ایده و خلاقیت

طرز تهیه سوسیس خانگی [با گوشت و مرغ] - سالم و خوشمزه! + فیلم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر شماهم عاشق فست فود هستید و میخواهید سالم ترین فست فود را با تهیه سوسیس خانگی امتحان کنید، در این مطلب طرز تهیه سوسیس خانگی را بخوانید.

همان‌طورکه همه شما عزیزان مطلع هستید، غذاهای فست فودی تنوع زیادی دارد که بیشترمردم به خصوص کودکان، علاقه بسیار زیادی به خوردن غذاهای آن دارند. امروزه به دلیل عدم اطمینان از نحوه تهیه سوسیس و کالباس، بیشتر خانواده‌ها از خوردن آن پرهیز می‌کنند؛ زیرا از لحاظ بهداشتی هیچ اطمینانی به طرز تهیه سوسیس و کالباس در کارخانه‌ها وجود ندارد. اما تشریفینو راه مطلوبی برای شما درنظر گرفته است. شما عزیزان می‌توانید با ما همراه باشید تا طرز تهیه انواع سوسیس و کالباس خانگی را یادبگیرید.

 

سوسیس و کالباس خانگی چیست؟

سوسیس و کالباس خانگی چیست؟

طرز تهیه سوسیس و کالباس خانگی معمولا به گونه‌ای کاملا بهداشتی است، به طوری که مواد مورد نیاز آن ازگوشت، مرغ و بوقلمون به همراه ادویه‌جات متنوع تهیه می‌شود. سوسیس و کالباس وقتی در منزل تهیه شود، تبدیل به غذایی کاملا مفید می‌شود. شما می‌توانید از سوسیس و کالباس خانگی به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده کنید. حال شما عزیزان می‌توانید دست به کار شوید و طرز تهیه انواع آموزش کامل سوسیس کالباس خانگی را دراین مقاله مشاهده کنید.

 

حتما بخوانید: فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

طرزتهیه سوسیس خانگی با بوقلمون

طرزتهیه سوسیس خانگی با بوقلمون

قبل از توضیح نحوه درست کردن سوسیس کالباس خانگی، باید مواد اولیه آن را بشناسید و تهیه کنید. مواد اولیه سوسیس خانگی با بوقلمون تشکیل شده از:سینه بقلمون، سسخردل، باربیکیو، گوجه دودی، سیر، ادویه‌جاتی مثل پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و قرمز، خامه ، شیر، تخم مرغ و نان سوخاری آسیاب شده یا آرد سوخاری تشکیل شده است.

 

مراحل پخت سوسیس بوقلمون

  1. ابتدا آرد سوخاری را به همراه شیر و تخم مرغ مخلوط کنید.
  2. سینه بوقلمون را سه مرتبه چرخ کرده و یا با گوشکوب برقی کاملا له کنید.
  3. در هنگام چرخ کردن سیر، تمام ادویه‌جات و محتویات قبلی را به آن اضافه کنید.
  4. مخلوطی که در ابتدا با آرد سوخاری، شیر، تخم ومرغ درست کرده بودید را با تمام مواد مخلوط کنید، کاملا ورز دهید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند و در آخر تمام مواد را داخل قیف بریزید و به سر قیف، کاور سوسیس را وصل کنید و با فشار زیاد، مواد مخلوط شده را داخل کاور مورد نظر بریزید. سایز سوسیس را به اندازه دلخواه خود پیچ بدهید هر پیچ را به وسیله نخ یا کش محکم ببندید.
  5. سوسیس‌ها را داخل ظرفی که از قبل آب درون آن جوش آمده بگذارید تا به مدت پانزده دقیقه بجوشد.
  6. درنهایت بعد از خارج کردن این مواد از آب جوش و سرد شدن کامل آن، به مدت چهار الی پنج ساعت سوسیس‌های خانگی را داخل یخچال قراردهید تا مواد آن کاملا انسجام پیدا کند. بعد از این کار، سوسیس شما آماده سرو است.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد (ساده + دستورالعمل)

 

طرز تهیه سوسیس خانگی با سویا

طرز تهیه سوسیس خانگی با سویا

اگر گیاه‌خوار باشید، قطعا نمی‌توانید سوسیس و کالباس با گوشت و مرغ مصرف کنید. این رسپی سوسیس گیاهی برای شما عزیزانی است که با استفاده از سویا پروتئین مصرف می‌کنید. مواد لازم برای پخت سوسیس خانگی با سویا شامل: پیاز رنده شده، تخم مرغ، روغن مایع، فیله مرغ، آرد گندم، پودرنشاسته، پودر سویا و اندکی سیر است. ادویه‌های به کار رفته در این سوسیس، شامل زنجبیل، زردچوبه، میخک، تخم خردل، ریشه جوزهندی، آویشن، پودرهل، شکر، نمک، فلفل قرمز و سیاه، پودر سیر و شیرخشک است. تمام این مواد را داخل آسیاب کن بریزید و کاملا آسیاب کنید. سپس مواد را دو بار الک کنید، در حدی که هیچ پودر درشتی در ادویه وجود نداشته باشد و کاملا آسیاب شده و پودری باشد.

حال به طرز تهیه مرحله به مرحله سوسیس خانگی با سویا اشاره می‌کنیم.

  1. ابتدا فیله مرغ را سه مرتبه چرخ کنید.
  2. تخم مرغ، سیر، پیاز، پودرنشاسته وسویا، روغن مایع، آب وآرد را با فاصله به مرغ چرخ کرده خود اضافه کنید.
  3. تمام ادویه‌جات آسیاب شده والک شده خود را کم کم به مخلوط اضافه کرده و کاملا هم بزنید. به مدت بیست دقیقه تمامی مواد را ورز داده، تا به‌طور یکپارچه خورد هم بروند.
  4. توسط قیف مواد را داخل کاورسوسیس بریزید و به اندازه دلخواه بپیچید و از هم جدا کنید.
  5. تمام سوسیس‌های کاورشده را به مدت نیم ساعت داخل آب جوشیده بجوشانید.
  6. بعد از خارج کردن سوسیس‌ها از آب جوش، اجازه دهید سوسیس‌ها کاملا سرد شوند، سپس به مدت شش ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کاملا منسجم شود. بعد از این، حدود  بیست و چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید، سوسیس خانگی شما قابل استفاده می‌شود.

 

حتما بخوانید: بهترین غذای مناسب جشن سیسمونی یا بیبی شاور چیست؟

 

طرزتهیه کوکتل سوسیس

طرزتهیه کوکتل سوسیس

طرز تهیه کوکتل سوسیس، کاملا مشابه دیگر سوسیس‌های خانگی است، فقط در اندازه کوچکتر تهیه می‌شود که کوکتل نام گرفته است. کوکتل مخصوص پخت یک غذای فست فودی به نام سوسیس بندری است، که در ادامه به طرز تهیه آن اشاره می‌کنیم.

 

طرز تهیه سوسیس بندری خانگی

سوسیس بندری یکی از غذاهای هیجان‌انگیز و پرطرفدار در جشن تولدها و مهمانی‌ها است. مواد لازم برای پخت سوسیس بندری شامل: رب گوجه فرنگی، ادویه جاتی مثل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری، روغن، پیازخلالی و کوکتل است.

مراحل پخت سوسیس بندری

  1. سوسیس‌های کوکتل را به شکل حلقه‌ای یا مورب خرد کرده وداخل تابه دوطرفش را کاملا سرخ کنید.
  2. بعد ازسرخ شدن سوسیس کوکتل آن‌ها را ازتابه خارج کرده وبرای گرفتن روغن اضافه آن روی دستمال آشپزخانه قراردهید.
  3. پیازها را حلقه حلقه کنید، داخل تابه بریزید، سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود.تمام ادویه‌جات و رب را نیزبا پیازمخلوط کرده تا کاملا به خورد پیازها برود.
  4. درآخرسوسیس های سرخ شده را به مواد اضافه کنید وبه مدت ده الی پانزده دقیقه مجدد تفت دهید.سوسیس بندری شما آماده سرو است.

 

حتما بخوانید:  طرز تهیه چیكن استراگانف | شیوه درست کردن چیکن استراگانوف 

 

رسپی کالباس خانگی

رسپی کالباس خانگی

قطعا کالباس نیز به اندازه سوسیس خوشمزه و پرطرفدار است. از کالباس در غذاهایی مثل سالاد ماکارونی، سالاد الویه و پیش غذاهای مختلف استفاده می‌شود. دراین بخش می‌خواهیم به طرز تهیه کالباس خانگی مرحله به مرحله را به‌صورت مرحله به مرحله بررسی کنیم.

 

طرز تهیه کالباس خانگی با بوقلمون

موادلازم برای تهیه کالباس خانگی شامل: گوشت بوقلمون یا مرغ، سیر، شکر، آرد، پودر آب پنیر، شیرخشک، روغن، تخم  مرغ، آب سرد و دویه جاتی مثل میخک، فلفل سیاه، هل، آویشن، زنجبیل، پودرسیر، پودر ریشه جوز و نمک است.

مراحل پخت کالباس بوقلمون

  1. ابتدا گوشتی که می‌خواهید استفاده کنید (مرغ، بوقلمون) را کمی در فریزر قرار دهید تا کمی به حالت انجماد نزدیک شود.
  2. تکه‌های گوشت خود را به همراه سیر دو مرتبه چرخ کنید.
  3. گوشت چرخ شده را داخل غذاساز بریزید و به همراه تخم مرغ، روغن و تمام ادویه‌ها، به مدت پنج دقیقه کاملا مخلوط کنید، سپس آب سرد، آرد، نمک و شکر را به مخلوط اضافه کرده و مجدد هم بزنید.(درصورت تمایل دراین مرحله می توانید ازقارچ، هویج، فلفل دلمه رنگی برای کالباس خود استفاده کنید)
  4. کالباس آماده شده را سه دور داخل سلفون به شکلی بپیچید، که هیچ گونه هوایی داخل آن قرارنگیرد و خمیرکاملا فشرده شود. سپس دو سر آن را گره زده و با سیم محکم ببندید.
  5. کالباس آماده شده را به مدت یک ساعت و نیم داخل آب جوشیده قراردهید و بعد از سرد شدن، به مدت بیست و چهار ساعت داخل یخچال قرارداده و منتظر بمانید تا کالباس شما آماده شود.

 

حتما بخوانید: تزیین میوه برای مهمان مناسب مهمانی های ساده و خاص

 

فیلم طرز تهیه سوسیس خانگی

آموزش آشپزی با استفاده از فیلم‌های آموزشی، روش فوق‌العاده‌ای است. در این مطلب، یکی از بهترین و ساده‌ترین نوع فیلم طرز تهیه سوسیس خانگی را برای شما قرارداده‌ایم.

 

 

 خلاصه مطلب

برای درست کردن سوسیس و کالباس‌های خانگی راز و رمز‌ها و ترفند‌هایی وجود دارد که به هرچه خوشمزه شدن غذای فست فودی شما کمک می‌کند.عطر و طعم اکثر غذاهای فست فودی، مربوط به ادویه‌جات به کار رفته در آن‌ها است. به همین خاطر به جای ادویه‌جات شرکتی، بهتراست از ادویه‌های خانگی استفاده کنید. با وجود ادویه خانگی، سوسیس و کالباس‌های خانگی‌تان عطر و طعم بیشتری پیدا می‌کند. سعی کنید مراحلی که در بالا اشاره شد را قدم به قدم اجرا کنید و به سوسیس خانگی خوشمزه ساخت خودتان، دست پیدا کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید