ایده و خلاقیت

خوشمزه ترین سوشی در تهران کجا بخوریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با سوشی پیدا کنید و بدانید که خوشمزه ترین سوشی در تهران کجا بخوریم، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

اگر به تست کردن غذاهای بین المللی علاقمند باشید، احتمالا تصمیم گرفته اید که از بین غذاهای متنوع بین المللی، به سراغ تست کردن غذاهای عجیب و غریب ژاپنی نیز بروید و غذایی مانند سوشی را امتحان کنید. اگرچه تا مدت ها، سوشی به عنوان یکی از غذاهای عجیب و غریب و شاید کمی ترسناک در نظر گرفته می شد، اما اکنون می توانید آن را در همه جا، حتی در فروشگاه های مواد غذایی، پیدا کنید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با سوشی پیدا کنید و بدانید که خوشمزه ترین سوشی در تهران کجا بخوریم، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کافه و رستوران های افغانی در تهران

 

سوشی چیست؟

سوشی (Sushi)، یک غذای ژاپنی معروف است که از برنج سوشی دانه کوتاه، جلبک دریایی نوری، مواد تازه مانند خیار یا آووکادو به همراه ماهی یا غذاهای دریایی تهیه می شود. این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی است. برخلاف تصور عمومی، مردم ژاپن به طور مداوم سوشی مصرف نمی کنند و عمدتاً در مناسبت های خاص مانند عروسی خورده می شود.

تقریبا بیشتر افراد در سراسر جهان این تصور را از سوشی دارند که ترکیبی از ماهی و جلبک دریایی روی مقداری برنج است. اما اگر بخواهید بدانید که سوشی دقیقا چیست، باید گفت که چیزی فراتر از این است!

در واقع سوشی، بخشی از سنت تهیه غذا در ژاپن است که به صدها سال قبل باز می گردد، حتی به سال 718 که اولین بار در مورد سوشی نوشته شد. زیبایی سوشی این است که می توانید آن را بی نهایت تغییر دهید.

اگرچه ممکن است به طور خودکار، کلمه سوشی را با ماهی خام مرتبط کنید، اما برنج، مهمترین عنصر سوشی است. در واقع، کلمه "سوشی" به طعم ترش برنج سرکه دار اشاره دارد. بنابراین، صرف نظر از مواد رویه یا میانی، سوشی همیشه شامل برنج است. در حقیقت، برنج سوشی آنقدر مهم است که سرآشپزهای سوشی در ژاپن، قبل از شروع به کار با ماهی یا غذای دریایی، سال ها آموزش می بینند تا یاد بگیرند که چگونه برنج آن را درست بپزند.

سوشی

برنج سوشی

برنج سوشی نوعی برنج سفید با دانه متوسط است که با سرکه و چاشنی های دیگر مانند نمک و شکر تهیه می شود. نوع معمول برنج مورد استفاده برای سوشی ژاپنیکا است. ژاپنیکا یک برنج متوسط با دانه های گرد است که آن را به طرز محسوسی با سایر انواع برنج های موجود در جهان، متفاوت است. برنج ژاپنیکا نشاسته ای است و دارای سطوح بالاتر نشاسته ای به نام آمیلوپکتین نسبت به سایر برنج هاست. این نشاسته اضافی باعث می‌ شود که بعد از پخته شدن نسبتاً چسبنده شود و خوردن آن را با چاپستیک آسان‌ تر می‌ کند و برای قالب‌ گیری در تهیه سوشی، ایده‌ آل است. 

برنج و جلبک مخصوص سوشی

جلبک دریایی نوری (Nori seaweed)

دومین جزء اصلی سوشی جلبک دریایی نوری است. این همان "کاغذ" سیاهی است که در انواع مختلف سوشی پیدا می کنید. این جلبک دریایی خوراکی است که اغلب به صورت خشک شده در غذاهای ژاپنی استفاده می شود. به عبارت دقیق تر؛ از نوع خاصی از جلبک قرمز به نام پورفیرا ساخته شده است که شامل Porphyra yezoensis و Porphyra tenera است. این جلبک، دارای طعم کمی شور است، که منطقی است زیرا از دریا می آید، اما در عین حال کمی شیرین است و کاملا با آن برنج سوشی خوشمزه مطابقت دارد.

 

ماهی خام تازه یا غذاهای دریایی

ماده نهایی سوشی که به آن معروف است ماهی خام تازه یا غذاهای دریایی است. اما هر نوع ماهی ای در سوشس مورد استفاده قرار نمی گیرد! بلکه فقط بهترین و تازه ترین ماهی برای سوشی مناسب است و ماهی ساشیمی از جمله گزینه های محبوب برای تهیه سوشی است. زیرا این بهترین ماهی است که می توان به صورت خام مصرف کرد.

از دیگر ماهی های معروفی که معمولا برای تهیه سوشی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی مرکب و ماهی تن.

 

ترکیب سه ماده فوق، اساس سوشی را تشکیل می دهد. اما فراموش نکنید که می توان موارد بیشتری مانند توبیکو (تخم مرغ ماهی)، سبزیجات تازه مانند آووکادو و خیار یا میگوی سرخ شده نیز به سوشی اضافه کرد. در حقیقت، این سه ماده، دقیقاً ترکیب سوشی سنتی کلاسیک ژاپنی است که با مواد محلی ترکیب شده است که سوشی را به یک غذای خاص تبدیل می کند که همه آن را دوست دارند. در نتیجه، سوشی صرفاً یک غذای منحصر به فرد است که  ژاپنی ها قرن هاست که از آن لذت می برند و قرن ها بعد نیز از آن لذت خواهند برد و امروزه تقریبا در همه کشورهای دنیا محبوبیت پیدا کرده است.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کافه و رستوران های ایتالیایی در تهران

 

آشنایی با انواع سوشی

انواع مختلفی از سوشی وجود دارد. برخی از محبوب ترین مدل های سوشی را در ادامه معرفی کردیم:

 

نیگیری (Nigiri)

گلوله های برنج کوچک با ماهی، صدف و غیره در بالای آن. انواع بی‌شماری از نیگیریزوشی وجود دارد که برخی از رایج‌ترین آنها ماهی تن، میگو، مارماهی، ماهی مرکب، اختاپوس و تخم‌مرغ سرخ شده وجود دارد.

نیگیری (Nigiri)

 

گونکان (Gunkan)

این مدل از سوشی به شکل فنجان های کوچک ساخته شده از برنج سوشی و جلبک دریایی خشک و پر از غذاهای دریایی و غیره است. انواع بی شماری از گونکانزوشی وجود دارد که برخی از رایج ترین آنها خارپشت دریایی و انواع مختلف تخم ماهی وجود دارد.

گونکان (Gunkan)

 

نوریماکی (Norimaki)

این مدل سوشی شامل برنج سوشی و غذاهای دریایی و غیره است که در ورقه های جلبک دریایی خشک شده رول می شوند. انواع بی شماری از رول های سوشی وجود دارد که از نظر مواد تشکیل دهنده و ضخامت متفاوت هستند. رول های سوشی که معمولا در سایر کشورها تهیه می شود، بسیار محبوب هستند، اما به ندرت در ژاپن یافت می شوند.

نوریماکی (Norimaki)

 

تماکی (Temaki)

تماکیزوشی (به معنای رول های دستی) مخروط هایی هستند که از جلبک دریایی نوری ساخته شده و با برنج سوشی، غذاهای دریایی و سبزیجات پر شده است.

نماکی (Temaki)

اوشیزوشی (Oshizushi)

Oshizushi یک سوشی فشرده است که در آن، ماهی در یک جعبه چوبی روی برنج سوشی فشرده می شود. این تصویر، ماهی قزل آلا اوشیزوشی را در قالب یک جعبه ناهار محبوب نشان می دهد.

اوشیزوشی (Oshizushi)

ایناری (Inari)

ایناریزوشی نوعی سوشی ساده و ارزان است که در آن برنج سوشی را درون کیسه‌ های کوچکی از توفوی سرخ شده (ابورااژ) پر می‌ کنند.

 

ایناری (Inari)

چیراشی (Chirashi)

چیراشیزوشی غذایی است که در آن غذاهای دریایی، قارچ و سبزیجات روی برنج سوشی پخش می شود.

Chirashi

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی 20 رستوران روباز خوب در تهران [شرق + غرب+ شمال و مرکز]

 

خوشمزه ترین سوشی در تهران کجا بخوریم؟

اگر تمایل دارید طعم سوشی را امتحان کنید، بهتر است به سراغ رستوران های ژاپنی یا بین المللی در شهر خود بروید تا بتوانید نزدیک ترین طعم و بافت سوشی به نمونه اصلی آن را امتحان کنید. در ادامه به شما می گوییم که خوشمزه ترین سوشی در تهران کجا بخوریم؟

 

رستوران کنزو

رستوران کنزو، یکی از رستوران های ژاپنی و معروف در تهران است که می توانید خوشمزه ترین سوشی را در این رستوران بخورید. در این رستوران ژاپنی از مواد تازه برای تهیه سوشی استفاده می شود و حضور سرآشپزهای ژاپنی نیز باعث شده تا بهترین و باکیفیت ترین نوع سوشی تهیه و سرو شود.

  • آدرس رستوران کنزو: خیابان ولیعصر، خیابان شهید خدامی،  شماره 30
  • شماره تماس رستوران کنزو: 02188888222

 

رستوران چاپ چاپ

رستوران چاپ چاپ، یکی از رستوران های معروف تهران است که به دلیل سرو غذاهای آسیایی و به ویژه سوشی معروف است و می توانید خوشمزه ترین سوشی در تهران را در این رستوران امتحان کنید.

  • آدرس رستوران چاپ چاپ: خیابان فرشته ، خیابان بوسنی هرزگوین ، پلاک ۲۳ ، مجتمع تجاری مینیاتور، طبقه همکف
  • شماره تماس رستوران چاپ چاپ: 02122209392

 

رستوران کاتسو

کاتسور نیز از دیگر رستوران های فعال در زمینه غذاهای آسیایی است که می توانید برای تست کردن طعم و مزه سوشی واقعی ه انجا مراجعه کنید و یک تجربه دلپذیر داشته باشید.

  • آدرس رستوران کاتسو: مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم، واحد ۱۰
  • شماره تماس رستوران کاتسو: 02122660509

 

رستوران ستاره ونک

ستاره ونک یا ونک استار، یکی از رستوران های چینی در تهران است که می توانید سوشی خوشمزه و باکیفیت را در این رستوران امتحان کنید.

  • آدرس رستوران ستاره ونک: میدان شیخ بهائی، خروجی ونک شیرازی، ابتدای سئول، پلاک ۱۴
  • شماره تماس رستوران ستاره ونک: 02188042192

سوشی ژاپن

رستوران الین سوشی

الین سوشی را می توان به عنوان اولین رستوران ژاپنی در تهران معرفی کرد که در کنار سوشی های خوشمزه و باکیفیتی که دارد، می توانید انواع مختلفی از غذاهای ژاپنی و آسیایی را نیز در این رستوران امتحان کنید.

  • آدرس رستوران الین سوشی:  باشگاه انقلاب، فودکورت اصلی، الین سوشی (فودکورت باشگاه انقلاب)
  • شماره تماس رستوران الین سوشی: ۰۹۱۲۱۴۰۷۷۳۴

 

رستوران اواکادو

رستوران آواکادو یکی دیگر از رستوران هایی است که می توانید خوشمزه ترین سوشی در تهران را در انجا بخورید و همچنین از دیگر غذاهایی آسیایی که در این رستوران سرو می شود، لذت ببرید.

  • آدرس رستوران آواکادو: خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، جنب بانک پاسارگاد
  • شماره تماس رستوران آواکادو: 02188212105

 

سوشی بار کوی

اگر علاوه بر طعم سوشی، نحوه سرو و دیزاین سوشی نیز برایتان اهمیت دارد، حتما سری به سوشی بار کوی بزنید و خوشمزه ترین و زیباترین سوشی را در این رستوران میل کنید.

  • آدرس سوشی بار کوی:  سعادت آباد، میدان کتاب، مرکز تجاری اُپال
  • شماره تماس سوشی بار کوی: 02122384389

سوشی

رستوران مانسون لانژ

رستوران مانسون لانژ، یکی از رستوران های لوکس است که انواع غذاهای آسیایی و سوشی با بهترین کیفیت در ان سرو می شود و می توانید یک تجربه عالی از تست کردن خوشمزه ترین سوشی در تهران را در این رستوران داشته باشید.

  • آدرس رستوران مانسون لانژ: خیابان جردن – نبش خیابان گلدان – پلاک ۲
  • شماره تماس رستوران مانسون لانژ: 02122053437

 

رستوران سوشی انت

برای تست کردن خوشمزه ترین سوشی در تهران می توانید به رستوران سوشی انت بروید و در یک فضای کاملا شیک و مدرن، غذاهای آسیایی و خوشمزه را امتحان کنید.

  • آدرس رستوران سوشی انت: زعفرانیه خیابان آصف سه‌راه آصف کوچه سیمین، پلاک ۶
  • شماره تماس رستوران سوشی انت: 02126806931

 

رستوران ناکایا

رستوران ناکایا، یکی دیگر از رستوران های بین المللی در تهران است که انواع غذاهای آسیایی و سوشی در این رستوران تهیه و سرو می شود و به دلیل طراحی منحصر به فردی که فضای این رستوران دارد، می توانید ساعات خوشی را در آنجا سپری کنید.

  • آدرس رستوران ناکایا: بلوار اندرزگو، مجتمع تجاری سانا، طبقه دوم
  • شماره تماس رستوران ناکایا: ۰۲۱۹۶۸۶۱۹۱۹

 

اگر شما نیز می دانید که خوشمزه ترین سوشی در تهران کجا بخوریم؟ حتما در قسمت کامنت برای ما بنویسید

برچسب ها:
سوشی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید