ایده و خلاقیت

فینگر فود چیست؟ آموزش 20 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۴.۳

اگر عاشق فینگر فود هستید و میخواهید 20 مدل فینگرفود جدید یادبگیرید و برای مهمانی و جشن از آن استفاده کنید همراه ما باشید.

فینگرفود ها غذاهای انگشتی و ریزی هستند که در جشن تولد ها و میهمانی ها برای پذیرایی از میهمانان تهیه می شود. فینگرفود ها بدلیل توع زیادی که دارند، بسیار مورد علاقه عموم قرار می گیرند. برای داشتن یک جشن تولد هیجان انگیز و کامل، کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و طرز تهیه فینگرفود جشن تولد را یاد بگیرید. اگر فینگرفود جشن تولد را یاد بگیرید می توانید به راحتی هیجان انگیزترین فینگرفود جشن تولد را برای کودکان تهیه کنید. همراه رسانه تخصصی تشریفات و خدمات مجالس تشریفینو شوید تا در ادامه آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد را بیاموزید.

 

فینگر فود چیست؟

فینگر فود چیست؟

فینگر فود در واقع همان غذاهای رایجی است که در اندازه کوچک تر سرو می گردد. فینگر فود ها با نام های، غذای انگشتی و لقمه ای نیز شناخته می شوند. فینگر فود ها در انواع سرد و گرم تهیه می شوند. واضح است که فینگرفود گرم باید نوع سرو متفاوتی داشته باشد تا هنگام سرو تازه و گرم باشد. فینگر فود سرد نیز طرفداران خاص خود را دارد. فینگر فود سرد، معمولاً در یخچال نگهداری می شود و در هنگام سرو روی میز ها چیده می شود. تنوع و رنگارنگ بودن فینگرفود ها باعث می شود، جذابیت زیادی برای میز پذیرایی میهمانی های ما باشند. در ادامه 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد را معرفی خواهیم کرد.

 

فینگر فود کراکت مرغ و پنیر

فینگر فود کراکت مرغ و پنیر

یکی از پرطرفدارترین و لذیذترین انواع فینگرفود تولد، کراکت مرغ و پنیر است. شما به راحتی می‌توانید با چرخ کردن مرغ  و میکس آن با پنیر، فلفل دلمه و پنیر پیتزا یک میکس لذیذ و فوق‌العاده بسازید. بعد از این کار می‌توانید خمیر به دست آمده را در دستان خودتان به شکل گلوله گلوله گرد کنید. سپس این گلوله ها را داخل تخم مرغ و سپس پودر سوخاری بغلتانید و سرخ کنید. برای تزیین کراکت مرغ و پنیر می‌توانید از پیازچه استفاده کنید. بهترین فینگرفود برای مهمانی همین گلوله های خوشمزه سرخ شده است.

 

فینگرفود کوکو سبزی رولی

فینگرفود کوکو سبزی رولی

یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که در سفره ما وجود دارد، کوکو سبزی است. این کوکو محبوب برای عزیزانی که گیاهخوار هستند نیز، بسیار مناسب است. برای درست کردن کوکو سبزی باید سبزی کوکو تهیه کنید و به همراه کمی دارچین، نمک و فلفل محتویات کوکو را آماده کنید. برای خوشمزه شدن کوکو می‌توانید از گردو و زرشک داخل آن استفاده کنید. برای درست کردن سبزی کوکو رولی، باید حتما از قالب رولت استفاده کنید. اگر قالب در دسترستان نیست، می‌توانید کوکو را به شکل ساده و همیشگی سرخ کنید و سپس داخل نان موردنظر فینگرفود کنید. از این مدل کوکو به عنوان فینگر فود سرد برای مهمانی نیز میتوانید استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون همزن برقی و بدون فر [ساده و سریع]

 

فینگرفود بقچه بادمجان

فینگرفود بقچه بادمجان

یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در لیست فینگرفود تولد قراردهید، بقچه بادمجان است. این غذا به راحتی با کمی گوشت چرخ کرده، سیر، بادمجان و روغن درست می‌شود. بادمجان ها را با قطر خیلی نازک برش بزنید، داخل آب با کمی نمک قرار دهید و سپس محتویات داخل بقچه بادمجان را تهیه کنید. گوشت چرخ کرده با پیاز و سیر به همراه ادویه را سرخ کنید و کمی رب گوجه به آن اضافه کنید. سپس دو برش بادمجان را به شکل به علاوه قراردهید و داخل آن را با محتویات آماده شده پر کنید. سپس بقچه را جمع کنید و روی آن را با خلال دندان فیکس کنید. بعد از آماده شدن بقچه‌ها، آن‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید.

 

فینگرفود ته چین

فینگرفود ته چین

فینگرفود ته چین یکی از اصیل‌ترین و جذاب‌ترین فینگرفود برای مهمانی عصرانه است که میتوانید در جشن‌ها و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید. معمولا ته چین در قالب‌های کوچک آماده می‌شود تا به شکل لقمه‌ای قابل خوردن باشد. معمولا برای پختن این مدل ته چین باید همان دستور العمل ته چین را درست کنید و در قالب های کوچک و مناسب فینگرفود، آن‌ها را درست کنید و در دیس مخصوص برای پذیرایی مهمانان آماده کنید.

 

فینگرفود هات داگ

فینگرفود هات داگ

هات داگ یکی از جذاب‌ترین انواع فینگرفود است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای درست کردن این سبک از فینگرفود باید خمیر آماده کنید و با لایه‌ای نازک از خمیر، هات داگ را بپیچید و سپس برش بزنید. معمولا این مدل هات داگ را درون ظرف پر از روغن باید سرخ کنید تا خمیر کمی پف کند و آماده سرو در سینی فینگر فود شود. اگر علاقه‌ای به سرخ کردنی ندارید، حتما هات داگ و خمیرتان را داخل فر قراردهید و صبر کنید تا کمی طلایی شود. این مدل هات داگ معمولا کمی تردتر و سفت‌تر از هات داگ به سبک قبلی است.

 

حتما بخوانید: برای تولد چی درست کنم ؟ | لیست غذا و فینگرفود برای تولد

 

فینگرفود لازانیا رولی

فینگرفود لازانیا رولی

اگر عاشق خوراکی‌ها به سبک ایتالیایی باشید، حتما لازانیا را امتحان کرده‌اید. خوراکی خوشمزه و جذاب که می‌توانید در جشن‌ها و مهمانی‌ها با استفاده از آن مهمانان‌تان را سورپرایز کنید. لازانیا برای فینگرفود معمولا به شکل رولی آماده می‌شود. شما می‌توانید لازانیا رولی را با انواع مختلف مواد درست کنید. از رایج‌ترین و محبوب ترین انواع لازانیا رولی، لازانیا سبزیجات، لازانیا گوشت و لازانیا مرغ است. لازانیا بهترین فینگرفود برای مهمانی عصرانه است.

 

فینگرفود تارت قارچ و مرغ با پنیر

فینگرفود تارت قارچ و مرغ با پنیر

یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین خوراکی های تولد و جشن، تارت قارچ و مرغ با پنیر است. معمولا جوانان عاشق خوراکی‌هایی هستند که پر از پنیر باشد. با درست کردن خوراکی‌هایی که داخل آن پنیر وجود دارد، میتوانید میز خوشمزه و جذابی بچینید. برای درست کردن فینگرفود تارت قارچ و مرغ باید مرغ‌ها را آبپز کنید و مزه دار نمایید. سپس ریش ریش کرده یا به اندازه ریز خرد کنید. بعد از این مرحله می‌توانید مرغ را به همراه قارچ تفت دهید و سپس داخل نان تارت قرار دهید و روی آن را به وسیله پنیر پیتزا بپوشانید. این مدل غذا باید حتما داخل فر قرار بگیرد تا پنیر آن به خوبی آب شده و آماده خوردن شود.

 

فینگرفود سمبوسه

فینگرفود سمبوسه

سمبوسه یکی از خوراکی‌های جذاب برای پذیرایی از مهمانان است. معمولا در جشن‌ها می‌توانید این خوراکی را به قبل‌تر تهیه کنید و در زمان سرو به صورت سرد یا گرم سرو کنید. برای درست کردن سمبوسه باید نوع مواد داخل آن را تهیه کنید. عده ای سمبوسه را با گوشت چرخ کرده، سیب زمینی سرخ کرده و قارچ درست می‌کنند. عده‌ای دیگر نیز، آن را با استفاده از پوره سیب زمینی، ژامبون و سبزیجات معطر درست می‌کنند. معمولا استفاده از نان لواش برای سرعت بخشیدن به پروسه درست کردن سمبوسه، توصیه می‌شود. پس سعی کنید از نان لواش استفاده کنید.

 

فینگرفود سیب زمینی ژامبون

فینگرفود سیب زمینی ژامبون

یکی از خوش خوراک‌ترین و جذاب‌ترین خوراکی‌ها در جشن‌ها و مهمانی‌ها، فینگرفود سیب زمینی ژامبون است. کافی است تعدادی سیب زمینی با سایز مناسب پوست بگیرید و با اندازه‌های نسبتا نازک برش بزنید. بعد از این کار باید سیب زمینی‌ها را درون آب سرد بریزید و ژامبون را برای قراردادن داخل سیب زمینی آماده کنید. معمولا باید ژامبون نصف شود و بعد از تا کردن، آن را در مرکز سیب زمینی قرار دهید و دو طرف سیب زمینی را به هم با استفاده از خلال دندان بچسبانید. این اقدام معمولا موجب می‌شود تا به راحتی سیب زمینی داخل روغن باز نشود. سپس ظرف پر از روغن را گرم کنید و سیب زمینی‌های ژامبونی را داخل آن سرخ کنید و در ظرف مخصوص سرو قرار دهید. از این مدل غذا به عنوان فینگر فود سرد برای مهمانی نیز میتوانید استفاده کنید.

 

 

فینگر فود پاستای جامبو شلز

جامبو شلز

یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین فینگرفود جشن تولد، فینگر فود پاستای جامبو شلز است. جامبو شلز ها پاستاهای صدفی سایز بزرگی است که می توانید آن ها را مانند ماکارونی های شکل دار و یا پاستاها، در آب بجوشانید. پس از آنکه آب مجدد شروع به جوشیدن کرد، ده دقیقه صبر کنید و مکرراً جامبو شلز ها را چک کنید تا وضعیت پخت آن را بررسی نموده باشید. وقتی جامبو شلز پخته شد، آن را آبکشی نمایید و صبر کنید تا خنک شود. حال نوبت آن رسیده که محتویات داخل جامبو شلز را تهیه کنید. مایع ماکارونی از رایج ترین چیز هایی است که داخل جامبو شلز ها استفاده می شود. مایع ماکارونی، سالاد الویه، سالاد سیب زمینی و ترکیبات اینچنینی را نیز می توانید داخل جامبو شلز استفاده نمایید. اگر قصد دارید جامبو شلز را گرم سرو کنید، می توانید از پنیر پیتزا روی جامبوشلز ها ریخته و داخل فر قرار دهید تا لذیذ تر شود.

 

 

فینگر فود اسپرینگ رول

اسپرینگ رول

اسپرینگ رول ها به دلیل تنوع موادی که درون آن استفاده می شود، بسیار پر طرفدار هستند. کافی است خمیر بسیار نازکی تهیه کنید و آن را به قطعات مربعی تقسیم نمایید. حال مواد داخل آن را بر اساس سلیقه و ذائقه خود و میهمانانتان انتخاب نمایید. ترکیب های گوشتی با گوشت چرخ کرده و یا سبزیجاتی مانند سیب زمینی و سبزیجات، از رایج ترین اسپرینگ رول ها محسوب می شوند. فینگر فود اسپرینگ رول معمولاً به صورت سرد و گرم سرو می شود که بستگی به علاقه شما دارد.

 

 

فینگر فود رول ژامبون

فینگرفود ژامبون

یکی از ساده ترین فینگر فود هایی که برای جشن تولد می توانید آماده کنید، فینگر فود رول ژامبون است. کافی است مقداری ژامبون، گوجه گیلاسی، خیارشور و نان تهیه کنید. ژامبون ها را پهن نمایید و با پوست کن، لایه های نازک خیارشور را بر روی ژامبون ها قرار دهید. حال وقت آن رسیده کمی سس مابین ژامبون و خیارشور بمالید و سپس ژامبون را رول نمایید. به میزان مورد نظر خود، رول را با خلال دندان ها فیکس کنید و مابین این خلال دندان ها را برش بزنید. حال چند عدد رول ژامبون دارید و کافی است سر خلال دندان را یک عدد گوجه گیلاسی قرار دهید و بر روی یک تکه نان، بر روی سینی بچینید. قراردادن نان زیر رول ژامبون کاملا سلیقه ای است.

 

فینگر فود قارچ شکم پر

قارچ شکم پر

قارچ جزو خوش خوراک ترین فینگر فودهای جشن تولد است. این فینگر فود معمولاً گرم سرو می شود و بسیار لذیذ است. کافی است قارچ های درشت تهیه نمایید و خوب بشویید. قسمت کلاه قارچ را از ساقه جدا کنید و کلاه قارچ ها را درون یک سینی قرار دهید. حال کافی است موادی که مایل هستید با آن شکم قارچ ها را پر کنید، انتخاب کنید. گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل سبز یکی از ترکیب های خوشمزه برای قارچ شکم پر می باشد. همچنین می توانید با استفاده از سویا همین ترکیب را تهیه نموده و قارچ شکم پر را آماده کنید. پس از آماده نمودن این ترکیب، روی قارچ ها را با پنیر پیتزای رنده شده پوشش دهید و داخل فر بگذارید. خواهید دید که  پنیرها آب شده و قسمت بالای محتویات قارچ شکم پر را در بر میگیرد. فینگر فود قارچ شکم پر شما آماده است.

 

 

فینگر فود سالاد الویه

فینگرفود الویه

همه ی ما تجربه خوردن سالاد الویه در جشن تولد ها را داشته ایم. سالاد الویه از خوش خوراک ترینفینگرفود جشن تولد است. کافی است از نان های مخصوص فینگرفود تهیه نمایید و سالاد الویه را آماده نمایید. نوع نان شما می تواند نان همبرگری کوچک، نان ساندویچی خیلی کوچک، نان تست کوچک باشد. همچنین در صورت تمایل می توانید با خمیر نان، اقدام به تهیه نان های مخروطی شکل نمایید. همچنین با تهیه نان های آماده و مخصوص فینگرفود می توانید سالاد الویه را به وسیله قیف های سایز بزرگ شیرینی پزی، داخل نان ها بریزید. تهیه فینگر فود سالاد الویه برای جشن تولد ها خیلی رایج است و این فینگر فود به صورت سرد سرو می شود.

 

فینگر فود سیخ چوبی

فینگرفود کبابی

فینگرفود جشن تولد سیخ چوبی معمولاً از تکه های سبزیجات و گوشت و مرغ تهیه می شوند. کافی است مقداری فلفل دلمه ای، گوجه، قارچ، ذرت ، بادمجان و... را در اندازه های متناسب تکه تکه کنید و تکه های سبزیجات را یک به یک، داخل سیخ چوبی کنید . در این هنگام حتماً دقت کنید که زیبایی رنگ هریک از این تکه ها را درنظر بگیرید. اگر مایل هستید سیخ چوبی کبابی تهیه کنید، کافی است 5 ساعت قبل از درست کردن این فینگر فود، تکه های گوشت و مرغ را درون ظرف ریخته و بوسیله پیاز، سیر، زعفران، فلفل و ... مرینیت کنید. پس از مزه دار نمودن این قطعات می توانید آن ها را سیخ بزنید. سیخ ها بر روی سینی گریل بچینید و صبر کنید تا کباب شوند. بهتر است این فینگر فود را گرم سرو کنید.

 

فینگر فود کاناپه ای

فینگرفود کاناپه

فینگرفود جشن تولد کاناپه ای را با نان تست تهیه می کنند. نان تست هایی با ابعاد کوچک، درون ظرف چیده می شوند.  مواد غذایی روی نان تست ها بسته به ذائقه و سلیقه شما متفاوت است. می توانید ترکیبی از سبزیجات و پنیر را برای روی نان ها تدارک ببینید؛ و یا ترکیبی از سیب زمینی، سبزیجات و گاهاً گوشت را برای این کاناپه ها تهیه کنید. کافی است بر روی هر تکه از نان تست مقداری از این خوراکی ها را قرار دهید و اگر لازم بود درون فر بگذارید تا بپزد. اگر هم نیاز به پخت نداشته باشد می توانید به صورت سرد سرو نمایید.

 

 

فینگر فود دلمه ای

فینگرفود دلمه برگ مو

با رایج شدن استفاده از فینگر فود ها در جشن تولد ها و میهمانی ها، غذاهای ایرانی نیز وارد این حیطه شده اند. فینگرفود جشن تولد دلمه برگ مو یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین نوع فینگر فود ایرانی است. کافی است کمی گوشت چرخ کرده و پیاز  تفت دهید و برنج و لپه ای که قبلاً خیسانده اید بپزید و زمانی که پخت آن تمام شد، بهمراه سبزیجات خشک و ادویه های لازم برای دلمه برگ مو، محتویات داخل دلمه را آماده کنید. برگ های مو را داخل آب با کمی چاشتی بجوشانید و سپس یک یا چند برگ مو را بچینید و محتویات دلمه را در حد یک قاشق داخل آن بریزید. حال وقت آن رسیده برگ مو ها را مانند بقچه و یا رول، بپیچید، به گونه ای که مواد داخل دلمه بیرون نریزد.

 

 

فینگر فود نان پنیر سبزی

نان پنیر سبزی

یکی دیگر از فینگرفود جشن تولد که از قدیم مورد علاقه ایرانیان بوده، نان پنیر سبزی اشت. کافی است نان را به تکه های دلخواه برش داده و داخل دیس بچینید. پنیز و سبزی را می توانید به دو صورت بر روی نان ها قرار دهید. می توانید پنیر را داخل غذاساز بریزید و با مقداری سبزی مخلوط کنید و با قیف مخصوص بر روی نان قرار دهید. یا تکه های هم اندازه پنیر را برش دهید و روی نان قرار دهید، سپس تعدادی برگ سبزی خوردن را روی پنیر ها قرار دهید. برای ظاهر جذاب آن می توانید تکه هایی از تربچه قرمز را نیز روی فینگرفود نان پنیر سبزی قرار دهید.

 

فینگر فود سبزیجات

فینگرفود سبزیجات

فینگر فود سبزیجات، این روز ها طرفداران بسیاری یافته است. اکثر افراد گیاهخوار تمایل به مصرف فینگرفود هایی دارند که محتویات آن چیزی غیر از گوشت و مرغ باشد. فینگر فود سبزیجات را می توان با تمام سبزیجات و میوه جات تهیه کرد. رسانه تخصصی تشریفات و خدمات مجالس تشریفینو قصد دارد فینگرفود گوجه گیلاسی را آموزش دهد. کافی است گوجه های گیلاسی درشت تهیه کنید و خوب بشویید. سپس قسمت بالایی گوجه ها را برش بزنید و با قاشق مرباخوری داخل گوجه ها را خالی نمایید. برای داخل گوجه ها می توانید از پنیر خامه ای استفاده کنید. مقداری پنیر خامه ای را با کمی گردو ترکیب کنید و با قیف داخل گوجه گیلاسی ها را پر نمایید. برای تزیین این فینگر فود می توانید از برگ سبزی خوردن برای قسمت رویی گوجه ها استفاده نمایید.

 

 

 

 

ویدئو آموزشی یک مدل فینگر فود جذاب برای جشن ها

شما می‌توانید جذاب ترین و ساده ترین مدل فینگر فود را در این ویدئو یادبگیرید.

 

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
آموزشگاه آشپزی و شیرینی پزی وانیل
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

دوستان من برای آموزش کیک و شیرینی از کلاس های آموزشگاه آشپزی وانیل استفاده کردم کلاس کیک های خامه ای و کیک های کافی شاپی شون عالی بود

لینکشو میزارم خواستید تنوع کلاس هاشون رو ببینید قیمتش مناسبه واقعا

https://amozesheashpazi.com

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید