ایده و خلاقیت

۱۰ تفریح رایگان شهر استانبول

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر تمایل دارید با انواع تفریح رایگان شهر استانبول آشنا شوید حتما در ادامه تشریفینو همراه بمانید.

استانبول شهری زیبا و غنی از فرهنگ تاریخی است. در این شهر، بازدید از برخی از قدیمی ترین و چشمگیرترین مکان های شهر برای مردم محلی و گردشگران رایگان است. اگر بودجه کمی دارید، ممکن است از خود بپرسید که تفریح رایگان شهر استانبول چیست؟ خوشبختانه، بازدید از برخی از جاذبه های گردشگری اصلی این شهر کاملا رایگان است. همچنین گشت و گذار در بسیاری از محله ها و بازارهای محلی رایگان است.

بنابراین اگر تمایل دارید با انواع تفریح رایگان شهر استانبول آشنا شوید حتما در ادامه تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: ۲۰ تا از بهترین رستوران های تکسیم استانبول

 

بازدید از ایاصوفیه

ایاصوفیه (یا به زبان ترکی آیاسوفیا) یکی از میراث جهانی یونسکو و یکی از بهترین تفریحات رایگان شهر استانبول است. ایاصوفیه، در ابتدا به عنوان یک کلیسای جامع مسیحی ساخته شد، سپس در سال 1400 به یک مسجد تبدیل شد. در نهایت در سال 1935 به موزه تبدیل شد و در سال 2020 دوباره به مسجد تبدیل شد.

در گذشته، برای بازدید از ایاصوفیه، هزینه ورودی لازم بود، اما به این دلیل اینکه که به مسجد تبدیل شده است، اکنون بازدید از ایاصوفیه کاملا رایگان است. به همین دلیل، انبوهی از گردشگران را به خود جذب می کند، بنابراین توصیه می کنم هر چه زودتر از آن بازدید کنید.

ایاصوفیه

 

بازدید از مسجد آبی

مسجد آبی که با نام مسجد سلطان احمد نیز شناخته می شود، یکی دیگر از جاذبه های رایگان استانبول است. این مسجد، درست در مقابل ایاصوفیه قرار دارد، بنابراین می توانید هر دو را در یک روز بازدید کنید. مشجد آبی به تازگی بازسازی شده است، بنابراین می توانید تمام طرح های پیچیده داخل مسجد را تحسین کنید و حیاط را نیز بررسی کنید. همچنین می‌ توانید روی نیمکت‌ های واقع در جلوی مسجد بنشینید و گنبدها و مناره‌ های زیبای آن را از بیرون ببینید

مسجد آبی

 

پارک سلطان احمد

این یک پارک سبز بزرگ است که درست بین مسجد آبی و ایاصوفیه واقع شده است. همچنین یک فواره در وسط وجود دارد که هر شب روشن می شود. پارک سلطان احمد مکان مناسبی برای نشستن و استراحت در حالی است که از دو نقطه مهم شهر دیدن می کنید. چندین فروشنده در این پارک وجود دارند که ذرت شیرین، شاه بلوط برشته شده و  میان وعده می فروشند که می توانید با هزینه بسیار کم، تفریح خود را کامل تر و لذت بخش تر کنید.

 

بازار آراستا

اگر در منطقه سلطان احمد هستید، می توانید از بازار آراستا نیز دیدن کنید. این بازار، در واقع یک کوچه کوچک است که در کنار آن مغازه‌ هایی که لباس، سوغاتی و غذاهای ترکی می‌فروشند، وجود دارد.

بازار آراستا

 

میدان سلطان احمد

میدان سلطان احمد (هپودروم قسطنطنیه) یکی دیگر از مکان های عالی برای تفریح رایگان در استانبول است. این میدان دارای چندین بنای تاریخی مانند فواره آلمانی، ابلیسک تئودوسیوس، ستون مار و ابلیسک دیواری است.

 

 

پیشنهاد مطالعه: سفرهایی که با کشتی کروز می توان رفت

 

بازار بزرگ

آیا نمی دانید در استانبول به صورت رایگان چه تفریحی انجام دهید؟ پیشنهاد می کنیم سری به بازار بزرگ استانبول بزنید. این بازار، آنقدر بزرگ است که مانند یک پیچ و خم غول پیکر به نظر می رسد که در انجا، ردیف های بی پایانی از مغازه ها را خواهید یافت که انواع کالاها، از جواهرات گرفته تا بشقاب های سرامیکی، چراغ های ترکی، قالیچه، شیرینی های ترکی و تقریباً هر چیز دیگری را می فروشند.

بازار بزرگ استانبول، بسیار توریستی است، بنابراین بسیار شلوغ خواهد بود اما می توانید مکانی سرگرم کننده برای بازدید چند ساعته باشد. اگر می خواهید از اینجا خرید کنید، باید با فروشندگان چانه بزنید. در غیر این صورت، می توانید به سادگی سوغاتی های خود را در خارج از بازار خریداری کنید زیرا در آنجا بسیار ارزان تر هستند.

بازار بزرگ

 

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه که در بالای تپه ای مشرف به بسفر قرار دارد، یکی از بهترین مکان های رایگان برای دیدن در استانبول است. داخل این مسجد، با موزاییک های زیبا و لوسترهای عظیم تزیین شده است و بهترین بخش آن، این است که گردشگران کمتری نسبت به مسجد آبی و ایاصوفیه جذب می کند. بنابراین اگر می خواهید از شلوغی عبور کنید و در عین حال از منظره پانورامای زیبای استانبول لذت ببرید، قطعا بهترین مکان برای بازدید است. در داخل مجموعه مسجد، آرامگاه باشکوه سلیمان ، طولانی ترین سلطان امپراتوری عثمانی را نیز خواهید دید.

مسجد سلیمانیه

 

بازار ادویه

در فاصله 10 دقیقه ای از مسجد سلیمانیه، بازار ادویه قرار دارد که گاهی به آن بازار مصر نیز می گویند. این یک بازار بزرگ سرپوشیده است که عمدتاً چای و ادویه جات می فروشد، اما سوغاتی، لباس و شیرینی ترکی نیز پیدا خواهید کرد.

بازار ادویه

 

پارک گلخانه یا گولهانه

با قدم زدن در پارک گولهانه از زندگی شلوغ شهری دور شوید. این مکان رایگان در استانبول در کنار کاخ توپکاپی قرار دارد و بهترین مکان برای فرار از آفتاب است.

پارک گلخانه یا گولهانه

 

پل گالاتا

بازدید از پل گالاتا، یکی از انواع تفریح رایگان شهر استانبول است. این پل مشرف به بسفر و برخی از مهم ترین بناهای دیدنی مانند برج گالاتا و مسجد سلیمانیه است. در سطح بالایی این پل، می‌توانید ماهیگیران را تماشا کنید یا منظره قایق‌ هایی را که در حال عبور هستند، تحسین کنید. در سطح پایین تر، بسیاری از رستوران های غذاهای دریایی را خواهید دید.

پل گالاتا

 

گشت و گذار در Balat و Fener

بالات و فنر ممکن است در مسیر اصلی توریستی نباشند، اما برای دیدن خانه‌ های رنگارنگ، گرفتن چند عکس با هنرهای خیابانی، یا رفتن به یکی از مغازه‌ ها و کافه‌ های عجیب و غریب ارزش دیدن را دارند. البته هشدار داده شود که در حین پرسه زدن در این محله، چند کالری می سوزانید، زیرا خیابان ها بسیار شیب دار هستند، اما مناظری که می بینید، ارزش آن را خواهد داشت.

گشت و گذار در Balat و Fener

 

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم

 

پله های کاموندو

این پلکان با ظاهر جالب که در قرن نوزدهم ساخته شده اند، تنها در 300 متری برج گالاتا قرار دارند. اگر در این منطقه هستید، ارزش یک توقف سریع برای عکس گرفتن را دارد.

پله های کاموندو

 

مسجد کاملیکا

مسجد Camlica که در سمت آسیایی شهر استانبول واقع شده است، بزرگترین مسجد ترکیه است که ظرفیت 63000 نمازگزار را دارد. ان مسجد به تازگی و در سال 2019 افتتاح شد و یکی از چشمگیرترین طرح های معماری با چشم انداز پانوراما از استانبول را به رخ می کشد. به محض اینکه به آنجا رسیدید، متوجه خواهید شد که چرا این مسجد، سزاوار جایگاهی در این لیست از برترین جاذبه های رایگان استانبول است! برای رسیدن به مسجد Camlica، باید با کشتی به Kadikoy یا Uskudar و سپس اتوبوس بروید. حتماً از راننده بخواهید که شما را در این ایستگاه اتوبوس که مستقیماً روبروی ورودی مسجد قرار دارد پیاده کند.

مسجد کاملیکا

 

خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از شلوغ ترین خیابان های استانبول است که روزانه ۱ تا ۳ میلیون بازدیدکننده دارد! این خیابان مملو از مغازه‌ ها، رستوران‌ ها، کافه‌ ها، سینماها، موزه‌ ها، ساختمان‌ های تاریخی و غیره است. مکان هایی که در امتداد خیابان استقلال وجود دارند و می توانید از ان بازدید کنید شامل کلیسای سانتا ماریا دراپریس، کلیسای Sent Antuan Kilisesi و کلیسای ارتدوکس یونانی Hagia Triada است که بازدید از همه آنها کاملا رایگان است. همچنین مکانی عالی برای لذت بردن از موسیقی زنده و نمایش هنرمندان خیابانی خواهد بود.

خیابان استقلال

 

میدان تکسیم

میدان تکسیم در شهر استانبول، یک نقطه پاتوق محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران است. در این میدان، نیمکت های زیادی برای نشستن وجود دارد اما متاسفانه سایه زیادی وجود ندارد. با وجود این، هنوز هم مکانی عالی برای تفریح رایگان شهر استانبول است. اگر احساس گرسنگی کردید، می توانید به دکه های کباب در نزدیکی میدان بروید.

میدان تکسیم

 

کادیکوی

یکی از جالب‌ترین محله‌ ها برای بازدید در سمت آسیایی استانبول، کادیکوی است. در اینجا، تعداد بیشتری از افراد محلی را نسبت به گردشگران خواهید یافت، بنابراین قیمت‌ ها پایین‌ تر هستند. شلوغ‌ترین خیابان کادیکوی Gen. Asim Gunduz Cd است که در آن فروشگاه‌ های لباس، رستوران‌ ها، کافه‌ ها، و سوغاتی‌ فروشی‌ های زیادی پیدا خواهید کرد. بهترین مکان هایی که می توانید در کادیکوی از ان بازدید کنید، شامل بازار محصولات Kadikoy، پارک ساحلی Moda (برای مناظر زیبای غروب خورشید) و فانوس دریایی Inciburnu Feneri هستند.

کادیکوی

 

اگر شما نیز تجربه ای از تفریح رایگان شهر استانبول دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید