ایده و خلاقیت

قوانین کنسل شدن قرارداد تالار پذیرایی به دلیل ویروس کرونا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

چگونه قرارداد تالار را کنسل کنیم؟ کنسل کردن تالار در شرایط شیوع کرونا جریمه و خسارت دارد؟ در این مقاله قوانین قراردادی تالار پذیرایی را بررسی کرده‌ ایم.

یکی از مهم‌ترین موارد هر قرارداد، شرایط فسخ آن است. در قرارداد تالار پذیرایی، باغ عروسی، کترینگ جشن و... این بندها بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به دلایل مختلفی، ممکن است مجبور به فسخ قرارداد یا تغییر روز آن شوید. در این حالت، اگر به بندهای مربوط به فسخ قرارداد دقت نکرده‌باشید و بدون درنظر گرفتن شرایط خاص، آن را امضا کرده باشید، دچار دردسر می‌شوید. پس سعی کنید، اگر هنوز قرارداد نسبته‌اید، نسبت به این موضوع حساس باشید و با مطالعه این مقاله، کلیه اطلاعات لازم و ضروری، در خصوص قوانین کنسل شدن قرارداد تالار عروسی را کسب کنید.

قوانین کنسلی قرارداد تالار پذیرایی چگونه است؟ کنسلی قرارداد تالار به‌دلیل شیوع کرونا مجاز است؟ جریمه کنسلی تالار به‌دلیل شیوع ویروس کرونا چقدر است؟ در این مقاله تمامی ابعاد این سوالات بررسی می‌شود. همراه ما باشید.

 

قوانین رایج در قراداد تالار عروسی و کترینگ چیست؟

کنسل کردن عروسی به دلیل ویروس کرونا

در زمان عقد قرارداد با تالار پذیرایی، موارد مختلفی بررسی می‌شود و شرط و شروطی نیز، برای اجرای آن و نحوه پرداخت، نوشته می‌شود. قرارداد تالار پذیرایی، معمولا به شکلی ثبت می‌شود که درصورت فسخ قرارداد، جریمه‌ای از عروس و داماد گرفته می‌شود. این جریمه، معمولا توافقی است و در قرارداد ذکر می‌شود.

در زمان عقد قرارداد، یک سوم مبلغ کل قرارداد به‌عنوان بیعانه از عروس و داماد دریافت می‌شود، در زمان فسخ قرارداد معمولا از همین مبلغ، جریمه فسخ، کسر می‌شود. سعی کنید با مطالعه دقیق بندهای قرارداد، خصوصا درمورد شرایط خاص و کنسلی عروسی، قراردادی صحیح ببندید و از ضرر و زیان مالی، پیشگیری کنید.

 

مطلب پیشنهادی: تشریفات خوب و هر آنچه برای انتخاب تشریفات خوب باید بدانید

 

چه بندهایی در قرارداد تالار پذیرایی ذکر می‌شود؟

کنسلی قرارداد تالار عروسی

در قراردادهای تالار پذیرایی، شرایط مختلف در نظر گرفته می‌شود و در مورد آن، توافق می‌گردد. در یک قرارداد خوب، ابتدا مشخصات دقیق و کد اقتصادی تالار پذیرایی یا تشریفات ذکر می‌شود. بعد از درج اطلاعات اولیه طرفین، نوع پکیج انتخابی و اطلاعات دقیق آن نوشته می‌شود. برای مثال، اگر از خدمات اتاق عقد، چای‌خانه، قهوه‌خانه سنتی و خدمات این‌چنینی استفاده کنید، آیتم‌هایی که در این محل‌ها برای سرویس‌دهی وجود دارد توضیح داده می‌شود و موارد انتخابی‌تان در قرارداد ذکر می‌شود.

نوع غذاها، دسرها، نوشیدنی‌ها و شیرینی و میوه پذیرایی از مهمانان، به‌طور کامل در قرارداد ذکر می‌شود و نوع و کیفیت آن نیز مشخص می‌گردد. برای مثال، نوع گوشت در باقالی‌پلو یا نوع برنج مصرفی در پلو‌ها، همگی در قرارداد مشخص می‌شوند. حتی درصد گوشت و محل تهیه آن نیز، در برخی تالارها توضیح داده می‌شود.

در بخش دوم قرارداد تالار پذیرایی، شرایط مختلف درخصوص فسخ قرارداد و نحوه پرداخت هزینه خدمات، ذکر می‌شود. همچنین، امکاناتی مثل موتور برق، منبع آب و... برای شرایط پیش‌بینی نشده، در قرارداد آورده می‌شود. شرایط کنسلی، جابه‌جایی روز و چنین موقعیت‌هایی نیز، پیش‌بینی می‌شود. ساعت دراختیار قراردادن سالن، ساعت شروع و پایان مراسم، تعداد کادر اجرایی و پوشش خدمه، مواردی است که در قراداد مشخص می‌شود.

در پایان، اگر شرط و شروط و توافقی خاص، مدنظر باشد، به بندهای قرارداد اضافه می‌گردد. از جمله رایج‌ترین بندهایی که به قرارداد اضافه می‌شود، پرداخت یک سوم مبلغ قرارداد تالار، به‌شرط حسن انجام کار است. در این شرایط، درصورتی‌که جشن عروسی مطابق میل‌ و توافق‌تان برگزار نشود، اجازه عدم پرداخت یک سوم نهایی مبلغ قرارداد را خواهید داشت. هرچند این موضوع، کمی دردسر ساز و نیازمند پیگیری است. به همین‌دلیل، سعی کنید با تالار یا کترینگ معتبری قرارداد ببندید تا در زیباترین شب زندگی‌تان، درگیر این موضوعات نباشید.

مطلب پیشنهادی: مزایای استفاده از کترینگ عروسی

 

آیا امکان کنسلی قرارداد تالار پذیرایی وجود دارد؟

آیا امکان کنسلی قرارداد تالار پذیرایی وجود دارد

در قراردادهای از پیش نوشته شده تالار پذیرایی عروسی، شرایطی برای فسخ قرارداد درنظر گرفته شده‌است. در بخش دوم قرارداد تالار، شرایط مختلفی قید شده، که شرایط کنسلی قرارداد را معین می‌کند. قوانین کنسلی، از طرف برگزار‌کننده و عروس و داماد، مشخص شده‌است. در ادامه گزیده‌ای از این موارد را بررسی می‌کنیم.

♦ مبلغ بیعانه .... پرداخت شده‌است و مبلغ .... باقی‌مانده قرارداد، یک روز قبل از برگزاری مراسم پرداخت خواهد شد. درصورت عدم پرداخت این مبلغ، قرارداد هیچ‌گونه ارزش قانونی نخواهد داشت و کم لن یکن تلقی خواهد شد. (این بند در قرارداد هر تالار و کترینگ، متفاوت است. سعی کنید طبق توافق خودتان با مسئول قرارداد تالار، این بند را تغییر داده و با رضایت طرفین و بررسی تمامی شرایط احتمالی، آن را امضا کنید)

♦ درصورت بروز هرگونه مشکل برای برگزاری مراسم در روز مشخص شده در قرارداد، اگر جایگزینی برای آن روز پیدا شود، مبلغ بیعانه جهت برگزاری مراسم در روز دیگری، منتقل خواهد شد. در غیر این‌ صورت، جابه‌جایی روز، شامل جریمه و پرداخت خسارت خواهد بود.

♦ تغییر تاریخ مراسم، تنها تا 45 روز قبل از زمان برگزاری مراسم امکان‌پذیر است و تنها درصورت خالی بودن تالار در تاریخ مدنظر مشتری، مسئولین تالار، جهت تغییر روز و جابه‌جایی، همکاری لازم را به‌ عمل می‌آورند.

♦ درصورت هرگونه تخلف، کشف فساد و درگیری در مراسم، که منجر به برهم‌خوردن جشن شود، تالار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال بازگرداندن وجه ندارد و مشتری موظف به تسویه‌حساب کامل با تالار است. (درصورتی که درگیری موجب خسارت به تالار شود، پرداخت خسارت نیز برعهده مشتری است)

♦ درصورت بروز شرایط فورس ماژور از قبیل زلزله، سیل، طوفان و... که امکان برگزاری مراسم در آن روز را مختل کند، تالار هیچ‌گونه تعهدی نداشته و هیچ مبلغی استرداد به متقاضی نمی‌شود.

♦ درصورت توافق جدید پس از فسخ به‌دلیل شرایط خاص، تاریخ مراسم به نزدیک‌ترین روزی که امکان برگزاری مجدد مراسم مهیا گردد، انتقال خواهد یافت.

♦ درصورت بروز شرایط فورس ماژور قبل از روز مراسم و عدم امکان برگزاری، طبق قوانین اعلامی از جانب اتحادیه صنف تالار پذیرایی، ضرر و زیان، طبق شرایط زیر صورت می‌پذیرد.

  • بلافاصله پس از عقد قرارداد، 5% از مبلغ بیعانه قرارداد کسر می‌گردد.
  • تا  45 روز مانده به تاریخ مراسم، 10%  از مبلغ بیعانه قرارداد کسر می‌گردد.
  • تا  30 روز مانده به تاریخ مراسم، 15%  از مبلغ بیعانه قرارداد کسر می‌گردد.
  • تا  15 روز مانده به تاریخ مراسم، 20%  از مبلغ بیعانه قرارداد کسر می‌گردد.
  • تا  10 روز مانده به تاریخ مراسم، 30% از مبلغ بیعانه قرارداد کسر می‌گردد.

این قوانین، در هر تالار کمی متفاوت است و لازم است با بررسی دقیق متن قرارداد، به زوایای مختلف آن پی‌ببرید. اما در شرایط فعلی شروع ویروس کرونا و منع تجمعات در محل‌های مختلف، تکلیف چیست؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنید.

 

مطلب پیشنهادی: برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

 

قوانین کنسلی قرارداد تالار پذیرایی به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا چیست؟

کنسلی قرارداد تالار پذیرایی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا

با بررسی‌های انجام شده، رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و خدمات مجالس، آقای خسرو ابراهیمی نیا، باتوجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، ابلاغیه‌ای به تالارهای پذیرایی صادر کرده‌اند. در این ابلاغیه، ضرورت همکاری با عروس و داماد‌ها، جهت کنسل نمودن تاریخ رزرو شده جهت برگزاری عروسی، ذکر شده‌است. بر اساس این ابلاغیه، هیچ تالاری حق دریافت جریمه، بابت کنسل کردن مراسم عروسی را ندارد. هرگونه عدم همکاری با عروس و داماد، جهت کنسل نمودن مراسم عروسی، تخلف محسوب می‌شود. لازم است مدیریت تالار، نهایت همکاری را جهت تغییر تاریخ برگزاری مراسم، در ماه‌های آینده پس از بهبود وضعیت شیوع ویروس کرونا، داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ویروس کرونا چیست؟ علائم و راه‌ های انتقال ویروس چینی کرونا

 

آیا کنسل کردن جشن عروسی به‌دلیل شیوع کرونا شامل جریمه می‌شود؟

کنسل شدن عروسی شیوع ویروس کرونا

براساس اظهارات ابراهیمی نیا، درصورتی که عروس و داماد قصد جابه‌جایی روز برگزاری جشن عروسی را نداشته باشند، تالار موظف به عودت کل مبلغ بیعانه است. هیچ جریمه‌ای، برای کنسل کردن مراسم درنظر گرفته نشده‌است. حتی اگر تصمیم به برگزاری عروسی نداشته‌باشید، می‌توانید کل مبلغ بیعانه را بدون هیچ‌گونه خسارت و جریمه‌ای دریافت کنید.

 

کنسل کردن جشن عروسی به‌دلیل شروع ویروس کرونا اجباری است؟

عروسی و ویروس کرونا

ابراهیمی نیا عنوان کرد، این روزها باتوجه به شیوع ویروس کرونا و خطرساز بودن آن برای سلامتی هموطنان، رفت‌و‌آمد‌ها کم‌تر شده‌است و عده زیادی تصمیم به عدم برگزاری جشن عروسی گرفته‌اند. این تصمیم، به‌منظور حفظ سلامتی مهمانان گرفته شده‌ و تالارها ملزم هستند، نهایت همکاری را جهت رفاه حال هم‌میهنان داشته باشند. اما درصورتی‌که، عده‌ای مایل به برگزاری جشن عروسی باشند، با درنظر گرفتن اصول بهداشتی و ضدعفونی محیط، برگزاری مراسم بلامانع است. لغو مراسم در این شرایط، معمولا از جانب مردم انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی: جشن عروسی در زمان شیوع ویروس کرونا

 

سخن آخر

ناراحتی و نگرانی‌هایی که بابت برگزاری جشن عروسی در شرایط شیوع کرونا دارید، بسیار طبیعی است. بهترین اقدام، کنسل کردن مراسم است. قطعا داشتن جشن عروسی در آرامش و سلامتی، بسیار ارزشمندتر است.

تعداد عروس و دامادهای درگیر با این موضوع کم نیست و قطعا شما تنها عروس و دامادی نیستید که دچار این مشکل شده‌اید. با امتیازی که این روزها برای کنسل کردن تالارها اعلام شده‌، می‌توانید به‌راحتی جشن عروسی را کنسل یا به تاریخ دیگری موکول کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید