ایده و خلاقیت

مهمترین بخش های تشریفات مراسم بله برون شامل چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

مراسم بله برون از همه رفت و آمدها پر رنگ و لعاب‌تر، پر استرس‌تر و خاص‌تر است. | باید برای بله برون از تشریفات مجالس کمک بگیرید | بهترین نحوه پذیرایی در مراسم بله برون

اگر نگاهی به رفت و آمدهای رایج در تازه عروس و دامادها کنید، متوجه می‌شوید که مراسم بله برون از همه رفت و آمدها پر رنگ و لعاب‌تر، پر استرس‌تر و خاص‌تر است. چرا که ضرورت نشان دادن خود واقعی افراد در این مراسم که اولوین معارفه خانواده‌های درجه دو با عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها است، می‌طلبد که نکات مهمی در این زمینه را مدنظر قرار دهید. بخش های تشریفات مراسم بله برون برای اجرای یک رسم دیرینه و ضروری، مدنظر قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای برگزاری مراسم بله برون، اصول آن را جستجو کنید و مطابق با آداب گذشته یا به روز رسانی این روزهای مراسم بله برون، اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر مایل هستید اطلاعاتی در خصوص بخش های تشریفات مراسم بله برون کسب کنید و بهترین سبک برگزای مراسم بله برون را بدانید، همراه ما باشید.

 

مراسم بله برون را بشناسید

در مراحل ابتدایی پس از خواستگاری اولیه، آشنایی خانواده‌ها با یکدیگر انجام می‌شود. رفت و آمدها با قوانین دید و بازدید انجام می‌شود تا همه اعضا خانواده با ارتباط مطلوبی خانواده طرف مقابل را بشناسند. به همین ترتیب معاشرت‌های بهتر، گذر زمان مطلوب‌تر و تبادل نظر در خصوص زندگی زوج جوان انجام می‌شود. پس از تمام این مراحل و تحقیقات، هر دو طرف برای ازدواج اعلام آمادگی می‌کنند و صحبت‌های جدی‌تری به میان می‌آید. جالب است بدانید که در مراسم بله برون سنتی، در حضور تمام بزرگ‌ترها و اقوام درجه یک و دو، بر سر میزان مهریه، محل زندگی زوج، توافقات متعدد در طول زندگی یا حتی مقدار جهیزیه و هزینه عروسی بحث می‌کردند. تمامی دلخوری‌ها، ناراحتی‌ها و حتی برهم خوردن قرار ازدواج در همین رویداد رخ می‌داد.

به همین دلیل به مرور خانواده‌ها آگاه‌تر شدند و اجازه دخالت به افرادی غیر از خانواده درجه یک را ندادند! همین موضوع موجب شد تا یک مراسم بله برون خصوصی برگزار شود تا خصوص این موارد توافقات انجام شود و پس از آن مراسم بله برون سنتی با حضور عزیزان صورت پذیرد. همین اقدام موجب شد تا بسیاری از اختلافات به حداقل رسد و خانواده‌ها با یکدیگر هم نظر شوند. در مراسم بله برون رسمی پذیرایی و نحوه برخورد با مهمانان آقای داماد از مهم‌ترین بخش های تشریفات مراسم بله برون است و  چالش جدی است که باید در خصوص آن آگاه باشید.  

مراسم بله برون را بشناسید

نحوه پذیرایی در مراسم بله برون چیست؟

آگاهی از چگونگی پذیرایی در مراسم بله برون به شما کمک می‌کند تا بدون هرگونه چالش، رسم و رسوم را درک کنید و مطابق با اصول آداب معاشرت با مهمانان‌تان رفتار نمایید. نحوه پذیرایی در مراسم بله برون اهمیت زیادی دارد. چرا که ابتدایی‌ترین برخوردهایی که مابین خانواده طرفین رخ می‌دهد، در پروسه پذیرایی است. پس باید حتما اصول آن را مدنظر قرار دهید.

  • همه چیز را آماده کنید، این کار کمک می‌کند تا بدون ناهماهنگی و بروز چالش با اطرافیان‌تان، لوازم پذیرایی را در دسرس داشته باشید و برای پذیرایی از مهمانان این مراسم آماده باشید.
  • لبخند بزنید، یکی از کارهای مهمی که در مراسم بله برون ضروری است، کنترل حالات درونی و احساسات است. شما باید حتما بر روی خودتان تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید فارغ از هر نگاه، صحبت و قضاوتی، لبخند بزنید و با آرامش و گشاده رویی از مهمانان پذیرایی کنید.
  • احترام بگذارید، شما باید متناسب با نسبت افراد، سن و سال آن ها و ارزش و احترامی که در جایگاه خودشان برای خانواده داماد دارند، بهترین نوع رفتار را ارائه دهید و احترام بگذارید. این پروسه در مرحله بعدی، باید برای افراد خانواده خودتان انجام شود تا مهمانان تان حضور موثری را احساس کنند.
  • با سلیقه باشید، تزیین نوشیدنی‌ها، دیزاین سینی چای خواستگاری و دیزاین خوراکی های دیگر، همگی از جمله اقدامات مهمی است که باید در مراسم بله برون مدنظر قرار دهید.
  • خوراکی‌های با کیفیت تهیه کنید، شما به عنوان میزبان باید تلاش کنید تا همه چیز را در بالاترین سطح کیفی تهیه کنید. البته، این بدان معنا نیست که فشار مضاعفی به خانواده تحمیل کنید و اقلام لوکس بخرید! بلکه وظیفه دارید دقیقا در چارچوب سطح خانواده عمل کنید و باکیفیت‌ترین اقلام را برای پذیرایی تهیه کنید.
  • ظروف مناسب استفاده کنید، یادتان باشد که تصویری که در روز بله برون می‌سازید، برای سایرین بازگو می‌شود و خاطره آن تا ده‌ها سال باقی می‌ماند. پس حتما با استفاده از ظروف تمیز، مرتب و زیبا، از مهمانان این مراسم پذیرایی کنید.
  • میز پذیرایی را آماده کنید، به دلیل ظرفیت پایین متراژ خانه های امروزی، تهیه و تدارک لوازم پذیرایی به تعداد مهمانان بله برون کار دشواری است. به همین دلیل لازم است به کمک ظروف کرایه، میزهای پذیرایی مناسب و صندلی‌هایی به تعداد مهمانان تهیه کنید.

نحوه پذیرایی در مراسم بله برون چیست؟

بخش های تشریفات مراسم بله برون چیست؟

شناخت بخش های تشریفات مراسم بله برون به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه برنامه ریزی کنید. استفاده از تمام ظرفیت شخصی خودتان یا کمک گرفتن از متخصصین تشریفات برای انجام کلیه کارهای روز بله برون، موجب می‌شود تا مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود و همه چیز در جای خود قرار گیرد. با درک بخش های تشریفات مراسم بله برون می‌توانید موفق از این پروسه خارج شوید.

 

1-آماده سازی فضای برگزاری مراسم بله برون

شما به عنوان میزبان مراسم بله برون، باید فضا را به بهترین شکل ممکن برای حضور مهمانان آماده کنید. این اقدام موجب می‌شود تا مهمانان‌تان بدون استرس در این فضا قرار گیرند و همه چیز برای یک خاطره سازی زیبا فراهم شود. آماده کردن فضای خانه یا ویلا برای حضور مهمانان، باید از زوایای مختلفی بررسی شود.

  • فراهم کردن محل نشستن مهمانان
  • فراهم کردن لوازم پذیرایی از مهمانان
  • دیزاین جایگاه عروس و داماد
  • دیزاین میز بله برون و هدایا
  • آماده سازی دوربین یا هماهنگی با عکاس و فیلمبردار
  • چیدمان کلیه لوازم پذیرایی، میوه آرایی و گل آرایی

 

2-تعیین منو مناسب برای پذیرایی از مهمانان

همان‌طور که گفتیم، ارائه خدمات به مهمانان در این مراسم اهمیت ویژه‌ای دارد. تا جایی که معمولا برای هماهنگی، کیفیت مطلوب و جذابیت، بسیاری از افراد برای پذیرایی مراسم از تیم‌های تشریفاتی کمک می‌گیرند. بسته به سبک برگزاری این مراسم و نوع مهمانان شما، می‌توانید منو مناسبی را انتخاب کنید. متخصصین تشریفات به بهترین شکل می‌توانند در ارائه مشاوره به شما اقدامات لازم را انجام دهند. انواع نوشیدنی، فینگرفود، شام اصیل ایرانی و غذاهای کبابی برای سرو در این مراسم سرنوشت‌ساز گزینه مناسبی هستند. همه چیز به بودجه و تصمیم شما بستگی دارد که این مراسم را چطور برگزار کنید.

 

3-آماده سازی هدایای عروس در بله برون

یکی از بخش های تشریفات مراسم بله برون، مربوط به خانواده آقای داماد است. آماده سازی هدایایی که برای عروس خانم تهیه شده است، بهترین روش برای شروع یک وصلت است. شما باید تلاش کنید زیباترین دیزاین را برای هدایا انتخاب کنید. استفاده از باکس های پلکسی گلس شفاف، کوسن‌های لوکس، جعبه‌های هدیه، قفس هدیه و سبدهای سفید یا رنگی بهترین روش برای دیزاین این هدایا است. در بعضی موارد نیز به وسیله گل آرایی هدایای عروس را تزیین می‌کنند تا زیباترین ظاهر را برای آن ایجاد کنند. هدایا شامل پارچه چادری، پارچه مجلسی، لباس، کیف و کفش پیشکش و حلقه نشان است. این هدایا همگی در زیباترین شکل ممکن دیزاین می‌شوند. در بعضی موارد تشریفات مجالس مسئولیت دیزاین این هدایا را برعهده می‌گیرد تا همه چیز یکپارچه در زیباترین حالت ممکن باشد.

3-آماده سازی هدایای عروس در بله برون

4-استایل عروس و داماد در بله برون

شاید به دلیل نگرانی‌ و سطح بالای هیجان، اصلا امکان بررسی و تصمیم گیری در انتخاب استایل مناسب برای خودتان را نداشته باشید. اما بهتر است بدانید که تیم تشریفات، با ارائه مشاوره در زمینه انتخاب بهترین استایل مناسب اندام، استایل و سلیقه شما در کنار آقای داماد اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌کند. معمولا در این بخش ماجرا نوع لباس، رنگ و طرح آن مشخص می‌شود. در صورت نیاز برای سفارش لباس همراهی انجام می‌شود و هارمونی بین لباس عروس و داماد در حرفه‌ای ترین حالت ممکن مدنظر قرار می‌گیرد. این بخش ماجرا شامل انتخاب اکسسوری عروس خانم، نوع کفش، نوع گل سر یا حتی زیور آلاتی است که برای این مراسم مدنظر دارد.

 

5-سفارش شیرینی و کیک بله برون

معمولا خانواده عروس خانم برای پذیرایی مطلوب از مهمانان، شیرینی را انتخاب می‌کنند. برای انتخاب بهترین نوع شیرینی باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. خوردن شیرینی‌ها باید آسان باشد و بدون دردسر ریختن و کثیف شدن دست‌ها این پروسه طی شود. نکته مهم بعدی درنظر داشتن سلیقه کلی مهمانان است. از سوی دیگر، انتخاب طرح و دیزاین کیک بله برون برای داشتن یک ظاهر بی عیب و نقص بر روی میز بله برون ضروری است. متخصصین تشریفات در این بخش ماجرا نیز همراه شما هستند تا جزییات را با دقت بررسی کرده و مناسب‌ترین ایده را پیاده سازی کنند.

 

6-انتخاب اکسسوری‌های دیزاین مراسم بله برون

شاید احساس کنید که دیزاین و گل آرایی مراسم آخرین اقدامی است که باید انجام دهید. اما بهتر است بدانید که انتخاب اکسسوری‌های مناسب برای دیزاین فضای بله برون نیز، اهمیت ویژه‌ای دارند. تشریفات مجالس باید مطابق با تکنولوژی روز و ترندهایی که این روزها وجود دارد، اکسسوری‌های شیک و زیبایی را انتخاب کند. شاید تصوری نداشته باشید اما تیم‌های حرفه ای تشریفات مجالس، تمامی اکسسوری‌های برگرفته از ایده‌های شما را می‌سازند تا استایلی یونیک در مراسم بله برون تجربه کنید.

 

7-پذیرایی از مهمانان بله برون

هرچند توافقات اصلی در مراسم بله برون خصوصی انجام شده است، اما چالش‌های متعددی در مراسم بله برون وجود دارد که تمرکز بر چگونگی پذیرایی را مشکل می‌کند. به همین دلیل اکثر خانواده‌های عروس خانم‌ها، تصمیم می‌گیرند تا این بخش ماجرا به متخصصین تشریفات سپرده شود. به این ترتیب تیم تشریفات با حضور در محل برگزاری بله برون، مهمانان را مشایعت نموده و با اصول حرفه‌ای پذیرایی را تکمیل می‌کند. این بخش ماجرا باید با درنظر گرفتن جزییات باشد و تمامی اصول در آن مدنظر قرار گیرد. خوشبختانه تیم‌های متخصص در این زمینه کاملا آموزش دیده هستند و با احترام با افراد سالخورده و بزرگان فامیل، اقدام به پذیرایی حرفه‌ای و محترمانه می‌کنند تا شان مجلس به شکلی مطلوب رعایت شود.

 

8-گروه موسیقی مناسب بله برون

اگر بخواهید حسابی سنگ تمام بگذارید، دعوت از گروه موسیقی ایده مناسبی است. هرچند لازم است بدانید که مراسم بله برون مراسمی بسیار رسمی و خشک است. معمولا برای تلطیف شرایط از گروه موسیقی زنده سنتی یا پاپ کمک می‌گیرند. حضور افرد هنرمند در میان اعضا خانواده با طنین صدای موسیقی زنده ایده بسیار مناسبی است تا بتوانید همه چیز را به شکلی لوکس و جذاب پیاده سازی کنید. یادتان باشد که هماهنگی‌های این بخش ماجرا، تامین لوازم صوتی و تجهیزات همگی بر عهده گروه موسیقی و تشریفات است. پس اگر از تیم تشریفات درخواست کنید تا چنین اقدامی برای‌تان انجام دهد، قطعا هیچ نگرانی و استرسی را تجربه نمی‌کنیم و همه چیز در جای خود اجرایی می‌شود.

 

چرا باید برای بله برون از تشریفات مجالس کمک بگیرید؟

بله برون به شدت می‌تواند حس و حال خاصی را تداعی کند که سرشار از استرس، نگرانی و جزییات متعدد است. شما به عنوان صاحب‌نظر در این حوزه، باید تصمیم بگیرید که مدیریت این مراسم با خودتان باشد یا تیم تشریفات! همراهی تیم تشریفات نیز به عنوان یک گروه متخصص در اجرای این مراسم و تنظیم جزئیات آن، نتیجه مطلوبی دارد. به همین دلیل لازم است بدانید که دلایل توصیه به این موضوع چیست و چرا تیم تشریفات بهتر از شما قادر به مدیریت مراسم است.

تیم تشریفات مسئول طراحی و برنامه‌ریزی ایونت‌های مختلف اداری، اجتماعی و خصوصی است. به همین دلیل تجربیات متعددی در زمینه برگزاری مراسم دارد. از سوی دیگر، اعضای تیم تشریفات نقش مشاور حرفه‌ای را در این حوزه ایفا می‌کنند. آن‌ها با بررسی نیازها و متغیرهای مهم در مراسم بله برون، پیشنهادها و راهکارهایی را ارائه می‌دهند تا موجب بهبود برگزاری کیفیت مراسم شود. توانایی بالای تشریفات در هماهنگی و برقراری ارتباط برای حضور تیم‌های متخصص بسیار جالب است. اعضای تیم تشریفات با موفقیت ارتباط برقرار می‌کنند و هماهنگی‌های لازم را با ارکان مختلف مراسم انجام می‌دهند. تمام اقدامات پذیرایی، مدیریت محل برگزاری مراسم بله برون، تامین غذا و خوراکی‌ها همه و همه برعهده تیم تشریفات است. توانایی بالا در مدیریت زمان و برنامه ریزی، از دلایل مهمی است که عملکرد این تیم را متمایز می‌کند. بهتر است بدانید که تیم خدمات مجالس، رسیدگی به جزئیات را اولویت می‌داند تا کیفیت برگزاری جشن بهبود یابد. مراسم‌ها به طور کلی دارای جزئیات مختلفی هستند که باید به آن‌ها توجه شود. تیم تشریفات مسئول بررسی و اجرای جزئیات مختلف مراسم مانند دکوراسیون لوکیشن برگزاری مراسم، دیزاین جایگاه عروس و داماد، دیزاین میز بله برون، دیزاین انواع غذا و نوشیدنی‌ها و دیگر جزئیات است.

چرا باید برای بله برون از تشریفات مجالس کمک بگیرید؟

خلاصه مطلب

اگر قصد برگزاری مراسم بله برون دارید، قطعا آگاهی از بخش های تشریفات مراسم بله برون می‌تواند برای‌تان سرنوشت ساز باشد. با درک نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، می‌توانید آگاهانه دست به انتخاب بزنید.

تجربه شما از برگزاری چنین مراسمی چیست؟ حتما نظرتان را برای ما بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید