ایده و خلاقیت

نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت که باید بدانید!!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

مراسم تعیین جنسیت نکات متعددی دارد، که با درک نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، می‌توانید برای برگزاری این مراسم دست به کار شوید | تشریفینو

از روزی که متوجه وجود یک حس خاص به عنوان پدر و مادر می‌شوید، تلاش برای فراهم کردن بهترین‌ها آغاز می‌شود. هر پدر و مادری با برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به اهداف، در این مسیر پا می‌گذارد. یکی از مقصدهای جذاب این سفر عجیب و رویایی، تعیین جنسیت جنین است. معمولا پدر و مادر به شدت ذوق دارند تا جنسیت نوزادشان را کشف کنند. به همین دلیل در پروسه غربالگری و تعیین جنسیت دقیق نوزاد تذکر می‌شوند تا پزشک متخصص سونوگرافی، اطلاعاتی در این خصوص ارائه نکند. در نهایت پاکت تعیین جنسیت را به تشریفات تحویل می‌دهند تا مراسمی جذاب تحت عنوان جشن تعیین جنسیت برگزار شود. این مراسم نکات متعددی دارد. با درک نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، می‌توانید برای برگزاری این مراسم دست به کار شوید.

اگر مایل هستید نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت را بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

 

جشن تعیین جنسیت چیست؟

جشن تعیین جنسیت به معنای برگزاری یک رویداد خاص است که در این رویداد، جنسیت نوزاد برای همه مهمانان و حتی پدر و مادر رونمایی می‌شود. این مراسم برای اعلام جنسیت نوزاد برگزار می‌شود و به شدت هیجان انگیز است. ذوق و هیجان در طول برگزاری این جشن تاحدی است که افراد تلاش می‌کنند تا با حدس زدن نوع جنسیت نوزاد، یارکشی کنند و چیزی شبیه به یک مسابقه بانمک و خاطره انگیز را برگزار نمایند. اصطلاح "جشن تعیین جنسیت" معمولاً به نوعی جشن یا مراسم اطلاق می‌شود که والدین نوزاد، پس از انجام آزمون‌های تعیین جنسیت نوزاد (مثل سونوگرافی یا آزمایش سل فری)، نتیجه را به خانواده و دوستان خود اعلام می‌کنند که نوزادی که در رحم دارند، یک پسر یا دختر خواهد بود. برگزاری این جشن در مناطق مختلفی از جهان رایج است و به دلیل خاطره انگیز بودن عکاسی، فیلمبرداری و دورهمی آن، می‌توان گفت که یک جشن شاد و فوق العاده محبوب است. هرچند در جوامع دیگر رسم و رسوم برای هدیه بردن در این جشن نیز وجود دارد که به آن اشاره نمی‌کنیم.

جشن تعیین جنسیت چیست؟

چگونه جشن تعیین جنسیت برگزار کنید؟

یکی از نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، دانستن این است که چگونه می‌توانید یک جشن تعیین جنسیت برگزار کنید. در واقع، مراسم تعیین جنسیت با حضور افرادی است که خودتان آن‌ها را دعوت می‌کنید. دوستان، هم سن و سال‌ها، خانواده، پدر و مادر یا هر فرد دیگری می‌تواند مطابق با سلیقه شما در این مراسم حضور داشته باشد. برای برنامه ریزی خوب، باید حتما تا زمان غربالگری دوم نوزاد صبر کنید. در این غربالگری علاوه بر سلامت فیزیکی نوزاد، جنسیت او نیز بررسی می‌شود و با اطمینان بیشتری می‌توانید آن را بپذیرید. اگر پزشک یا خودتان علاقه‌مند به انجام آزمایش ژنتیک سل فری باشید، قطعا نتیجه آن پیش از غربالگری دوم آماده می‌شود و شما را از نتیجه نهایی جنسیت نوزاد آگاه می‌کند. اما یادتان باشد که در نهایت، اگر قصد برگزاری جشن داشته باشید، باید به مسئول مربوطه اطلاع دهید تا هیچ گونه اظهار نظری در خصوص جنسیت نوزاد به شما و پدر او نکند! نتیجه این بررسی‌ها در پاکت مربوطه به مادر، پدر یا نماینده آن‌ها داده می‌شود.

در این شرایط دو انتخاب دارید. یا خودتان شخصا از طریق یکی از دوستان یا آشنایان‌تان این مراسم را برگزار کنید. یا از تیم تشریفات مجالس کمک بگیرید. هر کدام از این انتخاب‌ها، نتیجه نهایی کیفیت و سطح برگزاری مراسم را مشخص می‌کنند. به همین دلیل باید حتما در خصوص انتخاب برگزار کننده جشن تعیین جنسیت تصمیم بگیرید.

چگونه جشن تعیین جنسیت برگزار کنید؟

چرا برای مراسم تعیین جنسیت باید از تیم تشریفات کمک بگیرید؟

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، دلیل تاکید بر استفاده از متخصصین تشریفات برای برگزاری جشن تعیین جنسیت چیست؟ آقای خودتان به شخصه توانایی برگزاری این مراسم را ندارید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که مراسم تعیین جنسیت، به شکلی خاص ایده پردازی می‌شود. برگزاری یک مراسم عادی با یک سناریو تکراری قطعا قابل انجام توسط افراد غیرمتخصص است. اما در صورتی که قصدتان برگزاری یک جشن تعیین جنسیت خاطره انگیز، با سناریو نویسی و تصویربرداری حرفه‌ای باشد، قطعا نیاز دارید تا از افراد متخصص کمک بگیرید. تیم برگزار کننده مراسم تعیین جنسیت باید به خوبی از روش‌های این کار آگاهی داشته باشد. تجربه در دکوراسیون و دیزاین این فضا نیز اهمیت زیادی دارد. پس بدیهی است که با ارائه ایده‌های خلاقانه توسط تیم تشریفات، می‌توان به نتیجه درخشان این مراسم امیدوار بود.

نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت

برگزاری جشن تعیین جنسیت یک نوزاد، می‌تواند یک تجربه خوشایند برای خانواده و دوستان باشد. این مراسم با جزییاتی فانتزی، شیک و لوکس اجرایی می‌شود و خاطره‌ای بی نظیر در ذهن‌ها بر جای می‌گذارد. به همین دلیل باید متخصصین برگزاری جشن تعیین جنسیت با اشراف به نکات مهم آن، اقدام به تدارک، برنامه ریزی و اجرا نمایند. در این بخش قصد داریم اطلاعاتی در خصوص چگونگی برگزاری جشن تعیین جنسیت و نکات آن ارائه کنیم.

نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت

1- تعیین زمان برگزاری مراسم تعیین جنسیت

برنامه ریزی برای برگزاری جشن‌های این‌چنینی اهمیت زیادی دارد و تضمین کننده کیفیت برگزاری آن است. به همین دلیل پیش از هرچیزی باید تاریخ برگزاری جشن را تعیین کنید. معمولاً این جشن‌ها بین هفته‌های ۱۸ تا ۲۴ بارداری برگزار می‌شوند. چرا که پزشک باید به طور کامل از جنسیت جنین اطمینان حاصل کرده باشد تا آن را به پدر و مادر اعلام کند. اصلی‌ترین روش برای اطمینان 99.9% از نتیجه تعیین جنسیت، آزمایش ژنتیک سلفری است.

 

2-مشخص کردن سبک برگزاری جشن تعیین جنسیت

به عنوان یک نکته کاربردی در خصوص جشن تعیین جنسیت، باید بدانید که سبک برگزاری آن چیست و دقیقا چه چیزی در ذهن و رویای شما وجود دارد. مثلا اگر اولویت‌تان حضور اطرافیان و ساعتی هیجان انگیز در کنار یکدیگر باشد، انتخاب خانه یا ویلای کوچک می‌تواند مناسب باشد. اما در شرایطی که سبک برگزاری جشن شما استفاده از لوازم آتش بازی، بمب دودزا یا موارد این‌چنینی باشد، قطعا نیاز به یک فضای باز ایمن خواهید داشت. به همین دلیل باید حتما نسبت به این موارد دقت کافی داشته باشید تا همه چیز را با دقت زیاد برنامه ریزی کنید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا یک مراسم رویایی را مشاهده کنید.

 

3-انتخاب لوکیشن برگزاری جشن تعیین جنسیت

از نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، بهتر است بدانید که تعیین لوکیشن مناسب اهمیت بالایی دارد. آن چه می‌تواند زیبایی فضا، جذابیت بصری و فاخر بودن مراسم را مشخص کند، نوع فضایی است که جشن را در آن برگزار می‌کنید. انتخاب مکان‌هایی مثل خانه، رستوران، پارک، باغ عمارت، روف گاردن یا هر جای دیگری با پارامترهای مدنظر شما هماهنگ باشد، انتخاب موفقیت آمیزی است. یادتان باشد که برای انتخاب لوکیشن مناسب، باید ابتدا تعداد مهمانان را مدنظر قرار دهید. پس از این نکته، درنظر گرفتن محل مناسب برای گل آرایی، بادکنک آرایی یا دیزاین مدنظرتان مهم خواهد بود. نکته دیگری که در این خصوص لازم است به آن توجه کنید، تعداد مهمانان و سبک پذیرایی از آن‌ها است. هرچند بهتر است بدانید که مراسم تعیین جنسیت پذیرایی مطابق با استانداردهای یک جشن رسمی ندارد و همه چیز رنگ و بویی فانتزی و خاطره انگیز پیدا می‌کند.

 

4-دیزاین محل برگزاری جشن تعیین جنسیت

یکی از پارامترهای مهم در جشن تعیین جنسیت، زیبایی بصری است. زمانی که یک فضا را برای جشن انتخاب می‌کنید، باید دیزاین با بالاترین کیفیت توسط تیم تشریفات اجرا شود. گل آرایی، بادکنک آرایی، استندهای مخصوص تعیین جنسیت، دیزاین و نورپردازی با نئون و همچنین استفاده از ریسه‌ها، لامپ‌ها و اکسسوری‌های متناسب با این فضا، همگی از جمله رایج‌ترین مواردی است که به شما کمک می‌کند تا فضایی رویایی را تجربه کنید. رعایت تم رنگی در خصوص جشن تعیین جنسیت نیز اهمیت دارد. معمولا استفاده از رنگ آبی و صورتی در کنار یکدیگر بسیار رایج اما تکراری است. گاهی با مشورت استایلیست تیم تشریفات و همچنین دیزاینر، می‌توانید دو رنگ مکمل دیگر را انتخاب کنید. برای مثال نارنجی و قهوه‌ای، سرخابی و سرمه‌ای، زرد و نارنجی، قرمز و طوسی از جمله ترکیب رنگ‌هایی است که برای دیزاین استفاده می‌شود.

 

5- تهیه و تدارک دعوتنامه جشن تعیین جنسیت

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های جشن تعیین جنسیت، دعتنامه آن است. هرچند این روزها برای اطلاع‌رسانی به دوستان و خانواده در مورد جشن، دعوتنامه‌های دیجیتال را طراحی و پیاده سازی می‌کنند، اما استفاده از نسخه چاپی به عنوانی یک المان ارزشمند برای یادگاری بسیار مطلوب است. شما می‌توانید حتی با ایده پردازی و طراحی شخصی، هویتی بسیار دلچسب برای این کارت دعوت ایجاد کنید و قصه آن را برای کودک آینده‌تان مرور نمایید.

 

6-اکسسوری‌های جشن تعیین جنسیت

آن چه می‌تواند کیفیت برگزاری و عملکرد یک تیم تشریفات را نمایش دهد، اکسسوری‌هایی است که در محیط استفاده می‌شوند. شما می‌توانید محیط جشن را به دلخواه تزئین کنید، اما در نظر رگفتن هارمونی رنگ ها و المان‌هایی که به کار می‌برید، اهمیت بسیار زیادی دارد.کمک گرفتن از استندهای رنگارنگ، ریسه‌های کاغذی و نورانی در کنار بادکنک‌های شیک و میزهای دیزاین شده می‌تواند به شکلی هوشمندانه و زیبا، فضای جشن تعیین جنسیت را تلطیف کند. یادتان باشد که  نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، برای برگزاری هرچه بهتر است مراسم است.

 

7-انتخاب منو پذیرایی در جشن تعیین جنسیت

دقیقا مثل یک جشن تولد شیک، نیاز دارید تا از متخصصین تشریفات بخواهید تا منو پذیرایی مشخصی را به شما ارائه کنند. انتخاب نوع غذاها، فینگرفودها، خوراکی‌های انگشتی و نوشیدنی‌ها برعهده شما است. اما یادتان باشد که برای انتخاب منو پذیرایی در جشن تعیین جنسیت، باید پارامترهای مختلفی را مدنظر قرار دهید. نکته قابل توجه، سلیقه شخصی شما و مهمانان‌تان است. در این میان، لازم است تا بودجه را ارزیابی کنید و سطح کیفی آن را برای انتخاب یک منو خاص مدنظر قرار دهید. چنین المان‌هایی کمک می‌کنند تا بالاترین سطح کیفی خدمات را انتخاب کنید و توانایی پرداخت هزینه‌ها را داشته باشید. تیم تشریفات مسئولیت تهیه مواد اولیه، طبخ، دیزاین و سرو کلیه غذاها، نوشدنی‌های سرد و گرم، خوراکی‌ها، شیرینی، میوه و فینگرفودها را برعهده دارد.

 

8-سناریو نویسی تعیین جنسیت

همان‌طور که می‌دانید، بخش مهم جشن تعیین جنسیت وابسته به سناریویی است که برای آن درنظر می‌گیرید. تعیین جنسیت به کمک یادداشت، چتر گلبرگ، بمب دودزا، آبشار رنگی، کاغذهای رنگی و کیک یا خوراکی از جمله رایج‌ترین روش‌های نشان دادن تعیین جنسیت است. قطعا روش‌های مختلفی برای اعلام جنسیت وجود دارد. انتخاب شما به عنوان صاحب نظر در این حوزه اهمیت دارد. اصلی‌ترین عملکرد حرفه‌ای تشریفات، تعیین بهترین تکنیک برای تعیین جنسیت است. انجام آتش بازی رنگی نیز ایده مناسبی در این زمینه است. یادتان باشد که سناریوها باید حتما متناسب با شرایط، لوکیشن برگزاری جشن و بودجه مشخص شود. تیم تشریفات با اشراف بر این جزییات می‌تواند به راحتی سناریو نویسی را انجام دهد.

 

9-تصویربرداری حرفه‌ای تعیین جنسیت

هرچقدر برای برگزاری این جشن هزینه و برنامه ریزی کرده باشید، به هر حال توجه به تصویربرداری و ثبت لحظات شگفت انگیز آن، اهمیت چند برابری دارد. این لحظات حتی با یک سناریو ساده نیز دلچسب و زیبا است. شما می‌توانید با مشورت متخصصین تشریفات، تیم حرفه‌ای برای آتلیه تعیین جنسیت بارداری انتخاب کنید. گاهی پدر و مادرها از همین فرصت استفاده می‌کنند تا ضمن عکاسی بارداری با استایل‌های گوناگون، کلیپ زیبایی را از تعیین جنسیت ثبت نمایند.

 

10-گیفت تعیین جنسیت

مهمانان مراسم تعیین جنسیت، اکثرا در رده صمیمی و نزدیک قرار دارند. به همین دلیل می‌توانید با هدف قدردانی از زحمات آن‌ها و حضورشان در این مراسم زیبا، گیفی دیزاین شده با موضوع تعیین جنسیت را هدیه کنید. به همین دلیل کافی است منتظر متخصصین تشریفات باشید تا در مورد نوع گیفت، نحوه سفارش و کاهش قیمت نهایی آن صحبت کنید.

 

11-برنامه ریزی فعالیت‌ها و بازی

برخلاف جشن‌های عادی و رویدادهای معمول، برنامه ریزی برای ثبت لحظات زیبا اهمیت بسیار بالایی دارد. سرگرمی با ایده‌های مختلف می‌تواند فضای جشن را دلچسب کند و حسی از مشارکت، زیبایی و جذابیت را نمایان کند. برگزاری بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده یا حدس زدن جنسیت جنین می‌تواند جشن را جالب‌تر کند. برخی از مثال‌ها شامل تقسیم مهمان‌ها به دو گروه آبی و صورتی و برگزاری مسابقه، اجرای بازی‌های مربوط به جنسیت و اقدامات این‌چنینی به شدت محبوب است.

-برنامه ریزی فعالیت‌ها و بازی

خلاصه مطلب

برای اطلاع از نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، لازم است تا آگاهانه جزییات این مقاله را مرور کنید. یادتان باشد که مراسم تعیین جنسیت آنقدر اهمیت دارد که لازم است برای آن جزییات کارتان را تغییر دهید.

با درک نکات مهم تشریفات مراسم تعیین جنسیت، حتما نظرتان را در این خصوص ارائه کنید و نکاتی که به ذهن‌تان خطور می‌کند، برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید