ایده و خلاقیت

معرفی بهترین دسر عروسی - [بهترین انواع دسر عروسی چیست؟]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر در شرف ازدواج و برگزاری جشن عروسی هستید، این مطلب را بخوانید تا با بهترین دسر عروسی و انواع دسر عروسی آشنا شوید.

سال‌ها پیش کیک عروسی، به عنوان تنها دسربرای جشن‌های عروسی سرومی‌شد. اما امروزه انواع دسر عروسی با تنوع‌های بسیار زیاد با استایل زیبا و مجلل در تمامی مجالس عروسی وجود دارد. سرو دسر عروسی یکی از پرطرفدارترین مراحل خوشمزه عروسی است. معمولا برای مهمان‌ها به خصوص بچه‌ها، خوردن دسر عروسی بسیار لذت بخش است.

انواع دسر عروسی چیست؟ چگونه برای عروسی دسر انتخاب کنید؟ خوشمزه‌ترین دسر عروسی چیست؟ در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم و پاسخ سوالات شما در این خصوص را خواهیم داد.

 

دسر چیست؟

دسر چیست؟

دسر به مدلی از پس غذا گفته می‌شود که طعم شیرین مطلوبی دارد و معمولا برای هضم بهتر غذا بعد از وعده‌های اصلی غذا مصرف می‌شود. دسر یک واژه کهن فرانسوی است که انواع مختلف و متنوعی دارد. جالب است بدانید که دسر در بعضی کشورها، با قاشق مخصوص مصرف می‌شود. استفاده از دسر در جشن‌ها و مهمانی‌های رسمی رایج است. دسر عروسی یکی از محبوب‌ترین بخش‌های جشن عروسی و سرو شام است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: اهمیت چیدن میز شیرینی در جشن عروسی

 

انواع دسر برای عروسی چیست؟

انواع دسر برای عروسی چیست؟

دسر عروسی معمولا با داشتن رنگ‌های متنوع جلوه و زیبایی خاصی به محل سرو شام می‌دهد. طعم‌های هیجان‌انگیز دسر عروسی معمولا برای همه مهمان‌ها وسوسه کننده است.  انتخاب نوع دسر بستگی به این دارد که عروس و داماد چه مبلغی برای بخش دسر در جشن عروسی‌شان درنظر گرفته‌اند. البته انتخاب نوع دسر نیز، هم به شرایطی بستگی دارد که باید حتما آن را بررسی کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین شیرینی برای عروسی کدام است؟ + تصاویر

 

نکات مهم در انتخاب نوع دسر عروسی

نکات مهم در انتخاب نوع دسر عروسی

قبل از انتخاب دسر عروسی دقت کنید که در کدام فصل مراسم عروسی‌تان را برگزار می‌کنید. محل برگزاری جشن عروسی نیز، موضوع مهم دیگری است که در انتخاب دسر به شما کمک می‌کند، شما باید بدانید که مراسم عروسی‌تان در باغ  تالار برگزار می‌شود یا تالار سرپوشیده برای آن درنظر گرفته‌اید. عروس خانم‌هایی که می‌خواهند د رمراسم عروسی خود از انواع و اقسام دسرها استفاده کنند، این را بدانند که برای جلوگیری از به هدررفتن دسرهای عروسی و باقی نماندن اضافاتی از آن در ظرف‌ها، می‌توانید از  دسر ساده یا دسر مجلسی به شکل دسر لیوانی تک نفره استفاده کنید، که مقدارآن برای هر شخصی مشخص شده باشد و دورریز کمتری داشته باشد. استفاده از این مدل دسرها، چیدمان را برای تشریفات آسان‌تر می‌کند و مهمانان نیز با سرعت بیشتری از میز دسر عروسی استفاده می‌کنند.

 

دسر ساده عروسی

دسر ساده عروسی

دسرساده یکی ازدسر‌های است که به راحتی و با موادی که در بیشترمنزل‌ها وجود دارد، قابل تهیه است. در اکثر جشن‌های رسمی به خصوص مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و جشن تولدها، ژله به‌عنوان دسر ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسرمعمولا با استفاده از: پودر ژلاتین، بستنی، تکه‌های میوه، بیسکوییت و انواع مغز‌ها و دانه‌ها تهیه می‌شود.

 

 

دسر شکلاتی عروسی

دسر شکلاتی عروسی

دسرشکلاتی به دلیل استفاده از شکلات در محتویات داخل آن، طرفداران بسیار زیادی دارد. به دلیل رنگ شکلاتی جذابی که این مدل دسر دارد، باعث جلوه  فوق‌العاده‌ای در میان دسر‌های متنوع دیگرمی‌شود. آماده کردن دسرشکلاتی بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید در جشن‌ها و دورهمی‌ها نیز، از آن استفاده کنید. موادی که برای تهیه دسرشکلاتی به کارمی رود شامل: شکلات تخته‌ای، خامه‌، شیر و پودر ژلاتین است. به یاد داشته باشید که دسرهای شکلاتی خالص، انتخاب خوبی برای فصول گرم سال نیستند، چون ریسک آب شدن دسر شکلاتی در هوای گرم بسیار زیاد است.

 

دسر ژله‌ای عروسی

دسر ژله‌ای عروسی

دسرژله‌ای، یک دسر ارزان  قیمت و بسیار ساده است، که درست کردن آن برای هر فردی امکان پذیراست. معمولا تزیین ژله تنوع بالایی دارد که برای انجام مطلوب آن، باید حتما تخصص پیدا کنید. شما با درست کردن انواع دسر ژله‌ای در رنگ‌های مختلف می‌توانید، درمهمانی‌های‌تان بدرخشند. محتوای دسر ژله‌ای تشکیل شده از ژله در رنگ‌های مختلف است. معمولا بنابر میل و سلیقه‌تان نیز می‌توانید از وجود بستنی و تکه‌های میوه داخل دسرژله‌ای برای زیباترشدن این دسراستفاده کنید. اگر از چنین دسرهایی لذت می‌برید، حتما در منو سفارش دسر عروسی‌تان، آن‌ را جای دهید.

 

دسر تیرامیسو عروسی

دسر تیرامیسو عروسی

دسر تیرامیسو یکی از دسر‌های مجلل و مدرن ایتالیایی است. این دسر بسیار پرکالری است و خانم‌های خوش اندام و اهل رژیم، اصلا سراغ استفاده از آن نمی‌روند زیرا این دسر برای افراد رژیمی اصلا توصیه نم‌یشود. مواد درون این دسر خوشمزه، شامل قهوه، تخم مرغ، شکر، پودرکاکائو، شکلات تخته‌ای، بیسکوییت و پنیر ماسکار پونه است. وجود یک دسر تیرامیسو در منو شام عروسی، میز دسر شما را باکلاس‌تر نشان می‌‌دهد.

 

دسر مدرن عروسی

دسر مدرن عروسی

دسر مدرن، به مجموعه‌ای از دسرهای جدید و آسان گفته می‌شود که ضمن زیبایی بخشی به میز دسر، طعم خوشمزه‌ای نیز دارد. معمولا دسرهای مدرن می‌توانند به شکل‌های متنوع سرو شوند. دسرهای مدرن با قابلیت شکل پذیری با استایل‌های مختلفی تزیین و سرو می‌شوند. به طور مثال طرح‌های عروسکی، عاشقانه و حتی چندش آور از رایج‌ترین طرح‌های چنین دسرهایی است. دسرهای مدرن گاهی به شکل نیمرو تهیه می‌شوند. برای ساخت این دسر معمولا از یک کیک اسفنجی لیمویی( به عنوان شکل نان تست)، خامه هم زده شده(به عنوان شکل سفیده تخم مرغ)، ژله انبه(به عنوان زرده تخم مرغ)و یک کاسه پاناکوتای وانیلی که به شکل بشقاب کوچک طراحی شده است، ساختار جذاب چنین دسر هیجان‌انگیزی را تشکیل می‌دهد که طرفداران خاص خودش را دارد.

 

دسر مدرن مخملی عروسی

دسر مدرن مخملی عروسی

دسرهای مخملی از جدیدترین انواع شیرینی و دسر در شیرینی فروشی‌ها است. دسر مدرن مخملی بسیار شیک و خوشمزه است. سطح این دسر با موادی همچون پودر نارگیل و یا بیسکوییت به همراه پودر کاکائو به شکل مخملی تزیین شده است. بر روی دسر مدرن معمولا بیسکوییت آسیاب شده ریخته می‌شود. این بیسکوییت گاهی با پودر کاکائو مخلوط می‌شود و سپس بر روی دسر مورد نظر پاشیده می‌شود تا سطحی مخملی ایجاد شود.استفاده از پودر نارگیل نیز، برای مخملی شدن سطح دسر، به طورکامل بر روی سطح دسرریخته و سطح دسر را پوشش می‌دهد. به کاربردن این تزیینات باعث می‌شود که سطح دسر مدرن ما به شکل مخملی و زیبا باشد. قرادادن دسر مدرن مخملی عروسی در بین دسرهای میز شام، ظاهر شیک و خاصی به میز دسر می‌بخشید.

 

دسر عروس تنبل

دسر عروس تنبل

حتما شنیدن اسم این دسر برای شما هم جالب است. این دسر، یک دسر ترکیه‌ای است و همان‌طور که از اسمش پیدا است، یک دسر بسیار ساده و آسان است. به دلیل اینکه مواد اولیه برای تهیه این دسر در منزل اکثر ما وجود دارد و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. این دسر طعم بستنی وانیلی دارد و داخل فنجان‌های کوچک درست می‌شود. مواد این دسر شامل تخم مرغ، شکر، آرد، شیر، وانیل، بکینگ پودر است و کرم آن، شامل کرم شانتی، شیر، پودرنارگیل، آرد، نشاسته، شکر است. این دسر نیز می‌تواند به‌عنوان ساده‌ترین دسر عروسی در میز دسر شما قرارگیرد.

 

بستنی عروسی

بسنتی عروسی

عروس خانم‌های عزیزی که عاشق بستنی هستند، علاقه‌مند به استفاده از آن در میز دسر عروسی نیز هستند. استفاده از بستنی‌های مختلف در محل سرو شام، بسیار ایده جالی است. اما درنظر بگیرید که این دسر‌ها، معمولا برای فصل گرما (تابستان) کارایی بیشتری دارد و دردسرهای بیشتری نیز دارند. زیرا باید خنک و خوشمزه نگهداری شوند. به طور مثال، بستنی در رنگ‌های مختلف داخل قیف نونی به مهمانان داده می‌شود. گاهی نیز انواع بستنی در رنگ‌های مختلف، درون ظروف بستنی خوری ریخته و از رول‌ و اسمارتیز رنگی برای تزیین آن استفاده می‌گردد. چنین دسرهایی معمولا به‌دلیل دردسرهای تامین دستگاه خنک کننده برای آن، چندان مورد استفاده قرارنمی‌گیرند.

 

آموزش دسر مدرن فرانسوی

آموزش دسر مدرن فرانسوی

دسرهای فرانسوی، یکی ازخاص‌ترین ومتنوع ترین دسرها در دنیا است.  به دلیل محبوبیت خاصی که  دردسرهای فرانسوی بین علاقه‌مندان به دسر دارد، در بین بسیاری از مردم شناخته شده هستند. انواع  دسر فرانسوی شامل موس اسنیکرز و موس ماچا است. کیک ماچا که مواد کیکش شامل: تخم مرغ، آرد، شیر، پودر ماچا، شکر و روغن نباتی است ومواد موس کیک: ژلاتین، پودرماچا، شیر، پنیرماسکارپونه، شکر وکرم است.

 

طرز تهیه دسر لاکچری

طرز تهیه دسر لاکچری

دسر لاکچری، دسری است که به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که دارد، برای سرو شدن در جشن‌ها مورد پسند همه افراد قرارمی‌گیرد و معمولا در مجالس خاص و شیک مانند عروسی‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد. یکی از دسرهای لاکچری که می‌توانید درست کنید، از دو لایه شکلاتی وخامه‌ای تشکیل شده و بسیار خوشمزه و خوش طعم است. این دسر ظاهر بسیار شیکی دارد که لایه سیاه آن موادی مثل: تخم مرغ، ژلاتین، شکر، شیر، شکلات سیاه وخامه قنادی است. مواد لازم برای لایه سفید شامل: خامه قنادی، آب، شیر، ژلاتین و شکلات سفید است. شما می‌توانید این دسر را چند روز پیش‌تر از مراسم درست کنید و در جشن‌تان، با همان دسر از مهمانان پذیرایی کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین شیرینی برای عروسی کدام است؟ + تصاویر

 

انواع دسر برای تولد

انواع دسر برای تولد

یکی از اولین و شیرین‌ترین اتفاق زندگی هر شخصی، تولد او است. برای برگزاری یک جشن تولد با شکوه، کار‌های متفاوتی انجام می‌دهید که یکی از این کارها، درست کردن دسرهای جذاب و متفاوت است. شما در جشن تولدها می‌توانید ایده‌های جالب به کارببرید تا دسر ارزان قیمت و زیبایی را تهیه کنید. دسرها را می‌توانید به شکل دسر تک نفره یا دسر بزرگ آماده کنید تا بعد از شام به‌وسیله آن‌ها از میهمانان‌ خودتان پذیرایی کنید. از انواع دسر برای تولد می توان به دسر ساده که مافین شکلاتی نام دارد اشاره کرد که مواد موجود درآن: پودرکاکائو، آرد، بکینگ پودر، خامه صبحانه، روغن مایع، تخم ومرغ، شکر و آب جوش است. شما می‌توانید به راحتی روی دسرهای خود را با تکه های شکلات وخوراکی‌های رنگی مثل: پاستیل، اسمارتیز و نرمک تزیین کنید. همچنین میوه‌هایی که به شکلات آغشته شده یکی ازدسر‌های پرطرفداربرای جشن تولد کودکان است.

 

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب میوه برای عروسی

 

انواع دسر برای مهمانی‌ها

انواع دسر برای مهمانی‌ها

معمولا دربیشترمهمانی‌ها جدایی ازتهیه غذا، برای زیباترشدن سفره یا میز شام وهمچنین هضم بهتر غذا، از انواع مختلفی از دسرها استفاده می‌کنیم که شامل: ژله میوه‌ای، ژله رنگین کمان، ژله رولی، کیک یخچالی شکلاتی، پشمک قالبی و بستنی  است. دسر انبه خیلی شیک، برای مهمانی‌ها  بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه این دسر باید لوازمی شامل: انبه، پودر ژلاتین، خامه، آب، وانیل، شیر و شکر را تهیه کنید. دسر کدو حلوایی نیز، دسر محبوب فصل پاییز و شب یلدا است.

 

خلاصه مطلب

تمام شیرینی و تنوع مراسم شام عروسی با دسرهای رنگارنگی است که بر روی میز دسر قرارمی‌گیرد. سعی کنید با سرو کردن انواع و اقسام دسرهای مدرن و لاکچری، مراسم شام را باشکوه‌تر نشان دهید و زیبایی خاصی در آن ایجاد کنید. برای جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه‌تان نیز، از طرز تهیه دسرهای ساده و خوش آب و رنگ استفاده کنید و کدبانو شوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید