ایده و خلاقیت

لیست مهم ترین کارهایی که یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

کمتر از یک ماه دیگر مراسم عروسی برگزار می‌شود. از برنامه عقب هستید؟ نگران نباشید. در این مقاله تمام کارهایی که یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

حدود یک ماه دیگر، شاهد یکی از زیباترین رویدادهای زندگی‌تان هستید. برای داشتن یک عروسی رویایی و دلخواه، لازم است برنامه ریزی عروسی را جدی بگیرید. تنظیم برنامه عروسی معمولا از فردای روزی که تاریخ جشن عروسی را مشخص می‌کنید، آغاز می‌شود و تقریبا تا یک روز قبل از عروسی ادامه دارد. خونسرد باشید. این جشن، به بهترین حالت ممکن برگزار می‌شود و خاطره‌ای شیرین و فراموش نشدنی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

در این مقاله به مهم ترین اقداماتی که یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید می‌پردازیم تا مراسم ازدواج به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

 

کارهایی که باید یک ماه قبل از عروسی انجام شوند

کارهای قبل عروسی

عروس و داماد ایرانی معمولاً از شب خواستگاری هیجان و استرس شیرینی را تجربه می‌کنند که تا شب عروسی ادامه دارد. شماهم حتماً همین حس‌و‌حال را دارید، هیجان تا زمانی شیرین است که آرامش شمارا برهم نزند. متاسفانه درصورتی‌که فکری برای برنامه ریزی عروسی نکرده باشید، این هیجان تبدیل به استرس خواهد شد و آرامش روحی روانی شما را ازبین خواهدبرد. پس آگاه باشید و با استفاده از مقالات سایت، در خصوص برنامه ریزی عروسی اطلاعات کسب کنید و خیلی زود چک لیست عروسی را آماده کنید. با داشتن چک لیست ریز به ریز کارها را مدیریت می‌کنید و با شادی و نشاط فراوان جشن عروسی را تکمیل، باشکوه و شیرین برگزار می‌کنید. توجه به همین امر کوچک (برنامه ریزی) آرامش روحی زیادی برای‌تان ایجاد خواهد نمود.

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

کارهای قبل جشن عروسی

 

1. خریدهای قبل از عروسی را تمام کنید

معمولا بر اساس آداب و رسوم عروسی و یا تصمیم عروس و داماد، خریدهایی قبل از مراسم انجام می‌شود. خرید لباس، حوله، لوازم آرایشی و بهداشتی، سرویس طلا و... همگی جزء خریدهای قبل از عروسی هستند که لازم است در همین بازه یک ماهه به نتیجه برسند. تمام شدن خریدهای عروسی باری از دوش شما برمی‌دارد و می‌توانید با به اتمام رساندن آخرین خریدهای باقی‌مانده در چک لیست عروسی، پرانرژی تر به استقبال جشن باشکوه خود بروید.

 

2. لباس عروس را پرو کنید

پرو لباس عروس قبل عروسی

روز عروسی است. شما در آرایشگاه هستید. آرایش و میکاپ روز عروسی به اتمام رسیده، داماد و گروه فیلمبردای جلوی در سالن زیبایی هستند. زمان پوشیدن لباس عروس فرا رسیده است. لباس را به تن می‌کنید اما... اما زیپ لباس بسته نمی‌شود!

حتی تصورش هم وحشتناک است! چیزی شبیه به فاجعه. پس پرو نهایی لباس را جدی بگیرید و حتما یک ماه قبل از مراسم و یک هفته قبل از جشن عروسی، لباس‌ را پرو کنید.

 

چطور لباس عروس هماهنگ با فرم بدن خود بپوشید

 

3. طرح کیک عروسی را انتخاب کنید و سفارش دهید

یک ماه مانده به عروسی زمان مناسبی است تا با توجه به تم جشن عروسی و علایق خودتان، طرح کیک عروسی را انتخاب کنید. انواع طرح‌ها و مدل‌های متنوع کیک عروسی وجود دارد. حتما برای انتخاب کیک، زمان بگذارید و متناسب با سلیقه خود، بهترین طرح را انتخاب کنید. برش کیک در فیلم عروسی شما، پلانی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

 

4. از مدل آرایش و میکاپ عروس دلخواهتان عکس بگیرید

آرایشگر و میکاپ آرتیست شما، باید بداند شما چه سبکی از آرایش عروس را می‌پسندید. حتما چند عکس منتخب از مدل‌های میکاپ و آرایش مورد علاقه را در گوشی همراهتان ذخیره کنید و به آرایشگر خود نشان دهید.

 

با خواندن این مقاله از جذابیت آرایش عروس بر اساس فصل عروسی غافل نشوید

 

5. مدل موها را مشخص کنید و تاج انتخاب کنید

تاج عروس یکی از اکسسوری‌های پراهمیت عروس محسوب می‌شود. می‌توانید تاج عروسی را از مزون‌های لباس عروس، فروشگاه‌های عرضه گل‌سر و تاج و همچنین آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی تهیه کنید. این‌که تاج عروس را اجاره کنید یا بخرید، کاملا سلیقه‌ای است و تصمیم نهایی با شما‌ست. فقط دقت داشته باشید، درصورتی‌که تاج عروس را اجاره می‌کنید، شفافیت کریستال‌های آن، با اسپری مو خراب نشده باشد. همچنین، اگر مایلید تاج عروس را خودتان خریداری کنید، حتما مدل موی دلخواهتان را برای روز عروسی به شینیون کار عروس نشان داده و در خصوص مدل تاج با چند نفر مشورت کنید. تاج عروس را بر اساس مدل مو و فرم صورت و کشیدگی آن انتخاب کنید. حتما چند عکس منتخب از مدل موهای مورد علاقه را در گوشی همراهتان ذخیره کنید و به آرایشگر خود نشان دهید.

 

7. تکلیف تور عروس را مشخص کنید

برای مشخص کردن نوع تور عروس، لازم است مدل لباس عروس مشخص باشد. معمولا تور عروس به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که با لباس عروس هماهنگی داشته باشد. این هماهنگی و هارمونی بر اساس جنس پارچه‌ای که در لباس عروس استفاده شده‌است، مشخص می‌شود. حتما قبل از خرید تور سر عروس، با آتلیه عکاسی خود مشورت کنید که تور بلند تهیه کنید یا کوتاه، عکاسان معمولا به‌دلیل تجربه بالایی که در این زمینه دارند، راهنمایی‌های دقیق و مفیدی می‌کنند.

 

8. سلامتی خودتان را حفظ کنید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

تقویت سیستم ایمنی عروس و داماد

چند دقیقه چشمانتان را ببندید و تصور کنید که روز عروسی فرارسیده و شما آبریزش بینی شدیدی دارید و سرفه امانتان را بریده؛ اصلا حال و حوصله دیدن میهمانان عزیزتان را دارید؟ حتما نه! حتی تصور این حال و روز هم قشنگ نیست؛ پس شروع کنید و از یک ماه قبل از عروسی، ویتامین‌های لازم بدن را تامین کنید. سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید، سعی کنید یک ماه قبل از عروسی، در مکان‌های عمومی و شلوغ از ماسک استفاده کنید، کرم‌های جدید را تست نکنید، تفریحات پرریسک مانند اسکی، اسکیت و... را که احتمال آسیب دیدگی را افزایش می‌دهند، فراموش کنید. مصرف قهوه و کافئین را در ساعات پایانی روز به حداقل برسانید و از شب‌زنده‌داری بپرهیزید. از دمنوش‌های آرامش‌بخش استفاده کنید.

 

9. لوازم ضروری خانه مشترک را تکمیل کنید

یک‌ماه مانده به عروسی بهترین زمان است که لوازم ضروری خانه مشترکتان را تکمیل کنید و ضروریات اولیه زندگی را مهیا سازید. بهتر است تعدادی لباس میهمانی و لباس خانگی را نیز به خانه مشترکتان منتقل کنید تا فردای روز عروسی استرس تهیه لباس و... نداشته باشید.

 

10. به سلامتی پوست خود اهمیت بدهید

یک ماه فرصت مناسبی است تا به سلامتی پوست خود برسید، دقت کنید که اصلا منظور ما انجام کارهای درمانی یا تهاجمی برای پوست نیست. منظور فقط استفاده از ماسک‌هایی است که در قدیم استفاده می‌کردید. استفاده از محصولات پوستی جدید، اصلا پیشنهاد نمی‌شود. پس سعی کنید از همان محصولات قبلی خودتان استفاده کنید. با مصرف آب زیاد در طی روز، از خشکی پوست، که براثر استرس ایجاد می‌شود، جلوگیری کنید. استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده تاثیر خوبی در سلامت و شادابی پوست خواهد داشت.

 

11. از زیبایی دندان‌ها غافل نشوید

لبخند اصلی‌ترین حالت چهره شما در شب عروسی است. پس یک‌ماه قبل از عروسی، رسیدگی به ظاهر دندان بسیار توصیه می‌شود. سعی کنید قبل از مراسم عروسی، به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا هم سلامت دندان‌هایتان بررسی شود و هم جرم‌گیری و سفید کردن دندان‌ها را انجام دهید و لبخند فوق‌العاده‌ای در شب عروسی داشته‌باشید. اگر دندان‌های مرتبی ندارید، از کامپوزیت‌ها و لمینت‌های دندانی استفاده کنید.

 

12. رژیم غذایی سالم را رعایت کنید

در فاصله زمانی یک ماه مانده به جشن عروسی، مصرف فست‌فود و غذای آماده را از برنامه غذایی خود حذف کنید. معمولا این زمان، استرس و پیگیری کارهای باقی‌مانده عروسی باعث می‌شود اکثر اوقات خارج از خانه باشید و فرصت کافی برای تهیه غذای خانگی نداشته باشید. مصرف زیاد فست‌فود تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست و سلامت شما خواهد داشت. چربی پوست و جوش‌های بی‌وقت، همگی از دستاوردهای مصرف فست‌فودها است.

 

13. مصرف آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب قبل عروسی

آب، یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامتی و شادابی پوست است. توصیه می‌کنیم، یک ماه مانده به عروسی روزانه آب بیشتری بنوشید. تامین آب بدن موجب شادابی و درخشندگی پوست می‌شود و خشکی پوست را برطرف میکند. همین موضوع عامل مهمی برای زیرسازی میکاپ عروس به حساب می‌آید؛ آرایشگرها و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای معمولا در جلسات مشاوره قبل از عروسی، توصیه می‌کنند روزانه بیش از 8 لیوان آب مصرف کنید تا در روز عروسی چهره فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

10 نکته مهم در انتخاب بهترین آرایشگر عروس

 

14. اکسسوری‌‌های عروس و داماد بررسی شود

یکی از مشکلاتی که دقیقه نود با اعصاب شما بازی می‌کند، همین اکسسوری‌ها است. نکات ریزی که شاید با استرس‌ روزهای نزدیک به مراسم، از یاد برده باشید. توصیه می‌کنیم حتما لیستی از این اکسسوری‌ها تهیه و بررسی کنید.

بررسی اکسسوری‌‌ عروس و داماد

 

15. کارت‌ های عروسی را پخش کنید

یک ماه مانده به عروسی، زمان مناسبی است تا کارت های عروسی را پخش کنید. هر چه زودتر، بهتر! با این کار، زمان مناسبی در اختیار دارید تا برای میهمانانی که نمی‌توانند به مراسم برسند، جایگزین مشخص کنید.

همیشه تعداد کارت های عروسی را، بیشتر از میهمانان اولیه درنظر بگیرید تا برای لیست اولویت دوم، کارت عروسی کافی وجود داشته باشد. حتی یک هفته مانده به عروسی هم می‌توانید با بهانه‌های گوناگون میهمان جایگزین دعوت کنید، این موضوع را شوخی نگیرید؛ از اقوام و آشنایان خواهش کنید خبر حضور داشتن خود را اعلام کنند. البته آمادگی این را داشته باشید که همواره چند ده نفر از میهمانان در لحظات آخر، عدم حضورشان را اعلام می‌کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید