ایده و خلاقیت

همه چیز درباره سفارش بهترین شام عروسی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

شام عروسی را چطور انتخاب کنیم؟ بهترین شام عروسی چیست؟ نکات مهم در انتخاب شام عروسی چیست؟ پاسخ این سوالات را اینجا بخوانید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های برگزاری جشن عروسی پس از انتخاب کترینگ و باغ عروسی، انتخاب شام و منوی غذاست. این بخش، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های جشن عروسی است. مهمانان زیادی به عشق همین بخش از عروسی، در جشن‌تان حضور دارند. قضاوت شوخی یا واقعی بودن این موضوع، با شماست. اما تحت هیچ شرایطی، نمی‌توان منکر اهمیت شام عروسی شد. در بین ما ایرانیان، کیفیت شام عروسی، حرف اول را می‌زند. تقریبا این بخش از مراسم، بسیار مورد توجه خانواده‌هاست. در واقع، آبروی خانوادگی‌شان را در گرو، کیفیت شام عروسی و نحوه برگزاری آن می‌دانند؛ که البته چندان اشتباه نیست! این قسمت از عروسی، اولویت بسیاری از عروس و دامادها است و بخش زیادی از بودجه عروسی را می‌طلبد. به ‌همین ‌دلیل، در این مقاله به‌طور کامل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

بهترین شام عروسی را چطور انتخاب کنیم؟ نکات مهم درانتخاب شام عروسی چیست؟ ویژگی بهترین شام عروسی چیست؟ در ادامه مقاله، پاسخ تمامی این سوالات را بیان می‌کنیم.

همراه ما باشید.

 

جشن عروسی و انتخاب بهترین شام عروسی

بهترین شام عروسی چیست

اگر در شرف برگزاری جشن عروسی باشید، حتما با این دغدغه مواجه هستید که، شام عروسی را چطور انتخاب کنید!

جشن عروسی، بخش‌های مختلفی دارد. برای برگزاری مراسمی آبرومندانه، لازم است تمامی این بخش‌ها را، با کیفیتی مطلوب و طبق عرف، پیش ببرید. برنامه‌ریزی عروسی و مشخص کردن بودجه هر یک از بخش‌های آن بر اساس اولویت، یکی از مهم‌ترین اقدامات است. سعی کنید با تحقیقی سطحی، از هزینه برگزاری عروسی و جزییات آن، مطلع شوید و اولویت‌بندی کنید. نکته مهمی که در این اولویت‌بندی لازم است رعایت کنید، تناسب هزینه‌هایی است که برای بخش‌های مختلف جشن عروسی در نظر گرفته‌اید. زیبایی و جذابیت جشن عروسی‌تان، زمانی مشخص می‌شود که تمامی بخش‌های آن، از کیفیتی متعادل و هم‌سطح برخوردار باشند.

برای درک بهتر این موضوع، یک مثال می‌زنیم. فرض کنید در جشن عروسی که در تالاری متوسط برگزار می‌شود، عروس خانم لباس عروسی گران‌قیمت بپوشد، که برای آن چند ده میلیون هزینه کرده‌است. حتما تصور این موضوع، برای‌تان خنده‌دار است. اما عدم تناسب دقیقا به همین میزان، زحمات‌تان را به باد می‌دهد. پس سعی کنید، برای انتخاب محل برگزاری مراسم، کترینگ و شام عروسی، این نکته را در نظر بگیرید. برگزاری جشن عروسی در یک محیط نامنظم و نه‌چندان زیبا، با شام عروسی سنگین، متنوع و گران‌قیمت، اصلا انتخاب خوبی نیست. بهتر است بودجه عروسی را، صحیح مدیریت کنید؛ تا تمام آیتم‌های این جشن را، با بهترین کیفیت در سطح خودتان برگزار کنید.

 

بیشتر بخوانید : انجام صفر تا صد تشریفات مجالس عروسی شما با بهترین کیفیت

 

ویژگی های مهم در تهیه و سرو شام عروسی

ویژگی های مهم در تهیه شام عروسی

شام عروسی یکی از پارامترهای مهم در تعیین کیفیت یک جشن عروسی محسوب می‌شود. حساسیت و پیچیدگی ارائه خدمات مرتبط با شام عروسی تا حدی است که حتی گاهی تیم های تشریفاتی حرفه ای در آن شکست می‌خورند و آبرو و اعتبار کارفرما را به خطر می‌اندازند. شام یکی از لحظات مهم و به یادماندنی در مراسم عروسی است که بهتر است با توجه به تعداد مهمانان، مکان برگزاری و سبک عروسی و سبک برگزاری آن، ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. به طور کلی، برخی از ویژگی‌های مهم برای شام عروسی مطرح میشود که از قرار زیر است:

  • منوی غذا: یکی از مهم‌ترین عوامل در شام عروسی، منوی غذا است. متناسب با نوع جشن می‌توانید منوی متنوع و شیکی از غذاها و نوشیدنی‌ها انتخاب کنیدکه با سلیقه مهمانان هماهنگ باشد. برای شام عروسی می‌توانید از غذاهای سنتی، غذاهای بین‌المللی یا منوی غذایی با طعم‌های متفاوت استفاده کنید. غذاهای دریایی نیز در منوهای متنوع قرار میگیرند. اگر بخواهید غذا را به صورتی غیر از سلف سرویس ارائه کنید، تنوع آن کاسته میشود و به نهایتا 3 الی  4 مدل غذا کاهش خواهد داشت.
  • خدمات پذیرایی: خدمات پذیرایی و کیفیت سرویس دهی در شام عروسی اهمیت زیادی دارد. کوچک‌ترین اشتباهی در این بخش میتواند تمام زحمات میزبان را ازبین ببرد. بنابراین لازم است تا مطمئن شوید که کادر پذیرایی و سرویس دهی حرفه‌ای و با تجربه است تا به مهمانان خدماتی متمایز و حرفه‌ای ارائه کند.

 

  • طراحی محیط: طراحی محیط شام عروسی نیز باید با توجه به سبک مدنظر در برگزاری جشن عروسی تعیین می‌شود. معمولا گل آرایی، استفاده از دیزاین حرفه ای در ورودی سالن و نواحی اینچنینی مدنظر قرار میگیرد. به کار بردن ظروف مناسب، زیبا و چیدمان شکیل غذاها، دیزاین آن ها و استفاده از  رومیزی‌های زیبا و دکوراسیون مناسب می‌تواند به جلوه و جذابیت محیط کمک کند.
  •  دکوراسیون میز شام: در صورتی که پذیرایی بر روی میز افراد انجام شود، دکوراسیون میز شام عروسی اهمیت زیادی دارد. معمولا استفاده از دستمال‌های مخصوص، حلقه دستمال، تجهیزات، بشقاب های لوکس و گیلاس های نوشیدنی همگی اهمیت دارند. به همین دلیل باید از متخصصین این حوزه درخواست کنید تا بهترین کیفیت و سرویس دهی را ارائه کنند.
  • نورپردازی سالن شام: نورپردازی مناسب می‌تواند به ایجاد یک اتمسفر دلنشین و رمانتیک برای شام عروسی تبدیل شود. از چراغ‌های رومانتیک و ملایم استفاده کنید تا فضا را بهتر تنظیم کنید. اگر شام به صورت سلف سرویس باشد، نیاز دارید تا سالن شام را به بهترین شکل نورپردازی کنید تا افراد به شکلی مطلوب دید داشته باشند. 
  •  موسیقی: موسیقی همیشه بخشی مهم از هر مراسم عروسی است. برای شام عروسی، موسیقی‌های آرام و زیبا می‌توانند به ایجاد یک فضای دلنشین و شاداب کمک کنند. استفاده از موسیقی زنده و تک نوازی ایده مناسبی برای جشنهای لوکس است.

 

 

انواع شام عروسی چیست؟

انواع شام عروسی

شام عروسی، مانند تمام آیتم‌های عروسی، انواع مختلفی دارد. انواع مختلف شام عروسی با هزینه‌های متفاوتی ارائه می‌شود. بهتر است، در زمان مراجعه به کترینگ، تشریفات یا تالارهایی که وظیفه تامین غذای مهمانان را برعهده می‌گیرند، دفترچه‌ای همراه داشته باشید و انواع شام عروسی که توسط این مراکز ارائه می‌شود را به‌همراه هزینه آن یادداشت کنید. سعی کنید در یادداشت‌تان، نوع و سطح خدمات را ذکر کنید تا در زمان انتخاب، به‌خوبی این موارد را مقایسه کنید. 

 

1. شام عروسی به صورت دیس پرسی

شام عروسی چی باشه؟

یکی از انواع شام عروسی، پذیرایی به صورت، دیس پرسی است. در این سبک پذیرایی، مهمانان سر میز‌های خودشان پذیرایی می‌شوند. برنامه پذیرایی در این سبک شام عروسی، این‌گونه است که، پذیرایی کنندگان، با ترولی‌های سالاد، نوشیدنی و غذا، به کلیه میزها سر می‌زنند و اقلامی که توسط عروس و داماد سفارش داده شده‌است را، روی میز مهمانان قرار می‌دهند. نحوه پذیرایی و غذاهایی که روی هر میز قرار می‌گیرد، بستگی به سفارش‌تان دارد. این سبک شام، معمولا حداقل دو نوع غذای اصلی دارد و یک نوع کباب مثل جوجه کباب، به‌صورت گردشی، توسط پذیرایی‌کننده، برای هر فرد سر میزها سرو می‌شود. سالادها، در این سبک پذیرایی، بسته‌بندی‌شده هستند و ماست‌های تک نفره، به تعداد افراد هر میز سرو می‌شود. نوشیدنی نیز به تعداد افراد هر میز، روی میزها قرار داده‌ می‌شود. اگر در منوی سفارش‌تان، دسر ساده وجود داشته‌باشد، معمولا ژله سرو می‌شود. نحوه سرو ژله یا به‌صورت بشقابی است، یا دسرهای تک نفره و بسته‌بندی شده. این سبک پذیرایی هزینه متناسب‌تری نسبت به پذیرایی سلف سرویس شام عروسی دارد.

 

2. شام عروسی سلف سرویس

بهترین منو سلف سرویس شام عروسی

شام عروسی سلف سرویس، یکی از هیجان‌انگیزترین شام‌هایی است که اکثر مهمانان منتظرش هستند. میزهایی پر از غذاهای متنوع، با امکان تست هر نوع غذایی که روی میزها چیده شده‌است.

منوهای سلف سرویس، انواع مختلفی دارند. منوی پایه، معمولا شامل چهار نوع غذای اصلی، دو نوع کباب، چند مدل پلو، یک مدل خورشت، دو مدل خوراک، چهار مدل سالاد و چهار مدل دسر به همراه دو یا سه مدل نوشیدنی است. در منو پایه، معمولا میز اردور، فینگرفود، بار شکلات، بار دونات و بار میوه وجود ندارد. منوی پایه، ابتدایی‌ترین سطح پذیرایی از مهمانان، به‌صورت سلف سرویس است. اگر علاقه‌مند به غذاهای متنوع هستید، می‌توانید پکیج‌های دیگری انتخاب کنید. قیمت برخی پکیج‌های پذیرایی سلف سرویس، به 2 میلیون نیز می‌رسد! این هزینه بابت انواع بارهای پذیرایی، فینگرفودهای متنوع، غذاهای دریایی خاص، انواع خوراک‌ها، کباب‌ها و دسرها است. قطعا انتخاب چنین منویی، مشتریان بسیار خاصی دارد؛ اما سعی کنید برای انتخاب منو سلف سرویس اسراف نکنید! انتخاب چنین سبکی برای پذیرایی، ملاحظات زیادی می‌طلبد که باید به آن دقت کنید. کیفیت غذا، تعهد و وجدان کاری کترینگ در میزان سرو غذا، فرهنگ مهمانانی که به جشن عروسی دعوت هستند و تعداد مهمانان، از جمله پارامترهای مهمی است که باید بررسی کنید و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

 

 

تاثیر فرهنگ مهمانان در انتخاب سبک پذیرایی شام عروسی

بهترین شام عروسی

این نکته، یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذاری است که باید به آن دقت کنید. هیچ‌کس به اندازه خودتان، توانایی ارزیابی و تصمیم‌گیری در این‌ خصوص را ندارد. فرهنگ و نوع برخورد مهمانان، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در جشن عروسی و نحوه برگزاری آن در نظر بگیرید. بی‌شک، تعداد افرادی که به‌دلیل اختلافات فرهنگی، در مراسم عروسی دچار مشکل می‌شوند، کم نیست. این موضوع، تاحدی در نحوه پذیرایی نیز تاثیرگذار است. برای مثال، افرادی که با سلف سرویس آشنایی ندارند و فرهنگ لازم جهت مواجهه با چنین شرایطی را ندارند، بعد از ورود به سالن غذاخوری، با تصور خوردن تمامی غذاهایی که در لحظه اول مشاهده می‌کنند، کل بشقاب خودشان را، پر می‌کنند. حتی بعضا، چندین بشقاب از انواع غذاها و دسرها به سر میز می‌آورند. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که، ظرفیت خوراک خودشان را درنظر نگرفته‌اند و حجم بالایی از غذا، داخل بشقاب‌ها به‌صورت دست خورده، باقی مانده‌است. تا این‌جا، تنها مشکل اسراف بود، اما زمانی که از این نوع مهمانان زیاد داشته باشید، قطعا دچار کمبود غذا می‌شوید. در یک سمت، مهمانانی که میزهای‌شان پر از غذای دست خورده است و در سمتی دیگر، مهمانانی که بی‌غذا مانده‌اند. تصویر ناخوشایندی که ممکن است خاطره تلخی از آن شب، در ذهن برخی مهمانان و خودتان ایجاد کند. پس سعی کنید، اگر فرهنگ پذیرایی سلف سرویس در میان اکثر مهمانان‌تان وجود ندارد، این گزینه را فراموش کنید و تصمیم بهتری برای شام عروسی بگیرید.

 

مطلب پیشنهادی: اهمیت چیدن میز شیرینی در جشن عروسی

 

تاثیر تعداد مهمانان در انتخاب سبک پذیرایی شام عروسی

بهترین انتخاب برای  شام عروسی

هرچند این روزها باتوجه به شرایط اقتصادی، اکثر عروس دامادها سعی می‌کنند جشن عروسی را خیلی جمع و جور برگزار کنند، اما بسیاری از خانواده‌های پرجمعیت، تعداد مهمانان نزدیکشان هم، بسیار زیاد است. باتوجه به تجربیاتی که در این حوزه داشته‌ایم، توصیه می‌کنیم، درصورتی‌که تعداد مهمانان‌تان زیاد است، از انتخاب منو سلف سرویس پرهیز کنید. نحوه مدیریت، کنترل، پذیرایی و شارژ غذاها در تعداد بالا، بسیار ریسک‌پذیر است. مگر اینکه، از تشریفات، کترینگ و همچنین فرهنگ مهمانان، خیال‌تان آسوده باشد. در این‌صورت، می‌توانید از منوی سلف سرویس شام عروسی استفاده کنید.

 

چطور بهترین شام عروسی را داشته باشیم؟

بهترین شام عروسی

برای داشتن بهترین شام عروسی، لازم است بهترین تشریفات، کترینگ یا تالار را انتخاب کنید. با انتخاب هوشمندانه و بررسی دقیق تمامی پارامترهایی که در چنین انتخاب‌هایی اهمیت دارد، قطعا بهترین شام عروسی را خواهید داشت. مهم‌ترین عاملی که مراسم عروسی‌تان را، در دسته‌بندی بهترین‌ها می‌گنجاند، کیفیت خدمات‌دهی برگزارکننده عروسی است. هرچه تعهد، احساس مسئولیت و کیفیت کاری برگزارکننده مراسم، بیشتر باشد، نتیجه بهتری در انتظارتان است. حتما قبل از عقد قرارداد، قراری جهت تست غذا تنظیم کنید. به مراسمی که توسط تشریفات و کترینگ‌، برگزار می‌شود، مراجعه کنید و نحوه سرو و پذیرایی را با دقت مشاهده کنید. سعی کنید از غذاهایی که در منو انتخابی آینده خودتان هست، تست کنید. طعم غذا، کیفیت مواد اولیه آن، چاشنی‌ها، میزآرایی و چیدمان، ازجمله موضوعاتی است که باید به آن دقت کنید.

 

مطلب پیشنهادی: مزایای استفاده از کترینگ عروسی چیست؟

 

شام عروسی و سلیقه غذایی مهمانان

شام عروسی گیاه خواران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شاید در ایران، به آن توجه نشود، سلیقه مهمانان در غذا خوردن است. در بیشتر کشورها، زمانی که کارت دعوت عروسی، برای مهمان ارسال می‌شود، کارتی در آن وجود دارد که نوع و سلیقه غذا خوردن مهمان، بر اساس گزینه‌هایی مشخص شده‌است. برای مثال در ابتدایی‌ترین سطح، گیاه‌خوار یا گوشت‌خوار بودن، از مهمان سوال شده‌است و در کنار این سوال، حضور یا عدم حضور مهمان نوشته‌ شده‌است. مهمان موظف است، این کارت را به میزبان بازگرداند. طبق همین کارت‌ها، شام عروسی انتخاب می‌شود. اما در ایران چنین رسمی وجود ندارد. اما توصیه می‌کنیم، به‌دلیل رشد گیاه‌خواری در ایران، حداقل یکی از غذاها را، مطابق با رژیم گیاه‌خواران انتخاب کنید. این نشانه احترام و سطح فرهنگی بسیار بالای‌تان است، که برای این افراد ارزش قائل هستید.

 

مطلب پیشنهادی: لیست مهم ترین کارهایی که یک ماه قبل از عروسی باید انجام دهید

 

کدام شام عروسی را انتخاب کنیم؟

خوشمزه ترین شام عروسی

با توضیحات جامعی که در بالا اشاره شد، حتما متوجه تمامی ابعاد سفارش شام عروسی شده‌اید. پس سعی کنید با درنظر گرفتن پارامترهایی مثل تعداد مهمانان، فرهنگ مهمانان، بودجه عروسی و اولویت‌های خودتان در نحوه برگزاری جشن عروسی، بهترین را انتخاب کنید. توجه داشته‌باشید که در درجه اول، کیفیت غذا و خدمات اهمیت بسیار زیادی، نسبت به نوع و تنوع شام دارد. برای انتخاب شام، سعی کنید از تجربیات حضورتان در مراسم‌های مختلف و همچنین تجربیات اطرافیان استفاده کنید. بی‌شک مشاوره و تحقیق، قبل از عقد قرارداد، نتیجه بسیار خوبی در رضایت‌تان خواهد داشت.

 

بهترین شام عروسی با تشریفات کاژو

بهترین شام عروسی با تشریفات کاژو

نگرانی و استرس بابت چگونگی برگزاری جشن عروسی و کیفیت غذا همیشه در ذهن خانواده عروس و داماد وجود داشته است. به همین دلیل لازم است تا با توجه به شرایط این نکته را بدانید که تنها راه اطمینان حاصل کردن از سرویس دهی مطلوب و کیفیت شام عروسی، عقد قرارداد با تیم تشریفاتی حرفه ای کاژو است. تشریفات کاژو با سال ها تجربه در خصوص برگزاری جشن های خاص و عروسی های لوکس و بزرگ، به راحتی میتواند همه چیز را برای دستیابی به بهترین نتیجه مطلوب مدیریت کند. توجه به کیفیت مواد اولیه ای که برای تهیه شام خریداری می‌شود نکته مهمی است که توسط کاژو به شدت مورد اهمیت قرار میگیرد. اقدام مهم بعدی طبخ اصولی و حضور شف حرفه ای برای طبخ غذاهای ایرانی و فرنگی است. استفاده از باکیفیت ترین ظروف سرو متناسب با نوع غذاها و همچنین سرو غذاهای گرم به حرفه ای ترین شکل ممکن از شاخصه های عملکرد کاژو محسوب می‌شود. جالب است بدانید که تنوع منو در این مجموعه بسیار بالا است و امکانات لازم برای شخصی سازی آن فراهم است. دیزاین حرفه ای غذاها متناسب با نوع آن ها یکی از مواردی است که به شدت در این مجموعه مدنظر قرار میگیرد.

با کلیه این توضیحات، قطعا می‌توانید برای آگاهی از جزییات خدمات کاژو با متخصصین آن تماس بگیرید.

 

 

خلاصه مطلب

نحوه برگزاری جشن عروسی و توجه به جزییات، بسیار اهمیت دارد. اما مهم‌تر از آن، کیفیت شام عروسی است. این که به درستی، وضعیت مهمانان و بودجه خودتان را ارزیابی کنید و طبق همان ارزیابی، تشریفات و نوع و سبک پذیرایی شام عروسی را انتخاب کنید.  برای برگزاری یک عروسی فوق‌العاده، لازم است به نوع پذیرایی از مهمانان و شام آن، دقت کنید و قبل از انتخاب، کمی وسواس نشان دهید. این شب، بهترین شب زندگی‌تان است. حتما از آن لذت ببرید و خاطرات فوق‌العاده‌ای ثبت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید