ایده و خلاقیت

برنامه های مفرح در کویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از تشریفینو، به برنامه های مفرح در کویر اشاره کردیم تا در هنگام سفر به یکی از کویرهای ایران یا سایر کشورها، تجربیات لذت بخش و منحصر به فردی داشته باشید.

اکثر افراد، زمانی که به تعطیلات فکر می کنند، اغلب خود را در حال استراحت در ساحل یا در کنار استخر، پیاده روی در میان کوه ها یا کاوش در شهرهای معروف تصور می کنند. شاید شما نیز جز افرادی باشید که محیط کویر اولین انتخاب برای تفریح و خوش گذرانی برایتان نباشد، اما بیابان ها و کویرها، تجربه های منحصر به فردی را ارائه می دهند که در جای دیگری نمی توان آن را تجربه کرد. در واقع در یک کویر یا بیابان چیزی بیشتر از خورشید سوزان و ماسه وجود دارد و کسانی که مایل به بیرون رفتن از مناطق امن خود هستند ممکن است متوجه شوند که از آنچه این محیط های خشک ارائه می دهد شگفت زده شده اند.

در ادامه این بخش از تشریفینو، به برنامه های مفرح در کویر اشاره کردیم تا در هنگام سفر به یکی از کویرهای ایران یا سایر کشورها، تجربیات لذت بخش و منحصر به فردی داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: ایده های عکاسی فرمالیته در کویر

 

تماشی طلوع و غروب خورشید

تماشی طلوع و غروب خورشید

طلوع و غروب خورشید در کویر و بیابان ها، به زیباترین شکل ممکن دیده می شود و می تواند یک تجربه منحصر به فرد را برایتان ایجاد کند. پالت باورنکردنی از رنگ‌ های گرم که تپه‌ های شنی را رنگ می‌ کند و در اطراف کشیده می شود، تصویر فوق العاده ای را ایجاد می کند که در هیچ کجا نمی توان مانند آن را مشاهده کرد. علاوه بر این، سکوت کاملی که در کویر در این ساعات روز وجود دارد نیز باعث می شود تا تماشای طلوع و غروب خورشید برایتان خاطره انگیزتر شود.

 

موج سواری بر روی شن و ماسه

موج سواری بر روی شن و ماسه

موج سواری بر روی شن و ماسه، برای موج سوارانی است که احساس می کنند همه چیز را امتحان کرده اند و همچنین کسانی که می خواهند چیز جدیدی یاد بگیرند و آدرنالین خود را بالا ببرند بسیار مناسب است و می توان از ان جز برنامه های مفرح کویر یاد کرد. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک تخته شنی و چند تپه شنی است. همچنین لازم است بدانید که این ورزش ممکن است کمی خسته کننده نیز باشد، زیرا وقتی به پایین رسیدید، تنها راه برای بازگشت به اوج، پیاده روی است.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین پیست اسکی تهران کجاست؟

 

کویر نوردی

کویر نوردی

پیاده روی در کویر نیز یکی دیگر از برنامه های مفرح در کویر است و احساس متفاوتی خواهد داشت و می توانید گیاهان بیابانی شگفت‌ انگیز، شیرهای کوهستانی، دوندگان جاده‌ ای، کایوت‌ ها و مارمولک‌ های راه راه را ببینید و یک تجربه متفاوت از راه رفتن بر روی شن ها گرم کویر داشته باشید.

 

کمپینگ در کویر

کمپینگ در کویر

کمپینگ در کویر، یک راه عالی برای دیدن انواع حیات وحش در محیط‌ های کویری و انجام سایر فعالیت‌ های خود، آنطور که می‌ خواهید است. اگر تصمیم دارید تجربه کمپینگ در کویر را داشته باشید، بهتر است به گروه هایی که در این زمینه فعال هستند بپیوندید و یک کمپینگ ایمن و عالی را تجربه کنید. زیرا حضور در یک کمپ توسعه یافته امن تر است و هر کدام هزینه ها، سیاست ها و امکانات خاص خود را دارند.

 

پیشنهاد مطالعه: در هتل اسپیناس چه جوری تولد بگیریم؟

 

سافاری در کویر

سافاری در کویر

سافاری در کویر، معمولا یک ماجراجویی لوکس است که معمولا با ماشین های مخصوص و با رانندگان حرفه ای در این زمینه انجام می شود. اگرچه سافاری در کویر ممکن است یکی از گران ترین برنامه های مفرح در کویر باشد اما زمانی که بین چند نفر به اشتراک گذاشته شوند، مقرون به صرفه‌ تر هستند و می تواند یک تجربه متفاوت و خاطره انگیز از سفر به کویر را برایتان ایجاد کند.

 

راندن موتور چهار چرخ در کویر

راندن موتور چهار چرخ در کویر

راندن موتور چهار چرخ در کویر، تجربه ای شبیه به یک ترن هوایی بر روی شن است و جز برنامه های مفرح در کویر محسوب می شود. راندن موتورهای چهارچرخ بسیار آسانی است و یک یا چند مسافر را در خود جای می دهند. می توانید با این موتور، از تپه های شنی، دره ها و دشت های کویری بالا و پایین بروید و یک تجربه متفاوت و خاص داشته باشید. 

 

اسپا در کویر

یکی دیگر از برنامه های مفرح در کویر، تجربه یک اسپا متفاوت در کویر است. حمام شن و ماسه، یکی از گزینه های آرامش بخشی که فقط در کویر و صحرا می توان آن را تجربه کرد. برای این منظور، معمولا چاله هایی درون تپه های شنی حفر می شود و می توانید به مدت 30 دقیقه یا بیشتر درون این چاله ها دراز بکشید و تمام سطح بدن خود را با شن و ماسه بپوشانید. گفته می شود این درمان برای بیماری های پوستی، درد اندام ها و عضلات مفید است.

 

پیشنهاد مطالعه: تو این هفت تا کافه جشن تولد بگیر

 

شتر سواری در کویر

شتر سواری در کویر

شترها موجودات جالبی هستند که به خاطر استقامت، کوهان و مژه های بلندشان معروف هستند. شتر سواری، یکی از برنامه های مفرح در کویر است که برای مسافران بیابانی عالی بوده و بسیاری از افراد برای اینکه تجربه شتر سواری داشته باشند، به کویر سفر می کنند! شاید تعجب کنید که بدانید شترها بسیار سریع هستند و حداکثر سرعت آنها 40 مایل در ساعت در فواصل کوتاه است.

 

تماشای ستارگان در کویر

تماشای ستارگان در کویر

اگر به تماشای آسمان شب و ستارگان علاقه مند هستید و می خواهید چیزی واقعاً جادویی را تجربه کنید، لازم است که حتما به یکی از بیان ها و کویرهای ایران یا سایر کشورها سفر کنید و از تماشای آسمان شب در کویر محسور شوید! اگر می‌خواهید تجربه تماشای ستارگان خود را به حداکثر برسانید، بهتر است به یک تور با راهنمای متخصص بپیوندید. مردم محلی نه تنها بهترین نقاط برای رصد ستارگان را می شناسند، بلکه می توانند انواع بینش های جذاب را در مورد زندگی در بیابان به اشتراک بگذارند.

 

موتور سواری در کویر

موتور سواری در کویر

اگر به موتور سواری علاقه دارید و می خواهید یک تجربه متفاوت از موتور سواری داشته باشید، بهترین پیشنهاد این است که موتور سواری در کویر را امتحان کنید. البته لازم است که برای این منظور، تجهیزات لازم و ضروری را داشته باشید و یک تجربه موتور سواری ایمن را داشته باشید.

 

بالن سواری در کویر

بالن سواری در کویر

در بسیاری از کویرها از جمله کویر دبی، بالن سواری یکی از برنامه های مفرح در کویر است که یک تجربه لذت بخش را برایتان فراهم می کند. این تورها معمولاً از صبح زود شروع می شوند تا با شروع طلوع خورشید منظره زیباتری داشته باشند.

 

اسب سواری در کویر

اسب سواری در کویر

شما همچنین می توانید مانند شتر سواری، اسب سواری را در سراسر کویر انجام دهید. این نوع از تجربیات، بسیار منحصر به فرد و برای آرامش کامل هستند. برای اسب سواری در کویر معمولا یک راهنما در کنار شما خواهد بود تا این کار را در شرایط کاملا ایمن و بدون ترس انجام دهید و لذت ببرید.

 

نکات مهم برای سفر به کویر

  • بهترین زمان برای سفر به کویر فصل بهار و پاییز است. زیرا دمای هوا در این فصل ها معمولا متعادل است و می توان تجربه خوبی از سفر به کویر داشت.
  • راه رفتن بر روی تپه های شنی می‌تواند یک سواری سخت باشد. بنابراین به زنان باردار توصیه نمی شود که راه رفتن روی تپه های شنی را انجام دهند. همچنین برای افرادی که مشکلات گردن یا کمر دارند یا کسانی که از حالت تهوع یا سرگیجه رنج می برند مناسب نیست.
  • استفاده از کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید تا از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید - زیرا تابش نور خورشید در کویر بسیار قوی است.
  • دمای هوا در کویر، شب‌ها بسیار کاهش می‌ یابد، بنابراین حتماً لباس گرم همراه خود داشته باشید و از بعدظهر لباس های گرم بپوشید. بهتر است لباس‌ ها و کفش‌ های راحت بپوشید – ترجیحاً صندل‌ بپوشید تا شن‌ ها به راحتی از آن بین بروند.
  • قبل از سوار شدن به شتر به راهنمای خود گوش دهید زیرا این کار با اسب یکسان نیست.
  • فراموش نکنید که دوربین خود را بردارید - آهوها و خزندگان وحشی زیادی وجود دارند که مطمئناً می خواهید با دوربین خود آنها را ثبت کنید.

 

اگر شما نیز تجربه ای از سفر به کویر دارید و با بهترین برنامه های مفرح در کویر آشنا هستید حتما در قسمت کامنت بنویسید.

برچسب ها:
کویر
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید