجالس - منو خدمات مجالس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید در خصوص منو تشریفات مجالس اطلاعات کسب کنید و نحوه ارزیابی منو خدمات مجالس را بدانید، همراه ما باشید.

برای برگزاری هر جشنی، نیاز دارید که امکانات مناسبی را فراهم نمایید. امکانات پذیرایی و منو تشریفات مجالس برای هر مهمانی، دورهمی، ایونت، جشن مناسبتی و جشن عروسی متفاوت ارائه می‌شود. در واقع، جزییات هر منو متناسب با موضوع جشن تهیه می‌شود تا بالاترین کیفیت خدمات را شاهد باشید. خوشبختانه متخصصین تشریفات مجالس با علم به چگونگی برگزاری جشن، نحوه برخورد با مهمانان، نوع غذاها، نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های پرطرفدار می‌توانند جشن شما را به شکلی هوشمندانه مدیریت کنند. به همین دلیل با خیال آسوده می‌توانید مدیریت جشن را به آن‌ها بسپارید. آگاهی از منو تشریفات مجالس کمک می‌کند تا بدون دردسر و نگرانی، بالاترین سطح خدمات را متناسب با بودجه انتخاب کنید.

برای آگاهی بیشتر از منو تشریفات مجالس و چگونگی ارائه خدمات در منو، تا پایان همراه ما باشید.

منو تشریفات چیست؟

منو تشریفات چیست؟

ابتدا بهتر است بدانید که منو تشریفات چیست و چرا تا این اندازه در برگزاری یک جشن و کیفیت آن تاثیرگذار است. منو تشریفات به مجموعه‌ای از غذاها، نوشیدنی‌ها، دسرها و سالادها اطلاق می‌شود که در یک مراسم خاص مانند عروسی، مهمانی رسمی یا ایونت‌های دیگر سرو می‌شود. منو تشریفات معمولاً شامل دسته‌بندی‌های مختلفی از غذاها، پیش‌غذاها، غذاهای اصلی، دسرها، نوشیدنی‌ها و میوه‌ها است.  در یک منو تشریفات، غذاها و نوشیدنی‌ها معمولاً با توجه به سبک مراسم و سلیقه میهمانان انتخاب می‌شوند. این منو می‌تواند شامل غذاهای سنتی، محلی، فرهنگی یا غذاهای بین‌المللی و مدرن باشد. همچنین، منو تشریفات می‌تواند به ترتیب سروی چند طبقه باشد که هر طبقه شامل یک دسته غذا یا نوشیدنی باشد. این منو علاوه بر غذاها و نوشیدنی‌ها، می‌تواند شامل جزئیاتی مانند نان و نانوایی، سس‌ها و تنقلات، سبزیجات، سالادها و تزئینات جانبی دیگر نیز باشد. شاید جالب باشد که بدانید این منو می‌تواند براساس سلیقه و نیازهای میزبان و میهمانان، فصل برگزاری جشن عروسی، بودجه و سبک رویداد طراحی و تنظیم شود.

منو تشریفات مجالس شامل چه مواردی است؟

منو تشریفات مجالس شامل چه مواردی است؟

آگاهی در خصوص مواردی که در منو تشریفات مجالس ارائه می‌شود، به شما کمک می‌کند تاهوشمندانه در خصوص آن بدانید. معمولا تشریفات مجالس با استفاده از برترین سطح کیفی خدمات را ارائه می‌کند. شما به راحتی می‌توانید با درک جزییات خدماتی که در منو تشریفات وجود دارد، در خصوص آن تصمیم بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

1. پیش غذا در منو تشریفات مجالس

این بخش شامل غذاهایی است که قبل از غذای اصلی سرو می‌شوند. معمولا در رستوران‌ها این نوع غذاها قبل از غذای اصلی بر روی میز قرار می‌گیرند اما برای جشن‌ها و پذیرایی سلف سرویس چنین نیست. کلیه غذاها در یک زمان مشخص با دیزاین مطلوب بر روی میزها چیده می‌شوند. هرچند در منوهای ایرانی معمولا پیش غذا چیزی در رده‌های کشک بادمجان، حمص، کتلت، شامی و موارد این‌چنینی است. اما در نهایت ماجرا، جزییات کاملا وابسته به درخواست مشتریان دارد تا مطابق با میل آن‌ها تهیه شود.

 

2. غذای اصلی در منو تشریفات مجالس

در این بخش انواع غذاهای اصلی مانند مرغ، گوشت قرمز، ماهی، میگو و ... سرو می‌شود. این غذاها می‌تواند شامل غذاهای سنتی و محلی یا غذاهای مدرن و بین‌المللی باشد. همچنین، به توجه به ترجیحات و نیازهای میهمانان، انواع نان و پلو نیز می‌تواند در این بخش قرار بگیرد. در منو تشریفات مجالس، غذاهایی مثل باقالی پلو با گوشت، زرشک پلو با مرغ، ته چین، جوجه کباب، چلو کباب، غذاهای خورشتی مثل قرمه سبزی، فسنجان و انواع پلو قرار می‌گیرند.

3. دسر در منو تشریفات مجالس

در این بخش از منو تشرفیات معمولاً انواع دسرهای شیرین مانند کیک، پای، شیرینی‌ها، موس، بستنی و کیک های خاص سرو می‌شوند. دسرها می‌توانند به صورت بوفه یا سرویس دستی ارائه شوند. در منوهای تشریفاتی، تنوع دسر وابسته به سطح منویی است که انتخاب می‌کنید. در ابتدایی‌ترین منوها ارائه ژله و کیک بستی بسیار رایج است. در منوهای سطح بالاتر نیز انواع شیرینی، کیک و دسرهای خاص قرار دارند.

 

4. نوشیدنی‌ها در منو تشریفات مجالس

منو تشریفات عروسی شامل انواع نوشیدنی‌های غیرالکلی مانند آب ‌میوه غیرطبیعی، آب‌ میوه‌های تازه، نوشابه‌ها، موهیتو و ... است. تهیه نوشیدنی و کوکتل ها نیز سطح متفاوتی دارد. عرضه نوشیدنی‌های طبیعی، نوشیدنی‌های ترکیبی کوکتل و نکتار می‌تواند بخشی از این منو باشد. نوع دیزاین این نوشیدنی‌ها نیز متناسب با نیاز کارفرما انجام می‌شود که در واقع سطح برگزاری جشن را تعیین می‌کند. یادتان باشد که در بخش نوشیدنی، تنها به نوشیدنی سرد محدود نمی‌شویم! بلکه وجود نوشیدنی گرم، انواع قهوه، چای و دمنوش نیز در منوها دیده می‌شود.

 منو تشریفات مجالس کاژو

5-فینگرفود در منو تشریفات

یکی از آیتم‌های هیجان انگیز و لوکس در منو تشریفات، فینگرفود است. با استفاده از فینگرفود می‌توانید در طول جشن از مهمانان پذیرایی کنید تا همه چیز را در بالاترین سطح ممکن داشته باشید. فینگرفود ها مدل های مختلفی دارند که براساس انتخاب مشتری در روز جشن تهیه خواهند شد. استفاده از میگو، اسپرینگ رول، فیله سوخاری، گوشت کبابی و فینگرفودهای سرد و گرم در جشن‌ها و منو پذیرایی بسیار رایج است.

 

6-شیرینی در منو تشریفات

بخش مهم خدمات تشریفات در طول مراسم، همین سرو شیرینی‌های مختلف است. انتخاب نوع شیرینی و تعداد آن بر عهده مشتری است. معمولا شیرینی‌های خشک، شیرینی تر و تارت در لیست منو قرار دارند و شما باتوجه به نیاز شخصی می‌توانید بهترین شیرینی مدنظرتان را انتخاب کنید.

 

7--میوه ها در منو تشریفات مجالس

اگر نگاهی به منو تشریفات کرده باشید، قطعا انواع میوه و تعداد آن را مشاهده کرده‌اید. بخش مهم از پذیرایی مهمانان را میوه تشکیل داده است. معمولا میوه ها بر روی میز قرار می‌گیرند یا به صورت سالاد میوه داخل ظروف مخصوص از مهمانان پذیرایی می‌شود. نوع میوه‌ها، تعداد آن‌ها و کیفیت آن‌ها است که در نهایت کیفیت و سطح برگزاری یک جشن را مشخص می‌کند. زمانی که همه چیز در بالاترین سطح کیفیت و تجملات انجام شود، قطعا گرید A+ را شاهد هستیم. خدمات کاژو در این سطح بی نظیر است و پرداختن به جزییات از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توانید مشاهده کنید.

 

8-کیک در منو تشریفات مجالس

نوع کیک عروسی، یکی از بخش‌های منو را به خود اختصاص می‌دهد. این شما هستید که تعیین می‌کنید کدام کیک مدنظرتا است. گاهی نیز برخی خدمات به شکل آفر بر روی منو تشریفات قرار دارد، در این شرایط برای داشتن یک انتخاب دیگر می‌توانید مابه‌تفاوت آن را پرداخت کنید و کیک مدنظرتان را سفارش دهید.

 

9-مهمانداران در منو تشریفات مجالس

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید تعداد مهمانداران در خدمات تشریفات بخش مهمی را به خود اختصاص می‌دهد. تعداد مهمانداران براساس تعداد مهمانان مشخص می‌شود. حالت استاندارد وجود 1 مهماندار به ازای هر 8 مهمان است! هرچه سطح ارائه خدمات بالاتر باشد، این تعداد کاهش می‌یابد و براساس هر 3 نفر یا 5 نفر 1 مهماندار قرار می‌دهند. نوع برخورد مهمانداران، آموزش دیده بودن آن‌ها و لباس‌های متحدالشکل از جمله پارامترهای مهمی است که سطح ارائه خدمات و کیفیت آن را تعیین می‌کند. وجود سرمهماندار و مدیر سالن برای در دست گرفتن مدیریت جشن و برنامه ریزی به بهترین شکل اهمیت دارد.

 

10-ظروف و تجهیزات سالن در منو تشریفات

توجه داشته باشید که منو خدمات یک تشریفات منحصر به خدمات خوراکی‌ها و پذیرایی نیست! بلکه انتخاب نوع ظروف، نوع صندلی‌ها، میزهای پذیرایی از مهمانان، نوع تجهیزات مثل آبسرد کن، اکسسوری‌ها و موارد این‌چنینی نیز بخش مهمی از خدمات تشریفات است. به همین دلیل نوع آن‌ها در منوهای مختلف ذکر می‌شود و هزینه منو با توجه به کیفیت آن‌ها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

 

11-گل آرایی و شمع آرایی در منو تشریفات

دو عنصر مهم در دیزاین یک فضا گل آرایی و شمع آرایی است. این روزها ارائه این خدمات در سطوح مختلفی ارائه می‌شود. شما به راحتی می‌توانید متناسب با سلیقه شخصی، این بخش منو را رنگ و لعاب بیشتری دهید و نتیجه دل‌خواه‌تان را مشاهده کنید. معمولا گل آرایی حرفه‌ای با گل های طبیعی، میزان گل ها، نواحی گل آرایی و نوع گل‌ها همگی در تعیین هزینه اهمیت دارد. به همین دلیل گل آرایی در سطوح مختلفی برای منوهای متفاوت ارائه می‌شود.

 

12-خدمات ویژه در منو تشریفات

برخی خدمات به شکل امکاناتی مازاد ارائه می‌شوند. خدماتی مثل تعداد دفعات یخ خشک، آتش بازی، بمب دود و موارد این‌چنینی همگی می‌تواند به عنوان خدمات دهی در سطوح مختلف اشاره شود. یادتان باشد که خدمات ویژه می‌تواند افزایش داشته باشد و به عنوان هزینه‌ای مازان به تیم تشریفات ارائه گردد.

 

13-نورپردازی و استیج در منو تشریفات

تجهیزاتی که برای نورپردازی جشن و ایجاد جلوه‌های بصری از آن ها استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارند. شما متناسب با علایق شخصی خودتان می‌توانید نورپردازی مناسبی را ترتیب دهید و از خدمات خاصی در منو استفاده نمایید. معمولا در منو پایه خدمات به شکل سطحی و استاندارد ارائه می‌شود. اگر بخواهید رنگ و لعاب بیشتری به ماجرا ببخشید، می‌توانید از امکانات متنوع نورپردازی کمک بگیرید و فضای سالن را تبدیل به یک کلاب حرفه‌ای کنید. به این ترتیب مازاد هزینه بیشتر از منو را به تیم تشریفات پرداخت می‌کنید.

کیفیت منو تشریفات مجالس چطور سنجیده می‌شود؟

کیفیت منو تشریفات مجالس چطور سنجیده می‌شود؟

کیفیت منو تشریفات بر اساس پارامترهای مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شما باتوجه به نیاز شخصی می‌توانید نسبت به انتخاب منو مدنظرتان اقدام کنید. اما بهتر است بدانید، چه پارامترهایی در کیفیت نهایی ارائه خدمات حوزه منو تشریفات موثر است.

  • طعم و کیفیت مواد اولیه: غذاهایی که در منو تشریفات قرار می‌گیرند، باید با کیفیت بالا و دارای طعم و مزه مناسب باشند. مهم است که غذاها تازه، خوشمزه و با استفاده از مواد اولیه با کیفیت تهیه شده باشند.
  • تنوع و گزینه‌های متنوع: یک منو تشریفات خوب باید گزینه‌های متنوعی از غذاها و نوشیدنی‌ها را در بر داشته باشد. این موضوع به مهمانان اجازه می‌دهد تا بر اساس سلیقه و نیازهای شخصی‌شان اقدام به انتخاب کنند.
  • چیدمان و دیزاین: یک منو تشریفات خوب نباید تنها از نظر طعم و کیفیت غذا برتری داشته باشد، بلکه باید در تزئینات و چیدمان آن نیز وجه تمایز قابل مشاهده باشد. جلوه‌های زیبا و حرفه‌ای در سرو و نمایش غذاها و نوشیدنی‌ها، به تجربه بصری مهمانان و ثبت خاطرات شیرین از بخش های مختلف جشن کمک می‌کند.
  • خدمات و پشتیبانی: یک منو تشریفات خوب باید به همراه خدمات و پشتیبانی مناسبی ارائه شود. این شامل تمیزی، دقت در جزئیات، استفاده از کادری ماهر و دوستانه برای سرو کردن غذاها و خدمت رسانی به میهمانان است. یادتان باشد که گرم بودن غذاهای گرم اهمیت زیادی دارد و باید به این بخش ماجرا توجه ویژه ای شود.
  • قیمت و ارزش: منو تشریفات باید ارزش مناسبی در مقابل قیمت خود داشته باشد. این به این معنی است که کیفیت غذا، تنوع و خدماتی که در منو ارائه می‌شود، با قیمت ارائه شده از سوی تشریفات در تناسب باشد.

 منو تشریفات مجالس کاژو

 منو تشریفات مجالس کاژو

در کاژو همه چیز به عنوان یک ساختار مشخص ارائه می‌شود اما با توجه به نیاز مشتریان، شخصی سازی متناسب با نیاز به عنوان یک آیتم مهم مدنظر قرار می‌گیرد. تیم تشریفات کاژو با ارائه خدمات در عالی‌ترین سطح ممکن، منوی متنوعی را ارائه می‌کند که سطح کیفی خدمات حتی در سطح منو پایه آن می‌تواند به عنوان برگزاری یک جشن لوکس مورد استفاده قرار گیرد. جهت آشنایی نسبی شما عزیزان اطلاعاتی از منو خدمات مجالس کاژو را مشاهده می‌کنید.

  • منو پایه (1)
    • منو پایه (باقالی پلو با گوشت بره – مرسع پلو با مرغ – آلبالو پلو با گوشت قلقلی – خوراک جوجه کباب 80% - خورشت فسنجان – خورشت نعناع جعفری – خوراک بیف استراگانف – جوجه زعفرانی – ته چین و سینی سبزیجات)
    • سالاد ( سزار – فصل – اسفناج – یونانی – سبز)
    • دسر ( چیز کیک نیویورک – چیز کیک نوتلا – موز کارامل )
    • نوشیدنی ها ( آبمیوه طبیعی – نوشابه – نوشیدنی مالت – آب معدنی – دوغ)
  • منو 2

باقالی پلو با گوشت بره – مرسع پلو با مرغ – آلبالو پلو با گوشت قلقلی – خوراک جوجه کباب 80% - خوراک کباب کوبیده 100%-  4 مدل فینگرفود – کشک بادمجان – چلو زعفرانی – خوراک زبان- خورشت فسنجان – خورشت نعناع جعفری – خوراک بیف استراگانف – جوجه زعفرانی – ته چین و سینی سبزیجات

    • سالاد ( سزار – فصل – اسفناج – یونانی – سبز و آیتم‌های دیگر)
    • دسر ( چیز کیک نیویورک – چیز کیک نوتلا – موز کارامل + آیتم‌های دیگر )
    • نوشیدنی ها ( آبمیوه طبیعی – نوشابه – نوشیدنی مالت – آب معدنی – دوغ)

منو 3

باقالی پلو با ماهیچه – مرسع پلو با مرغ – آلبالو پلو با گوشت قلقلی – پلو میگو مکزیکی - خوراک جوجه کباب 80% - خوراک کباب کوبیده 100%- خوراک کباب بره- 4 مدل فینگرفود – ماهی شیر- کشک بادمجان – چلو زعفرانی – خوراک زبان- خورشت فسنجان – خورشت نعناع جعفری – خورشت مرغ کاری – حلیم بادمجان – خوراک بیف استراگانف – چلو زعفرانی – ته چین و سینی سبزیجات

    • سالاد ( سزار – فصل – اسفناج – یونانی – سبز + آیتم‌های دیگر)
    • دسر ( چیز کیک نیویورک – چیز کیک نوتلا – موز کارامل + آیتم‌های دیگر)
    • نوشیدنی ها ( آبمیوه طبیعی – نوشابه – نوشیدنی مالت – آب معدنی – دوغ)

منو شخصی سازی شده تشریفات مجالس کاژو

یکی از خدمات ویژه‌ای که تشریفات کاژو در اختیار همراهان خود قرار می‌دهد، منو شخصی است! به این ترتیب که همه چیز متناسب با نیاز مشتریان شخصی سازی می‌شود و آیتم‌های مدنظر به منو افزوده خواهد شد. در این شرایط شما می‌توانید هر آیتمی که مدنظر دارید، با مشورت متخصصین کاژو به منو اضافه نمایید. در نهایت هزینه متناسب با موارد افزوده شده یا کاسته شده محاسبه خواهد شد. برای مثال ارائه منو دریایی یا افزودن سوشی به منو می‌تواند بخشی از خدمات ما باشد.

 

نظر شما در خصوص منوهای تشریفات مجالس چیست؟ برای ما کامنت کنید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید