ایده و خلاقیت

10 نکته مهم کاهش هزینه عروسی + انتخاب تشریفات عروسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر دغدغه کاهش هزینه عروسی دارید و میخواهید 10  نکته مهم کاهش هزینه عروسی را بدانید، در این مقاله همراه ما باشید.

اگر قصد برگزاری جشن عروسی داشته باشید، قطعا می‌دانید که این مراسم تا چه اندازه پر هزینه و پر جزییات است. همین موضوع موجب شده است تا بسیاری از عروس و دامادها از فکر برگزاری جشن عروسی منصرف شوند. هرچند خدمات مختلفی در این حوزه ارائه می‌شود که هر روز برگزاری عروسی را جذاب‌تر و وسوسه انگیزتر می‌کند، اما بهتر است بدانید که مهم‌ترین چیز در این زمینه مدیریت مالی و تعیین بودجه عروسی است. با این اقدام و استفاده از ترفندهای کاهش هزینه عروسی می‌توانید به راحتی جشن مورد علاقه خودتان را برگزار کنید و خاطرات شیرین آن را برای همیشه ثبت نمایید.

اگر می‌خواهید در خصوص 10 نکته مهم کاهش هزینه عروسی بیشتر بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

 

هزینه عروسی شامل چه مواردی است؟

هزینه عروسی شامل چه مواردی است؟

هزینه‌های عروسی ممکن است بسیار متنوع باشند. سطح برگزاری جشن عروسی و نوع آن کاملا وابسته به نیاز شما دارد. عده‌ای عروسی ساده را ترجیح می‌دهند و عده دیگر عروسی مجلل! به همین دلیل هزینه‌ها کاملا متفاوت  است. اما جالب است بدانید که عمده هزینه عروسی مربوط به پارامترهایی مثل لوکیشن برگزاری جشن، تعداد مهمانان و سبک پذیرایی است. مکان برگزاری عروسی بخش زیادی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهد. این امر شامل هزینه‌های اجاره سالن عروسی یا لوکیشن فضای باز است. دیزاین فضا، ابعاد و گنجایش آن به همراه تزئینات فضای باز و سالن، نوع مبلمان، میز و صندلی‌ها، نورپردازی، سیستم صوتی و امکانات دیگر همگی در تعیین هزینه عروسی دخیل هستند. بخشی از هزینه عروسی مربوط به تهیه لباس عروس و لباس داماد است. اگر بخواهید بهترین جشن عروسی را شاهد باشید، قطعا خرید یا اجاره لباس عروس و اکسسوری عروس و داماد از ضروریات است. هزینه گل آرایی و دیزاین دکوراسیون داخلی و فضای باز بخشی قابل توجهی است. هرچند کیفیت این بخش از جشن عروسی می‌تواند سطح برگزار جشن را تعیین کند. هزینه گل‌های استفاده شده برای دیزاین ورودی، محوطه، جایگاه عروس و داماد، تزیینات میزها و صندلی‌ها، دیزاین اتاق عقد و سالن غذاخوری همگی مربوط به همین بخش است.

از جمله خدمات دیگری که در جشن عروسی هزینه نسبتا زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، نوع پذیرایی غذا و نوشیدنی است. خدمات کیترینگ و تشریفات شامل تدارک و آماده سازی غذا، کیک عروسی، نوشیدنی‌ها، شیرینی و سرویس سرو آن‌ها است. همین خدمات شامل هزینه نسبتا زیادی است. جالب است بدانید که موسیقی نیز هزینه خاص خود را دارد و هزینه آن می‌تواند از 10 میلیون تومان تا صدها میلیون تومان متغیر باشد. نوع خدمات موسیقی زنده، دی جی، گروه های موسیقی مختلف و موارد این‌چنینی تعیین کننده هزینه نهایی هستند. هزینه اجاره یا دیزاین ماشین عروس نیز، بخش کوچکی از هزینه های جشن عروسی را به خود اختصاص می‌دهد. هزینه‌های جانبی مثل آرایشگاه عروس و داماد، تهیه گیفت و موارد این‌چنینی نیز وجود دارد.

مهم است بدانید که هزینه‌های عروسی می‌توانند در محدوده‌های بسیار گسترده‌ای متغیر باشند و ممکن است در هر منطقه یا کشور این تفاوت هزینه را احساس کنید. همچنین، برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت بودجه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌ها را کنترل کنید و با مطابقت بودجه خود، عروسی خاطره‌انگیزی برگزار کنید.

 

چرا باید برای کاهش هزینه عروسی اقدام کنید

چرا باید برای کاهش هزینه عروسی اقدام کنید

هزینه‌های عروسی بسیار زیاد است و ریزه کاری‌های فراوانی وجود دارد. به همین دلیل باید حتما جهت کاهش هزینه عروسی اقداماتی را انجام دهید. قطعا هیچ‌کس علاقه‌ای به پرداخت هزینه بیشتر ندارد! خصوصا در شرایط اقتصادی کنونی، کاهش هزینه ها در هر سطحی لازم است. شاید هنوز دقیق نمی‌دانید که چرا باید برای کاهش هزینه های عروسی اقدام کرد. به همین دلیل علل رایج این کار را را پس از یک نظرسنجی کلی در پیج، به این شرح بررسی می‌کنیم.

  • بودجه محدود: بسیاری از افراد در ابتدای شروع زندگی، با بودجه محدودی روبه‌رو هستند. این افراد برای برگزاری جشن عروسی باید حتما مدیریت بودجه را در نظر داشته باشد. باید بدانید که در این شرایط، کاهش هزینه‌ها امری ضروری است تا بتوانند همه جزییات را هماهنگ با همین محدودیت‌های مالی خود کنند.
  • پیشگیری از بدهی: برخی افراد تمایل ندارند برای رویداد عروسی خود بدهکار شوند یا بیش از اندازه تحت فشار قرار گیرند. کاهش هزینه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا از ایجاد بدهی جلوگیری کنند و پس از عروسی با آرامش خاطر زندگی دونفره را شروع کنند.
  • رسیدگی به اولویت‌ها: عروس و داماد برای برگزاری جشن عروسی یا شروع زندگی مشترک اولویت‌هایی دارند. با کاهش هزینه‌ها، می‌توانید بیشترین بودجه را برای اولویت‌های مهمتری مانند مکان برگزاری، نوع غذا و پذیرایی، مزون لباس‌های عروس و داماد اختصاص داد. این  کاهش هزینه به شما امکان می‌دهد تا بر روی جزئیات مهمتر تمرکز کنید و یک تجربه بی‌نظیر برای خود و مهمانانتان ایجاد کنید. گاهی گاهش هزینه می‌تواند نوع سفر ماه عسل شما را تغییر دهد
  • حفظ سادگی: برخی افراد عروسی ساده و کم هزینه را ترجیح می‌دهند و به دنبال یک رویداد خاطره انگیز و صمیمی هستند. کاهش هزینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا یک عروسی ساده و دلپذیر را برگزار کنید بدون این که دچار بدهی، فشار ومالی و دغدغه‌های این‌چنینی شوید.
  • کاهش استرس: برگزاری یک عروسی گاهاً ممکن است با استرس‌ها و نگرانی‌های مالی همراه باشد. با کاهش هزینه‌ها، می‌توانید استرس مالی را کاهش دهید و یک خاطره شیرین، آرام و زیبا برای خودتان خلق کنید.

 

روش های کاهش هزینه عروسی

روش های کاهش هزینه عروسی

آگاهی از چگونگی استفاده از روش های کاهش هزینه عروسی به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه انتخاب کنید و مدیریت هزینه مطلوبی داشته باشید. اولویت بندی اقدامات لازم برای جشن عروسی و در نظر گرفتن جزییات برای کاهش هزینه عروسی، همگی از جمله مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در ادامه قصد داریم روش های کاهش هزینه عروسی را مرور کنیم.

 

1- انتخاب تاریخ جشن عروسی مطابق با آفرهای ویژه

معمولا پیک تایم برگزاری جشن‌های عروسی، مربوط به فصل بهار و تابستان است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف برگزاری عروسی در فصل سرما را مناسب نمی‌دانند. همین موضوع موجب شده است تا در فصل پاییز و زمستان، بسیاری از باغ تالارهای عروسی، آفر ویژه ای در نظر بگیرند. برگزاری جشن عروسی در این زمان‌ها هزینه اجاره سالن را برای شما نصف می‌کند. کاهش این هزینه به شدت می‌تواند در صرفه جویی مفید باشد. از سوی دیگر، برگزاری جشن عروسی در آخر هفته موجب می‌شود تا هزینه بیشتری پرداخت کنید، پس برای مدیریت هزینه‌ها کافی است وسط هفته را برای برگزاری جشن انتخاب کنید و با خیالی آسوده همه چیز را برنامه ریزی نمایید.

 

2-انتخاب هوشمندانه گل آرایی 

انتخاب گل آرایی هوشمندانه

یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های برگزاری جشن عروسی، مربوط به دیزاین و گل آرایی است. این خدمات به شکلی فضایی می‌توانند هزینه برگزاری جشن را برای شما افزایش دهند. اما جالب است بدانید، کاهش هزینه عروسی با تشریفات به شکلی هوشمندانه رخ می‌دهد. چرا که برگزاری جشن عروسی‌های پی در پی، این اجازه را به تیم تشریفات می‌دهد تا گل آرایی را به صورت جمعی مدنظر قرار دهد. در واقع، یک گل آرایی شیک اجرا می‌شود و به جای 1 جشن عروسی، چندین جشن از آن استفاده می‌کنند. به این ترتیب گل‌ها پس از اتمام مراسم نزد تیم تشریفات باقی می‌ماند. همین ترفند موجب می‌شود تا هزینه گل آرایی به نصف یا حتی یک سوم کاهش یابد. نتیجه چنین اقداماتی، می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

3-فرمالیته را مدیریت کنید

بسیاری از عروس و دامادها، برای برگزاری عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته عروسی، هزینه‌های گزافی می‌کنند. پرداخت هزینه برای آرایشگاه، لباس عروس و داماد، اکسسوری‌ها، اجاره لوکیشن، تجهیزات و ساقدوش‌ها همه و همه موجب می‌شود تا هزینه‌های بالایی برای این ایونت پرداخت کنید. اما می‌توانید با کمی خلاقیت، فرمالیته را در نزدیکی‌های تهران برگزار کنید، از ساقدوش‌ها بخواهید یک تم خاص لباس انتخاب کنند و خودتان نیز با ایده پردازی جذاب‌ترین اکسسوری‌ها را بسازید. با این اقدامات همه چیز برای برگزاری فرمالیته کم هزینه فراهم می‌شود.

 

4-منو غذا را محدود کنید

منو غذا را محدود کنید

اگر بودجه شما به میزان زیادی کسری دارد و باید صرفه جویی را به حداکثر برسانید، قطعا انتخاب منو غذای دیس پرسی بهترین گزینه است. در این سیستم شما 2 الی  4 نوع غذا مشخص می‌کنید و از مهمانان سر میز پذیرایی می‌شود. به این ترتیب هیچ غذای اضافه ای نیاز ندارید و همه چیز با کیفیت بالا و اقتصادی جلو می‌رود. اما در شرایطی که عاشق پذیرایی سلف سرویس هستید و برای کاهش هزینه عروسی، محدودیت شدیدی ندارید، می‌توانید منو اقتصادی را انتخاب کنید. در این منو انواع کباب، خورشت، پلو و سالاد با دسر وجود دارد. پذیرایی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود، اما تنوع غذایی بسیار کم‌تر از منوهای متوسط و لوکس خواهد بود.

 

5-نوشیدنی طبیعی یا شربت مسئله این است!

اگر بخواهید هزینه ها را کاهش دهید، قطعا انتخاب منوهایی که دارای اقلام اورگانیک هستند، بسیار گران قیمت خواهد بود. به همین دلیل می‌توانید اگر چندان برای‌تان اهمیت ندارد، از انواع شربت و کوکتل کمک بگیرید. خرید میوه های مختلف و گرفتن آبمیوه طبیعی در زمان پذیرایی از مهمانان، هزینه بیشتری بر روی منو شما اضافه می‌کند. پس برای مدیریت هزینه می‌توانید این آیتم را تغییر دهید.

 

6-موسیقی زنده را فراموش کنید

-موسیقی زنده را فراموش کنید

اگر میخواهید جذاب‌ترین نکته مهم کاهش هزینه عروسی را کشف کنید، در بخش موسیقی به دنبال آن باشید. گروه موسیقی زنده، دف زن و رقصنده از جمله آیتم‌هایی است که این روزها به شدت باب شده است. اما بهتر است بدانید که برای کاهش هزینه عروسی می‌توانید از چنین آیتم‌هایی چشم پوشی کنید و خیلی راحت با انتخاب دی جی و یک نوازنده ساز بادی، حس و حال مراسم را متحول کنید. برگزاری جشن با وجود دی جی بسیار با کیفیت خواهد بود اما هزینه‌های بالای حضور خواننده و موسیقی زنده را همراه ندارد.

 

7-استفاده از کارت عروسی دیجیتال

چاپ کردن کارت عروسی به روش رایج می‌توان هزینه‌های نسبتا زیادی برای شما ایجاد کند. اما استفاده از کارت عروسی آنلاین یا دیجیتال چنین نیست! حتی از دید محیط زیستی نیز می‌تواند گزینه مطلوبی محسوب شود. به همین دلیل می‌توانید با استفاده از کارت عروسی دیجیتال، به مهمانان‌تان این جشن را اطلاع رسانی نمایید. ضمیمه کردن عکس عروس و داماد یا استفاده از کلیپ خاص برای دعوت از مهمانان می‌تواند مراسم شما را خاص‌تر نمایش دهد. پس سعی کنید خلاقانه عمل کنید.

 

8-ساختن گیفت های خاص

معمولا برای تشکر از مهمانانی که به جشن عقد آمده‌اند، گیفت ارائه می‌شود. شما می‌توانید کمی خلاقانه‌تر برخورد کنید. استفاده از گیفت‌های خاص برای جشن عروسی، این امکان را ایجاد می‌کند که خودتان آن را بسازید. اگر کمی هنرمندانه عمل کنید و از عکس گیفت‌های مختلف ایده بگیرید، می‌توانید به راحتی زیباترین گیف های عروسی را بسازید. این کار ضمن اینکه هزینه های شما را کاهش می دهد، امکان به نمایش گذاشتن هنرتان را خواهد داشت. پس حتما با الهام از جذاب ترین گیفت های عروسی، زیباترین ایده پردازی را به نمایش بگذارید.

 

9-استفاده از ماکت کیک عروسی

استفاده از ماکت کیک عروسی

این روزها هزینه تهیه کیک عروسی کم نیست! به همین دلیل استفاده از ماکت کیک عروسی به شدت رایج شده است. شما می‌توانید با خیالی آسوده از ماکت کیک عروسی استفاده کنید. اگر مایل هستید کیک واقعی داشته باشید، کافی است با خلاقیت خودتان بهترین دیزاین را انتخاب کنید و از قنادی درخواست کنید که اولین طبقه کیک یا رویی‌ترین قسمت آن کیک واقعی باشد و مابقی مطابق با دیزاین شما بر روی ماکت کیک اجرا شوند. این کار می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

 

10- کاهش هزینه عروسی با تشریفات

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انجام کارهای عروسی توسط خودشان میتواند هزینه های جشن را کاهش دهد. اما جالب است بدانید که یکی از بهترین روش های کاهش هزینه عروسی، کمک گرفتن از تشریفات است! موسسات تشریفات مجالس یا خدمات مجالس، به دلیل برگزاری جشن‌های متعهدد و کسب تجربیات زیاد، به راحتی می‌توانند در این راستا همراه شما باشند. کاهش هزینه عروسی با تشریفات به راحتی رخ می دهد. چرا که راهنمایی و برنامه ریزی تیم‌های تشریفاتی برای کاهش هزینه‌ها، معرفی برترین‌ها و دریافت آفر برای عروس و دامادها از جمله دلایلی است که موجب می‌شود تا کاهش هزینه عروسی را تشریفات رقم بخورد.

 

خلاصه مطلب

اگر برگزاری جشن عروسی برای شما جذاب است اما قصد دارید نکات کاهش هزینه عروسی را بدانید، قطعا نیاز دارید تا موارد ذکر شده در بالا را به خوبی درک کنید. این کار کمک می‌کند تا با خیال آسوده در این زمینه عمل کنید. متخصصین تشریفات با همراهی شما می توانند هزینه های جشن عروسی را کاهش دهند.

تجربه شما از کاهش هزینه های عروسی چیست؟ ایده خودتان را برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید