ایده و خلاقیت

طرز تهیه چیكن استراگانف | شیوه درست کردن چیکن استراگانوف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱

اگر عاشق آشپزی هستید و میخواهید طرز تهیه چیکن استراگانف را یادبگیرید و انواع چیکن استراگانف با خامه و بدون خامه را بیاموزید، این مطلب را مطالعه کنید.

یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز در مهمانی‌ها و جشن‌ها، بخش غذا و خوراکی‌ها است. معمولا برای تمامی جشن‌ها، باید غذاهایی تهیه شود که به بهترین شکل ممکن از مهمانان پذیرایی انجام شود. اگر طرز تهیه غذاهای لذیذ و ساده را بدانید، در چنین شرایطی همیشه بهترین و خوشمزه‌ترین غذا را درست می‌کنید. فوت و فن چیکن استراگانف به‌عنوان یکی از غذاهای لوکس، خوشمزه و مناسب برای جشن‌ها و مهمانی‌ها به شما کمک می‌کند تا آشپز فوق‌العاده‌ای باشید و دستپخت عالی شما در مهمانی، زبانزد همه باشد.

مواد اولیه چیکن استراگانف چیست؟ طرز تهیه سس چیکن استراگانف چگونه است؟ طرز تهیه بیف استراگانوف با مرغ چگونه است؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می‌پردازیم و بهترین و ساده‌ترین طرز تهیه چیکن آلفردو را نیز، بررسی می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

تاریخچه چیکن استراگانف و بیف استراگانف

تاریخچه چیکن استراگانف و بیف استراگانف

چیکن استراگانف یک غذای معروف و لذیذ است که از مرغ یا گوشت قرمز تهیه می‌شود و با سس خامه‌ای و ادویه‌ها سرو می‌شود. این غذا ابتدا به عنوان "بیف استراگانف" با گوشت قرمز تهیه می‌شد و بعدها به "چیکن استراگانف" تبدیل شد که از مرغ تهیه می‌شود.  تاریخچه چیکن استراگانف به قرن نوزدهم در روسیه بازمی‌گردد. نخستین دستور تهیه بیف استراگانف در سال ۱۸۷۱ در کتاب آشپزی روسی منتشر شد. این غذا به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد و به یکی از غذاهای مشهور و موردعلاقه در روسیه تبدیل شد.بیف استراگانف در اصل با تکه‌هایی از گوشت قرمز تهیه می‌شد که به نوارهای نازک خرد می‌شد و با سس خامه‌ای و ادویه‌ها سرو می‌شد. این غذا با طعم لذیذ و مزه‌ای منحصر به فرد به زودی تبدیل به یک غذای محبوب در روسیه شد.

بعد از انقلاب کمونیستی در سال ۱۹۱۷، بسیاری از افراد اشراف و خانواده‌های سلطنتی از روسیه به کشورهای دیگر فرار کردند و دستور تهیه بیف استراگانف را هم با خود به کشورهای مختلف بردند. این باعث شد که بیف استراگانف به شهرت جهانی برسد. در دهه ۱۹۲۰، این غذا به چین رفت و با تغییراتی در دستور تهیه و مواد تشکیل شده، به نام "بیف استراگانوف چینی" معروف شد. در چین، این غذا معمولاً با نودل یا برنج سرو می‌شد.

با مهاجرت روس‌ها به کشورهای دیگر از جمله آمریکا، بیف استراگانف به دیگر نقاط جهان منتقل شد. در سال ۱۹۳۲، دستور تهیه بیف استراگانف برای اولین بار به زبان انگلیسی منتشر شد و در جریان جنگ جهانی دوم، سربازان آمریکایی این غذا را به طعم‌ها و مذاق‌های جدید آشنا شدند و این باعث شهرت بیشتر این غذا در سطح بین‌المللی شد.از آن زمان تا به امروز، چیکن استراگانف یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار در رستوران‌ها و خانه‌های سراسر جهان باقی مانده است.

 

مواد اولیه چیکن استراگانف چیست؟

مواد اولیه چیکن استراگانف چیست؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از پیدا کردن طرز تهیه چیکن استروگانف رزا منتظمی یا طرز تهیه چیکن استراگانف نواب ابراهیمی بدانید، مواد اولیه موردنیاز برای تهیه یک پیکن استراگانف خوشمزه و لذیذ است. با داشتن مواد اولیه، می‌توانید در کم‌تر از چند دقیقه خوشمزه‌ترین غذای روسی را تهیه کنید و از مهمانان‌تان به بهترین شکل پذیرایی کنید. در ادانه مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف را باهم مرور می‌کنیم.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ کامل

۱ عدد

خامه

۱۵۰ گرم

قارچ

۷۵۰ گرم

پیاز

۱ عدد

شیر

۲ لیتر

کره

۵۰ گرم

آرد سفید

۱ قاشق غذاخوری

آویشن و پاپریکا

به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه

به اندازه کافی

روغن و زردچوبه

به اندازه کافی

 

 

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی

این دستور طبخ، نسخه‌ای رژیمی از چیکن استراگانوف است که برای سلامتی و تغذیه مناسب خواهد بود. این دستور از موادی مانند سینه مرغ، قارچ، پیاز، سیر، شیر، آرد و... تشکیل شده و در نهایت چیکن استراگانوف را با تزیین سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌کند.

مواد لازم:

  • ۱ عدد سینه مرغ
  • ۱۰ عدد قارچ
  • ۱ عدد پیاز
  • ۳ حبه سیر
  • ۱ قاشق غذاخوری آرد
  • ۱ قاشق سوپخوری کره
  • ۱ پیمانه شیر
  • ۲ عدد سیب‌زمینی
  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیموترش
  •  نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول: آماده‌سازی سیب زمینی و قارچ:

1. سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. سپس در آب با کمی نمک بریزید تا نشاسته اضافی آن خارج شود. آبکش کنید.

2. قارچ‌ها را شور کنید و اسلایس کنید. روی آن کمی آبلیموترش بریزید.

مرحله دوم: تهیه سس:

1. کره را در یک تابه ذوب کنید و آرد را اضافه کنید. هم بزنید تا بوی خامی آرد برود.

2. به تدریج شیر را به مواد اضافه کنید و همزن دستی کنید تا سس غلیظ شود.

3. فلفل سیاه و آویشن را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ:

1. سینه مرغ را به صورت نواری برش دهید.

2. پیاز را پوست کنید و خلالی خرد کنید. با کمی روغن تفت دهید.

3. سیر را اضافه کنید و مرغ را به همراه مواد تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله چهارم: تهیه چیکن استراگانوف:

1. قارچ‌ها را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

2. سس را روی مواد بریزید و هم بزنید.

3. پس از غلیظ شدن مواد، آنها را داخل دیس بریزید.

4. سیب‌زمینی‌ها را با کمی روغن سرخ کنید و در کنار چیکن استراگانوف سرو کنید.

تمامی مواد و مراحل دستور پیشتر را به دقت دنبال کنید تا چیکن استراگانوف رژیمی خود را با طعم خوشمزه و سلامتی به دست آورید. نوش جان!

 

طرز تهیه چیکن استراگانف ساناز مینایی (ساناز سانیا)

طرز تهیه چیکن استراگانف ساناز مینایی (ساناز سانیا)

چیکن استراگانف ساناز مینایی یکی از بهترین دستور العمل های طبخ این غذای خوشمزه است که در ادامه به آن میپردازیم.

مواد لازم:

  • ۲ عدد پیاز (خلالی خردشده)
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • ۵۰۰ گرم سینه مرغ (نواری خردشده)
  • ۲ پیمانه استوک مرغ
  • ۱ پیمانه سس بشامل
  • ۵۰ گرم خامه
  • چیپس سیب‌زمینی (خلالی) به مقدار لازم
  • جعفری (پاک‌شده) به مقدار لازم

مراحل تهیه:

  1. پیاز را در تابه‌ای گود حاوی روغن داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود.
  2. سینه مرغ را به تابه افزوده و تفت دهید تا مرغ طلایی‌رنگ شود.
  3. استاک مرغ یا همان آب مرغ را به تابه اضافه کرده و به‌مدت ۳۵ دقیقه بپزید تا مرغ کاملاً پخته شود.
  4. پس از پخت مرغ، سس بشامل را به تابه اضافه کنید و بگذارید به‌مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بماند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
  5. چیکن استراگانف را در ظرف مورد نظر ریخته و خامه را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مواد به هم مخلوط شوند.
  6. در آخر، چیپس‌های سیب‌زمینی خلالی و جعفری را روی چیکن استراگانف بریزید.
  7. غذا را آماده و با تزیین چیپس سیب‌زمینی و جعفری سرو کنید.

دستور پخت چیکن استراگانف ساناز مینایی شامل مراحل آماده‌سازی مواد و تهیه غذاست. با دقت به توضیحات بالا، می‌توانید این غذای خوشمزه را تهیه کرده و لذت ببرید.

 

طرز تهیه سس چیکن استراگانف چگونه است؟

طرز تهیه سس چیکن استراگانف چگونه است؟

اگر بخواهید خوشمزه‌ترین و خوش طعم‌ترین چیکن استراگانف ساناز مینایی را درست کنید، باید ابتدا به طرز تهیه سس چیکن استراگانف مسلط باشید. درست کردن سس این غذای خوشمزه، گام مهمی برای طبخ غذایی فوق‌العاده است. سعی کنید کلیه نکاتی که در پخت این سس ذکر می‌شود را با دقت و به ترتیب انجام دهید. یک تابه کوچک بردارید و کره را داخل آن به همراه یک قاشق روغن مایع گرم کنید. سپس آرد را کم کم به آن اضافه کنید و هم زمان، مخلوط نمایید. تفت دادن آرد را تاحدی ادامه  دهید که رنگ آرد کرم رنگ شود. در این زمان، می‌توانید سس چیکن استراگانف را به مواد اصلی اضافه کنید و از خوشمزه بودن آن لذت ببرید.

 

حتما بخوانید:فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

طرز تهیه بیف استراگانوف با مرغ چگونه است؟

طرز تهیه بیف استراگانوف با مرغ چگونه است؟

برای انجام طرز تهیه چیکن استراگانف خانم گلاور، باید تمامی  پخت ابتدا شیر، کره و خامه را به دمای محیط برسانید. برای این‌کار کافی است چند ساعت زودتر مواد موردنیازتان را از یخچال خارج کنید. مرغ‌ها را به اندازه‌های دل‌خواه خرد کنید و داخل آبکش قراردهید. اگر علاقه‌مند هستید که چیکن استروگانف با مرغ ریش ریش درست کنید، باید مرغ‌را کمی آبپز کنید و سپس به محتویات اضافه کنید. پیازها را نگینی کنید و سپس یک عدد تابه روی شعله گاز قراردهید و روغن را داخل آن قراردهید. بعد از گرم شدن روغن، پیازهای نگینی شده را داخل روغن بریزید و زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید. تفت دادن پیازها را تا زمانی ادامه دهید که پیازها سبک شده و کمی طلایی رنگ شود. سپس در این مرحله، مرغ‌های خرد شده را به تابه اضافه کنید و شروع به تفت دادن کنید. رنگ مرغ‌ها در زمان تفت دادن اول به سفید و سپس به رنگ کرم و تکه‌های طلایی تبدیل می شود. در همین زمان باید شیر را به محتویات داخل تابه اضافه کنید و با حرارت ملایم، در انتظار جوشیدن شیر می‌مانید.

در این مرحله، باید سسی که در بالا طرز تهیه آن توضیح داده شد را به غذا اضافه کنید. بعد از حدود دو دقیقه، غذا را به آرامی مخلوط می‌کنید تا سس با تمام قطعات مرغ آمیخته شود. خامه را به محتویات اضافه کنید و سپس  غلظت غذا را چک کنید. در همین زمان، قارچ‌های شسته شده را به شکل موردنظر خرد کنید و سپس به محتویات تابه اضافه کنید. پودر پاپریکا، آویشن و ادویه‌های موردعلاقه را نیز در این مرحله اضافه کنید و به آرامی غذا را هم بزنید.

در طرز تهیه چیکن استراگانف سامان گلریز سیب زمینی سرخ شده به‌صورت خلال‌های باریک آماده می‌شود و بر روی چیکن استراگانف قرار می‌گیرد. طرز تهیه سیب زمینی چیکن استراگانف هیچ نکته خاصی ندارد. شما براساس سلیقه خودتان سیب زمینی را تکه تکه کنید (نگینی، خلالی یا مدل دار) و سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و درون یک سبد قراردهید تا روغن اضافی خارج شود. بعد از این مرحله می‌توانید چیکن استراگانف را به وسیله سیب زمینی تزیین کنید.

 

حتما بخوانید:بهترین غذای مناسب جشن سیسمونی یا بیبی شاور چیست؟

 

طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه

طرز تهیه چیکن استراگانف بدون خامه

در فوت و فن چیکن استراگانف اگر بخواهید چیکن استراگانف را بدون خامه درست کنید، کافی است در تمامی مراحل طرز تهیه چیکن استراگانف برای 4 نفر را دنبال کنید و تنها در بخشی که باید خامه را به غذا استفاده کنید، آن را حذف کنید. معمولا در طعم غذا اندکی تغییر ایجاد می‌شود اما برای کاهش کالری غذا، حذف خامه بسیار اقدام مطلوبی است.

اگر به‌دنبال پیدا کردن طرز تهیه چیکن استراگانف برای 10 نفر ‌یا طرز تهیه چیکن استراگانف برای ۲۰ نفر هستید، کافی است موارد ذکر شده را با یک نسبت و تناسب ریاضی، تغییر دهید و به میزان موردنظرتان از مواد لازم دست پیدا کنید.

 

حتما بخوانید:اموزش تزیین حلوا حصیری [با ماسوره، قاشق، قیف، چنگال]

 

طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا

طرز تهیه چیکن استراگانف با پاستا

خیلی از افراد، علاقه زیادی به پاستا چیکن استراگانف دارند. این غذای لذیذ را می‌توانید به‌راحتی با همین محتویات درست کنید. برای تهیه این غذا، کافی است پیازها را خرد کنید و داخل روغن تفت دهید و سپس با استفاده مرغ را به تابه اضافه کنید و ادویه‌ها را نیز اضافه کنید. قارچ‌ها را تکه تکه کرده و داخل کره تفت دهید و کمی خامه و جعفری به تابه اضافه کنید. و محتویات را باهم یکی می‌کنیم. پاستا را داخل آب جوش ریخته و آبکش کنید. یادتان باشد در زمان آبکش کردن باید به این موضوع توجه کنید که پاستا به اندازه کافی نرم شده باشد. بعد از این مرحله می‌توانید پنیر گودا را نیز به محتویات مرغ و قارچ اضافه کنید. پس از آبکش کردن پاستا و ریختن آن درون یک بشقاب، محتویات چیکن استراگانف را داخل آن می‌ریزید و کمی پنیر گودا بر روی آن قرارمی‌دهید.

 

حتما بخوانید:آموزش میوه آرایی ساده و زیبا + فیلم و عکس

 

طرز تهیه بیف استراگانف با پنیر پیتزا

طرز تهیه بیف استراگانف با پنیر پیتزا

بیف استراگانف نیز ترکیب خوشمزه و جذابی است که می‌توانید با استفاده از گوشت چرخ کرده، پنیر پیتزا و پاستا یا نودل آن را تهیه کنید. کافی است، نودل یا پاستا را داخل آب جوش بریزید و در زمان موردنظر آبکش کنید. بهترین زمان برای آبکش کردن این غذا، زمانی است که نودل یا پاستا به اندازه کافی نرم و قابل مصرف شده باشد. سپس گوشت چرخ کرده را با کمی روغن و پیاز تفت دهید. بعد از کرفتن کامل چربی گوشت، نمک، فلفل و ادویه دل‌خواه را به غذا اضافه کنید و سپس پنیر را به این محتویات اضافه کنید. بعد از آب شدن پنیر، می‌توانید آن را بر روی پاستا یا نودل آبکش شده بریزید.

 

حتما بخوانید:طرز تهیه مرغ خوشمزه برای مهمانی [با این مرغ سورپرایز کنید!]

 

چیکن استراگانف با چی خورده میشه؟

چیکن استراگانف با چی خورده میشه؟

یکی از سوالات رایجی که در اینستاگرام تشیفینو پرسیده می‌شود، مدل استفاده از غذاهایی مثل چیکن استراگانف است. بهترین مدل سرو این غذا که در رستوران‌های لوکس نیز رایج است؛ استفاده از سیب زمینی سرخ کرده خلالی برای سرو چیمن استراگانف است. اگر طرز تهیه چیکن استراگانف دونفره را به دقت دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید که این غذا با حجم زیادی از سیب زمینی سرخ شده خلالی مصرف می‌شود. پس برای سرو لاکچری غذا کافی است سیب زمینی را خلالی سرخ کنید و یا از چیپس خلال استفاده کنید و لذت ببرید.

مدل دیگری که می‌توانید برای خوردن چیکن استراگانف استفاده کنید، سرو آن به همراه پاستا است. این مدل سرو نیز محبوبیت زیادی بین افراد دارد. کافی است کمی پاستا را آبکش کنید و چیکن استراگانف خوشمزه‌تان را به آن اضافه کنید. قطعا از چنین ترکیب هیجان‌انگیزی، مهمانان‌تان لذت خواهند برد.

 

خلاصه مطلب

اگر بخواهید غذای خوشمزه و همه پسندی در جشن‌ها و مهمانی‌ها درست کنید، می‌توانید سراغ غذایی مثل چیکن استراگانف بروید. این غذا تنوع مطلوبی دارد و معمولا برای همه افراد خوشمزه به‌نظر می‌رسد. زمان پخت چیکن استراگانف بسیار کوتاه است و شما می‌توانید در اندک زمان، به غذای هیجان‌انگیزی دست پیدا کنید.

شما چیکن استراگانف را بیشتر دوست دارید یا بیف استراگانف؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

اگر این محتوا برای شما مفید بود، لطفا به ما امتیاز و ستاره بدهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید