ایده و خلاقیت

انواع نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید بهترین نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی انتخاب کنید و انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی را بررسی کنید، همراه ما باشید.

انتخاب شیرینی و نوشیدنی‌های هیجان انگیز بخش مهمی از جشن عروسی را تشکیل می‌دهد. معمولا مهمانان ساعات زیادی را در جنب و جوش و شادی برای جشن عروسی هستند و تعرق یا همین فعالیت موجب ضعف و تشنگی آن‌ها می‌شود. هرچند تامین فینگرفودهای مناسب در این شرایط بهترین اقدام است، اما وجود شیرینی و نوشیدنی مناسب نیز می‌تواند از کاهش انرژی در مهمانان جلوگیری کند. با دارا بودن نوشیدنی و شیرینی‌های مناسب می‌توانید حس و حال مهمانان را کنترل کنید و پذیرایی شیک و جذابی را تا لحظه شام داشته باشید. انتخاب انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی اهمیت زیادی دارد.

به همین دلیل قصد داریم در ادامه به بررسی انواع نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی و چگونگی انتخاب آن‌ها برای جشن عروسی اطلاعاتی را ارائه کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

نوشیدنی در تشریفات عروسی

نوشیدنی در تشریفات عروسی

در تشریفات عروسی، میزان و نوع نوشیدنی‌هایی که ارائه می‌شود، بستگی به سلیقه و ترجیحات میزبانان دارد. معمولا تعیین نوع نوشیدنی‌ها با توجه به علایق شخصی و پارامترهای دیگری مشخص می‌شود. اما در اکثر مراسم‌های عروسی، معمولاً انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها ارائه می‌شود تا مطابق با سلیقه مهمانان جزییات مطلوبی فراهم شود. یادتان باشد که نوشیدنی‌ها در پکیج اولیه‌ای که توسط تشریفات ارائه می‌شود پیش‌بینی شده‌اند! اما در تیم‌های حرفه‌ای به شما فرصت تجدید نظر نیز داده می‌شود تا مطابق میل‌تان نوشیدنی در تشریفات عروسی را شخصی سازی کنید. انواع نوشیدنی در جشن عروسی به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شود!

 

1-نوشیدنی سرد

نوشیدنی سرد

نوشیدنی‌های سرد بخش جدانشدنی جشن‌های عروسی است. شما باید برای ساعات زیادی که مهمانان در حال رقص و جنب و جوش هستند، تدارک ببینید. این کار با استفاده از سرو نوشیدنی سرد می‌تواند اقدام مطلوبی باشد. انواع نوشیدنی سرد وجود دارد که در هر منو متناسب با نیاز سفارش داده می‌شود. برای مثال، آبمیوه طبیعی انتخاب خوب و سالمی در جشن‌ها است. چرا که در لحظه تمام میوه‌ها به صورت تازه به تازه آب گیری می‌شوند و از مهمانان با دیزاین گیلاس‌های نوشیدنی پذیرایی به عمل می‌آید! سرو شربت به عنوان کم هزینه‌ترین آیتم جشن می‌تواند ایده‌ای جایگزین آبمیوه طبیعی باشد و هزینه‌های خدمات را کاهش دهد. نوشیدنی‌هایی مثل شیک و ترکیب شده با بستنی نیز از جمله آیتم‌هایی است که در بعضی منوها درخواست می‌شود. اما به یاد داشته باشید که سرو چند مدل نوشیدنی سرد آن هم برای فصل سرما چندان ایده مناسبی نیست.

 

2-نوشیدنی گرم

نوشیدنی گرم

اگر جشن عروسی در حال و هوای خنکی برگزار شود و یا فصل برگزاری آن خنک باشد، قطعا انتخاب نوشیدنی‌های گرم بخشی از پذیرایی را به خودشان اختصاص می‌دهند. این نوشیدنی‌ها تنوع بالایی دارند که این روزها به شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. چای بار با ارائه انواع چای گرم می‌تواند خستگی مهمانان را در کند. استفاده از بار دمنوش نیز ایده بسیار جذابی است تا مهمانان زمانی را برای استفاده از دمنوش‌های هیجان انگیز داشته باشند. کافی بار به منظور فراهم کردن نوشیدنی عاشقان قهوه تدارک دیده می‌شود. کافی بار انواع نوشیدنی با قهوه را ارائه می‌کند. مثلا می‌توانید به راحتی لته خوشمزه مدنظرتان را دریافت کنید یا تقاضای قهوه ترک نمایید. گاهی برای ارائه خدمات تخصصی‌تر، کافی بار در یک فضای مجزا از محوطه جشن خدمات خود را ارائه می‌کند تا عطر قهوه در فضای سالن جشن نپیچد!

 

3-نوشیدنی‌های الکلی

نوشیدنی‌های الکلی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که در جشن‌های عروسی اروپایی رایج است، سرو نوشیدنی‌های الکلی است. این نوشیدنی‌ها در بار مخصوص به خودشان تهیه می‌شوند و از مهمانان به وسیله انواع نوشیدنی الکلی پذیرایی می‌گردد. سرو شراب و انواع شیشه‌ها بسیار رایج است. معمولا بار تندرها اقدام به درست کردن کوکتل‌های رنگی ترکیب شده با الکل می‌کنند که بخش مورد علاقه جشن‌های لاکچری است. در ایران به دلیل قوانین موجود، سرو نوشیدنی‌های الکلی در جشن‌ها و هر مراسم دیگری ممنوع است و خدمات آن توسط تیم‌های تشریفاتی شناخته شده ارائه نمی‌گردد.

شیرینی در تشریفات عروسی

شیرینی در تشریفات عروسی

انتخاب نوع شیرینی یکی دیگر از بخش های مهم پیش از عروسی است. شما باید با توجه به جزییات مدنظرتان، مناسب‌ترین شیرینی‌ها را انتخاب کنید. معمولا اگر در این زمینه سردرگم باشید، تیم تشریفات وظیفه دارد تا با راهنمایی شما سمت و سوی انتخاب‌تان را مشخص کند. تشریفات کاژو با درنظر گرفتن جزییات جشن تلاش می‌کند تا ایده‌های مورد علاقه شما را به بهترین شکل ممکن ارزیابی کند تا در نهایت خودتان با درک عمیق از جزییات تصمیم بگیرید. معمولا مثل انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی، انواع شیرینی برای انتخاب وجود دارد. با شناخت هرکدام از این جزییات می‌توانید هوشمندانه تصمیم بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

1-شیرینی تر

شیرینی تر

برای انتخاب نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی، باید حتما به جزییات توجه داشته باشید. فصل برگزاری جشن عروسی و دمای هوای محیط اهمیت زیادی دارد. در جشن‌های فضای باز توصیه می‌کنیم اگر در فصول سرد سال نیستید، شیرینی تر را از گزینه‌ها حذف کنید. ریسک فاسد شدن خامه‌های شیرینی و بروز مشکل برای مهمانان بسیار جدی است. به همین دلیل در برگزاری جشن‌هایی که در فصول تابستان و گرمای بهار باشد، پذیرایی با شیرینی تر اصلا توصیه نمی‌شود. اگر عروس و داماد اصرار به پذیرایی با شیرینی تر مثل رولت یا شیرینی‌های دیزاین شده داشته باشند، پذیرایی به شکلی ویژه توسط مهمانداران انجام می‌شود. به این ترتیب شیرینی‌ها در یخچال نگهداری می‌شوند و صرفا در همان زمان پذیرایی برای مهمانان داخل ظروف مناسب قرار می‌گیرند و شخص به شخص پذیرایی انجام می‌شود. این نوع شیرینی انتخاب خوبی برای قرار دادن بر روی میز پذیرایی نیست.

 

2-شیرینی خشک

شیرینی خشک

یکی دیگر از انواع شیرینی مناسب جشن عروسی، شیرینی خشک است. این مدل شیرینی با شهد و شکر درست می‌شود و خبری از خانه‌های شیرینی تر در ساختار آن نیست. شیرینی خشک معمولا با کرم‌های مخصوص به شکلی هیجان زده دیزاین می‌شود و می‌توانید با خوردن آن حس جالبی را تجربه کنید. معمولا شیرینی خشک به شکل پای سیب، پای آناناس و شیرینی‌های خاص دیگر که خوردن آن راحت است، انتخاب خوبی برای جشن عروسی محسوب می‌شوند. معمولا شیرینی‌های خشک بر روی ظروف روی میز مهمان قرار می‌گیرند.

 

3-شیرینی تارت میوه ای

شیرینی تارت میوه ای

یکی از آیتم‌هایی که در جشن‌های نسبتا لوکس‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرد تارت میوه‌ای است. با سفارش تارت میوه‌ای می‌توانید طعم و رنگ دلربایی را تجربه کنید. معمولا پذیرایی تارت میوه‌ای در جشن‌های لوکس به وسیله مهمانداران انجام می شود. گاهی نیز ترکیب شیرینی خشک با این مدل تارت‌های تک نفره بر روی ظرف پذیرایی میزها انجام می‌شود.

 

4-دونات بار

دونات بار

یکی از فانتزی‌ترین ایده هایی که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته است، ایجاد دونات بار در محوطه باغ عمارت عروسی یا فضای داخلی سالن عروسی است. به این ترتیب شما می‌توانید دونات‌های دیزاین شده در شکل‌های مختلف را مشاهده کنید و از جذابیت آن لذت ببرید. دونات یکی از شیرینی‌های استایلیش و خاص است. دیزاین هر دونات متفاوت انجام می‌شود و معمولا به تعداد مشخص برای پذیرایی از مهمانان در دونات بار آماده سازی می‌شود. جذابیت دونات بار برای عکاسی نیز بسیار مطلوب است و معمولا عروس و داماد یک عکس اروپایی در حوالی آن ثبت می‌کنند.

 

5-باقلوا استانبولی

باقلوا استانبولی

استفاده از باقلوا استانبولی برای مراسم عروسی می‌تواند یک انتخاب لوکس و جذاب باشد. در تشریفات کاژو معمولا برای پذیرایی VIP در زمان جاری شدن عقد آریایی از باقلوا استانبولی استفاده می‌کنند. این مدل باقلوا به دلیل ساختار هیجان انگیز، خوشمزه و پر مغز خود انتخاب لوکس و جذابی برای جشن عروسی خواهد بود.

 

6-کاپ کیک عروسی

کاپ کیک عروسی

کیک عروسی یکی از آیتم‌های مهم جشن عروسی محسوب می‌شود. شما باید متناسب با میل و علاقه خودتان، کیک عروسی را سفارش دهید. گاهی سفارش کیک توسط متخصصین تشریفات انجام می‌شود و صرفا مدل آن با عروس و داماد هماهنگ می‌گردد. کاپ کیک عروسی در استایل و مدل کیک عروسی تهیه می‌شود و معمولا دور کیک و میز کیک قرار می‌گیرد تا دیزاین آن را تکمیل نماید. به این ترتیب پس از عکاسی، از کاپ کیک‌ها برای پذیرایی طیف خاصی مثل کودکان استفاده می شود.

اهمیت انتخاب نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی متناسب با فصل

اهمیت انتخاب نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی متناسب با فصل

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، فصل عروسی یک پارامتر اثرگذار در انتخاب آیتم‌های مختلف جشن عروسی محسوب می‌شود. زمانی که قصد دارید عروسی را در فصول گرم سال برگزار کنید، قطعا به دلیل گرمای هوا شرایط خاصی را تجربه خواهید کرد. محدودیت در انتخاب شیرینی بخشی از این ماجرا است. چرا که انتخاب شیرینی‌های خامه‌ دار ریسک خراب شدن آن‌ها در فضای گرم را به همراه دارد. به همین دلیل توصیه  می‌شود تحت هیچ شرایطی از شیرینی تر استفاده نکنید. این مدل شیرینی‌ها حتی در شرایطی که اضافه‌تر از ظرفیت جشن سفارش داده شده باشند و در پایان جشن به داماد یا نماینده او تحویل داده شوند، باز هم نگهداری از آن‌ها مشکل است و دردسرهای زیادی برای قرار دادن شیرینی تر در یخچال خواهید داشت. انتخاب نوشیدنی‌های گرم، شیر کاکائو و قهوه نیز شرایط نسبتا مشابهی دارند! حال و هوای گرمای تابستان چندان مناسب استفاده از نوشیدنی‌های گرم نیست. به همین دلیل انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی فصول گرم سال، نوشیدنی سرد است.

جالب است بدانید، به همان میزان که مصرف نوشیدنی های گرم برای فصل تابستان و فصول گرم سال مناسب نیست، مصرف نوشیدنی‌های خیلی سرد نیز انتخاب خوبی برای پذیرایی در محوطه باغ و فصول سرد سال نیست! به همین دلیل لازم است تا تیم تشریفات اشراف کاملی بر این موضوع داشته باشد و نوع نوشیدنی‌ها را مدیریت کند. مثلا انتخاب موهیتو یخی برای زمستان چندان توصیه نمی‌شود! قرار دادن یخ در نوشیدنی‌ها نیز مناسب نیست و تنها گوارا بودن آن‌ها برای جشن کافی است.

نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی در منو پذیرایی

نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی در منو پذیرایی

تیم‌های تشریفات مجالس هر کدام بنا بر تجربه خودشان از برگزاری جشن‌های مختلف، لیستی از منوهای پیشنهادی تهیه کرده اند. منوی پایه، منو سطح C، منو سطح B، منو سطح A و منو سطح A+ از رایج‌ترین طبقه بندی در بین منوهای جشن عروسی است. این منوها سطوح مختلف خدمات را ارائه می‌کنند. مثلا اگر نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی منو C تنها به 1 آیتم شیرینی خشک محدود شده باشد، برای پذیرایی در منو A+ 3 مدل شیرینی خشک به همراه تارت میوه ای و باقلوا درنظر گرفته می‌شود! تمامی این آیتم‌ها می‌تواند مطابق با سلیقه عروس و داماد تغییر کند. اما یادتان باشد که طبقه بندی اولیه در این منوها هوشمندانه انجام شده است و اضافه یا کم کردن آیتمی از آن ها صرفا با نظر متخصص تشریفات امکان‌پذیر است.

 

سرو این نوشیدنی‌ها ممنوع!

سرو این نوشیدنی‌ها ممنوع!

در این مقاله با انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی آشنا شده‌اید! اما جالب است بدانید که برخی نوشیدنی‌ها ممنوعه هستند و استفاده از آن‌ها در جشن عروسی چندان توصیه نمی‌گردد! نوشیدنی‌هایی که از میوه‌های خاص مثل گلابی، آلو جنگلی، زغال اخته و خوراکی‌های این‌چنینی تهیه می‌شوند، اصلا انتخاب خوبی برای جشن عروس نخواهند بود. چرا که ریسک ایجاد اختلالات گوارشی را خواهند داشت و مصرف آن برای مهمانان مناسب نیست. سرو نوشیدنی‌های دارای شیر نیز توصیه نمی‌شود! چرا که حساسیت های غذایی و عدم هضم شیر توسط برخی افراد می‌تواند برای‌تان دردسرساز شود. پس سعی کنید با مشورت تیم تخصصی تشریفات در این خصوص تصمیم بگیرید.

انتخاب بهترین نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی

انتخاب بهترین نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی

متخصصین تشریفات کاژو با سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه برگزاری جشن های خاص، به شکلی هوشمندانه توانایی ارائه مشاوره به شما را دارا هستند. به همین دلیل اگر میخواهید بهترین نوشیدنی و شیرینی در تشریفات عروسی را مورد استفاده قرار دهید، حتما از تیم کاژو مشاوره بگیرید. این تیم تشریفات با بررسی شرایط، ویژگی‌های جشن عروسی و پارامترها مهم در انتخاب انواع نوشیدنی در تشریفات عروسی، به شما توصیه می‌کند تا از گزینه‌های خاصی استفاده کنید که کم‌ترین ریسک را برای مسمومیت و حال نامناسب مهمانان ایجاد می‌کنند.

خلاصه مطلب

با استفاده از نوشیدنی‌های خوشمزه و شیرینی‌های هیجان انگیز می‌توانید به راحتی حس و حال جشن را مدیریت کنید. انتخاب این خوراکی‌های هیجان انگیز توسط متخصصین تشریفات به شما امکان می‌دهد تا بدون هرگونه ریسک، شاهد پذیرایی حرفه‌ای در جشن عروسی باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید