ایده و خلاقیت

راهنمای انتخاب میوه برای عروسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۴

انتخاب مطلوب میوه برای عروسی بسیار اهمیت دارد. در این مقاله نکاتی گفته می شود که راهنمای انتخاب میوه برای عروسی است. پس این مقاله را مطالعه کنید.

اگر انتخاب میوه برای عروسی یکی از دغدغه‌های ذهنی‌تان است، احتمالا در شرف برگزاری مراسم عروسی هستید. بعد از انتخاب تشریفات، یکی از موضوعاتی که لازم است درخصوص آن تصمیم بگیرید، انتخاب نوع میوه است. هرچه در انتخاب نوع میوه‌ ها، با دقت عمل کنید و نکات مختلفی را درنظر بگیرید، انتخاب مطلوب‌تری خواهید داشت. سعی کنید، میوه را متناسب با فصل برگزاری عروسی و محل برگزاری آن تهیه کنید. انتخاب میوه بدون درنظر گرفتن این نکات، انتخاب مطلوبی نخواهد بود.

چگونه بهترین میوه را برای عروسی انتخاب کنیم؟ چه میوه هایی مناسب جشن عروسی است؟ برای جشن عروسی چند کیلو میوه بخریم؟ در ادامه این مقاله پاسخ سوالات‌تان را می‌خوانید.

 

چگونه بهترین میوه را برای عروسی انتخاب کنیم؟

راهنمای بهترین میوه برای عروسی

انتخاب بهترین میوه برای جشن عروسی، یکی  از مهم‌ترین تصمیماتی است که، کیفیت جشن عروسی را مشخص می‌کند. میوه ها در طول مراسم، روی میزها و مقابل چشم مهمانان قرار دارند. دقت در انتخاب میوه‌ها، کیفیت آن‌ها، نوع میوه‌ها و مقدار آن، از عواملی است که بهترین میوه برای عروسی را، مشخص می‌کند. هرچه این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید، از نکات مهم در تهیه میوه آگاهی بیشتری پیدا می‌کنید و انتخاب عالی‌تری خواهید داشت.

استفاده از میوه آرایی برای یک دکور مرکزی، یا به عنوان بخشی از پذیرایی از مهمانان، می تواند ظرافت و کلاس زیادی را به دکوراسیون عروسی اضافه کند. برای اینکه بتوانید بهترین میوه برای عروسی را انتخاب کنید، حتما این نکات را به خاطر بسپارید:

 

  • میوه‌ های مناسب فصل را انتخاب کنید، میوه‌هایی که در زمان پذیرایی به طور طبیعی در فصل هستند، رنگ‌های روشن‌تر و طعم شیرین‌تری نسبت به میوه‌هایی دارند که از جای دیگری وارد می‌شوند و در فصل نیستند.
  • می توانید برای میوه آرایی از میوه های فصلی یا محلی برای برجسته کردن منطقه ای که اهل آن هستید استفاده کنید، یا میوه های فصلی را از جایی که در آن بزرگ شده اید به عنوان اشاره ای به گذشته خود انتخاب کنید.
  • میوه ای را انتخاب کنید که تم عروسی را تقویت کند، اگر عروسی شما یک عروسی ساحلی است یا اگر عروسی در تابستان است استفاده از میوه های گرمسیری یک راه عالی برای زیباتر کردن دکور پذیرایی است. سبدهای میوه های گرمسیری، رنگ های پر جنب و جوش زیادی را ارائه می دهند که می تواند میز پذیرایی را زیباتر کند.
  • میوه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل خوردن باشد، در مراسم عروسی مردم بلند می شوند و صحبت می کنند، می رقصند و در اطراف حرکت می کنند. بچه‌ها در حال دویدن هستند و اگر میوه‌ای که برای میوه‌آرایی انتخاب می‌کنید به راحتی قابل خوردن نباشند، ممکن است با ایجاد آشفتگی همراه بوده و مهمانان را اذیت کند. به عنوان نمونه، پرتقال و سایر مرکبات دارای پوست ضخیم هستند، اما به راحتی می توان آن را پوست کند و بچه ها نیز به تنهایی می توانند این میوه را بخورند، بنابراین انتخاب مناسبی برای جشن عروسی است.
  • هنگام برنامه ریزی برای تهیه میوه عروسی، بهتر است به سراغ انواع طعم ها و انواع میوه ها بروید و همچنین روشی جالب برای سرو میوه ها انتخاب کنید، به طوری که هر یک از مهمانان بتوانند چیزی برای خود در ظرف میوه عروسی پیدا کنند.
  • میوه عروسی را به شکل سالاد میوه های و در ظرف های تک نفره سرو کنید تا همه مهمانان بتوانند از خوردن چندین میوه در کنار هم به شکل اماده لذت ببرند.

 

 

 

ویژگی بهترین میوه برای عروسی چیست؟

بهترین نوع میوه برای عروسی

میوه برای عروسی

اگر بخواهید بهترین میوه را برای جشن عروسی‌تان انتخاب کنید، لازم است نکاتی را بدانید. خرید میوه با اطلاع از این نکات، نتیجه بسیار مطلوبی برای‌تان خواهد داشت. بهترین میوه، تازه‌ترین آن است. پس اگر خودتان میوه عروسی را تهیه می‌کنید، صبح زود روز عروسی اقدام کنید، تا میوه به‌روز تحویل بگیرید. استفاده از میوه‌های رایج در منطقه‌ای که هستید، یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

 

برای انتخاب میوه به سلیقه مهمانان توجه کنید

خرید میوه برای عروسی

هرچه میوه‌هایی که انتخاب می‌کنید، مطابق سلیقه و علایق مهمانان‌تان باشد، انتخاب موفق‌تری خواهید داشت. سعی کنید، ذائقه مهمانان‌تان را درنظر بگیرید و میوه‌های خاص را، برای استفاده در جشن عروسی، فراموش کنید. میوه‌ها معمولا، بر اساس فصل انتخاب می‌شوند.

 

برای انتخاب میوه از میوه های فصل استفاده کنید

مناسب ترین میوه برای عروسی

سعی کنید بر اساس فصلی که جشن عروسی‌تان را می‌گیرید، میوه‌های فصلی تهیه کنید. استفاده از میوه‌های فصل و رایج، برای‌تان صرفه اقتصادی نیز دارد. اگر عروسی‌تان در تابستان است، میوه‌هایی مثل زردآلو، گیلاس، هلو و شلیل، از بهترین انتخاب‌هایی است که به‌عنوان میوه فصل تابستان می‌توانید داشته باشید. اگر عروسی در پاییز است، از میوه‌هایی مثل پرتقال، انگور، خرمالو، سیب و کیوی می‌توانید استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: لیست مهم ترین کارهایی که یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید

 

میوه‌ های لاکچری و غیربومی را فراموش کنید

لوکس ترین میوه برای عروسی

زمانی که لازم است به تعداد زیادی میوه تهیه کنید، باید از میوه‌ های بومی و رایج در منطقه‌تان انتخاب کنید. خرید میوه‌های وارداتی و لوکس، اصلا انتخاب مناسبی برای جشن عروسی نیست. نه مهمانان علاقه‌ای به تست مزه‌های جدید دارند، نه هزینه‌های زیاد تهیه چنین میوه هایی به‌نفع خودتان است. پس سعی کنید، بر اساس میوه‌ های دردسترس، بهترین انتخاب را داشته‌ باشید.

 

میوه های مجلسی انتخاب کنید

لاکچری ترین میوه برای عروسی

استفاده از میوه‌ هایی مثل نارگیل، آناناس، خربزه، طالبی، هندوانه برای عروسی اصلا مناسب نیست. میوه‌ های مجلسی، که خوردن آن راحت است و آب زیادی ندارد، انتخاب بهتری برای این مراسم است. پیشنهاد ما این است که، میل شدید به خاص بودن را در این مورد کنار بگذارید و از اصول رایج تهیه میوه، استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

 

حتما بخوانید: جدیدترین هزینه های مراسم عروسی در تهران

 

میوه را از کجا بخریم؟

از کجا میوه برای عروسی بخریم

زمانی که با تشریفات عروسی قرارداد ببندید، خدمات مختلفی را در قالب پکیج‌های متفاوت به شما ارائه می‌کنند. اگر در پکیج پذیرایی که انتخاب می‌کنید، پذیرایی چند نوع میوه ذکر شده باشد، مسئولیت تهیه میوه با تشریفات است. در چنین شرایطی، حتما به درجه یک و مجلسی بودن میوه‌ ها تاکید کنید و تازه بودن میوه ها را، در قرارداد ذکر کنید. اگر جهت تست مراسم عروسی مراجعه می‌کنید، حتما کیفیت میوه‌، شیرینی و غذاها را، از نزدیک تست کنید. اما درصورتی‌که پکیج پذیرایی عروسی که انتخاب کرده‌اید، شامل پذیرایی میوه نیست، لازم است خودتان این مسئولیت را برعهده بگیرید. خرید میوه را، به فردی مسئول، مطلع و باتجربه محول کنید. تاکید کنید که خرید میوه، در همان روز عروسی انجام شود. اگر قصد دارید از میوه فروشی‌های محلی، برای سفارش میوه استفاده کنید، حتما چند روز قبل، آن‌ها را سفارش دهید.

 

حتما بخوانید: برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

 

چند کیلو میوه برای جشن عروسی بخریم؟

بهترین میزان  میوه برای عروسی

چیدمان میوه عروسی

یکی از سوالات رایجی که در ذهن‌ عروس و دامادها است، مقدار میوه لازم برای مهمانان است. مقداری که برای پذیرایی و شارژ میوه در کل مراسم کافی باشد. برای اطلاع از این موضوع، بهترین افرادی که می‌توانید از آن‌ها اطلاعات کسب کنید، مسئولین تشریفات یا تالارهای عروسی هستند. این افراد، با تجربه برگزاری چندین مراسم عروسی، بهترین میزان میوه را پیشنهاد می‌کنند. معمولا 700 گرم میوه برای هر مهمان، مقدار استانداردی است.

 

حتما بخوانید: تشریفات عروسی خوب و هرآنچه از تشریفات خوب باید بدانید

 

آیا لازم است میوه را به تعداد مهمانان تهیه کنیم؟

ایده آل ترین  میوه برای عروسی

بهترین میوه برای عروسی

خرید میوه به تعداد مهمانان، در مهمانی‌هایی رایج است که تعداد مهمانان چندان زیاد نیست و پذیرایی در بشقاب میوه مختص هر مهمان، یا به‌وسیله پک پذیرایی میوه انجام می‌شود. پذیرایی میوه در جشن عروسی، معمولا در ظرف‌های بزرگی است که روی میز مهمانان قرارمی‌گیرد. این ظروف، در طول مراسم، مرتب شارژ می‌شوند. میوه‌های خوش خوراکی مثل موز یا نارنگی را، بهتر است به تعداد مهمانان تهیه کنید. اما میوه‌هایی مثل سیب و کیوی، به تعداد نیمی از مهمانان تهیه شود نیز، کافی است. میوه‌هایی مثل خیار که برای رفع تشنگی در جشن عروسی، به میزان بیشتری مصرف می‌شود را، کمی بیشتر از تعداد مهمانان تهیه کنید. به یاد داشته باشید که، مقدار میوه‌ها باید به اندازه‌ای باشد که، مسئولین خدماتی در طول مراسم، ظرف میوه هر میز را مرتب شارژ کنند. ظرف میوه خالی، جلوه زیبایی روی میز پذیرایی از مهمانان ندارد. سعی کنید به میزانی میوه تهیه کنید که، نه اسراف کنید و نه در وسط مراسم‌تان، میوه تمام شود.

 

بار میوه برای عروسی

هیجان انگیزترین بار  میوه برای عروسی

سرو میوه عروسی

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین ایده برای جشن عروسی، استفاده از بار میوه است. بار میوه، میز مخصوصی است که، انواع میوه‌های خوشمزه، با دیزاین جذاب، روی آن چیده‌ می‌شود. مهمانان می‌توانند، خودشان از خودشان پذیرایی کنند. بار میوه، معمولا پر از میوه‌های فانتزی و تکه تکه شده‌ است. رنگارنگ بودن میز بار میوه، نمای فوق‌العاده‌ای در سالن عروسی ایجاد می‌کند. میوه آرایی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که، در بار میوه ضروری است. میوه‌هایی مثل هندانه تکه‌ای، موز تکه‌ای، انگور، بلوبری، گیلاس، توت فرنگی، ازجمله میوه‌های جذاب و لوکسی است که روی میزی قرارمی‌گیرد.

عالی ترین  میوه برای عروسی

میوه عروسی عالی

سخن آخر

انتخاب میوه برای عروسی، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های‌‌تان است. سعی کنید بر اساس نکاتی که در بالا اشاره شد، بهترین میوه‌ ها را انتخاب کنید. مقدار میوه موردنیاز برای جشن عروسی را، از تشریفات بپرسید. سعی کنید، در زمان عقد قرارداد، میزان میوه و کیفیت آن را در قرارداد ذکر کنید. یادتان باشد که، برای چنین مراسمی لازم است، میوه‌ های آبرومندانه‌ای استفاده شود.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید