ایده و خلاقیت

بازارهای ارزان در استانبول کجاست

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر به استانبول و ترکیه سفر کرده اید و می خواهید بدانید که بازارهای ارزان در استانبول کجاست؟ حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

ترکیه مقصد افرادی است که تمایل دارند در کنار بازدید از مکان هایت اریخی و منحصر به فرد، یک خرید عالی و ارزان را نیز تجربه کنند. خوشبختانه، مراکز خرید ارزان و گران زیادی در این شهر وجود دارد که تمام مسافران می توانند با توجه به بودجه خود، بهترین مراکز خرید و بازارها را برای خرید از ترکیه انتخاب کنند و یک تجربه لذت بخش از خرید داشته باشند. زیرا همانطور که می دانید، هنگام سفر به یک مقصد جدید، برنامه سفر باید شامل چند گشت و گذار در چند بازار، برای خرید باشد که بتوانید سوغاتی بخرید تا با خود به خانه ببرید و اگر در حال بازدید از استانبول هستید، مطمئناً خرید خوبی خواهید داشت زیرا این شهر، بهشت خریداران است.

اگر به استانبول و ترکیه سفر کرده اید و می خواهید بدانید که بازارهای ارزان در استانبول کجاست؟ حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ تفریح رایگان شهر استانبول

 

بازار بزرگ (Grand Bazaar)

بازار بزرگ یا کاپالی چارشی یکی از بزرگ‌ ترین و قدیمی‌ ترین بازارهای سرپوشیده استانبول است و اگر تمایل به خرید دارید اما نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، این بازار بهترین مکان برایتان خواهد بود. این بازار، حدود 4000 مغازه را در خود جای داده است که اقلام مختلف از جمله پوشاک، فرش و قالیچه های زیبای دستبافت، عتیقه جات، پتو، حوله، چراغ های ترکی، سرامیک های نقاشی شده با دست، کیف، ظروف مسی و غیره را می فروشند. این بازار همچنین به خاطر غرفه های جواهراتش که در آن قطعاتی از نقره، طلا و حتی جواهرات پیدا می کنید، معروف است. حتما با فروشندگان چانه بزنید!

  • آدرس: Beyazıt, 34126 Fatih/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: 9:00 صبح تا 19:00 (دوشنبه تا شنبه)، یکشنبه تعطیل

بازار بزرگ (Grand Bazaar)

 

بازار ادویه یا بازار مصری ها (Spice Bazaar)

بازار ادویه یا بازار مصر که در محله Eminönü واقع شده است، یکی دیگر از بازارهای ارزان در استانبوا است که پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از استانبول به انجا بروید. این بازار شامل بیش از 85 غرفه است که ادویه ها و گیاهان رنگارنگ و معطری مانند هل، گلاب، زعفران، دارچین، سماق، پاپریکا، کاسنی و فلفل خشک و غیره را به فروش می رساند. علاوه بر این، در اینجا می‌ توانید خوراکی‌ هایی مانند میوه‌ های خشک، سبزیجات خشک، آجیل، چای، قهوه، نوقا و پنیر را به همراه سایر اقلام مانند جواهرات، عتیقه‌ جات، حوله‌ های ترکی، روسری، منسوجات و غیره را نیز ببینید و خرید کنید. 

  • آدرس: Rüstem Paşa, Erzak Ambarı Sok. No:92, 34116 Fatih/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: هر روز 9:00 صبح الی 19:00

بازار ادویه یا بازار مصری ها (Spice Bazaar)

 

ترکوس پاسجی (Terkos Pasaji)

ترکوس پاسجی یک مرکز خرید نسبتا کوچکتر است که می توانید از آنجا چیزهای مقرون به صرفه خریداری کنید. این بازار در امتداد خیابان معروف استقلال قرار دارد و بیشتر متشکل از فروشندگان لباس است. شما می توانید لباس های سنتی ترکیه، شلوار جین، تی شرت، لباس، دامن، شلوار و موارد دیگر را به همراه چند مغازه فروش کیف، کفش، جواهرات، لوازم جانبی و غیره پیدا کنید.

  • آدرس: Asmalı Mescit, Terkoz Çk. No:2, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: هر روز 10:00 الی 20:30

ترکوس پاسجی (Terkos Pasaji)

 

بازار کتاب بیازیت (Beyazit Book Bazaar)

بازار کتاب بیازیت یا Sahaflar Çarşısı در نزدیکی بازار بزرگ در منطقه فاتح قرار دارد و برای دوستداران کتاب می تواند یک بازار عالی باشد! گفته می شود جایی که اولین کتاب ترکیه چاپ شد و حدود 50 مغازه فروش کتاب های قدیمی و جدید ترکی و بین المللی، کتاب های مصور، متون باستانی، کتاب های مینیاتوری، متون مذهبی، نقشه های تاریخی، کتاب های ادبیات، تاریخ، شعر، فلسفه و غیره در این بازار فعالیت دارند. حتی ممکن است با کتاب‌ های عتیقه‌ ای روبرو شوید که می‌ توانند به مجموعه شخصی شما یا به عنوان سوغات اضافه شوند.

  • آدرس: Mollafenari, No:, Medrese Çk. No:4, 34120 Fatih/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: 9:00 صبح الی 19:30

بازار کتاب بیازیت (Beyazit Book Bazaar)

 

پیشنهاد مطالعه: ۲۰ تا از بهترین رستوران های تکسیم استانبول

 

بازار کادیکوی (Kadikoy Market)

بازار Kadıköy بر فراز تنگه بسفر که عمدتاً به خاطر اقلام غذایی خود شناخته شده است، متشکل از تعدادی غرفه است که غذاهای محلی خوشمزه را می فروشند که می توانید در محل امتحان کنید و همچنین اقلامی را که می خواهید را خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. می توانید روغن زیتون، گیاهان خشک، ادویه جات ترشی جات، پنیر، ترشیجات، میوه های خشک و غیره را به همراه میوه های تازه، سبزیجات، غذاهای دریایی و گوشت پیدا کنید. شاید بخواهید غذاهای سنتی ترکی مانند پیده یا کاپ گریه را که معمولاً در اینجا فروخته می شود، را نیز امتحان کنید. شما باید با فروشندگان چانه بزنید تا معاملات بهتری روی اقلام داشته باشید.

  • آدرس: Caferağa, Muvakkıthane Cd. No:18, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey
  • ساعت کاری: 8:30 صبح تا 17:00 (دوشنبه تا شنبه)، یکشنبه تعطیل

بازار کادیکوی (Kadikoy Market)

 

بازار الفتح ( Al-Fateh Market)

یکی از ارزان ترین بازارها در استانبول، بازار الفتح در منطقه تاریخی الفتح است که فقط چهارشنبه ها باز است و حدود 2500 مغازه و غرفه دارد. این بازار روباز دارای 7 خیابان و کوچه است. در اینجا می‌توانید لباس‌های سنتی ترکی، کیف، کفش، عینک آفتابی، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، عطر، دکور منزل و مواد غذایی مانند زیتون، ترشیجات، میوه‌های خشک، ادویه جات، میوه‌ها و سبزیجات تازه را خریداری کنید. اگرچه قیمت ها در اینجا عمدتاً پایین است، اما همیشه بهتر است چانه بزنید.

  • آدرس: Zeyrek, Nevşehirli İbrahim Paşa Cd. No:30, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey
  • ساعت کاری: 6:00 صبح تا 20:00 (چهارشنبه)، بقیه هفته تعطیل است

بازار الفتح ( Al-Fateh Market)

 

بازار اپرا (Opera Bazaar)

حتماً برای خرید و داشتن یک روز سرگرم کننده از Opera Onur Çarşısı دیدن کنید. این مرکز خرید چهار طبقه عمدتاً دارای برندهای محلی است و مکانی عالی برای خرید سوغاتی است. برخی از اقلامی که می‌توانید در اینجا بخرید شامل لباس، کیف دستی، کفش، جواهرات، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و غیره است. به خاطر داشته باشید که برخی از بوتیک‌ ها ممکن است کمی گران باشند، بنابراین برای یافتن فروشگاه‌ های مقرون‌ به‌ صرفه و ارزان، مرکز را به‌ طور کامل جستجو کنید.

  • آدرس: Osmanağa, Gen. Asım Gündüz Cd. No:17, 34714 Kadıköy/İstanbul, Turkey
  • ساعت کاری: : 10:00 صبح تا 20:00 (دوشنبه تا شنبه)، 12:00 تا 19:00 (یکشنبه)

بازار اپرا (Opera Bazaar)

 

پیشنهاد مطالعه: سفرهایی که با کشتی کروز می توان رفت

 

مرکز تجاری Sinanpasa

Sinanpaşa İş Merkezi در محله بشیکتاش استانبول با بیش از 200 فروشگاه، مکانی عالی برای خرید است، اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید. بیشتر این فروشگاه‌ ها، بوتیک‌ های محلی هستند که محصولات را با قیمت پایین می‌ فروشند، در حالی که برخی از آنها مارک‌ های بین‌المللی مانند Topshop و Bershka هستند. در اینجا می توانید لباس، کفش، لوازم جانبی، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، جواهرات و مواد غذایی را بیابید. سعی کنید در تعطیلات آخر هفته به این بازار نروید، زیرا بسیار شلوغ است.

  • آدرس: Sinanpaşa, Hasfırın Cd. No:67, 34353 Beşiktaş/İstanbul, Turkey
  • ساعت کاری: هر روز

مرکز تجاری Sinanpasa

 

بازار محمود پاشا (Mahmut Pasha Market)

بازار محمود پاشا در نزدیکی بازار ادویه قرار دارد و یکی از ارزان ترین بازارها در استانبوا است که نزدیک به 250 فروشگاه دارد. این بازار برای خرید انواع اقلام مانند لباس، دکور منزل، جواهرات، لوازم برقی، منسوجات، لوازم جانبی و غیره مناسب است.

  • آدرس: Kazım Karabekir Mah, Ordu Cd. No:13, 34768 Ümraniye/İstanbul, Turkey

بازار محمود پاشا (Mahmut Pasha Market)

 

مرکز خرید زیرزمینی باکرکوی (Bakirkoy Underground Shopping Center)

مرکز خرید زیرزمینی باکرکوی جواهری پنهان برای خرید ارزان در استانبول است. این فروشگاه شامل بسیاری از فروشگاه‌ های لباس، کفش، کیف، لوازم آرایشی، دکور منزل، لوازم الکتریکی، جواهرات و غیره است. در حالی که برخی از مارک‌ها معروف هستند، اکثر آنها محلی هستند و بنابراین گران نیستند.

  • آدرس: Cevizlik, Fahri Korutürk Cd. No:67, 34140 Bakırköy/İstanbul, Turkey
  • ساعت کاری: 9:00 صبح تا 20:00 (دوشنبه تا جمعه)، 9:00 صبح تا 8:30 بعد از ظهر (شنبه)، 10:30 صبح تا 20:00 (یکشنبه)

مرکز خرید زیرزمینی باکرکوی (Bakirkoy Underground Shopping Center)

 

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم

 

بازار آراستا (Arasta Bazaar)

بازار آراستا متعلق به قرن هفدهم که به نام بازار صیباحی نیز شناخته می شود و در پشت مسجد آبی واقع شده است و یک نقطه عطف تاریخی است که بیشتر به خاطر صنایع دستی و سوغاتی های ترکی اش شناخته شده است. در این بازار، حدود 70 مغازه وجود دارد که می توانید سرامیک های نقاشی شده با دست، سفال، فانوس های ترکی، فرش و قالیچه، حوله های حمام طرح دار و ظروف شیشه ای و غیره پیدا کنید. برخی از اقلام دیگر که در این بازار فروخته می شوند، شامل ادویه جات، گیاهان، شیرینی جات و غیره است. فراموش نکنید که برای قیمت های بهتر چانه بزنید! علاوه بر این، پس از پایان خرید، می‌ توانید به موزه موزاییک کاخ بزرگ که دارای موزاییک‌ های زیبایی است که قدمت آن به قرن ششم باز می‌ گردد، نیز سر بزنید.

  • آدرس: Sultan Ahmet, Mimar Mehmet Ağa Cd. No:2, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey
  • ساعت کاری: 9:00 صبح تا 7:00 بعد از ظهر

بازار آراستا (Arasta Bazaar)

 

اگر شما نیز می دانید سایر بازارهای ارزان در استانبول کجاست؟ حتما در قسمت کامنت بنویسید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید