ایده و خلاقیت

12 جای دیدنی سریلانکا - جزیره چهار فصل آسیای شرقی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای آشنایی با چندین جای دیدنی سریلانکا / جزیره چهار فصل آسیای شرقی! از جمله مکان های شگفت انگیز و جاذبه های محبوب آن، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

کشور جزیره ای سریلانکا پر از مناظر رمانتیک، کوه های هیجان انگیز، باغ های سرسبز چای سبز و سواحل طلایی است. این کشور هیچ کمبودی در نقاط زیبایی الهام‌ بخش، طبیعی، تاریخی و فرهنگی ندارد، که هر کدام زیباتر از دیگری هستند. از صومعه‌ ها و معابد روح‌ انگیز بودایی گرفته تا مکان‌ های عجیب و غریب و بی‌ عیب و نقصی که به ندرت کاوش می‌ شوند، سریلانکا همه چیزهایی را ارائه می‌ دهد که سفر شما را خاطره‌ انگیز می‌ سازد!

بنابراین چه برنامه سفر دو نفره با همسر خود داشته باشید و چه بخواهید با خانواده خود سفر کنید، در هر صورت سریلانکا شما را ناامید نخواهد کرد! زیرا جاهای دیدنی بسیار زیادی در سریلانکا، این جزیره چهار فصل آسیای شرقی وجود دارد. بنابراین لازم است که در هنگام سفر به سریلانکا، حتما به این زیباترین مکان های سریلانکا سفر کنید و یک سفر خاطره انگیز و منحصر به فرد داشته باشید. 

برای آشنایی با چندین جای دیدنی سریلانکا / جزیره چهار فصل آسیای شرقی! از جمله مکان های شگفت انگیز و جاذبه های محبوب آن، در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید.

 

پیشنهاد مطالعه: سفر به زیبا ترین جزیره جهان سریلانکا

 

آشنایی با بهترین جای دیدنی در سریلانکا در سال 2024

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به سریلانکا، این جزیره چهار فصل آسیای شرقی هستید، به پایین صفحه بروید تا بدانید که همه شما می توانید برای یک سفر شگفت انگیز با دوستان و خانواده خود به کجا بروید. در زیر بهترین مکان های سفر در سریلانکا است که می توانید در برنامه سفر خود قرار دهید را معرفی کردیم:

 

الا - Ella، برای دیدن جذابیت روستایی

الا - Ella، شهری جذابیت روستایی

اگر به دنبال بهترین مکان ها برای بازدید در سریلانکا هستید، حتما از دیدن مناظر خیره کننده از طریق Ella Gap که به شکافی دیدنی در دیواره جنوبی کوه مشرف است، شگفت زده می شوید. این ایستگاه تپه که در وسط حومه ای زیبا، با زمین های کوچک سبزیجات، مزارع چای در دامنه تپه و جنگل های بالای تپه قرار دارد، منظره ای فوق العاده زیبا و نفس گیر را ایجاد کرده است. الا بدون شک یکی از زیباترین مکان های دیدنی سریلانکا است.

  • لوکیشن: شهری در سریلانکا
  • معروف برای: پیاده روی، منظره کوه، سواری با قطار
  • بهترین زمان برای بازدید: ژانویه تا مارس بهترین زمان برای بازدید از Ella است زیرا احتمال بارندگی کم است و همچنین می توانید از پیاده روی لذت ببرید.
  • نحوه دسترسی: الا 235 کیلومتر از کلمبو فاصله دارد. می توانید از ایستگاه قطار کلمبو فورت با قطار مستقیم به الا بروید
  • جاذبه های گردشگری: غار راوانا، پل 9 قوسی، آبشار راوانا

 

Nuwara Eliya - پوشیده از سبزه سرسبز

Nuwara Eliya - پوشیده از سبزه سرسبز

Nuwara Eliya، یک ایستگاه تپه‌ ای قرن نوزدهمی و یکی از زیباترین مکان‌های توریستی سریلانکا است که فضای استعماری خود را با زمین گلف، کلوپ‌های آقایان و ساختمان‌ های تودور حفظ کرده است. این یکی از زیباترین مکان های سریلانکا برای سواری ریلی خوش منظره است و می توانید مناظر خیره کننده مزارع چای اطراف، آبشارها و کوه های شگفت انگیز را ببینید و لذت ببرید.

  • لوکیشن: مکان: ناحیه Nuwara Eliya، مرکز سریلانکا
  • معروف برای: مناظر خیره کننده از مزارع چای اطراف
  • بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا می بهترین زمان برای بازدید از Nuwara Eliya است زیرا احتمال بارندگی کم است و دما نیز پایین است.
  • نحوه دسترسی: اتوبوس های متعددی از کلمبو و کندی به Nuwara Eliya وجود دارد. 
  • جاذبه های گردشگری: دریاچه گریگوری، پارک ویکتوریا، کارخانه چای پدرو

 

پرورشگاه فیل پیناوالا - برای دیدن جانوران غول پیکر

پرورشگاه فیل پیناوالا - برای دیدن جانوران غول پیکر

آیا می توانید چیزی به اندازه خیره شدن به بچه فیل ها در هنگام لذت بردن از غوطه ور شدن در رودخانه تصور کنید؟ پرورشگاه فیل پیناوالا ( Pinnawala Elephant Orphanage) دلایل زیادی دارد که یکی از بهترین جای دیدنی در سریلانکا نامیده شود!

این مکان 13 کیلومتر با شهر کگال فاصله دارد و می توان با هر وسیله نقلیه عمومی به آنجا رفت. این یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است و تجربه بسیار متفاوتی را به بازدیدکنندگان می دهد. تماشای بچه فیل ها در حال انجام شیطنت و حرکت در اینجا و آنجا یک تجربه مادام العمر است.

  • لوکیشن: B199، Rambukkana 71100، سریلانکا
  • معروف به: داشتن بزرگترین گله فیل ها
  • بهترین زمان بازدید: 9 صبح تا 1 بعد از ظهر زمانی است که فیل ها به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهند. این پارک از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر باز است
  • نحوه دسترسی: پرورشگاه فیل پینیوالا فقط 37 کیلومتر با کندی فاصله دارد.
  • جاذبه های گردشگری: باغ وحش پیناوالا

 

قله آدامز - سایت میراث جهانی یونسکو

قله آدامز - سایت میراث جهانی یونسکو

مقصد بعدی یکی از مسحورکننده ترین مکان های توریستی سریلانکا است و به قله آدامز - Adam’s Peak، معروف است. قله آدامز یکی از زیباترین مکان های سریلانکا است. شب ها از شیب ها بالا بروید تا طلوع خورشید خیره کننده ای را در سپیده دم تماشا کنید که فراموش کردن آن سخت است. نام این مکان منحصر به فرد است و مقصد نیز منحصر به فرد است. این مکان در سریلانکای میانی قرار دارد و آن چیزی که به آن معروف است سری پادا - Sri Pada، نام دارد. سری پادا اساساً به عنوان ردپای بودا در نظر گرفته می شود.

اگر به بالای قله بروید، مناظر واقعاً شگفت انگیزی از اطراف را خواهید دید. بنابراین، دشواری‌ های کوچکی که باید متحمل شوید، ارزش تجربه‌ ای که آن مکان به شما می‌ دهد  را دارد.

  • لوکیشن: قسمت مرکزی سریلانکا
  • معروف برای: تشکیل سنگ آن
  • بهترین زمان برای بازدید: از نظر آب و هوا، ژانویه و می بهترین ماه‌ها هستند. با این حال، اگر نمی خواهید در صف های طولانی منتظر بمانید، از روزهای ماه کامل و تعطیلات سریلانکا اجتناب کنید.
  • نحوه دسترسی: اگرچه باید از پله ها بالا بروید، می توانید از کلمبو با قطار برای رسیدن به قله آدامز بروید. از کلمبو، کندی و سایر شهرها با قطار مستقیم به هاتون بروید. سپس با اتوبوس یا ماشین به دالهوزی بروید که نزدیک‌ترین شهر به قله آداماست.
  • جاذبه های گردشگری: پناهگاه قله وحشی، آبشار لاکساپانا

 

پیشنهاد مطالعه: 10 مرکز خرید ارزان در دبی

 

میریسا - برای تماشای نهنگ ها

میریسا - برای تماشای نهنگ ها

دهکده کوچک میریسا، یکی از جذاب ترین مخفیگاه های ساحلی و مکان های دیدنی سریلانکا است. به محض ورود به این بهشت ساحلی، دنیای واقعی فراموش خواهد شد. بنابراین میریسا باید در لیست مکان های زیبای سریلانکا برای یک تعطیلات شگفت انگیز باشد. میریسا، روستایی است که اکثر شهروندان ساکن آن ماهیگیر هستند. بنابراین شما دید بسیار نزدیکی از زندگی مردم محلی خواهید داشت. حتی می توانید با ماهیگیران به ماهیگیری بروید و نگاهی به نهنگ ها و دیگر ماهی های بزرگ بیندازید. بنابراین اگر می خواهید تعطیلات خود را به دور از شلوغی و ازدحام بگذرانید، حتما به میریسا بروید.

  • لوکیشن: سواحل جنوبی سریلانکا
  • معروف برای: ماهی تن، کفال، قیچی و پروانه
  • بهترین زمان برای بازدید: میریسا مکانی باد خیز است. بنابراین، از ماه می-ژوئیه اجتناب کنید. بهترین ماه ها به ترتیب دسامبر، اکتبر و آگوست خواهند بود.
  • نحوه دسترسی: Weligama نزدیکترین ایستگاه قطار به Mirissa است (7 کیلومتر). می توانید با قطار مستقیم از کلمبو یا بنتوتا به سمت Weligama بروید و سپس با یک توک توک یا اتوبوس جلوتر بروید.
  • جاذبه های گردشگری: ساحل میریسا، تپه درخت نارگیل، پل صخره طوطی

 

کلمبو - برای بازدید از شهر شلوغ 

کلمبو - برای بازدید از شهر شلوغ 

مکان بعدی در لیست بهترین جای دیدنی سریلانکا، شهر کلمبو - Colombo، است که مطمئناً در میان بهترین مکان های سفر در سریلانکا قرار دارد. اگر از شهر کلمبو که پایتخت سریلانکا است بازدید نکنید، این کاملا ناعادلانه خواهد بود و سفر شما کامل نخواهد شد. زیرا چندین مکان در این شهر وجود دارد که می توانید از آنها دیدن کنید و قطعا شما را جذب می کند. این شهر در کل زیباست و زیبایی آن را نمی توان با کلمات توصیف کرد. برای بازدید از کل شهر می توانید یک تاکسی یا توک توک رزرو کنید و می توانید لیستی از مکان های قابل بازدید تهیه کنید. مطمئن باشید که در یک روز می توانید کل شهر را ببینید. این پایتخت پر جنب و جوش مطمئناً یکی از بهترین مکان های سریلانکا برای دیدن است.

  • لوکیشن: ناحیه کلمبو، سریلانکا
  • معروف برای: موزه ملی و معابد آن
  • بهترین زمان برای بازدید: ژانویه تا مارس بهترین زمان برای بازدید از کلمبو است زیرا فصل خشک است. احتمال بارندگی کم است.
  • نحوه دسترسی: کلمبو پایتخت سریلانکا است و شبکه حمل‌ و نقل ریلی، جاده‌ ای و هوایی دارد.
  • جاذبه های گردشگری: گال فیس گرین، معبد گانگارامایا، پارک یادبود استقلال، پارک ویهارادوی

 

Jaffna - برای کاوش در معماری تاریخی

Jaffna - برای کاوش در معماری تاریخی

اگر به دنبال مکان های توریستی مذهبی در سریلانکا هستید، این مکان در سریلانکا شهر معابد نیز نامیده می شود، زیرا دارای برخی از زیباترین معابد سریلانکا و یکی از بهترین جاذبه های سریلانکا برای استراحت معنوی است. پربازدیدترین معبد در این مکان معبد نالور کویل استمردمی که برای بازدید از این معابد می آیند از معابد دیگر نیز در نزدیکی بازدید می کنند. به غیر از این معابد، مرکز جذاب دیگر این مکان، قلعه جافنا است. این قلعه نه تنها یک بنای تاریخی زیبا برای دیدن است، بلکه نمادی از تاریخ سریلانکا است. بنابراین شهر جفنا فقط مختص مردمان معنوی نیست، بلکه کسانی که کمی به تاریخ و فرهنگ علاقه دارند نیز می توانند از این مکان دیدن کنند.

  • لوکیشن: استان شمالی سریلانکا
  • معروف برای: معماری های تاریخی آن
  • بهترین زمان برای بازدید: ژانویه-سپتامبر و دسامبر بهترین ماه ها برای سفر به جافنا هستند زیرا بارندگی متوسط و دما گرم است.
  • نحوه دسترسی: هیچ قطار یا اتوبوس مستقیمی به Jaffna وجود ندارد. با این حال، کندی نزدیکترین شهر به جافنا است. بنابراین، اگر در کندی هستید، می توانید با ماشین یا تاکسی یک مسیر انحرافی کوچک را طی کنید.
  • جاذبه های گردشگری: فورت جافنا، نالور کانداسوامی

 

پیشنهاد مطالعه: بازارهای ارزان در استانبول کجاست

 

کاندالاما – دهکده سورئال

کاندالاما – دهکده سورئال

اگر به دنبال مقصدی زیبا، آرام و مذهبی در سریلانکا هستید، حتما به دهکده Kandalama سر بزنید. اجربه ای که در اینجا به دست می آورید را نمی توانید در هیچ کجای دنیا به دست آورید. در این دهکده، یک سرویس بالون گرم وجود دارد که شما را به بالای آسمان می برد. این مکان بدون شک یکی از بهترین مکان های سریلانکا است. اینجا فقط یک روستاست، اما تمهیدات و نظم ان کمتر از یک شهر نیست. هتل های 5 ستاره زیادی در اینجا وجود دارد و نباید نگران تجمل و راحتی آن باشید. در کنار تجملات، محیطی که این مکان دارد بسیار آرامش بخش است و بنابراین می توان آن را به عنوان مکان دیدنی به حساب آورد.

  • لوکیشن: استان مرکزی، سریلانکا
  • معروف برای: منظره دریاچه و محیط طبیعی
  • بهترین زمان برای بازدید: می-ژوئن، اکتبر-نوامبر زمانی است که منطقه بارندگی های اضافی را دریافت می کند. به جز این ماه ها، در هر زمانی از سال می توانید سفر کنید.
  • نحوه دسترسی: دامبولا نزدیکترین شهر به کندالاما است. می توانید از کلمبو یا کندی با اتوبوس به دامبولا بروید.
  • جاذبه های گردشگری: آب انبار کندالاما، باغ ادویه

 

خلیج آروگام - سواحل بکر

خلیج آروگام - سواحل بکر

جدا از سایر ویژگی های طبیعی زیبا، سریلانکا بیشتر به خاطر سواحلش شناخته شده است. سواحل محبوب بسیاری در این کشور وجود دارد که جز زیباترین سواحل آسیا هستند. گفته می شود که سواحل Arugam Bay لذت بخش ترین و یکی از زیباترین سواحل سریلانکا است. شما می توانید به راحتی لباس شنا بپوشید و اگر بخواهید می توانید به داخل آب نیز بروید. علاوه بر این، این ساحل فعالیت های آبی زیادی را نیز به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. این فعالیت ها شامل غواصی، قایق سواری سریع و بسیاری دیگر می شود. چیزی که این ساحل را در بین تمام سواحل سریلانکا زیبا می کند، آب آبی آن و درختان نارگیلی است که در ساحل وجود دارد.

  • لوکیشن: سواحل جنوب شرقی سریلانکا
  • معروف برای: سواحل
  • بهترین زمان برای بازدید: از ماه می تا سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از خلیج آروگام است که بادهای موسمی عقب نشینی کرده است.
  • نحوه دسترسی: الا نزدیکترین ایستگاه قطار با فرکانس خوب قطار از سایر نقاط کشور است. همچنین می توانید از کلمبو به پوتوویل (4 کیلومتر از خلیج) اتوبوس دریافت کنید.
  • جاذبه های توریستی: شهر Surf ، ماهودو ماها ویهاریا - Mahudu Maha Viharya

 

باغ‌های گیاه‌ شناسی پرادنیا - برای دیدن شکوفه‌ های گل‌ ها

باغ‌های گیاه‌ شناسی پرادنیا - برای دیدن شکوفه‌ های گل‌ ها

اگر در مورد زیباترین جای دیدنی سریلانکا صحبت می کنیم، لازم است که به باغ گیاه شناسی Peradeniya در کندی نیز اشاره کنیم. این باغ وسیع 147 هکتاری دارای 4000 گونه گیاه و 10000 گونه درخت است که یکی از شگفت انگیزترین مکان های سریلانکا نیز می باشد. سرسبزی باغ نشاط آور است و آن را مکانی عالی برای پیک نیک با خانواده کرده است. حتی یک کافه تریا در این پارک وجود دارد که می توانید از غذاهای محلی و غربی لذت ببرید.

  • لوکیشن: کندی، سریلانکا
  • معروف برای: فضای سبز سرسبز و مکان پیک نیک
  • بهترین زمان برای بازدید: معمولاً عصرها از ساعت 4 بعد از ظهر تا 6 بعد از ظهر
  • جاذبه های گردشگری: معبد مقدس دندان، باغ گیاه شناسی سلطنتی، دریاچه کندی

 

Ruwanwelisaya - یک مکان مقدس بودایی

Ruwanwelisaya - یک مکان مقدس بودایی

Ruwanwelisaya یک گنبد معروف است که برای بوداییان در سراسر جهان مقدس است و توسط پادشاه Dutugemunu ساخته شده است. این یکی از بلندترین بناهای تاریخی جهان، یکی از زیباترین مکان های سریلانکا است و جذابیت مقاومت ناپذیر خاصی را منعکس می کند. معماری جذاب منظره ای قابل مشاهده است و یک واقعیت جالب در مورد این گنبد این است که ساخت آن تقریباً 33 سال طول کشیده است.

  • لوکیشن: خیابان Abhayawewa، Anuradhapura، سریلانکا
  • معروف برای: معماری جذاب
  • بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا مارس
  • جاذبه های گردشگری: معبد سری ماها بودی، رانماسو اویانا

 

پیشنهاد مطالعه: سفرهایی که با کشتی کروز می توان رفت

 

کلیسای سنت آنتونی - برای کاوش کردن یک شاهکار 

کلیسای سنت آنتونی - برای کاوش کردن یک شاهکار 

یکی از معروف ترین مکان های سریلانکا، کلیسای سنت آنتونی - St. Anthony’s Church است که مکانی عالی برای طرفدارانی است که از سراسر جهان می آیند. توده های مختلفی وجود دارد که در تمام روزهای هفته و همچنین در تعطیلات آخر هفته برگزار می شود.

  • لوکیشن: کوچیکاد، سنت آنتونی ماواتا، کلمبو، سریلانکا
  • معروف برای: مجسمه سنت آنتونی که از گوا آورده شده است
  • بهترین زمان برای بازدید: هر زمان از سال
  • نحوه دسترسی: می توانید با اتوبوس یا ماشین از فرودگاه به آنجا برسید.
  • جاذبه های توریستی: توده های ویژه و خدمات دعای خیر در تامیل، انگلیسی، و سینهالی هر سه شنبه.

 

اگر شما نیز بهترین جای دیدنی سریلانکا را می شناسید، حتما در قسمت کامنت معرفی کنید.

برچسب ها:
سریلانکا
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید